Informacje

21.08.2012 13:29 badania ruszą w połowie tygodnia

Zbadają grunt pod tunelem falami dźwiękowymi

SERWISY:

W połowie tygodnia rozpocznie się druga tura badań struktury gruntu w związku z awarią podczas budowy stacji II linii metra Powiśle - zapowiedział rzecznik konsorcjum budującego metro Mateusz Witczyński. Pierwsze badanie zakończono w poniedziałek.

W ubiegłym tygodniu, w nocy z poniedziałku na wtorek, podczas łączenia wschodniej i zachodniej części stacji Powiśle, budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty kierowcy korzystają z objazdów.

Wyniki znane za kilkanaście dni

Jak powiedział Witczyński, w połowie tygodnia rozpocznie się druga tura badań struktury gruntu przy wykorzystaniu fal dźwiękowych. Poprzednie badanie struktury gruntu przeprowadzono za pomocą georadaru - urządzenie porusza się po powierzchni gruntu, emitując fale o określonej częstotliwości.

- Będziemy badać grunt pod tunelem oraz część stacji. Opracowanie badań i ekspertyzy w optymistycznym wariancie będą gotowe w ciągu kilkunastu dni, może trochę później. Po opracowaniu badań będziemy mogli powiedzieć coś więcej o sytuacji na budowanej stacji Powiśle - zaznaczył. Witczyński dodał, że jeśli grupa ekspertów podczas analizy wyników stwierdzi, że brakuje danych, zostaną przeprowadzone kolejne badania.

"Panujemy nad sytuacją"

We wtorek Hanna Gronkiewicz-Waltz zapowiedziała, że eksperci mają w ciągu półtora tygodnia przedstawić diagnozę w sprawie awarii na stacji i opracować plan działani. Prezydent Warszawy zapewniła, że władze miasta panują nad sytuacją. - Nie jest sztuką wystrzelić Apollo 13. Sztuką jest sprowadzić go na ziemię - podsumowała w TVN24.

- Badania geologiczne na potrzeby budowy centralnego odcinka II linii były wykonywane w roku 2004 a następnie uzupełniane w roku 2007 i 2009 przez konsorcjum firm Geoteko, Geoprojekt i SGGW - poinformował Paweł Siedlecki z działu prasowego Metra Warszawskiego. Jak dodał, badania wykonano na zlecenie Metra Warszawskiego. Natomiast w ramach kontraktu podpisanego z wykonawcą, było on zobowiązany do wykonania uzupełniających badań geologicznych. Badania na zlecenie AGP Metro i w ustalonym przez wykonawcę zakresie wykonało konsorcjum firm Geoteko i Hydrogeostudio.

CO SIĘ STAŁO NA STACJI POWIŚLE? Więcej na ten temat

600 metrów tunelu

Zgodnie z projektem tunel II linii metra będzie przebiegał pod dnem Wisły i będzie miał długoć 600 m. Tunel połączy stację Powiśle ze stacją na prawym brzegu Wisły - Stadion. Stacja Powiśle składa się z czterech kondygnacji i - obok stacji Nowy Świat i Świętokrzyska - należy do najgłębszych konstrukcji II linii warszawskiego metra.

Podczas awarii na stację wlało się 6 tys. m szec. wody następnie stację zalano, by zrównoważyć ciśnienie i jednocześnie uniemożliwić dalsze wymywanie gruntu. Nie przerwano prac na pozostałych odcinkach budowy. Natomiast w związku z awarią tarcze Wisła I i Wisła II prawdopodobnie zaczną prace nie od drążenia tunelu pod Wisłą, ale od krańcowej stacji w prawobrzeżnej części Warszawy - od Dworca Wileńskiego.

TARCZE WYSTARTUJĄ NA WILEŃSKIM? CZYTAJ WIĘCEJ

Tunele drążą obecnie dwie z czterech tarcz TBM. Pierwsza z nich Anna przekopała 1048 m tunelu i znajduje się wewnątrz stacji rondo ONZ, z kolei Maria - 670 m.

Centralny odcinek II linii kolejki będzie miał długość 6,1 km. Siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) zostanie wydrążonych na głębokości od 13 do 23 metrów.

PAP/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • jax

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2012 22:19 ~jax

    w pełni zgadzam się z "optymist(ą)" tylko, że tu nie trzeba aż optymizmu - wystarczy NORMALNOŚĆ.

  • praga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2012 15:05 ~praga

    Hajka ma wywołać falę dzwiękową grając na wuwuzeli.

  • optymist

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2012 10:52 ~optymist

    Zawsze mnie zastanawiały te zjadliwe komentarze aż do "..bufetowa spowodowała katastrofę..." Czym ci ludzie się zajmują, że taki jad w ich wypowiedziach? Każdy, kto cokolwiek robi wie, że nawet w jego specjalności zdarzają się prace które mimo starań nie udały się. I nie wynika to z niedbałości ale często z paskudnego zbiegu wypadków. Nawet zatrudnienie ogromnej ilości najlepszych inżynierów prom kosmiczny się rozbija. I to mimo, że już wielokrotnie to robiono. Nie jestem fachowcem w branży budowlanej ale serdecznie współczuję całej ekipie. Na pewno sobie poradzą. Jednak skąd się biorą tacy zgorzkniali ludzie? Czy im pozostał już tylko jad. Trochę więcej pozytywnego myślenia, optymizmu.

  • CityCenter

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2012 08:39 ~CityCenter

    Nikt, a nikt za to nie beknie, bo biłoby to bezpośrednio w Panią Prezydent Hajkę Grundbaumównę, urodzoną w Płocku "warszawiankę" o "polslkich szlacheckich korzeniach".

  • PiotrAWF

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.08.2012 07:50 ~PiotrAWF

    dertur~dertur

    Typowa peowska robota. Propaganda jak z Mostem Północnym, co Hanuś? Jak tramwaje nie jeździły tak nie jeżżą ale otwarcie było z pełną pompą, co???????????????



    Gorąco popieram ! MAm nadzieje że POwskie szczury wkrótce zostaną przepędzone

  • czytacz postów  2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2012 22:43 ~czytacz postów 2


    szczur46~szczur46

    Badania falami dźwiękowymi?
    Czy to znaczy, że bufetowa z "fachowcami" będą krzyczeć do dziury w ziemi i nasłuchiwać echa?
    Czytacz postów~Czytacz postów

    10/10 O mało co się ze śmiechu zakrztusiłem.

    dobre dobre masz u mnie browar ale się uśmiałem ;)

  • czytacz postów  2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2012 22:41 ~czytacz postów 2

    rafał ~rafał

    przestańcie gadać bzdury. winni są projektanci którzy mając taki przekrój geotechniczny nie zaprojektowali żadnych zabezpieczeń w trakcie budowy. jest to ewidentna wina projektantów, a nie pani prezydent.

  • dertur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2012 20:48 ~dertur

    Typowa peowska robota. Propaganda jak z Mostem Północnym, co Hanuś? Jak tramwaje nie jeździły tak nie jeżżą ale otwarcie było z pełną pompą, co???????????????

  • Marek WJ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2012 20:47 ~Marek WJ

    rafał ~rafał

    przestańcie gadać bzdury. winni są projektanci którzy mając taki przekrój geotechniczny nie zaprojektowali żadnych zabezpieczeń w trakcie budowy. jest to ewidentna wina projektantów, a nie pani prezydent.

    dokładnie,
    mając taką dokumentację i dostęp do najnowszych zdobyczy techniki, aż wstyd, że tak to zaprojektowano, że napotkano na takie niedogodności

  • olo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2012 20:47 ~olo

    bufetowa jest z siebie zadowolona

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »