Informacje

29.12.2013 07:16 Na rondzie ONZ i na stacji Stadion Narodowy

Zamontowali pierwsze
windy II linii metra

SERWISY:


Budowniczowie centralnego odcinka II linii metra zainstalowali windy, z których będą korzystać pasażerowie na stacjach Rondo ONZ i Stadion Narodowy. Przy tej pierwszej można też podziwiać już tafle czerwonego szkła, które wieńczą szyb windowy.

Na montaż czekają też urządzenia na Dworcu Wileńskim i na stacji Nowy Świat - Uniwersytet.

Łącznie na centralnym odcinku II linii metra działać będzie 50 nowoczesnych wind.

W każdej monitoring i chwytacze

Kabiny i drzwi wszystkich wind będą wykonane ze stali nierdzewnej i hartowanego szkła. Zewnętrzne elementy szybów, widoczne z powierzchni ziemi, zostaną oszklone zgodnie z barwą wiodącą każdej ze stacji, np. na Rondzie Daszyńskiego będą czerwone, a na Dworcu Wileńskim granatowe.

Jak podaje podaje spółka AGP Metro, we wszystkich windach znajdą się kamery, dźwiękowy system ostrzegawczy oraz łączność ze służbami ratowniczymi.

W każdej z wind znajdą się także tzw. chwytacze. To urządzenia bezpieczeństwa zamontowane w ramie kabiny niewidoczne dla pasażerów. W razie zerwania pasów lub przekroczenia prędkości chwytacze mają uruchomić mechanizm, dzięki któremu kabina powinna bezpiecznie wyhamować.

Dodatkowe zabezpieczenia

Jak informuje AGP Metro, na każdej ze stacji centralnego odcinka znajdzie się również przynajmniej jedna winda wyposażona w system dodatkowych zabezpieczeń. W sytuacji awaryjnej, np. pożaru, będzie mogła skorzystać z niej ekipa ratownicza.

Windy pożarowe będą wyposażone w elektryczne zasilanie ze specjalnych linii, gwarantujących ciągłość działania. Okablowanie dźwigów ma izolację ogniotrwałą, a samo zasilanie jest dwustronne. Oznacza to, że w przypadku ewentualnej awarii pierwszej linii, prąd dostarczy druga.

Nietypowa winda przy Narodowym

Wyjątkowa winda o kabinie kątowej znajdzie się na stacji Stadion Narodowy. Żeby z niej wyjść będzie się trzeba obrócić o 90 stopni w lewo lub w prawo. - Taki sposób działania windy i zainstalowania drzwi szybowych wymusiła przestrzeń, w jakiej zaprojektowano konstrukcję szybu - tłumaczy AGP Metro. Winda ta znajdzie się przy ul. Zamojskiego, najbliżej nasypu kolejowego.

Kolejną ciekawostkę stanowią windy zaprojektowane dla stacji Świętokrzyska. Jako jedyne spośród wszystkich urządzeń montowanych na centralnym odcinku II linii metra, wyposażone będą w czytniki kart w kabinach dźwigów. Dzięki nim obsługa stacji będzie mogła dostać się bezpośrednio na poziom techniczny, niedostępny dla pasażerów.

Przyciski z alfabetem Braille'a

Wszystkie windy będą przystosowane dla niepełnosprawnych. Przyciski w kabinach opisane zostaną alfabetem Braille'a, a wyprofilowane poręcze pomogą w swobodnym poruszaniu się wewnątrz.

- W kabinach znajdą się również lustra, dzięki którym podróżujący windami niepełnosprawni jeżdżący na wózkach inwalidzkich, nie będą musieli się obracać, żeby znaleźć wyjście - czytamy w komunikacie AGP Metro.

ij/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 22:58 ~oland

    Ciekawe ile z nich w stanie nie zniszczonym dotrwa do uruchomienia II linii?

  • albert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 22:35 ~albert

    olaboga~olaboga

    Nie winda, a na razie tylko szyb windy obudowany czerwonym szkłem. Mi się podoba, podobne konstrukcje można spotkać w innych europejskich stolicach. Ale cóż, przecież narzekacze na forum są przyzwyczajeni do czasów Towarzysza Edwarda Gierka , zamiast takiej ładnej konstrukcji uważają, ze powinna być nieco bardziej skromna tak jak w latach '70 : żelbetonowe pudło a w nim dźwig osobowy ZREMB z ręcznie otwieranymi drzwiami takimi z wąską szybką w środku i kabina obowiązkowo z laminatu z drzwiczkami kabinowymi i guziki z bakelitu. Zewnętrzne drzwi dźwigu powinny być pomalowane w barwę szarą z obowiązkowym brudnikiem koloru czarnego oraz mieć oznaczenia kondygnacji ; P , -1 na drzwiach. Oświetlenie kabiny realizowane żarówką z gwintem E27

    Wszystko OK, poza kabiną : kabina windy powinna mieć ściany z blachy ryflowanej bo laminat bydło poniszczy.

  • Aniuta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 15:34 ~Aniuta

    A kiedy oddacie w końcu do użytku windy przy Trasie Łazienkowskiej na wiadukcie przy ulicy Saskiej. Stoją gotowe od końca września. Gratuluję tempa prac.

  • Miesooo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 14:06 ~Miesooo

    ciekawe jak będzie działać metro jeśli piszą ze winda na stacji stadion a zdjecie zrobione przy DW. Wileńskim?? zgubili stacje metra po drodze??

  • olaboga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 11:38 ~olaboga

    Nie winda, a na razie tylko szyb windy obudowany czerwonym szkłem. Mi się podoba, podobne konstrukcje można spotkać w innych europejskich stolicach. Ale cóż, przecież narzekacze na forum są przyzwyczajeni do czasów Towarzysza Edwarda Gierka , zamiast takiej ładnej konstrukcji uważają, ze powinna być nieco bardziej skromna tak jak w latach '70 : żelbetonowe pudło a w nim dźwig osobowy ZREMB z ręcznie otwieranymi drzwiami takimi z wąską szybką w środku i kabina obowiązkowo z laminatu z drzwiczkami kabinowymi i guziki z bakelitu. Zewnętrzne drzwi dźwigu powinny być pomalowane w barwę szarą z obowiązkowym brudnikiem koloru czarnego oraz mieć oznaczenia kondygnacji ; P , -1 na drzwiach. Oświetlenie kabiny realizowane żarówką z gwintem E27

  • stan53

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 11:38 stan53

    Niech nie zaPOmną o instrukcji obsługi w jęyku polskim.

  • czk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 11:34 ~czk

    Marcin~Marcin

    Ale nowość!!! Czasami to II linia metra nie miała działać na Euro 2012? Powinni podać się do dymisji za takie opóźnienia z HGW na czele. Ale nie, u nas z takich opóźnień zrobi się jeszcze kampanie reklamową jaka to władza dobra.

    W chwili podpisywania kontraktu na budowę II linii metra, termin ukończenia przewidziany był na koniec poździernika 2013 r. a nie na Euro 2012

  • lolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 10:25 ~lolek

    bez sensu żeby do windy po drabinie wchodzić.

  • amada

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 09:13 ~amada

    W sprawie instrukcji obsługi windy to prawda czy dowcip? Jeśli jakiś problem to przetłumacze za darmo i wyślę gdzie trzeba.

  • Marcin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.12.2013 07:34 ~Marcin

    Ale nowość!!! Czasami to II linia metra nie miała działać na Euro 2012? Powinni podać się do dymisji za takie opóźnienia z HGW na czele. Ale nie, u nas z takich opóźnień zrobi się jeszcze kampanie reklamową jaka to władza dobra.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »