Informacje

30.01.2014 06:18 inwestycja ma rozpocząć się w 2015 roku

Wybrzeże Helskie bez ekranów? Czekają na decyzję środowiskową

SERWISY:

Projekt przebudowy Wybrzeża Helskiego, która miała ruszyć w tym roku, wciąż nie jest gotowy. W związku ze zmianami w ministerialnym rozporządzeniu, ZMID wykreślił z planu budowę ekranów akustycznych. Według najnowszych deklaracji urzędników, inwestycja ma rozpocząć się w 2015 roku.

Prace na prawym brzegu Wisły miały ruszyć 2014 roku. Jak dowiaduje się portal tvnwarszawa.pl, ten termin jest nierealny. Okazuje się bowiem, że projekt przebudowy, nad którym Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych pracuje od 2011, wciąż nie jest gotowy. Dlaczego trwa to tak długo?

- Nastąpiły w projekcie pewne zmiany. Zgodnie z rozporządzeniem ministra środowiska z 2012 roku, które dopuszcza większy poziom hałasu, przeprowadziliśmy ponowną analizę akustyczną. Wynika z niej, że można byłoby przynajmniej na części planowanej inwestycji zrezygnować z ekranów akustycznych - informuje Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID.

O zakresie obecności ekranów lub ich całkowitym braku zdecyduje decyzja środowiskowa, na którą ZMID wciąż czeka.

Zoo chciałoby ekrany

Nie wszystkich cieszy wizja braku ekranów. – Żyjemy bez nich, ale uważamy, że bardzo by się przydały. Zgłaszaliśmy nasze uwagi miastu, chociaż mamy świadomość, że ekrany są kosztowne - mówi Andrzej Kruszewicz, dyrektor warszawskiego zoo.

Patryk Bielecki z Zielonego Mazowsza zauważa, że przebudowa Wybrzeża Helskiego zwiększy jego przepustowość. - Wobec tego ekrany powinny stanąć tam, gdzie znajdują się zabudowania mieszkalne - przekonuje.

Stowarzyszenie ma szereg zastrzeżeń do całej inwestycji. Jego przedstawiciele obawiają się, że ulica stanie się bardzo nieprzyjazna dla pieszych i rowerzystów, a służyć będzie jako "tor wyścigowy". Zielone Mazowsze twierdzi, że ZMID chce wybudować "drugą Wisłostradę". Czytaj więcej o zarzutach ZM.

Gajewska odrzuca takie porównania. - Wybrzeże Helskie po przebudowie będzie mieć w sumie trzy pasy ruchu, a Wisłostrada ma trzy pasy w jednym kierunku - zauważa.

Pas o zmiennym kierunku ruchu

Zmiany w projekcie obejmują również budowę murów przeciwpowodziowych. – Musimy je wydłużyć. Początkowo mieliśmy wybudować je do wejścia do Portu Praskiego. Obecnie musimy je poprowadzić pod mostem w głąb portu - wyjaśnia rzeczniczka ZMID.

Te zabezpieczenia wymuszają pewna zmiany w projekcie. - W związku z tym, że mur znajdzie się w pasie drogi, musimy przesunąć ulicę wraz z chodnikami i ścieżką rowerową nieco na wschód [czyli bliżej zabudowań i zoo - przyp. red] - tłumaczy Gajewska. – To zabezpieczenie będzie się ciągnęło od Portu Praskiego do Wału Golędzinowskiego za mostem Gdańskim - precyzuje.

Innowacyjnym rozwiązaniem, które planuje ZMID jest pas o zmiennym kierunku ruchu. - Ulica będzie się składała łącznie z trzech pasów ruchu, z czego środkowy o zmiennej organizacji ruchu. W zależności od potrzeb, będzie wykorzystywany w jedną lub w drugą stronę. O tym jaka aktualnie organizacja ruchu będzie panowała na tym pasie, będą informowały elektroniczne znaki o zmiennej treści - wyjaśnia Małgorzata Gajewska.

Zamknięta Kłopotowskiego

Na tym jednak nie koniec zmian. Inwestycja zakłada zamknięcie ul. Kłopotowskiego przy skrzyżowaniu z Wybrzeżem Szczecińskim oraz przebudowę skrzyżowania z ulicą Okrzei. – Jako, że ruch z ul. Kłopotowskiego przejmie właśnie ona, na odcinku od Wybrzeża do ul. Panieńskiej ulica będzie dwukierunkowa. W związku tym niezbędne jest przebudowanie skrzyżowania - wyjaśnia rzeczniczka.

Na inwestycję, ZMID zarezerwował 47 milionów złotych. Planuje rozpocząć ją w 2015 roku.

su/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2014 21:12 ~qwerty



    tgk~tgk

    Co to za sens przebydowywac skoro nadal bedzie 3 pasy? Korki tam są ciągle w obydwie strony. Po dwa pasy w każdym kerunku jeżeli to nie ma być remont na kilka lat a kilkadziesiąt! Samochodów przybywa a nie ubywa a nasze drogi zostały w PRLu!
    alojzo~alojzo

    Powiedz to zielonym. Oni chcą, żeby był jeden pas w każdym kierunku.
    LyingLion~LyingLion

    I koniecznie pas dla rowerów, rolek i szeroki deptak!

    To może lepiej autostradę na 12 pasów żeby słoje niepłacące tu podatków jeszcze bardziej zasmrodziły powietrze?

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2014 09:19 kubat



    tgk~tgk

    Co to za sens przebydowywac skoro nadal bedzie 3 pasy? Korki tam są ciągle w obydwie strony. Po dwa pasy w każdym kerunku jeżeli to nie ma być remont na kilka lat a kilkadziesiąt! Samochodów przybywa a nie ubywa a nasze drogi zostały w PRLu!
    alojzo~alojzo

    Powiedz to zielonym. Oni chcą, żeby był jeden pas w każdym kierunku.
    LyingLion~LyingLion

    I koniecznie pas dla rowerów, rolek i szeroki deptak!

    A najlepiej Wisłę było by zamknąć w krytym kanale i był by spokój. Tyle się mówiło o otwarciu miasta na rzekę a teraz co ma byś; ekrany, ekrany, ekrany..... Ktoś musi niezłą kasę na tym tłuc skoro stać go jeszcze na podzielenie się z decydentami.

  • kubat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.01.2014 09:17 kubat

    wwiak~wwiak

    Najlepiej skasujmy chodniki i zrobmy pasy ruchu żeby sloiki mogły prosto z wiochy wjechać do podziemnego garażu w biurowcu. UPS, większość sloikow nie ma tam przepustek i staje tak jak pod obora u rodziców - w błocie lub na trawie... :D

    Przyjechać do wwy, zrobić syf i na pole do tatusiowa... Szkoda 2 WŚ bo nie byłoby w stolicy tyle chamstwa i prostactwa...

    No i właśnie udowadniasz kto tu jest chamem i prostakiem. Chyba zbytnio nie myślisz co piszesz, chyba że to rodzinne, wyniesione z gumna.

  • wwiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2014 20:34 ~wwiak

    Najlepiej skasujmy chodniki i zrobmy pasy ruchu żeby sloiki mogły prosto z wiochy wjechać do podziemnego garażu w biurowcu. UPS, większość sloikow nie ma tam przepustek i staje tak jak pod obora u rodziców - w błocie lub na trawie... :D

    Przyjechać do wwy, zrobić syf i na pole do tatusiowa... Szkoda 2 WŚ bo nie byłoby w stolicy tyle chamstwa i prostactwa...

  • LyingLion

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2014 19:34 ~LyingLion


    tgk~tgk

    Co to za sens przebydowywac skoro nadal bedzie 3 pasy? Korki tam są ciągle w obydwie strony. Po dwa pasy w każdym kerunku jeżeli to nie ma być remont na kilka lat a kilkadziesiąt! Samochodów przybywa a nie ubywa a nasze drogi zostały w PRLu!
    alojzo~alojzo

    Powiedz to zielonym. Oni chcą, żeby był jeden pas w każdym kierunku.

    I koniecznie pas dla rowerów, rolek i szeroki deptak!

  • adel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2014 16:59 ~adel

    Jak zwykle muszą coś wymodzić, zamiast zrobić normalnie - po 2 pasy w każą stronę!

  • alojzo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2014 14:52 ~alojzo

    tgk~tgk

    Co to za sens przebydowywac skoro nadal bedzie 3 pasy? Korki tam są ciągle w obydwie strony. Po dwa pasy w każdym kerunku jeżeli to nie ma być remont na kilka lat a kilkadziesiąt! Samochodów przybywa a nie ubywa a nasze drogi zostały w PRLu!

    Powiedz to zielonym. Oni chcą, żeby był jeden pas w każdym kierunku.

  • Miro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2014 14:41 ~Miro

    Remont ulicy za 47 milionów i trzy pasy? Jest miejsce na cztery zrobiłbym cztery i dać sobie spokój z elektronicznym sterowaniem ruchem. Będą zawsze z tym kłopoty i tylko zmarnujemy nasze pieniądze. Ekrany tez niepotrzebne, może tylko koło bloku tego pana ( ok 50 mb_)któremu przeszkadza sygnał karetki.

  • ttt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2014 14:12 ~ttt

    Po co ZMiD miesza w układzie drogowym. Mało im Świętokrzyskiej i 'tzw.Tempo-30na Muranowie. Niech sobie porządki na biurkach zrobią , a tak to tylko bezsensownie wydają pieniądze potrzebne na remont ulic .

  • Kr1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2014 13:35 ~Kr1

    Niedobrze sie robi jak się czyta te wasze wypociny. Zwierzętom w zoo też należy się trochę spokoju skoro już je tu zamknięto do końca życia (przypominam że ogród zoologiczny to miejsce gdzie też prowadzi się próby rozmnożenia dzikich zwierząt a hałas powoduje stres który ujemnie na to wpływa). Mieszkańcom się nie dziwię bo hałas akurat to plaga tego miasta. A że mniejsza przepustowość? Popatrzcie sobie na CAŁOŚCIOWE plany komunikacji w tym mieście. Zwłaszcza w kontekście planowanej obwodnicy miasta. Po diabła robić drogę na trzy pasy w każą stronę jeśli tranzyt w przyszłości będzie szedł inną drogą? Łatwo gadać o jednej drodze. Ale to nie wieś "szosówka" z jedną ulicą. Tu jest SYSTEM dróg.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »