Informacje

20.01.2017 19:06 na skrzyżowaniu chełmżyńskiej i marsa

Zielona strzałka działa krócej,
"korek na kilometr"

SERWISY:


Mała zmiana w działaniu zielonej strzałki, a korki znacznie większe. Do takiej sytuacji doszło na skrzyżowaniu ul. Marsa i Chełmżyńskiej. Stoją za tym zmiany w prawie, które uprzywilejowują rowerzystów. Inżynier ruchu nie wyklucza jednak ułatwienia życia kierowcom.

Ulica Chełmżyńska, poranne godziny szczytu. Kierowcy dojeżdżają do skrzyżowania z ul. Marsa. Ustawiają się na prawym pasie i chcą skręcić w prawo, w kierunku Ostrobramskiej, gdy włączona jest zielona strzałka. Jednak czas jej wyświetlania ostatnio się skrócił.

Jeszcze większe korki

- Jeszcze kilka tygodni temu działała, gdy ulicą Marsa auta jechały na wprost, a także wtedy, gdy skręcały z niej w Chełmżyńską. Jednak teraz zielona strzałka świeci tylko w tym drugim przypadku - relacjonuje Mateusz Szmelter, reporter tvnwarszawa.pl, który obserwował zmienioną organizację ruchu na miejscu.

Efekt jest taki, że gdy świeci się zielona strzałka jest mniej czasu do skrętu z Chełmżyńskiej w Marsa w prawo – teraz ok. 10 sekund. – W tym miejscu zawsze tworzyły się korki, ale po zmianie organizacji ruchu znacznie się powiększyły. Myślę, że sznur samochodów ciągnie się przez kilometr – ocenia Szmelter.

Powstaje pytanie: skąd pomysł na taką zmianę. Stołeczni urzędnicy tłumaczą, że wdrożono czasową organizację ruchu związaną z rozbudową węzła Marsa. A skrócenie czasu do skrętu wynika z rozporządzenia ministra infrastruktury. Zapisane jest w nim, że strzałka nie może działać, kiedy prostopadle zielone mają rowerzyści. A tak właśnie jest w tym konkretnym miejscu.

W związku z nowelizacją prawa konieczne było określenie nowych zasad sterowania ruchem i zastosowania ich przy nowo zatwierdzanych projektach sygnalizacji. Urząd miasta zapewnia, że brane pod uwagę były trzy opcje. Pierwsza to całkowita likwidacja strzałki, druga to skrócenie światła zielonego dla pieszych i rowerzystów, a trzecią było ograniczenie czasu tylko dla jednośladów. Ale te rozwiązania albo ograniczałyby kierowców, albo wstrzymywałyby pieszych. A z ostatnim zdecydowanie nie zgodziło się środowisko rowerowe.

Opcja, którą zastosowano u zbiegu Chełmżyńskiej i Marsa, jest jednak kontrowersyjna zimą, bo rowerzystów jest mniej. - Obserwowałem sytuację na tym skrzyżowaniu przez około godzinę i nie zauważyłem żadnego - zaznacza Szmelter.

"Spory ruch rowerowy"

Spytaliśmy urząd miasta, czy nie da się zastosować sezonowego rozwiązania, które skróciłoby czas zielonego dla jednośladów.

- Przy wprowadzaniu zmian w organizacji ruchu nie ma znaczenia pora roku. Za każdym razem trzeba przejść przez normalną procedurę - wyjaśnia Tomasz Kunert z biura prasowego ratusza.

I dodaje, że inżynier ruchu zastosował takie rozwiązanie w tym miejscu, bo ruch rowerowy z Wawra i Rembertowa jest spory. To jest wygodny przejazd dla rowerzystów. - Jednak w ostatnim czasie inżynier dostaje uwagi od kierowców. Będzie obserwował sytuację na tym skrzyżowaniu i nie wyklucza korekt, które ułatwią życie kierowcom aut - wyjaśnia Kunert.

Decyzji w tej sprawie można spodziewać się w ciągu 2-3 tygodni.


ran/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Leon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.01.2017 17:23 ~Leon

    Ludzie jaki korek na kilometr... Rano to korek ma 5 kilometrów-aż do Ząbek.Mieszkam tu i żeby dojechać ode mnie z Chełmżyńskiej do Marsa 1800m.autobusem to potrzebuję pół godziny.Więc często dymam piechotą i jestem już ładnie rozgrzany ,czego nikomu nie życzę. Jeżdżę po Warszawie w te i we wte i nigdzie czegoś takiego nie widuję .Tragedia.

  • PreczZKorkamiNaChelmzynskiej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 23:37 ~PreczZKork…

    Wszystkich EKO zwolenników zachęcam do polubienia profilu PreczZKorkamiNaChelmzynskiej. Walczymy o stację PKP Chełmżyńska zarówno dla kierowców, rowerzystów i podróżujących autobusem 145, który wiecznie grzęźnie w korku na Chełmżyńskiej.
    Nikt nie zauważył, że w okolicy po prostu nie ma gdzie zostawić samochodu aby się przesiąść do pociągu a ze względu na korki szybciej można przejść pieszo od strażackiej do Marsa niż przejechać autobusem

  • tyle

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 11:53 ~tyle


    qwerty~qwerty

    Warszawę trzeba ograniczyć. Wprowadzić opłaty za wjazd do miasta dla kierowców niemieszkających i niepłacących podatków w Warszawie.
    Wtedy korki automatycznie się zmniejszą, bo codziennie wjeżdża do miasta ponad 700 tyś. pojazdów.
    jaa~jaa


    to odrazu wprowadźmy podatki dla mieszkających i płacących podatki jeśli będą chcieli wyjechać z miasta. Jak warszawsioki chcą się tak odizolować to jeszcze mur na granicy miasta wybudować.


    Przecież taki podatek jest, funkcjonuje i ma się nad wyraz dobrze. Nazywa się janosikowe.

  • trsedzdzz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 10:28 ~trsedzdzz

    Widizałem na Metro Politechnika rozwiąznie problemu. Zielone dla pieszych czerwone dla rowerzystów (podejrzewam, ze później jest krótsze zielone). Tam się da, tu się nie da?

  • Torek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2017 13:13 ~Torek


    Mark~Mark

    Jak widać po komentarzach znakomita większość osób nigdy nie miało do czynienia z analizą pracy skrzyżowania z sygnalizacją. Jak by były proste rozwiązania to by je wprowadzono. Badania nie wykazują, że wprowadzenie strzałki znacząco obniża bezpieczeństwo. Ograniczenie stosowania strzałki vide rowery wprowadzono aby uchronić rowerzystów przed nieodpowiedzialnymi zachowaniami. A teraz zbilansujmy ile rowerów na godzinę jedzie w stosunku do samochodów i czy 10s tym rowerom wystarczy? Jak widać w pewnych przypadkach wprowadzenie strzałki ma sens nawet jak weźmiemy pod uwagę ekologię. Większość ludzi nie korzysta z samochodów dla przyjemności, ale z konieczności braku znośnej alternatywy.
    Taki tam~Taki tam


    większość ludzi korzysta z samochodu dla własnej wygody a poziom znośności skacze im pod niebo zaraz po wsiąściu za kierownicę.

    Ty lepiej juz wysiasc z tego portala

  • U nas w Niemczech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2017 13:11 ~U nas w Niemczech




    dddd~dddd

    może jeździć na czerwonym..? :)
    stonka~stonka

    Na filmie ani jeden kierowca nie zachował się zgodnie z przepisami: żaden się nie ZATRZYMAŁ przed sygnalizatorem pokazującym czerwone światło.
    Tata~Tata

    Dziewczyno, mniej filmów a więcej myślenia.
    stonka~stonka

    Tatuś, Ty masz przemyślane zapewne więc napisz co powinien zrobić kierowca widząc czerwone światło.

    Dla mnie i mojego pokolenia sygnaly sa jednoznaczne nie ma opcji posrednich. Zycie jednak stwarza paradoksy i dla poprawy przepustowosci i nieswiadomych decyzji mlodocianych oszolomow stosuje tzw odstepstwa od zasad.
    Dla pieszego czerwone swiatlo oznacza stop. Dotyczy to rowniez rowerzysty.
    Problem w tym , ze te grupy spoleczne z jakiegos powodu nie rozumieja potrzeby respektowania tych prostych zasad.
    Kierowca czerwone stop oczywiste . 2 km korek wydluza sie do 5 km i blokuje kolejna dzielnice. Tzw zdrowy rozsadek i okolicznosci podpowiadaja radz sobie sam.

  • Yelopy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2017 12:17 ~Yelopy


    mama~mama

    A kiedy na DDRach zaczną montować światła na przejściach przez nie dla pieszych?
    Widział ktoś, by rowerzysta kiedykolwiek przepuścił pieszego, chcącego przejść przez DDR po pasach na nim wymalowanych?

    henryk~henryk

    Lepiej zadaj sobie pytanie, ilu kierowców przepuszcza pieszych, którzy zbliżają się do pasów? 10%?

    Czy moglby Pan sprecyzowac co to znaczy pieszy zblizajacy sie do pasow.
    1. Leci biegacz prosto na pasy , samochod sie zatrzymuje , biegacz tez odwraca sie i robi kolko. Kiedy samochod rucha wbiega na maske samochodu z pretensjami.
    2 idzie dziewczyna smartfoni, podchodni na skraj drogi i sie zatrzymuje . Samochody stai. Dziewczyna stoi smartfoni . Samochod rusza . Dziwewczuna smartfoni . Nagle nie rozgladajac sie wchodzi pod trzeci samochod juz jadacy.
    3 podchodzi staruszek z laska mq czerwone swiatlo na przejscie. Podnos laske i wali po jadacych samochodach . Przeszedl do polowy . Jednak na drugim pasie o malo nie rozjechal go mlody gńiewny w BMW.
    4. Ida 3 smartfoniary z chyba mamuska staja 3 metry od przejscia . Ńic nie wskazuje ze zamierzaja sie na przeprawe. Nagle mamuska wskakuje doslownie wskakuje na przejscie a smartfoniary durne za nia prosto pod nadjezajacy samochod .
    5. Podchodzi do przejscia mlody gosc staje czeka samochod sie zatrzymuje , gosc sie klania i przechodzi bez problemu.
    6. Idzie tatusiek z wozkiem idzie powoli. Nagle przyspiesza i wypych wozek na pol metra na przjscie dla pieszych . Kierowca ktory juz powoli wjechal odbija w lewo nie chca wjechac na wozkek. Wrzask krzyk uderzenia wozkiem o samochod .
    7 idzie dojzala kobieta zatrzymuje sie jakies 5 metrow przed przejsciem . Uprzejmy kierowca zatrzymuje sie i czeka az kobieta podjdzie do przejscia . Kobieta sie odwraca i robi krok. Kierowca rusz, wtedy kobieta znow sie odwraca i wbiega pod samochod.
    Zaobserwowane w tym tylko tygodniu.

  • Stonoga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2017 11:57 ~Stonoga

    Anka~Anka

    Ta budowa tam to jakiś żart

    Tak to prawda a skad wiesz?

  • bbbb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2017 11:09 ~bbbb

    30 lat temu rowery z Warszawy wywoziliśmy na wieś, aby pojeździć rekreacyjnie.
    Na wsi to był środek lokomocji i tak zostało. Wieś przyjechała do miasta i mamy to co mamy... Dobrze, że za rok jadę na stałe do USA. Tam często nawet chodników dla pieszych nie ma.

  • HGW zarabia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2017 09:59 ~HGW zarabia

    olga~olga

    Jak zwykle rowerzyści. Dla nich wszystko. Cały ruch w mieście jest podporządkowany rowerzystom. Czy to są święte krowy ? Samochody też istnieją i będą istnieć. Nie można tylko liczyć się z rowerzystami. Droga jest wspólna dla wszystkich, a nie tylko dla rowerzystów

    Ale zyski z tych inwestycji, są już prywatne :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »