25.02.2014 07:59 Jeszcze więcej reklam w centrum?
W czerwcu 2014 roku budynek Universalu przy skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich ma pokryć się mozaiką małych i dużych reklam. Organizatorzy akcji dopuszczają także inną lokalizację w centrum Warszawy.
Jak zapewnia, nad wszystkim ma czuwać "profesjonalny designer", który z logotypów ułoży wielki obraz.
- W ten sposób [inicjatywa] wspiera polski biznes, polskiego producenta, każdą firmę, niezależnie od tego czy to jest ogromna korporacja, czy nawet najmniejsza firma, każdy z nich jest godny uwagi i szacunku, co poprawia wizerunek biznesu. Bo dzięki każdej z nich, polska gospodarka idzie do przodu i od tego zależy nasza przyszłość i przyszłość naszych dzieci - czytamy na stronie internetowej projektu.W dodatku sama idea nie jest wcale oryginalna - organizatorzy przyznają, że to kopia projektu z Amsterdamu. Deklarują przy tym, że "część dochodów zostanie przekazana na fundusze wspierające dzieci".
Wszystko to nie przekonuje Wojciecha Wagnera, naczelnika Wydziału Estetyki Miasta. - Odwołanie się do przykładu holenderskiego niezbyt mnie przekonuje - tam taka reklama funkcjonuje na zasadzie kontrastu, jednorazowego wyjątku, tu odgrywa jedynie głośną partię w ogólnej kakofonii. Wypada wyrazić żal, że w taki sposób kreowany ma być "wizerunek polskiego biznesu" - ocenia w liście przesłanym do naszej redakcji Wojciech Wagner.
I dodaje: - Niezależnie od towarzyszących temu przedsięwzięciu intencji, polega on, jak każda poprzednia reklama wielkoformatowa w tym miejscu, na agresywnej ingerencji w przestrzeń publiczną przekazem reklamowym.
Nie tylko on negatywnie ocenia projekt. Witold Weszczak z grupy M20 twierdzi, że pomysł jest "przestarzały i beznadziejny". - To, co wymyśliła agencja reklamowa, to jest głębokie średniowiecze. W Warszawie tego typu płachty reklamowe są coraz bardziej niemile widziane. Firmy, które będą się tam reklamowały, zamiast zyskać na wizerunku, to stracą - komentuje Weszczak.
>> W słowach nie przebierają też czytelnicy Kontaktu 24 <<
Dwa tygodnie temu nowy naczelnik Wagner powiedział, że dostrzega problem reklamy wielkoformatowej w stolicy i zamierza go rozwiązać.
- Chciałbym, żeby miasto jeszcze lepiej zarządzało reklamami, które znajdują się na terenach miejskich. Są rzeczy które należałoby tam poprawić - mówił zastrzegając, że do skutecznej walki potrzebne są zmiany w prawie. Zadeklarował, że stawia sobie za cel usunąć z miasta reklamy nielegalne, czy, jak je nazywa, anarchiczne.
Tak wygląda Smyk bez reklam:
lata/b/roody
zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 11:58 ~zur
zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 11:26 ~zej
Na tej reklamie zarabia pośrednik (firma H...) jak również syndyk masy upadłościowej - czyli firmy reklamowe spłacają długi (z przekrętów) poprzednich lat.
Reklamy nie trzeba pamiętać, w podświadomości te obrazy i tak się wgryzają.
a brak szmaty aktualnie wynika z niedogadania się w ostatniej chwili z następcą poprzednika. Jeśli tylko uda się sprzedać lokalizację, na pewno tam będzie coś wisiało. Niestety cena jest zaporowa dla większości firm
zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 10:17 ~Smo
warszawa kropka gazeta kropka pl/warszawa/1,34862,14290899,Universal_na_sprzedaz_i_do_rozbiorki__Co_go_zastapi_.html
zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 10:16 ~Smo
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14290899,Universal_na_sprzedaz_i_do_rozbiorki__Co_go_zastapi_.html
zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 22:45 ~kilovolt
zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 22:05 ~Norek
Sorry ale wspominanie tu o Amsterdamie to jakieś nieporozumienie. Tam nikt nie zakleja całych kwartałów ulic reklamami. Poza tym, ten budynek wymaga rwitalizacji i żaden kondom nie będzie wówczas potrzebny, albo jesteśmy w Europie albo robimu odpust w imię kasy.
zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 21:14 ~PrzesytReklam
Universal jest brudny i szpetny. Ale i tak lepiej się przezentuje w Centrum niż gigantyczna szmata z reklamami.
zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 20:54 ~Zawalidroga
zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 20:45 ~oland
Czy ci wszyscy idioci- zleceniodawcy reklam zrozumieją wreszcie, że tego badziewia nikt rozumny nie czyta? Po co wywalać tak ogromną kasę na te durnoty, kiedy można po prostu obniżyć cenę produktu i wtedy lepiej sprzeda się.
zgłoś naruszenie odpowiedz 25.02.2014 18:51 ~Smo
Czy ten budynek kiedyś przejdziej dogłębną rewitalizację? (lub go zburzą i zbudują coś fajnego?) To co jest tam teraz wygląda strasznie
ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »
Zobacz wszystkie komentarze »
Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl
Oglądasz: Mur runął na parkingu
Przeczytaj o tym więcej »
Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta
Przeczytaj o tym więcej »
Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła
Przeczytaj o tym więcej »
Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie
Przeczytaj o tym więcej »
Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali
Przeczytaj o tym więcej »
Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki
Przeczytaj o tym więcej »
Oglądasz: To może być bardzo droga podróż
Przeczytaj o tym więcej »
Czasami samochody się psują i odmawiają posłuszeństwa - wiadomo. Najczęściej zepsute auta się naprawia i znowu można nimi jeździć. Niekiedy zdarza się,... WIĘCEJ »
Zobacz więcej absurdów »
Jestem koordynatorem projektu Wizerunek Polskiego Biznesu 2014.
Skąd macie taką informacje że budynek Uniwersalu będzie wyglądać tak...
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zaslonia-budynek-dziesiatkami-reklam-poprawia-wizerunek-biznesu,114575.html
To nie będzie prymitywny billboard z logotypami firm tak jak na zdęciu z
Amsterdamu, to będzie art-projekt, w którym chcemy wykreować
jeden wspólny wizerunek polskiego biznesu (chcemy to zrobić w formie twarzy
lub chegoś innego i z polskim kolorytem i wyłącznie na billbordzie, a nie na
budynku). To jest pierwsza edycja, i robimy
ją na billboardze, następnie będziemy robić różne promo akcije i nie zależy
nam na wykożystaniu zewnętznych nośników. Projekt będzie realizowany w
róznych krajach, Polska jest pierwszą. Jeszcze raz chcę powiedzieć, że
naszym celem jest pokazanie Wizerunku Polskiego Biznesu, a nie to o czym
jest napisane. I jeszcze raz powtarzam- to nie jest reklama.