Informacje

18.03.2013 10:05 budowa ii linii metra

Zamkną linię średnicową? Metro rozmawia z kolejarzami

SERWISY:

Aż na cztery miesiące budowniczowie metra chcieli zamknąć linię średnicową. Wszystko przez budowę przejścia podziemnego prowadzącego do stacji Stadion Narodowy. Kolejarze na tak długie zamknięcie zgodzić się jednak nie chcą.

Problemów przysparza jedno z planowanych wejść na powstającą stację centralnego odcinka II linii metra. Miałoby się znaleźć przy budynku dworca Stadion, po drugiej stronie nasypu kolejowego.

"Nie wchodzi w grę"

Jak pisze "Rynek Kolejowy", żeby połączyć je przejściem podziemnym ze stacją, AGP Metro - wykonawca podziemnej kolejki - musi przekopać się pod torami. Budowniczowie metra chcieli prowadzić prace przez cztery miesiące. W tym czasie zamknięte byłyby wszystkie tory na linii średnicowej (podmiejskie i dalekobieżne). Na to zgodzić nie chcą się kolejarze.

- Zaproponowane przez wykonawcę metra rozwiązania metra nie wchodzi w grę, bo wtedy żaden pociąg nie przejeżdżałby przez centrum - mówi w rozmowie z tvnwarszawa.pl Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Z drugiej strony musimy zamknąć linię podmiejską w okresie wakacyjnym na dwa miesiące w związku z remontem torów podmiejskich na moście średnicowym, więc zaproponowaliśmy, że prace mogą toczyć się w tym czasie. Ale bez wyłączenia ruchu dalekobieżnego - dodaje.

Szukają rozwiązania

AGP Metro zapewnia, że nadal rozmawia z kolejarzami. – Szukamy sposobu, który pozwoli te prace zrealizować – zapewnia Mateusz Witczyński, rzecznik AGP Metro. – Szukamy też rozwiązania uwzględniającego, że nasyp w tym miejsc jest w słabym stanie technicznym – dodaje.

- Nasyp jest w dobrym stanie, można po nim jeździć. Wystąpiło jednak jego osłabienie w miejscu, gdzie były prowadzone prace przez wykonawcę metra. Ale nie wiążemy tych dwóch rzeczy bezpośrednio – odpowiada Krzysztof Łańcucki.

Największa stacja II linii

Stacja Stadion jest pierwszą stacją centralnego odcinka drugiej linii metra, na której rozpoczęły się prace wykończeniowe. Kubatura całej stacji to 105 tys. metrów sześciennych. Ziemię z niej musiało wywozić ok. 11 tysięcy ciężarówek. Będą tu dwa perony, bowiem ze Stadionu od linii w kierunku Bródna w przyszłości mają odchodzić tory na Gocław. Stacja jest głęboka na 14 metrów (do poziomu główki szyny).

Stadion ma być jedyną na centralnym odcinku II linii metra, gdzie do poziomu peronów będą docierały promienie słońca. Do sąsiadującego ze stacją Stadionu Narodowego mają nawiązywać motywy sportowe plan przewiduje np. rysunki biegaczy oraz koszykarzy.

II linia metra

Centralny odcinek II linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Oficjalna data zakończenia inwestycji to 2014 r. Jest opóźnienie. Czytaj więcej na ten temat.


ran/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • agfd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 19:13 ~agfd

    najpierw skończcie południową obwodnicę! potem możecie sobie zamykać do woli i podnosić ceny swoich "usług" - do woli

  • timek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 13:29 ~timek

    Nie chce mi się wierzyć, że w 21 wieku, w 40 milionowym państwie nie znamy metody wykonania takiego tunelu bez zamykania tej linii kolejowej. Jakoś linię pierwszą metra robili bez zamykania i kolei i Jerozolimskich i Świętokrzyskiej... A tu na 4 (a piszą że i dłużej) chcą zamykać zupełnie główną magistralę w całości? Dobrze się czujecie?

  • RJW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 08:19 ~RJW

    ~metrooonom: podwójny peron przy rozwidleniu jest potrzebny, bo rozdziela jasno kierunki pociągów.

  • abcd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 08:09 ~abcd

    Ile NAGROODY otrzymał miejski koordynator robót drogowych za NIE-SKOORDYNOWANIE prac w tym nasypie.
    Przypominam, że w roku euro 2012 linia podmiejska była zamknięta przez kilka miesięcy w związku z remontem/budową torów i peronów dworca Stadion . Witek - dlaczego w 2012 roku nie zostało wykonane przejście przez nasyp kolejowy ? ZGROZA. Miasto wtedy powinno było zapłacić kolei za wykananie przejścia i wyciągnąć gotowe przejście z projektu metra. dla włodarzy PO to jest niedorzeczne?? tak samo mogli postąpić w wielu miejscach np. wybudować przejście przez nasyp w miejscu przyszłej Nowokijowskiej gdy PKP wymieniała tory do Gdańska i wiele wiele...

  • abcd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 07:53 ~abcd

    Ile NAGROODY otrzymał miejski koordynator robót drogowych za NIE-SKOORDYNOWANIE prac w tym nasypie.
    Przypominam, że w roku euro 2012 linia podmiejska była zamknięta przez kilka miesięcy w związku z remontem/budową torów i peronów dworca Stadion . Witek - dlaczego w 2012 roku nie zostało wykonane przejście przez nasyp kolejowy ? ZGROZA. Miasto wtedy powinno było zapłacić kolei za wykananie przejścia i wyciągnąć gotowe przejście z projektu metra. dla włodarzy PO to jest niedorzeczne?? tak samo mogli postąpić w wielu miejscach np. wybudować przejście przez nasyp w miejscu przyszłej Nowokijowskiej gdy PKP wymieniała tory do Gdańska i wiele wiele....

  • RJW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 07:36 ~RJW

    Preawidłowy przebieg linii M3:
    http://grochowniepragapd.blox.pl/2010/03/Metro-na-Grochowie-nie-Pradze-Pd.html
    Od lat jest znany, ale udaje się, że tego nie ma. Media nigdy o tym nie mówiły i nie pisały. A przecież to są naprawę ważne rzeczy! Uzasadnianie błędów typu odgałęźna stacja Stadion jest łatwizną.

  • RJW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 07:30 ~RJW

    Umiejscowienie stacji tutaj, czyli równolegle do stacji kolejowej jest błędem zasadniczym. Powinna ona być przesunięta w kierunku Targowej, tak, aby końce stacji się tylko spotykały. Oznaczałoby to znaczne polepszenie walorów: tak przesiadkowych, jak i docelowych. Swego czasu była propozycja przenoszenia stacji kolei Stadion na wiadukt nad Targową własnie z tego powodu. Tamto było niemożliwe, ale tu?

  • RJW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 07:16 ~RJW

    * to jest po prostu kpina w żywe oczy i to nie tylko ze względu na przykład z Ursusa,
    * kpiną jest też trwanie przy bajce o linii na Gocław w tej formie (na takim małym szkicu nie widać absurdów),
    * zajezdni metra (stp to właśnie znaczy) na Koziej Górce dawno ma nie być: była pomysłem naprawdę dziwacznym,
    Prawidłowy przebieg trzeciej linii metra i powyższe problemy opisane są na: http://grochowniepragapd.blox.pl . Szkoda, że mało kto się tym interesuje, a media piszą wg tego co im pokażą.

  • metrooonom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.03.2013 02:57 ~metrooonom

    Co ma wspolnego rozwidlenie torów z podwójnym peronem?

  • Struś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.03.2013 23:48 ~Struś

    Nad zbudowaniem przejścia mogli pomyśleć jak budowali nowy dworzec kolejowy gdy był zamknięty ruch podmiejski a nie dopiero teraz po co robić przejście na drugą stronę skoro już jest takowe w nasypie niech AGP Metro weźmie się do roboty i wykona wyjście prosto na owe przejście które to ma wejście na perony dworca Stadion i na drugą stronę nasypu.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »