Informacje

08.03.2014 09:15 ruszyły prace

Zamknęli estakady na Łazienkowską. "Wiele kolizyjnych sytuacji"

SERWISY:


W nocy z piątku na sobotę zostały wyłączone z ruchu estakady wjazdowe na Trasę Łazienkowską prowadzące z Żoliborza i Mokotowa w kierunku centrum. - Dochodzi do wielu kolizyjnych sytuacji - ostrzega reporter tvnwarszawa.pl.

- Wszystko zostało zamknięte zgodnie z planem. Na estakadach trwają już prace, jest zrywany asfalt - relacjonował przed godz. 9 Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl.

Wielu kierowców było wyraźnie zaskoczonych zmianami organizacji ruchu. - Największy problem mają kierowcy, którzy z Żoliborza próbują wjechać na na Trasę Łazienkowską, są zaskoczeni, bo prawy skrajny pas Wisłostrady zamienia się w prawoskręt w Górnośląską. Dochodzi do wielu kolizyjnych sytuacji, blokowania pasa i innych nerwowych manewrów - zauważył reporter.


"Kierowcy sforsowali zapory"

Niebezpieczne sytuacje zaobserwowała także reporterka TVN 24 Małgorzata Telmińska. - Mimo, że wszystko jest dobrze oznakowane przed chwilą byliśmy świadkami, jak dwóch kierowców sforsowało zapory, tuż za tablicą informacyjną, powstrzymał ich dopiero zerwany asfalt - informowała.

Jak dodał reporter tvnwarszawa.pl, przy drugim wjeździe (od strony Mokotowa) podobnych problemów nie było. - To dzięki temu, że długi pas rozbiegowy - zwrócił uwagę Węgrzynowicz.

Na teren weszli już robotnicy, którzy rozpoczynają rozbiórkę starych estakad. Ich wyburzanie potrwa ok. 3 tygodni, potem rozpocznie się budowa nowych łącznic. Przez ok. pół roku arteria nie będzie miała połączenia z Wisłostradą.

Powstaje sześć ślimaków

Na Trasie Łazienkowskiej trwa budowa estakad łączących ją z Wisłostradą. W ramach inwestycji powstaje 6 ślimaków na lewym brzegu Wisły oraz jeden na prawym brzegu (łączący ul. Wał Miedzeszyński z Trasą Łazienkowską z północy na zachód). Łącznie wyburzonych i zbudowanych od nowa zostanie 9 łącznic – jedna na Pradze i osiem na lewym brzegu Wisły.

Wszystkie prace przy przebudowie łącznic Trasy Łazienkowskiej z Wisłostradą mają potrwać do kwietnia 2015 r.

Ich koszt wyniesie ok. 31 mln zł.

Zmienna liczba pasów

Również w piątek późnym wieczorem wyłączona z ruchu została jedna z jezdni ul. Powązkowskiej nad Trasą AK. Zamknięta jest wschodnia strona wiaduktu (w kierunku ul. Powstańców Śląskich) - ruch w obydwu kierunkach odbywa się zachodnią jezdnią ulicy.

- Na rondzie Ofiar Zbrodni Katyńskiej nie działa sygnalizacja. Wywołuje to duże utrudnienia dla osób chcących wyjechać Powązkowską w kierunku Muranowa lub Powstańców Śląskich w stronę Bemowa. Ci kierowcy muszą spędzić w korku nawet 10 minut - podał po godz. 10 Artur Węgrzynowicz.

Zgodnie z planem na Powązkowskiej wprowadzono zmienną organizację ruchu – liczba pasów w danym kierunku będzie się zmieniała w ciągu doby, aby ułatwić jazdę kierowcom.

1. Pomiędzy godz. 22.00 a 12.00 dwa pasy ruchu będą prowadziły w kierunku centrum, a jeden w stronę ul. Powstańców Śląskich.

2. Od godz. 12.00 do 22.00 dwa pasy zostaną udostępnione kierowcom jadącym w stronę Bemowa, a jeden zostanie do dyspozycji dla poruszających się w stronę ul. Okopowej.

Podobny, zmienny układ pasów, który dostosowywano do natężenia ruchu w szczycie porannym i popołudniowym, wykorzystano już podczas remontu wiaduktu kolejowego nad ul. Radzymińską w 2008 r.


Wielka przebudowa

Remont wiaduktu ul. Powązkowskiej to kolejny etap prac przy przebudowie Trasy AK.

Remont Trasy AK, najbardziej ruchliwej arterii w stolicy, jest inwestycją Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Po jego zakończeniu trasa ma mieć parametry drogi ekspresowej.

Gotowy i udostępniony do ruchu jest odcinek od Marek do ul. Modlińskiej, trwa przebudowa drugiego odcinka – od ul. Modlińskiej do Powązkowskiej. Prace mają się zakończyć do października 2015 r.

Będą kosztować 796,3 mln zł.

CZYTAJ TEŻ O INNYCH PLANACH DROGOWCÓW NA TEN ROK:


PAP/ran/mz//b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • niuniek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.07.2014 14:28 ~niuniek

    Kto podpisał taki plan budowy z tak odległymi terminami i z taką firmą, gdzie na budowie wiaduktów widać jak w mozole kręci się w porywach do 5 pracowników !!!!!!

  • kolumb55

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.03.2014 07:53 ~kolumb55

    Zamknięcie wszystkich estakad i brak możliwości wjazdu z Wisłostrady i Wału Miedzeszyńskiego na Trasę Łazienkowską to wspaniały przkład "zaplanowania" robót i liczenia się z mieszkańcami Warszawy.Niestety myślenie nie boli, wydaje się oczywiste ,że roboty powinny być tak planowane ,aby jeden wjazd na Trasę był możliwy.Alternatywy w chwili obecnej nie ma, aby dostać się np. w rejon Pl.Na Rozdrożu objazd Górnośląska ,Piękna trwa od 15 do 30min.innymi ulicami jeszcze gorzej.

  • Kraken

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2014 21:53 ~Kraken


    Edek~Edek


    No proszę Cię... daleko szukać tego dzisiejszego super budownictwa... Most Północny i jego wspaniałą nawierzchnia, autostrady po roku do remontu... i długo by tak jeszcze można wymieniać.
    Faktycznie lepiej dzisiaj budują :D

    Teraz jest dużo lepsza technologia, materiały są o wiele trwalsze, niestety ubytki zawsze się znajdą tak samo jak partacze i złodzieje. Niemniej jednak nawet jeśli teraz budowaliby gorzej to nie znaczy że wtedy budowali solidnie...

  • III

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.03.2014 09:26 ~III




    kola~kola

    najpierw wyburzą, potem splajtują , potem przetarg, potem kontrowersje, potem tania budowa systemem włoskim, potem oddanie na 3 miesiące i pekniecia i ekspertyza i przetarg... i się kręci
    Trójka murarska~Trójka murarska

    Za komuny budowano może niezbyt pięknie, ale naprawdę solidnie. Niektóre budowle, jak n.p. Universal na rondzie przy Marszałkowskiej są tak mocne, że żeby się ich pozbyć, trzeba by użyć skądinąd ulubionego przez PiS trotylu. A obejrzyj sobie jeszcze starszą Trasę W-Z. Wtedy nie dostawiano do zabytkowych budowli współczesnych biurowców.
    Kraken~Kraken

    No proszę Cię... zwłaszcza solidnie jak sprzedali na lewo połowę cementu i musieli dać więcej piachu. Wszystko bardzo szybko się rozsypywało i z solidnością miało niewiele wspólnego. Z tym że niezbyt pięknie to też bym dyskutował. Powojenny modernizm ma bardzo dużo uroku, tylko trzeba spojrzeć z odpowiedniej perspektywy.
    Edek~Edek

    No proszę Cię... daleko szukać tego dzisiejszego super budownictwa... Most Północny i jego wspaniałą nawierzchnia, autostrady po roku do remontu... i długo by tak jeszcze można wymieniać.
    Faktycznie lepiej dzisiaj budują :D

    Budują tak samo, tylko kto inny kradnie...... nie, właściwie kradną też ci sami, tylko w inny sposób.

  • aloh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2014 22:02 ~aloh

    co za głąb otagował to jako Żoliborz, Bielany?

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2014 19:50 ~Edek



    kola~kola

    najpierw wyburzą, potem splajtują , potem przetarg, potem kontrowersje, potem tania budowa systemem włoskim, potem oddanie na 3 miesiące i pekniecia i ekspertyza i przetarg... i się kręci
    Trójka murarska~Trójka murarska

    Za komuny budowano może niezbyt pięknie, ale naprawdę solidnie. Niektóre budowle, jak n.p. Universal na rondzie przy Marszałkowskiej są tak mocne, że żeby się ich pozbyć, trzeba by użyć skądinąd ulubionego przez PiS trotylu. A obejrzyj sobie jeszcze starszą Trasę W-Z. Wtedy nie dostawiano do zabytkowych budowli współczesnych biurowców.
    Kraken~Kraken

    No proszę Cię... zwłaszcza solidnie jak sprzedali na lewo połowę cementu i musieli dać więcej piachu. Wszystko bardzo szybko się rozsypywało i z solidnością miało niewiele wspólnego. Z tym że niezbyt pięknie to też bym dyskutował. Powojenny modernizm ma bardzo dużo uroku, tylko trzeba spojrzeć z odpowiedniej perspektywy.

    No proszę Cię... daleko szukać tego dzisiejszego super budownictwa... Most Północny i jego wspaniałą nawierzchnia, autostrady po roku do remontu... i długo by tak jeszcze można wymieniać.
    Faktycznie lepiej dzisiaj budują :D

  • wawa34

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.03.2014 12:14 ~wawa34

    w wyborach zmieciemy i PO i PIS, żeby doprowadzić do zamknięcia wszystkich estakad jednocześnie to trzeba być Balasem takim z kibla..gdzie jest prokuratura ? kto wziął i ile aby Warszawiakom zgodotwac taki los ?

  • felek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2014 21:55 ~felek

    wiedziałem że tego nie puścicie . J-na CENZURA TVN- owska.

  • Kraken

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2014 16:24 ~Kraken


    kola~kola

    najpierw wyburzą, potem splajtują , potem przetarg, potem kontrowersje, potem tania budowa systemem włoskim, potem oddanie na 3 miesiące i pekniecia i ekspertyza i przetarg... i się kręci
    Trójka murarska~Trójka murarska

    Za komuny budowano może niezbyt pięknie, ale naprawdę solidnie. Niektóre budowle, jak n.p. Universal na rondzie przy Marszałkowskiej są tak mocne, że żeby się ich pozbyć, trzeba by użyć skądinąd ulubionego przez PiS trotylu. A obejrzyj sobie jeszcze starszą Trasę W-Z. Wtedy nie dostawiano do zabytkowych budowli współczesnych biurowców.

    No proszę Cię... zwłaszcza solidnie jak sprzedali na lewo połowę cementu i musieli dać więcej piachu. Wszystko bardzo szybko się rozsypywało i z solidnością miało niewiele wspólnego. Z tym że niezbyt pięknie to też bym dyskutował. Powojenny modernizm ma bardzo dużo uroku, tylko trzeba spojrzeć z odpowiedniej perspektywy.

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.03.2014 16:24 ~kilovolt



    pancio~pancio

    Wszystko ładnie i pięknie, inwestycje w infrastrukturę miasta ale czegoś brakuje... PLANOWANIA!!! Można by to było zrobić etapami?
    kilovolt~kilovolt

    Przecież podzielili to na etapy. Pierwsze estakady zamknęli w wakacje ubiegłego roku. Teraz zamykają ostatnie. Za kilka miesięcy będdą oddawane te, które pierwsze zostały zamknięte.
    Generalnie im szybciej to wszystko skończą tym lepiej. Zresztą jak jadę w konkretnym kierunku to i tak interesuje mnie jedna konkretna estakada a to czy pozostałe są otwarte czy zamknięte jest dla mnie bez znaczenia, gdyż i tak żadna
    mi nie zastąpi tej akurat potrzebnej. Wówczas korzystam zawsze z innego mostu a nie z innej estakady.
    kaaka~kaaka


    Jakie etapy?Sa zamknięte wszystkie.Te pierwsze miały kilka msc opóźnienia.Takie to etapy.

    Jak najbardziej są to etapy. Tak było w harmonogramie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »