Informacje

29.03.2016 06:34 duże utrudnienia i nowe pociagi

WKD: tory do wymiany,
stare pociągi na złom

SERWISY:

Warszawska Kolej Dojazdowa będzie kursować częściej. Zanim będzie lepiej, musi być jednak gorzej - w wakacje odbędzie się remont toru na odcinku Warszawa Śródmieście - Komorów. A to oznacza poważne utrudnienia.

Zwiększenie częstotliwości kursowania kolejki będzie możliwe dzięki zmianie napięcia w sieci trakcyjnej z 600 V do 3000 V. - Przełączenie planowane jest na okres 30 kwietnia - 3 maja - zapowiada Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.

Termin jest uzależniony od dostawy jednego z sześciu nowych pociągów Newagu. - Nowe pojazdy są dostosowane tylko i wyłącznie do napięcia 3000 V, w związku z tym chcemy połączyć te dwie operacje, aby pociągi od razu włączyć do ruchu - wyjaśnia rzecznik.

Jeśli terminu nie uda się zachować, spółka ma drugi - koniec maja, czyli weekend z Bożym Ciałem.

EN94 odjadą do lamusa

Według zapewnień spółki, przełączenie napięcia nie wpłynie na ruch kolejki. - Prace powinny być tak przeprowadzone, aby pasażerowie ich nie odczuli - mówi Kulesza. Dodaje jednak, że na wszelki wypadek w odwodzie będą autobusy. Jeśli zajdzie potrzeba, będzie można szybko uruchomić komunikację zastępczą.

Harmonogram zakłada, że pociągi będą kursować częściej od połowy grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów. Na początku na odcinku od Komorowa do Śródmieścia, potem na całym odcinku - do Grodziska.

Wraz z podwyższeniem napięcia całkowicie znikną za to z torów stare pociągi EN94 - klasyczne składy WKD, które pamiętają jeszcze lata 70. Czy spółka planuje jakieś huczne pożegnanie? - Mamy wnioski od zainteresowanych osób i na pewno zorganizujemy jakieś wydarzenie związane z prawie 45-letnią eksploatacją tych pojazdów - zapewnia nasz rozmówca. - Szczegóły nie są jednak jeszcze znane - dodaje.

Dwa miesiące na wymianę toru

Także w tym roku wyremontowany zostanie tor numer 2 na odcinku Warszawa Śródmieście - Komorów. Ostatni raz torowisko przeszło remont w latach 80. Tor numer 1 wyremontowano w zeszłym roku, co dało się we znaki pasażerom. Podobnie będzie w tym.

- Całkowicie wyłączony zostanie ruch na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Warszawa Zachodnia WKD, a pociągi od Komorowa do Warszawy Zachodniej WKD będą kursowały tylko po jednym torze - mówi Krzysztof Kulesza. Jak dodaje, ten odcinek zostanie podzielony na dwie części z przystankiem przesiadkowym w Opaczy. Tam pasażerowie będą przesiadać z jednego peronu na drugi.

To jednak nie koniec zmian. - Część pociągów z Grodziska Mazowieckiego i Milanówka będzie dojeżdżała do stacji Komorów, gdzie pasażerowie będą musieli się przesiąść do zastępczego autobusu kursującego na trasie Komorów - Pruszków - Warszawa Śródmieście. Będzie także uruchomiona druga zastępcza linia autobusowa, kursująca ze stacji WKD w Pruszkowie do Warszawy Śródmieście - zapowiada Kulesza.

Autobusy komunikacji zastępczej będą kursować Alejami Jerozolimskimi i mają zatrzymywać się na przystankach położonych blisko stacji WKD.

Utrudnienia mają potrwać od 1 lipca do 31 sierpnia. Wartość zakontraktowanych prac to prawie 16 mln złotych.

Niedawno informowaliśmy, że na dwa lata udało się odroczyć wycinkę drzew przy WKD:

su/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • zaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.04.2016 12:44 ~zaaa

    One były fabrycznie dostosowane do 2 napięć...

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.03.2016 11:01 ~Marek

    Rozumiem, że drugi tor będzie wyremontowany s tą samą "wyjątkową" jakością jak w poprzednim roku. Pociągi tłuką kołami więcej jak na starym. Wystarczy popatrzeć na uginające się Podkłady.

  • zbynio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2016 09:19 ~zbynio

    Co rok ten sam harmagiedon i ta sama gadka, że będzie lepiej. Chyba nie w tym życiu, hie hie ;D

  • Uzytkownik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 22:03 ~Uzytkownik

    A w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży będzie "lepsza" komunikacja zastępcza w dniach 22-27 lipca?

    Jak nie, to kaszana na maksa!
    Mamy kolejkę, ale schowamy ją na czas przyjazdu "obcych". Dobra reklama?!

  • bio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 21:56 ~bio

    zostawcie jeden skład dla Muzeum Kolejnictwa

  • krecik007

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 21:27 ~krecik007

    Punktualniejsze niż WKD jest Metro:p

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 19:23 ~Toms

    Szemot~Szemot

    Bla bla bla. Ile to razy słyszałem to słodkie pierdzenie. W listopadzie 2012 przyjechał ostatni z 14 nowych składów. Miały one zupełnie wyeliminować stare skłądy z ruchu. Co się okazało? Że już w lutym 2013 gdzie były większe mrozy kursowały tylko 2 nowe składy i 12 starych. Do dziś w zależności od warunków kursuje 2-6 skłądów starych. Po tylu latach!!! Zmiana systemu zarządzania ruchem? Przekładana z roku na rok. Ostatecznym terminem miał być 15 lutego br bo po testach miały być udostępnione nowe składy Newagu które to nie potrafią poruszać się ze starym natężeniem. Skłądy opóźnione więc i nie trzeba zmieniać systemu zarządzania ruchem. Co więcej, zwiększona częstotliwość miała być od razu bo zmianie zasilania bo dzięki temu pomiędzy stacjami bazowowymi może funkcjonować więcej pociągów niż do tej pory. I to bez udziału nowych pociągów Newagu. Dopiero po dostarczeniu nowych 6 składów oraz wyremontowaniu torów prędkość miała wzrosnąć z 70 na 80km/h co da nieco krótszy czas przejazdu oraz więcej składów ruszy na tory więc w godzinach szczytu można dać pociągi co 5 min a poza szczytem co 15. Wszystko jak widać się zmienia, przedłuża itp. Polska....

    Swoją drogą 45 letnie skłądy idą na żyletki (część już poszła i smutnie to wygląda bo w Grodzisku je tną na widoku ludzi) a co z ostatnim składem z 2004 EN95? Jak dla mnie to najlepszy skład jaki WKD miała. Cichy, obszerny, jednoprzestrzenny z wielkimi szybami a nie te potworki co jeżdżą od 2012. Czy ktoś wie czy wmienia mu silnik i dalej puszczą czy też idzie na żyletki jako nowy skład?


    EN95 został już w zeszłym roku dostosowany do zmiany napięcia w sieci.

  • Szemot

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 17:22 ~Szemot

    Bla bla bla. Ile to razy słyszałem to słodkie pierdzenie. W listopadzie 2012 przyjechał ostatni z 14 nowych składów. Miały one zupełnie wyeliminować stare skłądy z ruchu. Co się okazało? Że już w lutym 2013 gdzie były większe mrozy kursowały tylko 2 nowe składy i 12 starych. Do dziś w zależności od warunków kursuje 2-6 skłądów starych. Po tylu latach!!! Zmiana systemu zarządzania ruchem? Przekładana z roku na rok. Ostatecznym terminem miał być 15 lutego br bo po testach miały być udostępnione nowe składy Newagu które to nie potrafią poruszać się ze starym natężeniem. Skłądy opóźnione więc i nie trzeba zmieniać systemu zarządzania ruchem. Co więcej, zwiększona częstotliwość miała być od razu bo zmianie zasilania bo dzięki temu pomiędzy stacjami bazowowymi może funkcjonować więcej pociągów niż do tej pory. I to bez udziału nowych pociągów Newagu. Dopiero po dostarczeniu nowych 6 składów oraz wyremontowaniu torów prędkość miała wzrosnąć z 70 na 80km/h co da nieco krótszy czas przejazdu oraz więcej składów ruszy na tory więc w godzinach szczytu można dać pociągi co 5 min a poza szczytem co 15. Wszystko jak widać się zmienia, przedłuża itp. Polska....

    Swoją drogą 45 letnie skłądy idą na żyletki (część już poszła i smutnie to wygląda bo w Grodzisku je tną na widoku ludzi) a co z ostatnim składem z 2004 EN95? Jak dla mnie to najlepszy skład jaki WKD miała. Cichy, obszerny, jednoprzestrzenny z wielkimi szybami a nie te potworki co jeżdżą od 2012. Czy ktoś wie czy wmienia mu silnik i dalej puszczą czy też idzie na żyletki jako nowy skład?

  • Kol_Maz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 15:46 ~Kol_Maz

    Kasia~Kasia

    Może ulitują się nad Milanówkiem odnośnie zmian częstotliwości kursowania pociągów ...
    Od początku istnienia EKD/WKD kolejka co godzinę z Milanówka. Obecnie bardzo duże obłożenie w godzinach porannych a zmian nie widać ! Może chociaż w godzinach szczytu, pomiędzy 6.00 - 8.00 były kolejki co pół godziny ... my też płacimy za bilety :)

    A to już KM-ki nie jeźdżą do Milanówka...?

  • Franek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2016 15:46 ~Franek


    Albor~Albor

    Najbardziej punktualny?
    Wydzielone, niezależne torowisko o prostym przebiegu użytkowane na wyłączność daje ten komfort, że można kursować punktualnie. Inne sieci kolejowe nie mają takiego luksusu.
    Kolejarz~Kolejarz

    A czy wiesz o tym, że są na świecie kraje, w których punktualność pociągów nie stanowi ŻADNEGO problemu? I nie ma znaczenia, czy są to pociągi podmiejskie, czy dalekobieżne :-)

    Tak jest w Polsce za czasów dobrej zmiany

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »