Informacje

07.02.2015 12:30 problemy mieszkańców

Za niskie ekrany przy POW?
Ursus walczy z hałasem

SERWISY:

Mieszkańcy Ursusa skarżą się na zbyt duży hałas spowodowany otwarciem Południowej Obwodnicy Warszawy. Domagają się podwyższenia ekranów akustycznych, które według nich  są obecnie za niskie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadziła już pomiary hałasu. Wyniki mają być znane w marcu.

Oddana w 2013 roku obwodnica stolicy na odcinku od węzła Konotopa do węzła Puławska biegnie między innymi przez Ursus.

Według kilkuset mieszkańców domów jednorodzinnych i bloków znajdujących się najbliżej trasy, hałas jest bardzo uciążliwy. - Już w 2013 roku, tuż po otwarciu POW zwrócono się do mnie w tej sprawie - mówi Robert Faliszewski, radny Ursusa (PO). - Problem dotyczy między innymi ulic: Prawniczej, Michałowicza, Zagłoby, Słupskiej - wymienia.

Nadmierny hałas ma wynikać ze zbyt niskich ekranów po stronie dzielnicy. - Są one o trzy metry niższe niż ekrany po drugiej stronie trasy. Dlatego hałas się od nich odbija i wraca do naszej dzielnicy - wyjaśnia Faliszewski.

Do GDDKiA trafiło już w tej sprawie kilkadziesiąt skarg.

Władze dzielnicy Ursus zapewniają, że sprawę monitorują. - Zwracaliśmy się do GDDKiA i zgłaszaliśmy zastrzeżenia do poziomu hałasu z obwodnicy - mówi Agnieszka Wall, rzeczniczka Urzędu Dzielnicy Ursus.

"Wszystko zgodnie z przepisami"

Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA, zapewnia jednak, że wszystko zostało wykonane zgodnie z rozporządzeniem ministra środowiska z 2007 roku.

- Wysokość ekranów wynika z przeprowadzanych analiz akustycznych w ramach raportu oddziaływania na środowisko. Na niektórych odcinkach POW jest różna po obydwu stronach trasy. Wzdłuż dzielnicy Ursus zamontowane są ekrany akustyczne o wysokości od 3 do 9 m, w zależności od charakteru zabudowy i odległości od drogi - wyjaśnia rzeczniczka.

Nie oznacza to, że mieszkańcy nie mogą liczyć na zmiany.

Czekają na wyniki analizy

Drogowcy weryfikują właśnie analizę porealizacyjną, na której władzom dzielnicy bardzo zależało. Są to badania, które - zgodnie z prawem - wykonuje się po roku od oddania drogi do użytkowania. W ich trakcie robione są między innymi pomiary hałasu.

- Od tych wyników zależeć będzie konieczność ewentualnego podjęcia działań umożliwiających dotrzymanie dopuszczalnych poziomów hałasu - tłumaczy Tarnowska.

Analiza trafi do rąk marszałka Mazowsza. To on zdecyduje o ewentualnych dodatkowych zabezpieczeniach trasy, poprzez korektę istniejących ekranów lub budowę nowych.

- Wydanie takiej decyzji stanowić będzie podstawę do podjęcia działań przez GDDKiA - zapewnia Tarnowska.

Władze dzielnicy raport otrzymają w marcu. - Jeśli badania, wykonane przez GDDKiA, nie wykażą nadmiernego hałasu, będziemy myśleć o wykonaniu własnych pomiarów, żeby mieć pewność, że normy hałasu zostają w Ursusie zachowane - deklaruje Agnieszka Wall.

su

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • dorka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2016 18:50 ~dorka

    Hałas jest bardzo uciążliwy, lepiej się teraz wynieść z miasta chociażby na osiedle Arkadia Łomianki niż później walczyć o ekrany.

  • pezik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2015 14:48 ~pezik

    Czy Pani Papiernik-Wall a już gotowe ekspertyzy? Wszak już dawno marzec się skończył? Naobiecywać to Pani Wall potrafi jak TVN przyjedzie, a potem siedzimy cicho i mamy nadzieje, że nikt nie zapamięta.

  • oni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2015 09:42 ~oni

    Domagam się wyjaśnień, informacji o planach na przyszłość dotyczących nawierzchni ulicy Bodycha od Jesionowej do Regulskiej.
    Czy o tym wszyscy zapomnieli?

  • ana

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2015 09:34 ~ana

    Niestety hałas jest duży, szczególnie przy obecnej aurze. Natomiast latem przy otwartym oknie nie słychać telewizji, ale cóż...

    Natomiast szkoda, że nikt nie pokazał i nie napisał o zniszczonej, dziurawej po budowie nawierzchni ulicy Bodycha, choćby pod pokazanym na filmie wiaduktem przy II Armii WP. To jest naprawdę ciekawe, wykonali obwodnicę, zniszczyli ulicę i już...

  • Toro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2015 10:20 ~Toro

    Ursus jest nieco lepiej skomunikowany (głównie dzięki nowej stacji, choć w kursowaniem pociągów szczególnie w weekend bywa różnie). Hałas jest odczuwalny bardzo. Wie to każdy mieszkaniec lokalu powyżej 3 piętra w budynku przy Orląt Lwowskich (nr np 66). Wystarczy otworzyć okna od zachodniej strony i te na prześwicie. Mamy układ albo głośno, mniej głośno, albo dla mieszkań poniżej 3 piętra zachód to lekki szumik, a okna na wschód to "dostęp" do hałasu właśnie z odcinka o niższych ekranach (przy zamkniętych akustycznie szczelnych oknach jest trochę cieszej niż szum spokojnego morza). Współczuje mieszkańcom po drugiej stronie torów.

  • fonderal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2015 12:44 fonderal

    Mors~Mors

    [...]Obwodnicy nie słychać prawie wcale
    [...]Z najgorzej skomunikowamej dzielnicy Ursus stał się nagle najlepiej skomunikowaną
    [...]Chciało się mieszkać w mieście- to musi być hałas. Chcesz ciszy? Wyprowadź się na wieś. Przykre, ale prawdziwe.
    [...] Obwodnica przez Ursus jest planowana od lat 70-tych, zanim powstały pierwsze bloki na osiedlu Niedźwiadek.


    Po pierwsze szum obwodnicy to ja słysze w okolicy Parku Achera, 2 km od POW. Latem i przy niekorzystnym wietrze bywa taki, że nie słychać telewizora...

    Po drugie. Jest nieco lepiej niż 5 lat temu, ale Ursus nie był, nie jest i raczej już nigdy nie będzie najlepiej skomunikowaną dzielnicą, choć taką być mógł.Szanse swoją stracił, podziękowania należy składać byłym władzom dzielnicy. Sytuacji nie poprawi budowa osiedla na terenie pozakładowym, 30 tysięcy mieszkańców to jakieś 15-20 tysięcy samochodów. Z czego mniej więcej połowa będzie się każdego ranka próbowała wydostać z Ursusa.

    Po trzecie nie musi być głośno. Przykładem tunele na TT.

    Poczwarte budowa Niedżwiadka ruszyła w 1968 roku, wtedy nikomu się nawet nie śniły plany obwodnicy. Obwodnica była planowana jako element układu drogowego autostrady A2, "Olimpijki". Decyzja o budowie tejże zapadła 15 marca 1972 roku, do projektu i tym samym dokładnej lokalizacji obwodnicy droga była jeszcze daleka. Krótko mówiąc kiedy wymyślano obwodnicę w dzisiejszym miejscu, większość osiedla Niedżwiadek już stała i była zamieszkana. No i nie można zapominać, że przed Niedżwiadkiem w okolicy mieszkało całkiem sporo ludzi...

  • Pezik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2015 09:33 ~Pezik

    Mors puknij się w głowę. Byłeś kiedyś przy obwodnicy? Ekrany powinny być na całej długości w mieście takie jak są na odcinku od Warszawskiej do torów kolejowych.

    Sytuacja ta jest pokłosiem rządów SO Ursus z Panem Krzemieniem na czele. Pan który przypomina godło Ursusa przespał również moment w którym można było mieszkańcom zagwarantować ekrany wzdłuż torów...

  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2015 09:24 ~benek

    Można postawić progi zwalniające, jak samochód wolniej jedzie to jest mniejszy hałas.

  • okulista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2015 09:03 ~okulista



    warszawaiak~warszawaiak

    to jest efekt budowanie "obwodnicy miasta" w mieście, współczuję
    Paweł~Paweł

    Do niedawna Ursus to były ... przedmieścia (choć nie wiem, czy to nie za duże słowo), gdzie nawet dojechać było ciężko. Teraz mają pod nosem remontowane aleje jerozolimskie, obwodnicę, nowolazurową, a i tak dalej narzekają. W końcu lepiej jechać 2 godziny choćby do Blue City.
    ursusiak~ursusiak

    Chyba ktoś nie był nigdy w Ursusie...fajne przedmieścia... z których w 15 minut jest sie w Centrum.
    A tak z historycznego puntu widzenia Ursus "się nie pchał" do Warszawy - proszę poczytać dokumenty z lat 70-tych....


    hehehe, Kolego nie przetłumaczysz. Ostatnio taki jeden próbował udowadniać, ze lotnisko na Okeciu to dalekie peryferia. Tu dyskutują ludzie z klapkami na oczach, jak te konie pociągowe. Widza tylko do przodu, na dodatek z wada, bo widza nie dalej niż ich czubek nosa. Pozdrawiam

  • julek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.02.2015 08:51 ~julek

    do @Mors - widzę, że kolega jest słabo zorientowany bo normy hałasu są takie same dla miast i wsi.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

13 godzin po zgłoszeniu: drogowcy wymieniają studzienkę

13 godzin po zgłoszeniu: drogowcy wymieniają studzienkę

13 godzin potrzebowały miejskie służby, by zająć się na poważnie studzienką. Brak klapy sparaliżował rano aleję Prymasa Tysiąclecia. Potem były nieudane... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »