Informacje

21.08.2016 07:31 Czekają na przejęcie gruntów

Zbudują brakujący fragment ekspresówki do Lublina

SERWISY:


Dokumentacja dotycząca budowy trzech z siedmiu odcinków drogi ekspresowej S-17 między Lublinem a Warszawą, jest już złożona u wojewodów; wykonawcy czekają na decyzje umożliwiające rozpoczęcie prac. Inwestycja ma kosztować łącznie ok. 2,4 mld zł.

Budowę prawie 100 km brakującej drogi ekspresowej między Lublinem a Warszawą prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o trasę od Kurowa do obwodnicy Garwolina oraz od Garwolina do węzła Lubelska. Budowa podzielona została na siedem odcinków.

Wpłynął wniosek

- Do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego trafił wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID), czyli pozwolenia na budowę drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, o długości ok. 13,7 km – poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Krzysztof Nalewajko.

Wcześniej do wojewody mazowieckiego złożono wnioski o decyzję ZRID dla dwóch odcinków S17 na terenie województwa mazowieckiego: 12,2 km - od obwodnicy Garwolina do Gończyc i 13 km - od Gończyc do granicy z woj. lubelskim. Nalewajko zapowiedział, że we wrześniu złożony zostanie wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka 20,2 km od węzła Skrudki do granicy województw.

- Na pozostałe trzy odcinki - pomiędzy węzłem Lubelska i początkiem obwodnicy Garwolina - opracowywana jest dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku – dodał rzecznik.

Decyzja ZRID dotyczy przejęcia terenów pod budowę drogi, co umożliwia wykonawcy rozpoczęcie prac budowlanych. Decyzja ta zobowiązywać będzie właścicieli i użytkowników wieczystych tych terenów do wydania ich na rzecz Skarbu Państwa, co umożliwi rozpoczęcie procesu szacowania wartości nieruchomości przejętych pod budowę drogi, a później wypłatę odszkodowań. Wysokość odszkodowania ustala wojewoda w postępowaniu administracyjnym, a jego wartość określają biegli rzeczoznawcy majątkowi.

Kto zbuduje?

Poszczególne odcinki drogi S-17 wybudują różni wykonawcy wyłonieni w przetargach. 13,7 km drogi między węzłami Kurów i Skrudki buduje firma Mota Engil Central Europe (za 270,8 mln zł), zaś kolejny odcinek o długości 20,2 km - od węzła Skrudki do granicy województw - firma PORR Polska Infrastructure (koszt - 608,8 mln zł).

Wykonawcą trzech odcinków na terenie woj. mazowieckiego - 13 km od granicy województw do Gończyc (313,6 mln zł); 12,2 km od obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina (288,5 mln zł); 13 km drogi od obwodnicy Garwolina do obwodnicy Kołbieli (blisko 290 mln zł) - jest spółka Budimex.

Pozostałe odcinki na terenie woj. mazowieckiego - 8,7 km obwodnicy Kołbieli (ok. 225,5 mln zł) i 15,2 km od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (370,5 mln zł) - wybuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.

Beton cementowy

Inwestycja jest realizowana w trybie "projektuj i buduj", co oznacza, że wykonawca ma opracować dokumentację projektową, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i wybudować drogę. Przed oddaniem trasy dla ruchu musi uzyskać decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi.

Nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostaną zrealizowane i nie będzie opóźnień, to trasa z Lublina do węzła Lubelska będzie oddana do użytku do końca 2019 r.

Po udostępnieniu trasy dla kierowców przejechanie 150 km drogi z Lublina do węzła Lubelska może zająć niecałe półtorej godziny.

Procedurę przetargową na budowę węzła Lubelska - który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy - prowadzi stołeczny oddział GDDKiA.

W latach 2011 - 2014 r. zbudowano 67 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie) wraz z obwodnicą Lublina. Budowa tego fragmentu S17 pochłonęła 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.

Na początku grudnia, dzień przed terminem otworzono wylotówkę na Katowice i Wrocław:


PAP/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2016 08:43 ~asd

    ta droga to jest po prostu trzeci świat. Trudno uwierzyć, że coś takiego jest jeszcze w Polsce. Korki w Kołbieli, Gończycach, przy zjeździe z obwodnicy Garwolina, w Zakręcie itd. Do tego krzyż przy krzyżu. To jest skandal, że od czasu oddania obwodnicy Garwolina (ponad 10 lat) nie wybudowano nawet 1 km S17 na terenie mazowsza, a budowę zaczęto od Lublina, mimo, że najgorzej jest od strony Warszawy.

  • aaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2016 07:08 ~aaaa

    To już nic nie powstrzyma lubelasów przed najazdem na Warszawę.

  • Ja z warszawskiej Pragi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 19:00 ~Ja z…

    Budowa drog w Polsce wschodniej jest dla wladz nie sluszna poltycznie lepiej budowac na zachodzie. Po co budowac A2 , S17, S19. Szkoda na to pieniedzy. Za drogi do Lukaszenki, Putina nikt w Uni nie poklepie, nie pochwali. Dla grubego niemca wazne sa drogi na zachodzie, odwiedzi stare smieci . A moze kiedys wroci dawny Breslau, Stetin Dancing do Rzeszy i beda do nich prowadzily z Berlina piekne autostrady.Po co im autostrady do Lublina i Brzescia.

  • greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 15:57 ~greg

    tg3178~tg3178

    Droga ekspresowa jest całkowicie tam niepotrzebna, bo przecież jezdnia istnieje i ma się dobrze. Jedyne co należałoby zbudować to wiadukt na Kobielą, bo tam czasami się tworzą korki.

    Ciekawe jak będzie wyglądać dojazd do Kobieli podczas budowy? Droga będzie zamknięta? Będzie objazd przez drogę na Miński? Tych istotnych informacji w artykule nie ma.


    chyba nie jeździsz tą trasą, ja zaś dość często. bardzo dobrze że będzie trasa ekspresowa bo przejechanie ok. 55 km z Warszawy do Garwolina w ponad godzinę i w miarę przejezdnej Kołbieli to nie jest dziś dobry wynik. wystarczy wlokący się tir bądź autobus, zakorkowana Kołbiel i możesz "czytać gazetę" w czasie "jazdy", długo nie wyprzedzisz bo w przeciwnym kierunku również sznur pojazdów. żal mi tylko lasów bo sporo pójdzie pod topór, a że mieszkam w tamtych okolicach już od roku 1963 to ten krajobraz zmieni się bezpowrotnie, tak jak już się zmienił przy budowie obwodnicy Garwolina. ale jest taka potrzeba i niestety jest to nieuniknione. pozdrawiam

  • greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 15:46 ~greg

    tg3178~tg3178

    Droga ekspresowa jest całkowicie tam niepotrzebna, bo przecież jezdnia istnieje i ma się dobrze. Jedyne co należałoby zbudować to wiadukt na Kobielą, bo tam czasami się tworzą korki.

    Ciekawe jak będzie wyglądać dojazd do Kobieli podczas budowy? Droga będzie zamknięta? Będzie objazd przez drogę na Miński? Tych istotnych informacji w artykule nie ma.

  • marcin_www

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 13:38 ~marcin_www


    Wawka~Wawka

    Gdy się patrzy na tę mapkę to widac kolejny CUD projektantów. Dlaczego POW (linia zółto-czarna) nie łączy się z S-17 na węźle Wiązowna - Południe, tylko biegnie równolegle do niej? By drożej było? By więcej lasów wyciąć?
    Padłem~Padłem


    Bo to granica miasta a nie obwodnica geniuszu :)


    @Wawka...
    .. a ponadto, ta "zielona strefa" pomiędzy liniami to rezerwat. Czy te dwa powody są wystarczające, by ukoić Twój niepokój?

  • marcin_w

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 13:32 ~marcin_w


    tg3178~tg3178

    Droga ekspresowa jest całkowicie tam niepotrzebna, bo przecież jezdnia istnieje i ma się dobrze. Jedyne co należałoby zbudować to wiadukt na Kobielą, bo tam czasami się tworzą korki.

    Ciekawe jak będzie wyglądać dojazd do Kobieli podczas budowy? Droga będzie zamknięta? Będzie objazd przez drogę na Miński? Tych istotnych informacji w artykule nie ma.
    adam~adam


    Trzeba być kompletnym ignorantem, żeby pisać że droga ekspresowa tam nie jest potrzebna....

    Ciekawe co na to mieszkańcy Ryk, Gończyc i innych miejscowości przez które non stop jeżdżą TIRy i sznury samochodów.
    1 bądź 2 miejsce wśród najniebezpieczniejszych dróg w kraju, ale ekspresówka niepotrzebna.

    Kołbiel to nie jedyne miejsce, które się korkuje. Jak ktoś jeździ siedemnastką raz na rok, nie ma obrazu chaosu, chamstwa i samowolki wśród wyprzedzających na trzeciego, spychających samochody z naprzeciwka z drogi.
    A wyprzedzanie tam to zawsze ryzyko, wiele wzniesień, TIRy jadące blisko siebie, autokary za którymi robią się korki kilometrowe.
    Sam ostatnio prawie się nei zderzyłem czołowo, jak wyjechałem zza wzniesienia i zobaczyłem przed sobą wyprzedzający samochód, jedyny ratunek to pobocze, może akurat nie zniesie na drzewo.

    @Adam:
    dokładnie masz rację! nawet ja - jeżdżący tą trasą od niedawna i z niewielka częstotliwością zauważyłem, że Kołbiel oraz Ryki to mega waskie gardła. Tam korki sa niezależnie od dnia tygodnia. Przejechanie ok. 170 km z Wawy do Lublina (czy na odwrót) w ciagu ponad 3 godzin - bardzo słaby standard. Trasę 410 km, jadąc tyle, na ile pozwalają przepisy, z Wawy w okolice Kościerzyny robie w 4,5 godziny. Czyli porównując średnie prędkości to 60 km/h (WAW - LBL) versus 90 km/h (WAW - Kościerzyna). I do takiego standardu należy doprowadzić szereg dróg w PL.

  • adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 09:50 ~adam

    tg3178~tg3178

    Droga ekspresowa jest całkowicie tam niepotrzebna, bo przecież jezdnia istnieje i ma się dobrze. Jedyne co należałoby zbudować to wiadukt na Kobielą, bo tam czasami się tworzą korki.

    Ciekawe jak będzie wyglądać dojazd do Kobieli podczas budowy? Droga będzie zamknięta? Będzie objazd przez drogę na Miński? Tych istotnych informacji w artykule nie ma.


    Trzeba być kompletnym ignorantem, żeby pisać że droga ekspresowa tam nie jest potrzebna....

    Ciekawe co na to mieszkańcy Ryk, Gończyc i innych miejscowości przez które non stop jeżdżą TIRy i sznury samochodów.
    1 bądź 2 miejsce wśród najniebezpieczniejszych dróg w kraju, ale ekspresówka niepotrzebna.

    Kołbiel to nie jedyne miejsce, które się korkuje. Jak ktoś jeździ siedemnastką raz na rok, nie ma obrazu chaosu, chamstwa i samowolki wśród wyprzedzających na trzeciego, spychających samochody z naprzeciwka z drogi.
    A wyprzedzanie tam to zawsze ryzyko, wiele wzniesień, TIRy jadące blisko siebie, autokary za którymi robią się korki kilometrowe.
    Sam ostatnio prawie się nei zderzyłem czołowo, jak wyjechałem zza wzniesienia i zobaczyłem przed sobą wyprzedzający samochód, jedyny ratunek to pobocze, może akurat nie zniesie na drzewo.

  • Mieszkaniec Polski Wschodniej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 09:26 ~Mieszkanie…

    A co z węzłem Lubelska, bez którego cała ta inwestycja jest psu na budę, że nie wspomnę o POW, która będzie się urywała w lesie!

    Czemu rząd PiS blokuje od października przetarg na węzeł Lubelska? !!!

  • Polska Wschodnia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2016 09:07 ~Polska Wschodnia

    A co z węzłem Lubelska, bez którego cała ta inwestycja, jak zarówno Południowa Obwodnica Warszawy psu o budę?

    Dlaczego rząd PiS blokuje od października przetarg na węzeł Lubelska?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »