Informacje

25.02.2014 07:59 Jeszcze więcej reklam w centrum?

Zasłonią Universal mnóstwem reklam?
"Poprawią wizerunek biznesu"

SERWISY:


Z budynku Universalu zniknęła wielka płachta reklamowa. Najdalej za kilka miesięcy ma pojawić się tam jednak coś nowego - budynek może zniknąć za płachtą z mozaiką dziesiątek reklam różnych firm. Pomysłodawca przekonuje, że ma to kształtować... pozytywny wizerunek polskiego biznesu.

W czerwcu 2014 roku budynek Universalu przy skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich ma pokryć się mozaiką małych i dużych reklam. Organizatorzy akcji dopuszczają także inną lokalizację w centrum Warszawy.

"Art-projekt designerski"

I zapowiadają: - Zbierzemy w jednym miejscu duże korporacje i małe firmy działające w Polsce w celu wykreowania wspólnego wizerunku. To nie będzie prymitywny billboard z logotypami firm, to będzie art-projekt designerski. Zależy nam na rozwoju powiązań pomiędzy dużymi, średnimi i małymi firmami działającymi w Polsce w spójnym celu – kształtowania pozytywnego wizerunku – tłumaczy Zurab Kochiashvili koordynator projektu "Wizerunek Polskiego Biznesu".

Jak zapewnia, nad wszystkim ma czuwać "profesjonalny designer", który z logotypów ułoży wielki obraz.

- W ten sposób [inicjatywa] wspiera polski biznes, polskiego producenta, każdą firmę, niezależnie od tego czy to jest ogromna korporacja, czy nawet najmniejsza firma, każdy z nich jest godny uwagi i szacunku, co poprawia wizerunek biznesu. Bo dzięki każdej z nich, polska gospodarka idzie do przodu i od tego zależy nasza przyszłość i przyszłość naszych dzieci - czytamy na stronie internetowej projektu.

Prawie jak Amsterdam

Pomysł jest zaskakujący. W Warszawie od dawna toczy się ostra dyskusja o wielkoformatowej reklamie. Ostatnie miesiące to już wręcz konflikt - z nieprzychylnymi reakcjami spotkały się firmy, które reklamowały się na elewacji Smyka czy na płachtach zasłaniających dom przy Dolnie Służewieckiej.

W dodatku sama idea nie jest wcale oryginalna - organizatorzy przyznają, że to kopia projektu z Amsterdamu. Deklarują przy tym, że "część dochodów zostanie przekazana na fundusze wspierające dzieci".

Wszystko to nie przekonuje Wojciecha Wagnera, naczelnika Wydziału Estetyki Miasta. - Odwołanie się do przykładu holenderskiego niezbyt mnie przekonuje - tam taka reklama funkcjonuje na zasadzie kontrastu, jednorazowego wyjątku, tu odgrywa jedynie głośną partię w ogólnej kakofonii. Wypada wyrazić żal, że w taki sposób kreowany ma być "wizerunek polskiego biznesu" - ocenia w liście przesłanym do naszej redakcji Wojciech Wagner.

I dodaje: - Niezależnie od towarzyszących temu przedsięwzięciu intencji, polega on, jak każda poprzednia reklama wielkoformatowa w tym miejscu, na agresywnej ingerencji w przestrzeń publiczną przekazem reklamowym.

Nie tylko on negatywnie ocenia projekt. Witold Weszczak z grupy M20 twierdzi, że pomysł jest "przestarzały i beznadziejny". - To, co wymyśliła agencja reklamowa, to jest głębokie średniowiecze. W Warszawie tego typu płachty reklamowe są coraz bardziej niemile widziane. Firmy, które będą się tam reklamowały, zamiast zyskać na wizerunku, to stracą - komentuje Weszczak.

>> W słowach nie przebierają też czytelnicy Kontaktu 24 <<

Miasto chce walczyć z reklamą

Dwa tygodnie temu nowy naczelnik Wagner powiedział, że dostrzega problem reklamy wielkoformatowej w stolicy i zamierza go rozwiązać.

- Chciałbym, żeby miasto jeszcze lepiej zarządzało reklamami, które znajdują się na terenach miejskich. Są rzeczy które należałoby tam poprawić - mówił zastrzegając, że do skutecznej walki potrzebne są zmiany w prawie. Zadeklarował, że stawia sobie za cel usunąć z miasta reklamy nielegalne, czy, jak je nazywa, anarchiczne.

Tak wygląda Smyk bez reklam:

lata/b/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • zur

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 11:58 ~zur

    Jestem koordynatorem projektu Wizerunek Polskiego Biznesu 2014.
    Skąd macie taką informacje że budynek Uniwersalu będzie wyglądać tak...
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zaslonia-budynek-dziesiatkami-reklam-poprawia-wizerunek-biznesu,114575.html
    To nie będzie prymitywny billboard z logotypami firm tak jak na zdęciu z
    Amsterdamu, to będzie art-projekt, w którym chcemy wykreować
    jeden wspólny wizerunek polskiego biznesu (chcemy to zrobić w formie twarzy
    lub chegoś innego i z polskim kolorytem i wyłącznie na billbordzie, a nie na
    budynku). To jest pierwsza edycja, i robimy
    ją na billboardze, następnie będziemy robić różne promo akcije i nie zależy
    nam na wykożystaniu zewnętznych nośników. Projekt będzie realizowany w
    róznych krajach, Polska jest pierwszą. Jeszcze raz chcę powiedzieć, że
    naszym celem jest pokazanie Wizerunku Polskiego Biznesu, a nie to o czym
    jest napisane. I jeszcze raz powtarzam- to nie jest reklama.

  • zej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 11:26 ~zej

    Na tej reklamie zarabia pośrednik (firma H...) jak również syndyk masy upadłościowej - czyli firmy reklamowe spłacają długi (z przekrętów) poprzednich lat.

    Reklamy nie trzeba pamiętać, w podświadomości te obrazy i tak się wgryzają.

    a brak szmaty aktualnie wynika z niedogadania się w ostatniej chwili z następcą poprzednika. Jeśli tylko uda się sprzedać lokalizację, na pewno tam będzie coś wisiało. Niestety cena jest zaporowa dla większości firm

  • Smo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 10:17 ~Smo

    warszawa kropka gazeta kropka pl/warszawa/1,34862,14290899,Universal_na_sprzedaz_i_do_rozbiorki__Co_go_zastapi_.html

  • Smo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 10:16 ~Smo

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14290899,Universal_na_sprzedaz_i_do_rozbiorki__Co_go_zastapi_.html

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 22:45 ~kilovolt


    Smo~Smo

    Czy ten budynek kiedyś przejdziej dogłębną rewitalizację? (lub go zburzą i zbudują coś fajnego?) To co jest tam teraz wygląda strasznie
    Zawalidroga~Zawalidroga

    Nie tak łatwo go wysadzić, bo stoi w gęstej miejskiej zabudowie. A rozebrać takiego kolosa chyba się nie opłaci.

    W planach jest jak najbardziej rozbiórka tego budynku, już długo nie postoi.

  • Norek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 22:05 ~Norek

    Sorry ale wspominanie tu o Amsterdamie to jakieś nieporozumienie. Tam nikt nie zakleja całych kwartałów ulic reklamami. Poza tym, ten budynek wymaga rwitalizacji i żaden kondom nie będzie wówczas potrzebny, albo jesteśmy w Europie albo robimu odpust w imię kasy.

  • PrzesytReklam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 21:14 ~PrzesytReklam

    Universal jest brudny i szpetny. Ale i tak lepiej się przezentuje w Centrum niż gigantyczna szmata z reklamami.

  • Zawalidroga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 20:54 ~Zawalidroga

    Smo~Smo

    Czy ten budynek kiedyś przejdziej dogłębną rewitalizację? (lub go zburzą i zbudują coś fajnego?) To co jest tam teraz wygląda strasznie

    Nie tak łatwo go wysadzić, bo stoi w gęstej miejskiej zabudowie. A rozebrać takiego kolosa chyba się nie opłaci.

  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 20:45 ~oland

    Czy ci wszyscy idioci- zleceniodawcy reklam zrozumieją wreszcie, że tego badziewia nikt rozumny nie czyta? Po co wywalać tak ogromną kasę na te durnoty, kiedy można po prostu obniżyć cenę produktu i wtedy lepiej sprzeda się.

  • Smo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 18:51 ~Smo

    Czy ten budynek kiedyś przejdziej dogłębną rewitalizację? (lub go zburzą i zbudują coś fajnego?) To co jest tam teraz wygląda strasznie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

"Żyj i daj żyć. Nie parkuj na przejściach dla pieszych"

Motto, które umieścił na swoim aucie kierowca tego auta wyraźnie nie przyświeca jemu samemu. Samochód postawił na ulicy Dąbrowskiego, a dokładniej - na... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »