Informacje

29.11.2016 18:46 w rembertowie i wesołej

Zbudują wiadukt i dwa tunele. Urzędnicy podali terminy

SERWISY:

Poważny krok ku budowie tuneli pod torami kolejowymi w Rembertowie i Wesołej. Miasto porozumiało się w tej sprawie z kolejarzami. Inwestycja ma się zakończyć za około pięć lat i będzie kosztowała około 115 mln zł.

Mieszkańcy obu dzielnic o budowę bezkolizyjnych przejazdów upominali się od dłuższego czasu - argumentowali, że ich brak paraliżuje ruch na ulicach, a do tego jest niebezpiecznie. W połowie listopada zniecierpliwieni aktywiści z Rembertowa zorganizowali protest w centrum miasta.

We wtorek stołeczny ratusz i PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosili, że podpisali umowę na budowę dwóch tuneli oraz wiaduktu na linii z Warszawy do Sulejówka

Koszt pół na pół

- Wspólnie z miastem wypracowaliśmy umowę na przeprowadzenie inwestycji, która usprawni komunikację i podwyższy poziom bezpieczeństwa pociągów. Koszt będzie rozłożony pół na pół – powiedziała Sławomira Wierzchowska, dyrektor Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

To porozumienie oznacza, że powstanie wiadukt drogowy na ul. Chełmżyńskiej na skrzyżowaniu linii kolejowej nr 2 z ulicą w okolicy istniejącego przejazdu. A także dwa tunele: pierwszy w ciągu ul. Marsa, drogi wojewódzkiej nr 637 i al. gen. Chruściela "Montera" i drugi w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w połączeniu z drogą wojewódzką nr 637 – ul. Okuniewską.

Koniec prac w 2021

"Szacowany koszt całego przedsięwzięcia to ok. 115 mln zł, w tym roboty budowlane ok. 90 mln zł. Miasto i PLK pokryją je po połowie" – informują urzędnicy.

Zanim to się stanie, w latach 2017-18, opracowana zostanie dokumentacja projektowa, mają być wydane odpowiednie pozwolenia i przejęte grunty. Prace będzie nadzorował Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, a PKP PLK będą je opiniowały.

Później zostanie wybrany wykonawca. Po zakończeniu prac o obiekty ma dbać miasto, a kolej będzie zarządzała częścią służącą ruchowi pociągów.

- Chcemy aby budowa trzech skrzyżowań bezkolizyjnych odbywała się równolegle. To pozwoli na szybsze oddanie inwestycji i ograniczy utrudnienia. Planujemy, że prace budowlane rozpoczną się w 2019 roku i zakończą w 2021 – powiedziała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

ZOBACZ MATERIAŁ "UWAGI!" TVN POŚWIĘCONY PROBLEMOM W REMBERTOWIE:

ran//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • amo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 10:06 ~amo

    To dobra informacja, ale...przewlekła, rozwlekła oraz odwlekła i póki co tylko przyobiecana. W mieście lub na kolei zmienią się władze i co ...zostanie? Tylko "przyobiecanie", że za 5 lat!!!To krótko, ktoś powie. Tak zgadzam się,ale tylko w porównaniu z "drogą mleczną". Wcześniej się nie da, bo przecież w 2021 też są rożnego rodzaje jasełka, akcje np. wybory do...więc planowanie długofalowe, perspektywiczne, i chyba dlatego nie można skoncentrować sił i środków na realizacji zadania np. w 2 dwa lata!!!!Można, można....

  • molek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2016 08:24 ~molek



    qweta~qweta

    Tylko dlaczego to Warszawa płaci za błędy PKP? Kolej korzysta z torów, kolej powinna pokryć koszty budowy.
    mdm~mdm


    A kto korzysta z przejazdów drogowych? Bo nie kolej. Myśl w obie strony.
    Uopsdp~Uopsdp

    Czyli jak Ci pod oknem wybuduje linie tramwajowa to mnie poprosisz o odszkodowanie, łaskawie pozwolę Ci zbudować przejazd abyś sie mógł z domu wydostać i po tym jak za to zapłacisz jeszcze Ci dowale opłatę za przechodzenie przez moje tory? O takiej symetrii myślenia mówiłeś?


    Jak wybudujesz dziś mi pod oknem - to tak, musisz mnie uwzględnić.
    Problem w tym, że w Rembertowie kolej jest jakieś 150 lat i to do niej miasto się miało dostosować, a nie odwrotnie.

  • polina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2016 08:43 ~polina

    Kto nie mieszka w Rembertowie nie powinien zabierać głosu.. Ja codziennie stoję na tym przejeździe po 20-30 minut w tym czasie przejeżdża od 4 do 8 pociągów.. od osobowych podmiejskich do towarowych a podróż do pracy zamiast zająć mi ok 20 minut trwa od 50 do 60 minut.
    Sa jeszcze dwie drogi wyjazdu - ale Czwartaków jest totalnie rozkopana bo tam obecnie przeprowadzana jest modernizacja drogi wylotowej na Zegrze a Strażacka zakorkowana.. bo jakby ktoś nie wiedział z Rembertowa nie jadą tylko jego mieszkańcy ale również mieszkańcy Zielonki, Wołomina, Ząbek i wszystkich ościennych ... 5 lat to i długo i krótko..

  • colej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2016 08:16 colej

    ultraszybka inwestycja, bo raptem 5 lat. trzeba się cieszyć bo już za 5 lat po otwarciu tunelu, korek przesunie się do kolejnego skrzyżowania :)

  • Uopsdp

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2016 07:42 ~Uopsdp


    qweta~qweta

    Tylko dlaczego to Warszawa płaci za błędy PKP? Kolej korzysta z torów, kolej powinna pokryć koszty budowy.
    mdm~mdm


    A kto korzysta z przejazdów drogowych? Bo nie kolej. Myśl w obie strony.

    Czyli jak Ci pod oknem wybuduje linie tramwajowa to mnie poprosisz o odszkodowanie, łaskawie pozwolę Ci zbudować przejazd abyś sie mógł z domu wydostać i po tym jak za to zapłacisz jeszcze Ci dowale opłatę za przechodzenie przez moje tory? O takiej symetrii myślenia mówiłeś?

  • mdm

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2016 21:50 ~mdm

    qweta~qweta

    Tylko dlaczego to Warszawa płaci za błędy PKP? Kolej korzysta z torów, kolej powinna pokryć koszty budowy.


    A kto korzysta z przejazdów drogowych? Bo nie kolej. Myśl w obie strony.

  • qweta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2016 20:59 ~qweta

    Tylko dlaczego to Warszawa płaci za błędy PKP? Kolej korzysta z torów, kolej powinna pokryć koszty budowy.

  • pytanko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2016 15:41 ~pytanko

    Jak się przekopią pod stacją żeby nic się nie zawaliło?

  • Luzik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2016 14:18 ~Luzik


    erw~erw

    Czy przypadkiem kawałek dalej nie ma wiaduktu nad torami?
    mat~mat


    jest i co z tego ? uważasz że
    ten tunel o który ubiegają się
    mieszkańcy to tak dla zabawy?

    Podaj przykłady - łącznie z zachowaniem prawnych terminów wydania Decyzji Środowiskowej znalezieniom finansowania -- Ogłoszeniem przetargu - wybraniem Wykonawcy - odwołaniami przegranych - odwołaniami pseudoekologów (którzy znajdą pod peronem szczególny gatunek dżdżownicy - realizacją tunelu - odbiorami przez straż pożarna - Sanepid??? - aż do przecięcia wstęgi.

  • iza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2016 14:00 ~iza

    to HGW zauważyła problemy Pragi?
    cud

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »