Informacje

19.10.2012 16:30 Zamontowali nowy rodzaj zabezpieczeń

ZDM stawia linowe barierki

SERWISY:

Na Ursynowie zakończył się właśnie montaż nietypowych barier. Linowa konstrukcja za 100 tys. zł stanęła na łuku ul. Rosoła, bo często dochodziło tam do groźnych wypadków. Drogowcy podkreślają jednocześnie, że nie rezygnują z barier energochłonnych starego typu.

Skoszone żywopłoty, wgnieciony płot, czy zniszczona latarnia. To efekt brawury i lekkomyślności, na jaką pozwalają sobie kierowcy na ul. Rosoła.

Łagodny łuk i droga bez świateł sprawiają, że kierowcy co jakiś czas rozbijają płot należący do wspólnoty mieszkaniowej. Często też wypadają z drogi na chodnik. Właśnie dlatego mieszkańcy zaapelowali do Zarządu Dróg Miejskich o pomoc.

- Szukaliśmy rozwiązania, które przede wszystkim zapobiegnie skutkom brawury, podniesie bezpieczeństwo pieszych, zatrzyma kierowcę w drodze, a jednocześnie nie zniszczy krajobrazu. Dlatego też zastosowaliśmy nowy typ barier na warszawskich drogach - bariery linowe – informuje Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.

Barier linowych będzie więcej

Bariery wyglądają na delikatniejsze, nie zasłaniają tła, są wąskie przez co zajmują znacznie mniej miejsca. Gdyby nie elementy biało–czerwone kierowcy mogliby ich w ogóle nie zauważyć. - Najważniejszym elementem bariery jest jej naciąg. Taka barierka nie jest sztywna. Ma sprężynować i nie pozwolić, by auto wjechało na chodnik, a wyrzucić auto na drogę – tłumaczy Sobieraj.

Rzecznik jednocześnie podkreśla, że bariery linowe, jak wszystkie inne mają swoją wytrzymałość. - Nie dajemy zatem gwarancji nieśmiertelności - mówi.

Wkrótce takie same bariery staną również na ul. Sanguszki. Ich montaż powinien zakończyć się do końca listopada.

- Zdecydowaliśmy się na stalowe konstrukcje na ul. Rosoła i Sanguszki m.in. dlatego, że zajmują mniej miejsca. Dzięki temu nie trzeba przebudowywać pasa jedni. Poza tym są bardziej estetyczne i pasują do tych miejsc - podkreśla rzecznik ZDM.

Nie rezygnują z barierek starego typu

Montaż linowych barier nie oznacza, że ZDM rezygnuje z barier starego typu. Po serii wypadków, w których samochody wbijały się w barierki rozgorzała dyskusja, czy są one bezpieczne. ZDM przekonuje, że problemem jest prędkość, a nie same bariery.

Sobieraj przypomina jednocześnie, że drogowcy kupili bariery energochłonne, żeby wymieniać te, które są w fatalnym stanie technicznym.

lata/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jack

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.02.2013 20:30 ~jack

    no to mamy miejskie zagrody dla ludzkich zwierząt do lin podłączyć napięcie i mamy odrazu porządek z kibolami super zyczę urzędasom warszawskim transplatacji muzgów
    w dobie zdychania z głodu funuje się zagrody za nie małe pieniądze

  • walentyna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 15:26 ~walentyna

    Widziałam takie w Bieszczadach.

  • Gregor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 13:55 ~Gregor

    Taaaa, a co stanie się z motocyklistą, który ( z własnej winy czy nie ) wpadnie na to coś..

  • kierowca tira

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 13:38 ~kierowca tira

    na zachodzie na to mówią "cyklist guillotine" i powoli zaczynają znikać z ulic, jak widać fala przesuwa się na wschód.. jest juz w naszym kraju

  • zoran

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 13:23 ~zoran

    VFR~VFR

    Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo samochodu który wjedzie na taką barierkę- mogę się zgodzić że są "za" i "przeciw", ale w przypadku motocykli, skuterów- te barierki to wyrok. Proszę zwrócić uwagę, że w tradycyjnej barierce powierzchnia odbojna jest ciągła, dość szeroka i wystaje na kilka centymetrów od podpór. przy trafieniu w taką belkę motocyklista nawet jeżeli będzie się ocierał o nią przez kilka metrów [przu upadku przy 50 km/h] to przy odpowiednim ubiorze i kasku może nic mu się nie stać. Sam miałem taki przypadek że zostałem zepchnięty na barierkę [a jechałem własnie 50 km/h, po pustym pasie przepisowo] i wstałem tylko poobijany. Przy zderzeniu z barierkami linowymi kierowca jednośladu zatrzymuje się na pierwszej belce wspornej, reagując jak przy zderzeniu czołowym ze ścianą. Wnioski pozostawiam czytelnikom.

    Dokładnie. Niestety chyba musimy zaprotestowac przeciw takim działaniom ZDM.

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 12:47 ~karol

    w szwecji to norma a u nas sensacja. tylko skad taka cena?

  • Dark

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 11:20 ~Dark

    Światła, to tam są, tylko wszyscy się ścigają, żeby być na pole position. Kultura jazdy zerowa niestety.

  • wawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 11:18 ~wawiak

    W Szwecji takie bariery są na wszystkich autostradach i drogach ekspresowych. Wspaniale wyhamowują auto, jednocześnie robiąc z niego totalny złom ;)
    Ważne jest że są skuteczne!

  • VFR

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 10:31 ~VFR

    Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo samochodu który wjedzie na taką barierkę- mogę się zgodzić że są "za" i "przeciw", ale w przypadku motocykli, skuterów- te barierki to wyrok. Proszę zwrócić uwagę, że w tradycyjnej barierce powierzchnia odbojna jest ciągła, dość szeroka i wystaje na kilka centymetrów od podpór. przy trafieniu w taką belkę motocyklista nawet jeżeli będzie się ocierał o nią przez kilka metrów [przu upadku przy 50 km/h] to przy odpowiednim ubiorze i kasku może nic mu się nie stać. Sam miałem taki przypadek że zostałem zepchnięty na barierkę [a jechałem własnie 50 km/h, po pustym pasie przepisowo] i wstałem tylko poobijany. Przy zderzeniu z barierkami linowymi kierowca jednośladu zatrzymuje się na pierwszej belce wspornej, reagując jak przy zderzeniu czołowym ze ścianą. Wnioski pozostawiam czytelnikom.

  • widmo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.10.2012 01:14 ~widmo

    sami mądrzy ludzie widzę

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »