Informacje

26.01.2018 17:15 kondratowicza

Zbudują zieloną aleję na prawym brzegu. Szukają projektanta

SERWISY:


Jedna z głównych ulic prawobrzeżnej Warszawy ma przejść metamorfozę podobną do tej, która miała miejsce na Świętokrzyskiej. Ratusz planuje zazielenić ulicę Kondratowicza, a także uczynić ją bardziej przyjazną dla pieszych i rowerzystów. Właśnie rozpoczęły się poszukiwania projektanta.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg, który wyłoni zwycięską pracownię.

Symulacja ruchu

"Będzie miała 1,5 roku na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na ich podstawie szczegółowych rozwiązań drogowych. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przez rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej)" – poinformowali właśnie urzędnicy.

Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku, aby na jej podstawie można było zrealizować przebudowę ulicy w ramach odtworzenia po budowie końcowego odcinka II linii metra. Jak przypomina ratusz, do 2022 roku na Kondratowicza będą dwie stacje metra. Jedna przy skrzyżowaniu z Malborską, druga przy Rembielińskiej.

"Mamy już decyzję środowiskową i projekty i w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na budowę. Mieszkańcy tego kilkudziesięciotysięcznego osiedla zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta" – zapewnia urząd miasta.

"Estetyczna i przyjazna"

Co zmieni się na samej ulicy Kondratowicza? Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, ale będą znacznie bliżej siebie. Dzięki temu po bokach powstaną szpalery drzew, na której znajdzie się miejsce także między jezdniami. Będą także drogi dla rowerów po obu stronach ulicy oraz szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni będą mogły parkować auta. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

- Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne. To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzimy rozwiązania, które zmienią ulicy Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

TAK MIASTO ZAPOWIADAŁO NOWĄ ULICĘ:


ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2018 08:00 ~Marek

    Co za paranoja???? Jak można zmniejszać przepustowość dla samochodów. Tego chce garstka osób a a reszta chce jak największej przejezdności!!!

  • sołtys

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 23:28 ~sołtys

    ruch_oporu_91~ruch_oporu_91

    Wspaniały projekt! Tak właśnie powinny wyglądać miejskie ulice: pełne zieleni, wspierające zrównoważony transport i ekologiczne!!! BRAWO! Auta precz z Warszawy!!!

    No, jedynie ziemianek brakuje.

  • tensam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 21:16 ~tensam



    jako~jako

    2 pasy? Po co! Po jednym niech będzie i chodnik na 20 metrów szerokości, a co! Niech będzie nowocześnie!
    warszawiak~warszawiak

    Tobie też rozum odjęło?! To nie twoja WIOCHA, to STOLICA kraju!
    Mieszkaniec~Mieszkaniec

    Kolega chyba nie zauważył, ale to był sarkazm.

    Kolego, troszkę trzeba zmienić formę, bo ostatnio takie "kwiatki" sadzą ci "prawdziwi polacy" (mała litera celowo) i trudno już to odróżnić. ;)

  • ruch_oporu_91

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 16:37 ~ruch_oporu_91

    Wspaniały projekt! Tak właśnie powinny wyglądać miejskie ulice: pełne zieleni, wspierające zrównoważony transport i ekologiczne!!! BRAWO! Auta precz z Warszawy!!!

  • Mieszkaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 16:17 ~Mieszkaniec


    jako~jako

    2 pasy? Po co! Po jednym niech będzie i chodnik na 20 metrów szerokości, a co! Niech będzie nowocześnie!
    warszawiak~warszawiak

    Tobie też rozum odjęło?! To nie twoja WIOCHA, to STOLICA kraju!

    Kolega chyba nie zauważył, ale to był sarkazm.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 15:09 ~Piękny Roman



    asd~asd

    Tylko, że Kondratowicza, w przeciwieństwie do Świętokrzyskiej zawsze miała pas zieleni i czasem rosły tam drzewa. Więc planowana "rewolucja" ma raczej przywrócić wygląd jak za komuny. "Rewitalizacja" Świętokrzyskiej ją dobiła, zniszczone przez pedalarzy chodniki, zarzygane ławki na których przesiaduje menelstwo, padające knajpy to chyba nie jest ideał ulicy w mieście. A co likwidacja linii autobusowych robi z ulicą handlową można się przekonać w Londynie: podczas ostatniej wizyty zszokowała mnie pusta Oxford Street po przeniesieniu części linii autobusowych...
    Piękny Roman~Piękny Roman

    NO raczej nie do końca, bo na wizualizacjach widzimy tradycyjne dzisiaj zwężenia i ograniczenia.
    Parkowanie równoległe jest może i fajne, ale ogranicza ilość miejsc, utrudnia sam manewr oraz blokuje innych.
    Najwydajniejsze jest parkowanie ukośne, ale to przerasta dzisiejszych projektantów "aktywistów".

    Do tego brak zatoczek dla autobusów, czyli coś mi to zaczyna zalatywać smrodem likwidacji linii, no bo przecież metro to panaceum na wszystko.
    Rozbawiony~Rozbawiony


    Oj, nie śledzisz najnowszych trendów eko-roweryzmu: zatoczki są passe i uwłaczają godności. Teraz modne jest aby autobusy zatrzymywały się na pasie ruchu.

    Ano racja, zapomniałem o tej grupce i ich błyskotliwych pomysłach.
    Ale nie zmienia to faktu, że w miejscu gdzie pojawia się metro, to jakoś dziwnie znikają linie naziemne.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 14:20 ~warszawiak

    jako~jako

    2 pasy? Po co! Po jednym niech będzie i chodnik na 20 metrów szerokości, a co! Niech będzie nowocześnie!

    Tobie też rozum odjęło?! To nie twoja WIOCHA, to STOLICA kraju!

  • tom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 13:41 ~tom

    Puchalski przypomina mi w jakimś sensie zandberga z partii razem

  • jako

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 12:28 ~jako

    2 pasy? Po co! Po jednym niech będzie i chodnik na 20 metrów szerokości, a co! Niech będzie nowocześnie!

  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.01.2018 12:21 ~nick

    Kondratowicza MUSI być szeroka, bo w okolicy buduje się wiele (aż za wiele) ciasnych, upchanych i beznadziejnych osiedli. Do tego "elity" spółdzielni Bródno chcą sprzedawać swoje stare i nowe (a wszystkie bardzo kiepskie) mieszkania jako "przy pięknej zielonej alejce". Nie planują parkingów i dojazdów do metra. To dzielnica nie do zamieszkania. HORROR. Chyba tylko głupek kupi tu mieszkanie. dzielnicą rządzą dwie spółdzielnie mieszkaniowe. Spółdzielczy beton już dawno zbudował sobie rezydencje. Teraz musi drogo opchnąć walącą się wielką płytę.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Otworzył klapę i poszedł. Wrócił, zamknął ją i pojechał

Otworzył klapę i poszedł. Wrócił, zamknął ją i pojechał

Czasami samochody się psują i odmawiają posłuszeństwa - wiadomo. Najczęściej zepsute auta się naprawia i znowu można nimi jeździć. Niekiedy zdarza się,... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »