Informacje

18.09.2014 21:09 utrudnienia w stronę Pragi

Zepsuty tramwaj zablokował ruch

SERWISY:

W czwartek wieczorem na Trasie W-Z, na wysokości Starówki, doszło do awarii tramwaju linii 26. Zablokowany był ruch tramwajów w stronę Pragi.

Do awarii doszło ok. 20.30. Zepsuty skład blokował tory do 21.00.

- Utworzył się korek tramwajowy - mówił Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl. - Zniecierpliwi pasażerowie wysiadają i idą na piechotę w stronę Pragi - relacjonował.

 

kś/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 20:16 ~qwerty


    antytram~antytram

    I takie sytuacje pokazują idiotyzm rozwijania sieci tramwajowej w XXI wieku, kiedy mamy już elektryczne autobusy nieemitujące spalin, które w razie awarii można po prostu wyminąć.
    antyGM~antyGM

    Taaak? Tramwaje stały 30 minut. A ile stały dziś samochody i autobusy po wypadku na Służewcu? Ile stały wczoraj na Rzymowskiego? Ile stały w środę na Wisłostradzie?
    To przez analogię, jakim idiotyzmem jest rozwijanie sieci drogowej w XXI wieku, skoro codziennie samochody i autobusy stoją godzinami w gigantycznych korkach i nawet czysto teoretyczna możliwość omijania się nawzajem nic im nie pomaga?!


    autobusy nie mają jeszcze wydzielonych wszedzie bus-pasów dlatego stoją.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 20:15 ~qwerty

    Tramwaj to przeżytek w kontekście rewolucji jaką są coraz szybciej usprawniane autobusy elektryczne.

    Autobusy elektryczne tak samo nie emitują spalin a są dodatkowo:

    - cichsze (mniejszy nacisk na podłoże, brak stukania i łomotu - zapytajcie np. sąsiadów trasy na moście Poniatowskiego)
    - szybsze (przejazd przez rozjazdy i zwrotnice ich nie spowalnia, mają dłuższe fazy świateł)
    - bardziej pojemne (autobusy są zwykle nieco szersze) stąd 18 metrowy autobus zabiera tyle pasażerów co 24 metrowy tramwaj
    - tańsze - jeden kosztuje od 1.5mln zł, tramwaj 8-10mln a więc relatywnie drożej dla odpowiednio 15 letniego i 30 letniego okresu ekspolatacji
    - mają krótszy czas eksploatacji, co umożliwia częstszą modernizację
    - tramwaje są wyższe od autobusów przez co w części pasażerskiej wożą niepotrzebnie tylko powietrze i tony stali
    - są bardziej elastyczne - nie są ograniczone trakcją
    - naprawa nawierzchni drogi to 2-3 dni (frezowanie) podczas gry torowisko, to min. kilka tygodni remontu i opóźnienia w dojazdach, co kosztuje
    - w połączeniu ze zwiększoną pojemnością i przy wykorzystaniu nowoczesnej elektroniki autobusy pojadą bliżej niż tramwaje, co przełoży się na większą od tramwajów przepustowość linii
    - jak się popsuje to zablokowana jest cała linia - autobus objedzie bez problemu

    http://samochodyelektryczne.org/solaris_dostarczy_cztery_18-metrowe_autobusy_elektryczne_do_brunszwiku.htm

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/brt-w-skali-sredniej-i-duzej-czyli-kurytyba-i-bogota-2919.html

  • asdf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 18:52 ~asdf

    Fajne zdjęcie

  • PawełZOchoty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 12:46 ~PawełZOchoty

    Moim zdaniem sieć tramwajowa powinna być budowana na wzór sieci kolejowej. Co ileś tam przystanków powinna być mijanka. Wóz ulega awarii, żeby nie robić za dużych korków puszczamy składy wahadłowo po drugi, wolnym torze.

  • PawełZOchoty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 12:42 ~PawełZOchoty

    Olaf~Olaf

    Czemu w tytule nie jest wymieniony producent tego składu co się zepsuł??


    Dla twojej informacji producentem zestawu jest polski Konstal. Jest to wóz typu 105N2K/2000

  • antyGM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 10:53 ~antyGM

    antytram~antytram

    I takie sytuacje pokazują idiotyzm rozwijania sieci tramwajowej w XXI wieku, kiedy mamy już elektryczne autobusy nieemitujące spalin, które w razie awarii można po prostu wyminąć.

    Taaak? Tramwaje stały 30 minut. A ile stały dziś samochody i autobusy po wypadku na Służewcu? Ile stały wczoraj na Rzymowskiego? Ile stały w środę na Wisłostradzie?
    To przez analogię, jakim idiotyzmem jest rozwijanie sieci drogowej w XXI wieku, skoro codziennie samochody i autobusy stoją godzinami w gigantycznych korkach i nawet czysto teoretyczna możliwość omijania się nawzajem nic im nie pomaga?!

  • antytram

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 09:41 ~antytram

    I takie sytuacje pokazują idiotyzm rozwijania sieci tramwajowej w XXI wieku, kiedy mamy już elektryczne autobusy nieemitujące spalin, które w razie awarii można po prostu wyminąć.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 09:37 ~Wawka

    Mogli się cofnąć kilkadziesiat metrów i wsiąść w autobusy.

  • Olaf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 08:11 ~Olaf

    Czemu w tytule nie jest wymieniony producent tego składu co się zepsuł??

  • Dominik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2014 00:19 ~Dominik

    Z tego miejsca do skrzyżowania Targowej z Al. Solidarności 1,2 km czyli 15 minut spacerem, maraton po prostu.

    "Twoje serce przypomina piechotą zdrowiej"

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »