Informacje

16.06.2015 18:28 niecodzienny widok na rzece

Wisłą płynie betoniarka.
Wzmacniają podpory mostu

SERWISY:


Niecodzienny widok można przez najbliższe dni oglądać z brzegów Wisły. Kilka razy dziennie nurtem rzeki spływa barka z betoniarką. To nie fatamorgana, a kolejny etap odbudowy mostu Łazienkowskiego. Wykonawca wzmacnia betonowe podpory mostu.

Operacja wzmacniania podpór mostu Łazienkowskiego rozpoczęła się już kilka tygodni temu. - Najpierw skuwaliśmy wierzchni beton. Potem nawierciliśmy dziury w podporach, do których wsadziliśmy pręty zbrojeniowe. Teraz zalewamy je betonem - tłumaczy Mateusz Gdowski, rzecznik firmy Bilfinger Infrastructure, która odbudowuje most Łazienkowski.

W sumie wzmocnionych zostanie osiem podpór, które znajdują się w nurcie rzeki. Do każdej podpory zostanie wlane 20 metrów sześciennych betonu. Prace mają się zakończyć w przyszłym tygodniu.

Betoniarka na rzece

Dość widowiskowy jest sposób dostarczenia betonu na miejsce. Na oddalony od mostu o kilkaset metrów na południe brzeg podpływa barka z holownikiem. Tam wjeżdża na nią betoniarka. Następnie załadowana barka holowana jest z nurtem rzeki w rejon podpory. - Beton podawany jest bezpośrednio z gruszki na podporę - tłumaczy Gdowski.

Betonowe konstrukcje podtrzymujące przęsła mostu nie uległy zniszczeniu w wyniku lutowego pożaru. Dlaczego, mimo to, zdecydowano się na ich wzmocnienie? - One były budowane kilkadziesiąt lat temu, wówczas było zdecydowanie mniejsze natężenie ruchu aut po moście. Teraz jeździć ich będzie zdecydowanie więcej, dlatego wzmacniamy podpory. Tak by były odpowiednie dla obciążeń ruchu w dzisiejszych czasach - wyjaśnia Gdowski.

Zniszczony po pożarze

Remont mostu jest konieczny po lutowym pożarze. Ekspertyza wykazała, że uszkodzenia są poważniejsze niż początkowo zakładano. Władze Warszawy zdecydowały, że najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana całej metalowej konstrukcji. Remont ma kosztować 104 mln złotych. Wykonuje go firma Bilfinger Infrastructure.

Przeprawa jest wyłączona z ruchu, co powoduje utrudnienia komunikacyjne w stolicy. Mostem jeździło ponad 100 tys. pojazdów na dobę.

>>> Czytaj więcej o metodzie remontu mostu <<<

Tak transportują beton do wzmacniania konstrukcji:

kś/jb

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • fefe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.06.2015 20:20 ~fefe

    17.06.2015 12:35 ~grucha
    jozev
    ~jozev

    Jasne, betonowóz... A radiowóz wozi radia.

    jeśli już to betonomieszarka nie żadna betoniarka ani żaden betonowóz. Akurat ten jest do przewozu betonu w stanie suchym.

  • lupus71

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 13:48 ~lupus71

    Będzie_ciekawie~Będzie_ciekawie

    Z takimi inżynierami daleko nie zajedziemy. Ten most się rozleci. Podpory trzeba wyburzyć i zbudować od podstaw. Jak je będą "korygować" w taki sposób, to doprowadzą do wielopunktowego zerwania połączeń konstrukcji. Każda zmiana amplitudy termicznej stali będzie powodować postępujące pęknięcia w podporach aż do momentu uszkodzenia podpór. Ja ten most omijam z daleka.


    Brednie

  • grucha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 12:35 ~grucha

    jozev~jozev

    "Po pierwsze nie betoniarka tylko betonowóz, ale powiedzmy to taki niuans. Natomiast inna rzecz mnie zastanawia - skoro beton wlewany jest prosto z tej (niech już będzie) betoniarki, to po co płynie także pompa do betonu? "- dla towarzystwa :D:D:D


    Jasne, betonowóz... A radiowóz wozi radia.

  • inżynier

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 11:57 ~inżynier


    Będzie_ciekawie~Będzie_ciekawie

    Z takimi inżynierami daleko nie zajedziemy. Ten most się rozleci. Podpory trzeba wyburzyć i zbudować od podstaw. Jak je będą "korygować" w taki sposób, to doprowadzą do wielopunktowego zerwania połączeń konstrukcji. Każda zmiana amplitudy termicznej stali będzie powodować postępujące pęknięcia w podporach aż do momentu uszkodzenia podpór. Ja ten most omijam z daleka.

    Gładelupa~Gładelupa


    Spoko, będzie mniejszy korek na Łazienkowskim bez Twojego auta. Z Bogiem, panie!


    Kwestionujesz podstawową zasadę działania żelbetu - rozszerzalność temperaturowa stali I betonu są podobne.

  • Gładelupa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 09:24 ~Gładelupa

    Będzie_ciekawie~Będzie_ciekawie

    Z takimi inżynierami daleko nie zajedziemy. Ten most się rozleci. Podpory trzeba wyburzyć i zbudować od podstaw. Jak je będą "korygować" w taki sposób, to doprowadzą do wielopunktowego zerwania połączeń konstrukcji. Każda zmiana amplitudy termicznej stali będzie powodować postępujące pęknięcia w podporach aż do momentu uszkodzenia podpór. Ja ten most omijam z daleka.



    Spoko, będzie mniejszy korek na Łazienkowskim bez Twojego auta. Z Bogiem, panie!

  • Inżynier Kwiatkowski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 09:18 ~Inżynier…

    Będzie_ciekawie~Będzie_ciekawie

    Z takimi inżynierami daleko nie zajedziemy. Ten most się rozleci. Podpory trzeba wyburzyć i zbudować od podstaw. Jak je będą "korygować" w taki sposób, to doprowadzą do wielopunktowego zerwania połączeń konstrukcji. Każda zmiana amplitudy termicznej stali będzie powodować postępujące pęknięcia w podporach aż do momentu uszkodzenia podpór. Ja ten most omijam z daleka.

    Mądrzejsi od Ciebie ogarniali projekt przebudowy Mostu Łazienkowskiego i myślę, że również wzięli pod uwagę czy wzmacniać czy wyburzać. Inżynierów mamy w tym kraju doskonałych, gorzej z politykami.

  • teraz wiadomo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 09:00 ~teraz wiadomo

    Teraz wiadomo dlaczego rozwalono wszystkie estakady przy Trasie Ł. Kiedy je budowano w 1972-73 r. najcięższym samochodem na polskich drogach był STAR-29. Masa 4,2t, ładowność 5t. W sumie max 10 ton. Współczesne 'Tiry' to czołgi na oponach.

  • Będzie_ciekawie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 08:50 ~Będzie_ciekawie

    Z takimi inżynierami daleko nie zajedziemy. Ten most się rozleci. Podpory trzeba wyburzyć i zbudować od podstaw. Jak je będą "korygować" w taki sposób, to doprowadzą do wielopunktowego zerwania połączeń konstrukcji. Każda zmiana amplitudy termicznej stali będzie powodować postępujące pęknięcia w podporach aż do momentu uszkodzenia podpór. Ja ten most omijam z daleka.

  • kaktus343

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 08:50 ~kaktus343

    strażak~strażak

    A biedni strazacy nie mieli jak gasic. .. [...] Czy ktoś jeszcze sprawdza dlaczego strażacy tak spieprzyli gaszenie mostu. ..?

    Bo kogo praca w ręce parzy zapisuje się do straży...

  • JakubW357

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.06.2015 07:38 JakubW357

    Ze strony technologicznej, to jaki czas upływa od zarobienia mieszanki i jej dostarczenia na miejsce wbudowania , ile płynie barką zestaw ???

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »