Informacje

26.10.2017 19:03 INWESTYCJA ZA 888 MILIONÓW

Wirtualna podróż obwodnicą.
Skonsultują ostatnie detale

SERWISY:


Na Pradze Południe i Targówku, w przyszłym tygodniu zaczną się konsultacje społeczne w sprawie obwodnicy Śródmieście. Warta blisko 900 milionów złotych inwestycja ma powstać do 2021 roku. Na razie można się nią przejechać... wirtualnie.

Spotkania zaczną się w następną sobotę. Nie będą dotyczyły przebiegu trasy. Ten jest już bowiem znany, a w sierpniu drogowcy wystąpili o decyzję środowiskową. O czym więc chcą rozmawiać z mieszkańcami?

Jak wynika z zapowiedzi, przedstawiciele projektanta, miasta i dzielnic, przez które przejdzie nowa droga, chcą poznać opinię na temat skrzyżowań z istniejącymi drogami, układu chodników i tras rowerowych i lokalizacji przystanków.

Terminy planowanych spotkań:

Praga-Południe:

4 i 18 listopada (sobota), godz. 11.00 - 16.00, Centrum Społeczne przy Paca 40,
14 listopada (wtorek), godz. 17.30 - 20.00, LO im. Wyspiańskiego, Międzyborska 64/70,
13 grudnia (środa), godz. 17.30 - 20.00, LO im. Wyspiańskiego, ul. Międzyborska 64/70,

Targówek:

8 listopada (środa), godz. 17.30 - 20.00, szkoła im. Gajcego, Mieszka I 7,
25 listopada (sobota), godz. 11.00 - 16.00 LO im. Lisa-Kuli, Oszmiańska 23/25,
3 grudnia (niedziela), godz. 11.00 - 16.00, szkoła im. Łukasińskiego, Radzymińska 227,
5 grudnia (wtorek), godz. 17.30 - 20.00, LO  im. Lisa-Kuli, Oszmiańska 23/25.

Tunele i estakady

Nowa arteria to brakujący fragment obwodnicy Śródmieścia i zarazem niezwykle potrzebny, nowy przejazd przez przecinające praską część Warszawy tereny kolejowe. Jak widać na filmie przygotowanym przez drogowców, inwestycja zacznie się w rejonie skrzyżowania z Grenadierów. Jadąc od strony Wisły, tuż za nim wjedziemy do tunelu pod rondem Wiatraczna i ulicą Wiatraczną. Na powierzchnię kierowcy wrócą już za ulicą Szaserów.

Z filmu wynika, że drogowcy nie planują póki co możliwości skrętu w Chrzanowskiego. Tuż za tą ulicą nowa trasa zacznie wspinać się na potężną, idącą szerokim łukiem estakadę nad torami kolejowymi, w pobliżu przystanku PKP Wiatraczna.

Na powierzchnię samochody zjadą w rejonie skrzyżowania z ulicą Księżnej Anny. Od tego miejsca przebieg trasy pokryje się z istniejącym fragmentem Zabranieckiej. Kolejnym wiaduktem przejdzie ona jeszcze na bocznicą kolejową i dalej do węzła z Radzymińską w rejonie planowanego przystanku PKP Stalowa.

Trasa urwie się na razie na wysokości Targówka. Docelowo ma się połączyć z rondem Żaba. W latach 2017-21 na inwestycję zarezerwowanych jest 888 mln złotych.

Rondo Wiatraczna czekają zmiany:

fw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.10.2017 09:39 ~Piękny Roman

    zest~zest

    Po co tam na około tyle dodatkowych, dublujących się dróg. Wygląda to jak sen wariata. Droga na drodze. Natychmiastowo zmienić parametry tej trasy, z autostrady na drogę miejską. Ludzie chcą po prostu jechać, nawet 50km/h, a niekoniecznie pruć 120km/h przez jakiś mały odcinek kosztem rozwoju miasta, żeby potem i tak stać w korku na jakimś zjeździe. Myślcie barany w Ratuszu o zrównoważonym rozwoju, a nie budujecie monstrualne twory, które nie mają racji bytu. Potrzeba dużo małych dróg i jak najwięcej alternatyw, zamiast tych waszych autostrad przez miasto!!!

    Możesz napisać jaką to ulicę ta obwodnica będzie dublować?
    I 120 km/h tam nie będzie, co najwyżej 80 i to też pewnie dopiero na wiadukcie.

  • zest

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.10.2017 12:50 ~zest

    Po co tam na około tyle dodatkowych, dublujących się dróg. Wygląda to jak sen wariata. Droga na drodze. Natychmiastowo zmienić parametry tej trasy, z autostrady na drogę miejską. Ludzie chcą po prostu jechać, nawet 50km/h, a niekoniecznie pruć 120km/h przez jakiś mały odcinek kosztem rozwoju miasta, żeby potem i tak stać w korku na jakimś zjeździe. Myślcie barany w Ratuszu o zrównoważonym rozwoju, a nie budujecie monstrualne twory, które nie mają racji bytu. Potrzeba dużo małych dróg i jak najwięcej alternatyw, zamiast tych waszych autostrad przez miasto!!!

  • oberon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2017 23:33 ~oberon

    Mash~Mash

    Trasa Łazienkowska często stoi pomiędzy Waryńskiego a Wisłostradą. To jak dodamy przez nią przejazd na Targówek, to stanie zupełnie a nowa trasa nie będzie wykorzystana - A na Targówek można będzie równie dobrze dojechać z Trasy Łazienkowskiej obok Stadionu Narodowego nową trasą przez ulicę Kijowską. To dla kogo właściwie taka gigantyczna, kosztowna trasa. A tunel będzie zalewany równie często jak dzisiaj dojazd do Marynarskiej - przecież tunel będzie poniżej poziomu okolicznych jezior w Parku Skaryszewskim. To już lepiej wybudować krytą estakadę nad Rondem Wiatraczna, kończącą się na ulicy Radzymińskiej. Tyle, że skierowanie ruchu z Radzymińskiej na Trasę Łazienkowską zakorkuje Trasę do końca... Chyba, że głównym celem inwestycji jest wydanie kasy - to wtedy proponuję drogę dwupasmową czterojezdniową - efekt dla płynności ruchu w Śródmieściu ten sam, a wydać można więcej kasy...-


    Jakby nie mieli co z kasą robić i tylko myśleli no co tu wydać, to by się z tą trasą tak nie grzebali tyle lat. Potrzebna jest, ale w innej formie - bardziej miastotwórczej. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

  • Mash

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2017 19:01 ~Mash

    Trasa Łazienkowska często stoi pomiędzy Waryńskiego a Wisłostradą. To jak dodamy przez nią przejazd na Targówek, to stanie zupełnie a nowa trasa nie będzie wykorzystana - A na Targówek można będzie równie dobrze dojechać z Trasy Łazienkowskiej obok Stadionu Narodowego nową trasą przez ulicę Kijowską. To dla kogo właściwie taka gigantyczna, kosztowna trasa. A tunel będzie zalewany równie często jak dzisiaj dojazd do Marynarskiej - przecież tunel będzie poniżej poziomu okolicznych jezior w Parku Skaryszewskim. To już lepiej wybudować krytą estakadę nad Rondem Wiatraczna, kończącą się na ulicy Radzymińskiej. Tyle, że skierowanie ruchu z Radzymińskiej na Trasę Łazienkowską zakorkuje Trasę do końca... Chyba, że głównym celem inwestycji jest wydanie kasy - to wtedy proponuję drogę dwupasmową czterojezdniową - efekt dla płynności ruchu w Śródmieściu ten sam, a wydać można więcej kasy...-

  • goostav234

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.10.2017 13:37 ~goostav234

    A dlaczego tam w niektórych miejscach nagle są dwa pasy przecież to będą wąskie gardła?! Wszędzie trzy pasy to w końcu obwodnica!
    A czerwonego mazowsza i ekooszołomów nie słuchać niech zrezygnują z wszystkiego co im dowożą te okropne samochody niech nie korzystają z karetek czy nie kupują w sklepach najlepiej niech sie wyprowadzą do Pjongjangu.

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2017 21:52 ~Nick



    trumb~trumb

    Szkoda pieniędzy na te monstrualne drogi. Budujcie metro i SKM dla normalnych ludzi, a samochodziarze niech stoją w korkach, skoro wydaje im się, że w 3 milionowej aglomeracji będą sobie płynnie i gładko jeździć. Kto by się przejmował ich płaczem i głupotą...
    antefix~antefix


    To prawda, komunikacja zbiorowa powinna mieć absolutny priorytet w ruchu i w inwestycjach! Tym bardziej transport szynowy. Jednak jednym z instrumentów zmniejszania liczby samochodów w centrum miasta jest stworzenie efektywnego systemu obwodnic.
    Wuj~Wuj

    "trumb" dorośniesz, zrozumiesz i popłaczesz sobie w korku jak będziesz się spieszył na ważne spotkanie lub imprezę. Mam nadzieję że wtedy będzie cię dręczył dzisiejszy post.

    Nie popłacze. Przy pierwszym zawale / wylewie / upadku z wysokości nie dojedzie do niego na czas karetka, bo uwięźnie. Albo na uliczce z "uspokojonym" ruchem między zaparkowanymi samochodami i wysokimi krawężnikami a progami spowalniającymi, albo na pozwężanych do dwóch pasów głównych ulicach, na których samochody i autobusy-zawalidrogi nie będą się gdzie miały posunąć. Chyba że gościu ma prywatny helikopter, a wyżej wymienione rozrywki zostawia dla plebsu...

  • kakaduczek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2017 20:35 ~kakaduczek

    Ci durnie z biura projektowego niczego nie
    obejrzeli na miejscu. Grochów północny został przecięty na pół. Od Grochowskiej do Szaserów żadnych przejść, przejazdów czy lewoskrętów. Dzieci odcięte od szkoły, staruszkowie od kościoła. Ścieżka dla rowerów poprowadzona przez wejście do Biedronki, stojak dla rowerów i bankomat. Skoro buduje się podziemną autostradę, to na powierzchni powinna być lokalna uliczka z ruchem uspokojonym i przyjazna dla mieszkańców. Brakuje dwupoziomowego skrzyżowania z ulicą
    Grenadierów, brakuje zjazdu do tunelu za
    Grochowską i przed Szaserów. Skoro brakuje
    kasy na dociągnięcie do Żaby, to można skrócić do Księżnej Anny a zadbać o Grenadierów. Sama Wiatraczna będzie całkiem rozkopana, więc koszty dodatkowych wyjazdów na koszt ogólny nie będą rzutować. Za Księżnej Anny jest Rzeczna
    z wiaduktem nad torami zapewniająca
    połączenie z Radzymińską i dalej.
    Urzędnicy robią miasto w/g własnego widzi
    mi się, a konsultacjami nazwą zapytanie
    o jakieś nie istotne drobiazgi. Żenada.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2017 18:13 ~Piękny Roman

    trumb~trumb

    Szkoda pieniędzy na te monstrualne drogi. Budujcie metro i SKM dla normalnych ludzi, a samochodziarze niech stoją w korkach, skoro wydaje im się, że w 3 milionowej aglomeracji będą sobie płynnie i gładko jeździć. Kto by się przejmował ich płaczem i głupotą...

    SKM i Metro rozumiem wszędzie dojadą?
    Po takich obwodnicach, wyobraź sobie, pojadą też autobusy.
    Ale co tam, budujmy metro i SKM :D

  • Wuj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2017 17:28 ~Wuj


    trumb~trumb

    Szkoda pieniędzy na te monstrualne drogi. Budujcie metro i SKM dla normalnych ludzi, a samochodziarze niech stoją w korkach, skoro wydaje im się, że w 3 milionowej aglomeracji będą sobie płynnie i gładko jeździć. Kto by się przejmował ich płaczem i głupotą...
    antefix~antefix


    To prawda, komunikacja zbiorowa powinna mieć absolutny priorytet w ruchu i w inwestycjach! Tym bardziej transport szynowy. Jednak jednym z instrumentów zmniejszania liczby samochodów w centrum miasta jest stworzenie efektywnego systemu obwodnic.

    "trumb" dorośniesz, zrozumiesz i popłaczesz sobie w korku jak będziesz się spieszył na ważne spotkanie lub imprezę. Mam nadzieję że wtedy będzie cię dręczył dzisiejszy post.

  • wrrrrrrrr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2017 14:30 ~wrrrrrrrr

    I jeszcze matołom z Ratusza zabraknie 300 metrów żeby taką trasę dociągnąć do Ronda Żaba??? A niech Was!!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

"Od około tygodnia auto stoi na środku chodnika na Jagiellońskiej, w okolicy numeru 74" - napisała na Kontakt 24 jedna z Reporterek. Dziwi się, dlaczego... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »