Informacje

15.11.2018 17:43 koniec prac planują na 2023 rok

Wszystkie stacje II linii metra zakontraktowane. "Historyczny moment"

SERWISY:

 

Za trzy lata pociągi metra mają dojechać do stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Hanna Gronkiewicz-Waltz podpisała umowę na budowę dwóch ostatnich, niezakontraktowanych do tej pory stacji II linii.

Kontrakt na budowę stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich jest ostatnim podpisywanym przez ratusz, choć nie są to skrajne przystanki II linii metra.

- Dla mnie osobiście to niezwykle ważna chwila, ale uważam, że to moment wręcz historyczny dla całej Warszawy. Od dziś możemy mówić, że stolica ma dwie pełne linie metra. Podpisując te umowy, sfinalizowaliśmy połączenie podziemną koleją Targówka z Bemowem. Cieszę się, że udało mi się tę inwestycję przeprowadzić od samego jej początku, aż do podpisania umowy na jej ostatni fragment – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, ustępująca prezydent Warszawy.

Umowa dotyczy najkrótszego fragmentu II linii metra składającego się z z dwóch i pół kilometra tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji.

 

 

 

Stacja Ulrychów (wcześniej nazywana Wola Park) powstanie pod ulicą Górczewską w rejonie Białowiejskiej. Powstańców Śląskich powstanie pod ulicą Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ulicą Powstańców Śląskich. W sumie wybudowanych zostanie prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury.

Kontrakt wart prawie miliard złotych

Ten etap budowy II linii metra zrealizuje konsorcjum Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) oraz Astaldi S.p.A. Wartość kontraktu opiewa na 959 249 940 złotych.

– To była, bez najmniejszych wątpliwości, najważniejsza warszawska inwestycja, którą udało nam się przeprowadzić w ciągu ostatnich lat. Nie mówiąc o skali i kosztach samego przedsięwzięcia, należy zwrócić uwagę na często pomijany, społeczny aspekt tego projektu. Metro scaliło dzielnice, ale przede wszystkim połączyło warszawiaków zmniejszając odległości, które od teraz można pokonać szybko i komfortowo – mówi Iwona Wujastyk, radna i przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy.

Do stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich mamy dojechać za trzy lata.

Ostatni odcinek też podpisany

9 listopada informowaliśmy o podpisaniu umowy na budowę końcowej części bemowskiego odcinka II linii metra. Skrajny odcinek na zachodzie zaprojektuje i wybuduje turecko-włoskie konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Przetarg został rozstrzygnięty w czerwcu, jednak jego wynik został zaskarżony przez chińską firmę Sinohydro Corporation Limited, której oferta przegrała. - Według nich zachodzi przesłanka, że firma Astaldi powinna zostać wykluczona z postępowania ze względu na sytuację finansową. Wnoszą o unieważnienie czynności wyboru Astaldi i powtórzenie czynności badania i oceny ofert - tłumaczyła nam w październiku Anna Bartoń, rzeczniczka Metra Warszawskiego. Skarga została oddalona przez Krajową Izbę Odwoławczą, co dało ratuszowi zielone światło do podpisania umowy.

W ramach tej inwestycji wydrążone zostaną cztery kilometry tuneli, powstaną dwa - osobny dla każdego kierunku. Poza tym na odcinku zlokalizowane zostaną trzy stacje: C03 Lazurowa (po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej), C02 Chrzanów (w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej) i C01 Karolin (w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej).

Cała linia do 2023 roku

Przypomnijmy, dotychczas Astaldi wspólnie z Gülermak wybudowała w Warszawie centralny odcinek II linii metra. Obecnie jest również samodzielnym wykonawcą rozbudowy II linii metra na Pradze Północ i Targówku. Na tym odcinku powstaną stacje Szwedzka, Targówek i Trocka.

Zawarta została także umowa na rozbudowę II linii metra na Bródnie. Tu Astaldi jest członkiem konsorcjum, którego liderem jest Gülermak. Prace przy realizacji tego kontraktu rozpoczęły się niezwłocznie po jego podpisaniu.

Ratusz zakłada, że cała II linia metra zostanie ukończona do 2023 roku.

 

Zobacz podpisanie umowy na skrajnie zachodni odcinek II linii metra:

ml/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • antoni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2018 20:38 ~antoni

    Dokładnie!!! Przejscie laczace 2 linie na Świetokrzyskiej to mega bubel, są za wąskie i ludzie na siebie wpadają, bo nie ma schodów ruchomych na całym zejściu ani barierek rozdzielających!!!

  • Tłumik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2018 12:28 ~Tłumik

    Niech coś jeszcze zrobią z przesiadkową stacją Świętokrzyska. Po otwarciu nowych odcinków napłynie więcej ludzi. Przejście na Świętokrzyskiej między 1 i 2 linią już jest zakorkowane... co będzie za parę lat?

  • kilovolt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2018 11:16 ~kilovolt

    aaa~aaa

    Astaldi przypadkiem nie ma problemów z realizacją swoich projektów? To się nie uda do 2023.

    Ale tu nie Astaldi jest najważniejsze tylko Gulermak. Firma ta poradzi sobie nawet jak Astaldi się zwinie. Astaldi jest tu tylko dodatkiem, może być ale nie musi.

  • zeroberto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2018 22:40 ~zeroberto

    @~xms
    No sorry, albo metro dla mieszkańców albo premie dla urzędników. Zgadnij co jest priorytetem? :)

  • xms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2018 19:25 ~xms

    A gdzie metro do Ursusa, albo przynajmniej do linii kolejowej s Sochaczewa

  • Wyborca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2018 17:30 ~Wyborca


    aaa~aaa

    Astaldi przypadkiem nie ma problemów z realizacją swoich projektów? To się nie uda do 2023.
    Wprost~Wprost

    Aż się prosi, żeby napisać, że jak się nie uda to wyborcy to rozliczą... ale widać to tak niestety nie działa. Można naobiecywać, słowa nie dotrzymać, a wyborcy i tak będą dalej ślepo wierzyć, że "tym razem się uda".

    I tu się mylisz. Warszawa od kilku lat nie jest w stanie co roku wydać kilkuset milionów, które ma dostępne. Możnaby więc budować metro co najmniej 50% szybciej.

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2018 16:36 ~Boom

    Rafi~Rafi

    Przy obecnym postępie technologicznym to powinniśmy mieć już 3 linie metra, a nie jedną i trochę drugiej. Skandal, że ktoś tu jeszcze mówi o zasługach pani prezydent. No ale nic się nie zmieni, bo prezydent Warszawy zmienia tylko spódnicę na spodnie. Dalej kupujcie autobusmy, które stoją w korkach i mają przystanki co 10 metrów zamiast skupić się na tym co rzeczywiście zachęci kierowców do przesiadania się do komunikacji.


    Postęp przecież nie jest za darmo, a koszty wszelkich budów rosną. skąd chcesz wziąć kasę na kolejne linie metra? Od Jakiego? Warszawa buduje tyle na ile ją stać.

  • Wprost

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2018 14:23 ~Wprost

    aaa~aaa

    Astaldi przypadkiem nie ma problemów z realizacją swoich projektów? To się nie uda do 2023.

    Aż się prosi, żeby napisać, że jak się nie uda to wyborcy to rozliczą... ale widać to tak niestety nie działa. Można naobiecywać, słowa nie dotrzymać, a wyborcy i tak będą dalej ślepo wierzyć, że "tym razem się uda".

  • lila

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2018 13:28 ~lila

    Niedługo będą zamykać ulice na Bródnie i Woli, dlaczego nie jest jeszcze podawana - publikowana planowana organizacja ruchu oraz przebieg planowanych zmian komunikacji miejskiej? Znowu postawią mieszkańców przed faktem dokonanym czyli radźcie sobie sami? nigdzie nie znalazłam informacji o planowanych konsultacjach, w urzędach dzielnic też nic nie wiedzą - po prostu nie są informowani.

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2018 13:21 ~aaa

    Astaldi przypadkiem nie ma problemów z realizacją swoich projektów? To się nie uda do 2023.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »