Informacje

02.05.2019 17:29 między Otwockiem a Pilawą tylko autobus

Wracają pociągi
na linię Garwolin-Dęblin

SERWISY:


W poniedziałek, z dwumiesięcznym opóźnieniem, wracają pociągi na trasę Garwolin-Dęblin. Tego samego dnia rozpoczną się prace na odcinku pomiędzy Otwockiem a Pilawą, który przez rok będzie nieczynny.

Kolejarze zapowiadali, że prace na odcinku Garwolin-Dęblin zakończą się w marcu, jednak podróżujący musieli poczekać dwa miesiące dłużej. Na trasie odbywają się jazdy techniczne.

- Podróżujący z Warszawy w kierunku Dęblina dojadą do Otwocka pociągiem, następnie między Otwockiem a Pilawą obowiązywać będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Na tym odcinku prowadzone będą prace modernizacyjne związane z przebudową istniejącego toru oraz budową drugiego toru. Zastępcza komunikacja na tym odcinku będzie obowiązywała przez rok - powiedział w czwartek Karol Jakubowski z PKP PLK. - Natomiast od Pilawy do Dęblina będziemy mogli pojechać pociągiem po nowym torze - dodał.

Jak wyliczają kolejarze, położono 52 kilometrów nowego toru i tyleż sieci trakcyjnej. Zmodernizowano 10 przystanków (Garwolin, Ruda Talubska, Wola Rowska, Łaskarzew Przystanek, Leokadia, Sobolew, Mika, Życzyn, Rokitnia Stara oraz Dęblin) i wybudowano nowy w Grabiniaku. Powstały trzy nowe przejścia podziemne (Sobolew, Dębówka, Dęblin).

Koniec prac dopiero w 2023 roku

Jakubowski powiedział, że po zakończeniu prac na całej linii pomiędzy Otwockiem a Lublinem kolejarze przystąpią do modernizacji odcinka Warszawa - Otwock, gdzie do dwóch istniejących zostaną dobudowane kolejne dwa tory, co pozwoli na rozdzielenie komunikacji aglomeracyjnej od ruchu dalekobieżnego.

Prace zasadnicze przy przebudowie trasy pomiędzy Otwockiem a Lublinem zakończą się w roku 2020, a modernizacja całej linii Warszawa-Lublin zakończy się w roku 2023.

Linia kolejowa nr 7 Lublin-Warszawa należy do największych inwestycji kolejowych w Polsce. Za 3,4 mld zł przebudowanych będzie 170 km linii. Na 67-kilometrowym odcinku między Lublinem a Dęblinem m.in. zostanie dokończona modernizacja 11 mostów, 9 wiaduktów, 5 przejść podziemnych. Wymieniona będzie sieć trakcyjna.

Z Warszawy do Lublina w 1,5 godziny

Po zakończeniu całej inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między Lublinem a Warszawą skróci się do 1,5 godziny. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą.

Niedawno na tvnwarszawa.pl informowaliśmy też o modernizacji linii średnicowej:

PAP/kz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Lampas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.05.2019 12:58 ~Lampas

    wawa~wawa

    Nie byłoby szybciej zwolnić wszystkich kolejarzy? Strata naszego czasu z tym skansenem kolejowym. Nawet jeżeli kiedyś skończą linię ilość pociągów będzie tak porażająco duża, że naprawdę szkoda naszych pieniędzy. Kolejarze chcą się bawić kolejką zamiast wozić ludzi i towary to niech sobie zbudują kolejki w domu i nigdy więcej nie pojawiają się w pracy.


    Święta prawda. Jak przeliczysz miliardowe koszty inwestycji i miliardowe koszty utrzymania, to się okaże, że tę garstkę buraków taniej byłoby wozic limuzynami z szoferami.

  • zxc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.05.2019 21:14 ~zxc

    Wow, 160 km/h, czyli na Pendolino nie ma szans. Dalej mamy Polskę B, niezależnie od tego, która partia rządzi krajem.

  • zenio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.05.2019 20:03 ~zenio

    wawa~wawa

    Nie byłoby szybciej zwolnić wszystkich kolejarzy? Strata naszego czasu z tym skansenem kolejowym. Nawet jeżeli kiedyś skończą linię ilość pociągów będzie tak porażająco duża, że naprawdę szkoda naszych pieniędzy. Kolejarze chcą się bawić kolejką zamiast wozić ludzi i towary to niech sobie zbudują kolejki w domu i nigdy więcej nie pojawiają się w pracy.

    Siedź w tej swojej Wa-wie i tam narzekaj na wszystko nie psuj klimatu Polakom :)

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.05.2019 18:58 ~wawa

    Nie byłoby szybciej zwolnić wszystkich kolejarzy? Strata naszego czasu z tym skansenem kolejowym. Nawet jeżeli kiedyś skończą linię ilość pociągów będzie tak porażająco duża, że naprawdę szkoda naszych pieniędzy. Kolejarze chcą się bawić kolejką zamiast wozić ludzi i towary to niech sobie zbudują kolejki w domu i nigdy więcej nie pojawiają się w pracy.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »