Informacje

01.12.2016 21:33 piesi idą górą

Zebra przy placu Bankowym
już gotowa

SERWISY:

Jedni czekali na nie z niecierpliwością, inni krytykowali pomysł. Piesi mogą już korzystać z przejścia dla pieszych na placu Bankowym.

"Korzystacie? W ramach budżetu partycypacyjnego Dzielnica Śródmieście m.st. Warszawy wyznaczyła przejście dla pieszych przez ul. Andersa przy pl. Bankowym" - czytamy na stronie Zarządu Dróg Miejskich.

Projekt obywatelski

Nowa zebra powstała z inicjatywy obecnego rzecznika ZDM-u Mikołaja Pieńkosa. Zgłosił on projekt do budżetu obywatelskiego.

Naziemne przejście ma być ułatwieniem dla osób przechodzących przez ul. Andersa po północnej stronie skrzyżowania z al. "Solidarności". Piesi niegdyś korzystali z zebry w tym miejscu, ale zlikwidowano ją podczas budowy metra. Po oddaniu stacji Ratusz Arsenal nie wróciła. Ci, którzy chcieli się przedostać na drugą stronę ul. Andersa byli skazani na przejście podziemne albo obchodzenie skrzyżowania.

Narzekali przede wszystkim niepełnosprawni oraz rodzice z wózkami dziecięcymi, bo - jak to w Warszawie - windy często się psuły.

>> CZYTAJ WIĘCEJ O PROJEKCIE <<

Nowe przejście oburzyło byłego antyterrorystę i entuzjastę motoryzacji Jerzego Dziewulskiego.

- Szlag mnie trafia! Z raportów policji wynika jasno, iż jednym z najniebezpieczniejszym miejsc dla pieszego są pasy. 2/3 wszystkich wypadków z udziałem pieszych ma miejsce na pasach. Przejście podziemne jest najbezpieczniejszym sposobem poruszania się pieszych, co za głupek wymyślił, aby to przejście w gruncie rzeczy piesi omijali i chodzili górą - grzmiał Dziewulski. (Według oficjalnych danych w Polsce na pasach ginie co trzecia piesza ofiara śmiertelna ruchu drogowego, co stanowi najgorszą statystykę w Unii Europejskiej. W Niemczech wypadki na pasach stanowią 4% wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych - przypis red.)

Zebry bronił lewicowy publicysta Roman Kurkiewicz. - Pan Dziewulski nigdy nie był matką z wózkiem, w tym bardziej osobą poruszającą się na wózku inwalidzkim - punktował.

 

kz/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Maciek_d323r2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 21:54 ~Maciek_d323r2

    qwerty~qwerty

    - komputer zarządzający sterowaniem wystarczy Raspberry Pi za 85 USD


    Tja. Chyba na Twoim skrzyżowaniu w domu, na makiecie kolejki H0 :-) Stawiam dolary przeciw orzechom, że taki sterownik sygnalizacji to nie może być jakieś DIY, tylko musi być certyfikowane, homologowane urządzenie z zylionem atestów i dopuszczeń. Jasne że dało by się zrobić na RPi/Atmedze/łotewer, ale zamontowanie czegoś takiego na rzeczwistym skrzyżowaniu nie wchodzi w rachubę.

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 13:18 kubat

    No to teraz czekamy na żniwa.

  • ssss

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 12:57 ~ssss


    Peli~Peli

    Brawo! To jest klasyczne skrzyżowanie a to oznacza, że samochody i tak stoją na czerwonym. Nie ma żadnego logicznego uzasadnienia, żeby w centrum miasta nie miały tam być zwykłe pasy. Nikt nie będzie ginął, jeśli kierowca nie wjedzie na 'pomarańczowym"

    Teraz czekamy na pasy Solidarności - Błękitny.

    A dodam, że najgorsze przejście jest niedaleko - Marszałkowską przed Der Elefant. Królu Polski chroń nas....bez żadnych świateł, przecinamy tory tramwajowe i pasy, a samochody rozpędzone zaraz za światłami i łukiem po drugioej stronie.
    Der Elefant~Der Elefant

    Co to za słoń pisany po niemiecku ? Mieszkam w Warszawie od urodzenia, ale nie słyszałem.

    Widocznie jedynie niemcy zgodzili się bronić, za pieniądze, hanię na forach :)

  • hhhm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 12:55 ~hhhm

    Axelle Red~Axelle Red

    Lepsze przejście ze światłami niż ludzie przebiegający na dziko najkrótszą drogą. (Poza tym zimą czy po deszczu schody do przejść podziemnych wcale nie są bezpieczne, można z nich elegancko zjechać). Owszem, piesi nieraz zachowują się głupio, ale kierowcy nagminnie traktują żółte światło nie jako sygnał: uwaga, zwolnij, tylko jako: gaz do dechy, i przejeżdżają na tzw. późnym żółtym. Pan Dziewulski raczej im powinien wymyślać od głupków.

    Jak jest żółte, nawet bardzo późne, to piesi mają czerwone. Czyż nie? Więc skąd rozsądny i praworządny pieszy, na jezdni, na czerwonym świetle?

  • real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 12:53 ~real


    qwerty~qwerty

    Popieram te przejście jak najbardziej, ale dlaczego kosztowały aż tyle?

    Przyjrzyjmy się kosztom:
    - kubeł z farbą/wyklejane pasy max. 1000zł
    - słupy metalowe do sygnalizatorów max. 1000zł za sztukę
    - oprawy z LED max. 500 zł/sztuka
    - kilkadziesiąt metrów miedzianych kabli (10m na allegro kosztuje 40zł)
    - komputer zarządzający sterowaniem wystarczy Raspberry Pi za 85 USD
    - oprogramowanie - wystarczy darmowy Linux dostosowany przez programistę C w kilkanaście godzin jego pracy + testowanie czyli pewnie ponad 10000zł, ale oprogramowanie jest uniwersalne dla wszystkich świateł
    - projekt organizacji ruchu (raczej za wiele pracy to tu nie ma)

    Wychodzi razem jakieś 10tyś złotych a tu wydano podobno 1 mln.
    Tadeusz~Tadeusz

    Bardzo fajne wyliczenia. Sugeruję śledzić przetargi np. na stronie ZDM czy Tramwajów Warszawskich i wystartować następnym razem. Jednym z głównych kryteriów jest cena, więc robotę i zarobek masz jak w banku. :)

    Jeśli nie jest znajomym, to dostanie tradycyjną formułkę
    "rażąco niska cena"

  • Tadeusz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 12:01 ~Tadeusz

    qwerty~qwerty

    Popieram te przejście jak najbardziej, ale dlaczego kosztowały aż tyle?

    Przyjrzyjmy się kosztom:
    - kubeł z farbą/wyklejane pasy max. 1000zł
    - słupy metalowe do sygnalizatorów max. 1000zł za sztukę
    - oprawy z LED max. 500 zł/sztuka
    - kilkadziesiąt metrów miedzianych kabli (10m na allegro kosztuje 40zł)
    - komputer zarządzający sterowaniem wystarczy Raspberry Pi za 85 USD
    - oprogramowanie - wystarczy darmowy Linux dostosowany przez programistę C w kilkanaście godzin jego pracy + testowanie czyli pewnie ponad 10000zł, ale oprogramowanie jest uniwersalne dla wszystkich świateł
    - projekt organizacji ruchu (raczej za wiele pracy to tu nie ma)

    Wychodzi razem jakieś 10tyś złotych a tu wydano podobno 1 mln.

    Bardzo fajne wyliczenia. Sugeruję śledzić przetargi np. na stronie ZDM czy Tramwajów Warszawskich i wystartować następnym razem. Jednym z głównych kryteriów jest cena, więc robotę i zarobek masz jak w banku. :)

  • Axelle Red

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 11:44 ~Axelle Red

    Lepsze przejście ze światłami niż ludzie przebiegający na dziko najkrótszą drogą. (Poza tym zimą czy po deszczu schody do przejść podziemnych wcale nie są bezpieczne, można z nich elegancko zjechać). Owszem, piesi nieraz zachowują się głupio, ale kierowcy nagminnie traktują żółte światło nie jako sygnał: uwaga, zwolnij, tylko jako: gaz do dechy, i przejeżdżają na tzw. późnym żółtym. Pan Dziewulski raczej im powinien wymyślać od głupków.

  • CBA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 11:26 ~CBA

    qwerty~qwerty

    Popieram te przejście jak najbardziej, ale dlaczego kosztowały aż tyle?

    Przyjrzyjmy się kosztom:
    - kubeł z farbą/wyklejane pasy max. 1000zł
    - słupy metalowe do sygnalizatorów max. 1000zł za sztukę
    - oprawy z LED max. 500 zł/sztuka
    - kilkadziesiąt metrów miedzianych kabli (10m na allegro kosztuje 40zł)
    - komputer zarządzający sterowaniem wystarczy Raspberry Pi za 85 USD
    - oprogramowanie - wystarczy darmowy Linux dostosowany przez programistę C w kilkanaście godzin jego pracy + testowanie czyli pewnie ponad 10000zł, ale oprogramowanie jest uniwersalne dla wszystkich świateł
    - projekt organizacji ruchu (raczej za wiele pracy to tu nie ma)

    Wychodzi razem jakieś 10tyś złotych a tu wydano podobno 1 mln.

    ... i teraz wiesz, dlaczego HGW wszędzie chce zrobić pasy!
    Różnica przecież w powietrzu się nie rozpływa :)

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 11:24 ~Marek

    Tadeusz~Tadeusz

    "Nowa zebra powstała z inicjatywy obecnego rzecznika ZDM-u Mikołaja Pieńkosa. Zgłosił on projekt do budżetu obywatelskiego."
    To teraz przynajmniej wiadomo, dla kogo jest budżet p-ny. Dla urzędasów, a nie dla zwykłych ludzi. Zwykłym projekty nie przechodzą, a pan Pieńkos wiedział, do kogo zadzwonić, z kim porozmawiać. Niby taki obywatelski ten budżet.

    Czyli to jest budżet ratusza nie obywateli.
    Jak zwykle, chodzi jedynie by się HGW nachapała.

  • Milion w rozumie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2016 11:21 ~Milion w rozumie

    qwerty~qwerty

    Popieram te przejście jak najbardziej, ale dlaczego kosztowały aż tyle?

    Przyjrzyjmy się kosztom:
    - kubeł z farbą/wyklejane pasy max. 1000zł
    - słupy metalowe do sygnalizatorów max. 1000zł za sztukę
    - oprawy z LED max. 500 zł/sztuka
    - kilkadziesiąt metrów miedzianych kabli (10m na allegro kosztuje 40zł)
    - komputer zarządzający sterowaniem wystarczy Raspberry Pi za 85 USD
    - oprogramowanie - wystarczy darmowy Linux dostosowany przez programistę C w kilkanaście godzin jego pracy + testowanie czyli pewnie ponad 10000zł, ale oprogramowanie jest uniwersalne dla wszystkich świateł
    - projekt organizacji ruchu (raczej za wiele pracy to tu nie ma)

    Wychodzi razem jakieś 10tyś złotych a tu wydano podobno 1 mln.

    Zawsze było wiadomo, że HGW ma szeroki gest.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »