Informacje

23.12.2016 09:50 podsumowanie konsultacji

Wskazali wariant, ale mają obawy. Mieszkańcy o tramwaju na Gocław

SERWISY:

Boją się hałasu, ograniczania terenów zielonych i wreszcie tego, że przez tramwaj nigdy nie doczekają się na metro. Mieszkańcy Pragi Południe wypowiedzieli się na temat budowy trasy na Gocław. Tramwaje Warszawskie ujawniły raport z konsultacji społecznych w sprawie inwestycji.

Pod koniec roku zainteresowani inwestycją mieszkańcy mogli wypowiedzieć się na temat planów Tramwajów Warszawskich, które chcą połączyć Śródmieście z Gocławiem.

Zdaniem spółki najlepszy wariant (drugi z pięciu) to: pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona. Do tego dochodzi zagłębienie Trasy Łazienkowskiej.

Tramwaj za metro?

I, jak przekonują TW, właśnie ten wariant cieszył się największym uznaniem wśród mieszkańców Saskiej Kępy i Gocławia, którzy wzięli udział w konsultacjach.

"Był on uznawany za optymalny przez uczestników konsultacji, którzy nie sprzeciwiali się inwestycji jako takiej. Osoby protestujące przeciwko projektowi trasy tramwajowej, odrzucały go najczęściej w sposób całościowy, nie akceptując żadnego z wariantów" - czytamy w podsumowanie konsultacji.

Sporo miejsca poświęcono również obawom mieszkańców, którzy brali udział w konsultacjach. Uważają, że to tańszy zamiennik metra.

"Występuje  też przekonanie, że  budowa trasy  tramwajowej jest równoznaczna z opóźnieniem lub zaniechaniem realizacji trzeciej linii metra, która byłaby ich zdaniem lepszym rozwiązaniem, a dla niektórych nawet jedynym słusznym" – przekonują tramwajarze.

Osoby biorące udział w konsultacjach obawiały się również, ze dodatkowy tramwaj pogłębi zakorkowanie i wysoką awaryjność komunikacji miejskiej na moście Poniatowskiego. TW powołują się jednak na ekspertów, którzy twierdzą, że da się tego uniknąć.

Mieszkańcy Gocławia sprzeciwiali się także likwidacji zwykłych oraz przyspieszonych linii autobusowych, które są kluczowe dla tej części miasta (507, 111, 520, 525).

Mieszkańcy Saskiej Kępy niepokoją się, że zajęte zostaną kolejne obszary zielone – działki wzdłuż Kanału Wystawowego, a także hałasu jadących składów. Jak podała spółka, zastrzeżenia w tej kwestii zgłaszali przede wszystkim osoby z Osiedla Saska i bloków przy ul. Bora-Komorowskiego.

Potem kolejne konsultacje

Warszawiacy głos już zabrali. Co dalej? "Wybór przebiegu trasy tramwajowej leży w kompetencji Prezydenta m.st. Warszawy, jako organu prowadzącego postępowanie ws. wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Decyzja ta jest w uzgodnieniu z organem administracji rządowej – Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Warszawie. Obecnie oczekujemy na zakończenie postępowania" – informują Tramwaje Warszawskie.

W drugiej połowie przyszłego roku czekają nas kolejne konsultacje. "Chcemy wspólnie z społecznością lokalną zaprojektować otoczenia i przestrzeń publiczną" – zapowiadają tramwajarze.

Inwestycja gotowa ma być w latach 2020-21.

CZYTAJ TEŻ O PROTESTACH MIESZKAŃCÓW, KTÓRZY NIE CHCĄ PRZEPROWADZENIA LINII PRZY OGRÓDKACH DZIAŁKOWYCH:

ran/mś/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • szkoda oczu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.12.2016 08:47 ~szkoda oczu

    Tramwaj "na" Gocław jest potrzebny deweloperom (i urzędnikom) aby zabudować blokami ogródki działkowe i tereny zielone między Kinową a Międzynarodową oraz Afrykańską a Jeziorkiem Gocławskim. Taka prawda.

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 21:28 ~Andre

    Uważam że trzeba już teraz zacząć projektować III linię metra. Najlepiej z Gocławia przez stację przesiadkową Wilanowska na Służewiec (tzw. Mordor).
    W ten sposób III linia metra nie będzie konkurować z planowaną trasą tramwajową.
    Ponadto taka trasa będzie całkiem prosta i miała możliwość rozbudowy w obu kierunkach - na Włochy i na Grochów.

    A co do budowy III linii metra jako odnogi II linii (żeby usprawiedliwić wybudowanie zbędnych dodatkowych peronów na stacji Stadion), to moim zdaniem byłby to duży błąd - po pierwsze z powodu konkurowania z tramwajem a po drugie z powodu konieczności przesiadki na stacji Stadion do zatłoczonych wagonów II linii metra. Co w takim razie zrobić z tymi peronami? Dlaczego nie zrobić tam podziemnego przystanku tramwajowego dla tramwajów dwukierunkowych, aby pasażerowie mogli wygodnie kontynuować podróż?

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 18:30 ~Toms

    qwerty~qwerty

    W Gdańsku zatrzymano budowę tramwaju jak mieszkańcy zawiadomili Prokuraturę.
    Powodem był nadmierny hałas i zagrożenie uszkodzenia ścian budynków przez drgania.
    To samo czeka Gocław.


    A Ty mieszkasz na Gocławiu?
    Śmiem przypuszczać że jesteś zwykłym trollem naganiaczem chińskiej fabryki elektrobusów, a mieszkasz daleko linii tramwajowej i jej nawet nie słyszysz, może nawet nie mieszkasz w Warszawie.
    A jeśli tu mieszkasz i jest Ci tak źle to wróć do swojej miejscowości paść kozy i nie wracaj do Warszawy to nie będziesz musiał oglądać tych "strasznych, złych" tramwajów.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 17:20 ~warszawiak



    warszawiak~warszawiak

    Większej GŁUPOTY nie można było "wymyślić" w Ratuszu! Zamiast budowy NOWEGO MOSTU, kretyni chcą dokładnie ZATKAĆ dotychczasowe. Tam potrzebny jest NOWY MOST, żeby z Saskiej Kępy i Grochowa można było NORMALNIE wyjechać!
    Grzcie2083Grzcie2083

    A według "warszawiaka" to gdzie ten most wstawić?

    Mario~Mario

    Prosta sprawa .. most z Gocławia (może być wzdłuż Fieldora i dalej na Czerniaków .. i tam mógł by się połączyć z planowanym tramwajem na Wilanów, badź pójść dalej w kierunku Mordoru. Wtedy powstaje alternatywna przeprawa rzeczywiście poprawiająca właściwości komunikacyjne Gocławia. W obecnie planowanej formie to "zamienił stryjek siekierkę na kijek" tylko że na gorszy :(.

    Gratulacje! Wreszcie ktoś pomyślał i wie, o czym piszę. Od samego początku to rozwiązanie jest najlepsze. "Unieszkodliwiony" na kilka miesięcy Most Łazienkowski NICZEGO DURNIÓW w Ratuszu nie nauczył! O tym także należy pamiętać!

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 16:58 ~qwerty

    W Gdańsku zatrzymano budowę tramwaju jak mieszkańcy zawiadomili Prokuraturę.
    Powodem był nadmierny hałas i zagrożenie uszkodzenia ścian budynków przez drgania.
    To samo czeka Gocław.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 16:56 ~qwerty

    Zapomnijcie o szybkim dojeździe do centrum.
    E-5 jechało może z 20 minut, gdyby wyznaczyć dodatkowe bus-pasy to pojechałoby jeszcze szybciej.

    A tramwaj będzie się wlókł pół godziny i co kilka-kilknaście dni będzie miał awarię, wypadek, czy inny paraliż torowiska. Do tego połowa taboru ma wysoką podłogę i nie ma klimatyzacji.
    A to wszystko za kilkaset milionów z publicznej kasy.

  • Mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 16:24 ~Mario


    warszawiak~warszawiak

    Większej GŁUPOTY nie można było "wymyślić" w Ratuszu! Zamiast budowy NOWEGO MOSTU, kretyni chcą dokładnie ZATKAĆ dotychczasowe. Tam potrzebny jest NOWY MOST, żeby z Saskiej Kępy i Grochowa można było NORMALNIE wyjechać!
    Grzcie2083Grzcie2083

    A według "warszawiaka" to gdzie ten most wstawić?


    Prosta sprawa .. most z Gocławia (może być wzdłuż Fieldora i dalej na Czerniaków .. i tam mógł by się połączyć z planowanym tramwajem na Wilanów, badź pójść dalej w kierunku Mordoru. Wtedy powstaje alternatywna przeprawa rzeczywiście poprawiająca właściwości komunikacyjne Gocławia. W obecnie planowanej formie to "zamienił stryjek siekierkę na kijek" tylko że na gorszy :(.

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 16:23 ~Warszawiak

    Bardzo dobrze tramwaj jest bardzo potrzebny na Gocław! :-)

  • inżynier

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 16:10 ~inżynier

    Zmarnowane pieniądze.
    Tam nie potrzebne są tramwaje - można poprawić komunikacje poprzez dodanie dwóch linii autobusowych i poszerzenie ulicy do dwóch pasów , bo korki robią się na jednym łączniku z saską kępą.

  • Mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.12.2016 15:52 ~Mario

    NoxNox

    Drodzy ludzie, ta linia nigdy nie powstanie, ba przekonany jestem, że organizatorzy całej tej akcji utramwajowienia Gocławia doskonale o tym wiedzą. Wg. mnie ta akcja ma jeden cel, wcisnąć ludziom bajeczkę wyjaśniającą dlaczego znowu zignorowano ich z metrem.

    Obawiam się, że może jednak powstać .. jako, że głównym celem jest dobranie się do działek nad kanałem wystawowym .. deweloper ma te tereny już w swoim planie .. a to, ze tramwaj ma przyspieszyć połączenie o 3 min (kilkaset mln za 3 min ??? ) .. a w realu przyniesie dla Gocławia komunikacyjny armagedon .. tramwaje stojące w korku na Poniatowszczaku ... linie autobusowe "rozrzedzone"/przeniesione .. i jeszcze to zagłębienie Al. Stanów Zjednoczonych? Brak słów.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »