Informacje

25.05.2015 15:21 w poniedziałek wyłoniono wykonawców

Wiemy, kto zbuduje trzy ostatnie odcinki Południowej Obwodnicy Warszawy

SERWISY:

Astaldi, turecko-polskie konsorcjum i Warbud S.A. - to wykonawcy, którzy dokończą Południową Obwodnicę Warszawy. W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetargi na trzy odcinki trasy. Podpisanie umów zaplanowano na lipiec. 

Pozostały do wybudowania fragment Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska podzielono na trzy odcinki: A, B i C. Teraz wiemy, kto je zaprojektuje i wykona.

Najniższe oferty

Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem zaprojektuje i wybuduje za - 1,2 mld złotych włoska firma Astaldi.

Koperty z ofertami zostały otwarte 26 stycznia 2015 roku. Najtańszą ofertę złożyła właśnie wyłoniona firma, najdroższą Strabag - 2,4 mld zł.

Odcinek B – od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego stworzy projekt i wykona za 757,64 mln złotych konsorcjum tureckiej firmy Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. Zaproponowana cena jest prawie 1 mld zł niższa od zakładanych kosztów budowy.

Koperty z ofertami otwarto 15 stycznia 2015 roku.

Odcinek C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska wraz z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym zaprojektuje i wybuduje za 561,66 mln złotych firma, która także złożyła najtańszą ofertę, WARBUD S.A.

Koperty z ofertami otwarto 19 stycznia 2015 roku. Do przetargu zgłosił się też Budimex, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., który zaproponował 714,81 mln zł oraz Bilfinger Infrastructure S.A. oferujący kwotę 594,76 mln zł.

3,7 tys. stron wyjaśnień

Jak zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, w trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty weryfikowane było m.in. czy rozwiązania przedstawione przez wykonawców spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.

- Z niezwykłą starannością weryfikowaliśmy złożone w przetargu oferty pod kątem wykluczenia  zawierających rażąco niskie ceny - zapewnia Agnieszka Stefańska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA.  - Pod tym kątem weryfikowane były cztery z dziesięciu ofert złożonych w przetargu na zadanie A, cztery z pięciu na zadanie B i dwie z trzech złożonych na zaprojektowanie i budowę zadania C. W sumie zadaliśmy każdemu z wykonawców od około 100 do 120 pytań, które pozwoliły rozwiać wątpliwości w tym zakresie - tłumaczy.

GDDKiA otrzymała łącznie 3,7 tys. stron wyjaśnień.

Umowy z wybranymi wykonawcami GDDKiA chciałaby podpisać w lipcu tego roku.

 


Ważna inwestycja

W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa między innymi: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu; tunelu pod Ursynowem; mostu przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów.

Przewidziano także dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.

Obecnie do dyspozycji kierowców jest oddany fragment POW od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z fragmentem trasa S79 od węzła Lotnisko do węzła Marynarska.

Pierwszy odcinek POW od węzła Konotopa do węzła Al. Krakowska otwarto 31 lipca 2013 roku.

su/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Tomasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.07.2016 05:39 ~Tomasz

    Na stronie projektu termin oddania PB i uzyskania pozwolenia 41 miesiecy od 2015 roku?? Czyli lopaty wbija 2019. Pogrzebano ten projekt czy czegos nie rozumiem?

  • zbig 46

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.05.2015 11:06 ~zbig 46

    Czarno widzę, Wlosi na budowie. Będzie byle jakość, bałagan organizacyjny, brak decyzyjności. Specjalizują się w ustalaniu procedur które nic nie wnoszą, a opóźniają prace. Na Gazoporcie procedur było tylko 670.

  • nox

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 14:31 ~nox

    Adam~Adam


    Bo na razie ani S8 ani S2 nigdzie nie prowadzi dlatego samochody tranzyt robią przez DK50, ale gdy A2 z Pruszkowa połączy się za pośrednictwem S2 i S8 z A2 pod Mińskiem Mazowieckim to trazyt będzie biegł przez Warszawę! (szybsza i krótsza trasa). LOGIKA!


    Logiczne, ale nie do końca prawidziwe. Ten tranzyt stanowiący mniej niż jedną czwartą przepływu na obwodnicy to już z tym który dziś gna krajową 50, choćby ze względu na obowiązujące obecnie zakazy.
    Tak czy inaczej, z trzech obwodnic Warszawy jakie muszą powstać, żeby miasto żyło (obwodnica centrum, obwodnica Warszawy czyli POW i S8 oraz obwodnica mazowiecka czyli 50 którą trzeba podnieść do S50) najbardziej potrzebna jest właśnie S8/POW i dobrze, że powstaje pierwsza.

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 13:58 ~Adam



    ixi~ixi

    Obwodnica powinna mieć przebieg np. w śladzie DK50, czyli za Górą Kalwarią, Nowym Dworem Maz. etc. Obwodnica ma wyciągać ruch z miasta a nie go wtłaczać będąc ekspresową drogą międzydzielnicową... Porządna obwodnica to taka, z której nawet nie widzisz miasta które objeżdżasz jadąc tranzytem.
    rodowity~rodowity

    Zgadzam się w 100%, jestem ciekawy kiedy nasi drogowcy się tego nauczą
    nox~nox


    Mylicie się obaj, choć macie rację ;) Już tłumaczę. Obwodnica Warszawy czyli POW, S8 i S17 to jest potrzebna..... Warszawie. Warszawa musi wyprowadzić ruch z centrum. Oczywiście do tego potrzebna jest obwodnica Centrum czyli ta biegnąca na zachodzie po śladzie ul. Towarowej i Okopowej. Jednak Warszawa bez obwodnicy na potrzeby miasta nie jest w stanie się rozwijać. Dlatego najpierw wybudowano właśnie tą obdownicę.
    Oczywiście przyjmie ona i tranzyt, ale ile go jest w stosunku do ogółu ruchu na POW czy S8? Powiem wam, że niewiele. Mniej niż jedna czwarta.
    Kiedyś tam jak Polskę będzie stać na to, a wcześniej powstaną inne, bardziej potrzebne w kraju drogi przebuduje się krają 50 do standardu trasy ekspresowej i wtedy trafi tam tranzyt.
    Jednak dziś priorytetem jest ruch w obrębie miasta i ruch dojazdowy do Warszawy, a to zapewni właśnie S8 i POW z wszystkimi odnogami.



    Bo na razie ani S8 ani S2 nigdzie nie prowadzi dlatego samochody tranzyt robią przez DK50, ale gdy A2 z Pruszkowa połączy się za pośrednictwem S2 i S8 z A2 pod Mińskiem Mazowieckim to trazyt będzie biegł przez Warszawę! (szybsza i krótsza trasa). LOGIKA!

  • Pawel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 13:48 ~Pawel


    cywil~cywil

    To przedsiębiorstwo z Mińska Maz.co ma się zająć mostem, nigdy wcześniej nie zbudowało żadnego mostu. Poważnie. Można sprawdzić na ich stronie internetowej. Zajmują się głównie remontami nawierzchni.
    halo halo~halo halo

    Projekty zrealizowane przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki to m.in.:

    Obwodnica Lublina
    Północna obwodnica Krzepic w ciągu drogi krajowej nr 43
    Droga ekspresowa S-2 na odcinku Konotopa – Puławska
    Przebudowa drogi krajowej nr 2 Warszawa – Siedlce – Terespol, na odcinku koniec obwodnicy Białej Podlaskiej – Terespol
    Rozbudowa drogi krajowej nr 61 na odcinku Zegrze – Serock
    Rozbudowa drogi krajowej nr 79 na odcinku granica Warszawy – skrzyżowanie z ulicą Energetyczną w Piasecznie z bezkolizyjnym połączeniem z Centrum Handlowym „Auchan”
    Budowa dróg dojazdowych do II przeprawy mostowej w Płocku – budowa odcinka V
    Przebudowa drogi krajowej nr 2 na odcinku Mińsk Mazowiecki – Kałuszyn
    Rehabilitacja nawierzchni drogi krajowej nr 12 na odcinku Radom-granica woj. Lubelskiego


    Na etapie realizacji znajdują się następujące projekty:

    Centralny odcinek II linii metra w Warszawie
    Rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od Piotrkowa Trybunalskiego do Rawy Mazowieckiej (63 km)
    Obwodnica Mińska Mazowieckiego
    Budowa nowego multimodalnego Dworca Łódź Fabryczna
    PBDiM posiada prawie 700 osobową, wysoko wyspecjalizowaną kadrę pracowników, nowoczesny sprzęt i urządzenia pomiarowe. Najwyższą jakość usług i wyrobów gwarantuje przyjęty System Zarządzania Jakością według międzynarodowej normy ISO 9001:2000 oraz system AQAP 2120.




    Ooo to już wiem kto spartolił estakady przy Auchan Piaseczno (co zimę są remonotwane)!

  • halo halo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 13:07 ~halo halo

    cywil~cywil

    To przedsiębiorstwo z Mińska Maz.co ma się zająć mostem, nigdy wcześniej nie zbudowało żadnego mostu. Poważnie. Można sprawdzić na ich stronie internetowej. Zajmują się głównie remontami nawierzchni.

    Projekty zrealizowane przez Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki to m.in.:

    Obwodnica Lublina
    Północna obwodnica Krzepic w ciągu drogi krajowej nr 43
    Droga ekspresowa S-2 na odcinku Konotopa – Puławska
    Przebudowa drogi krajowej nr 2 Warszawa – Siedlce – Terespol, na odcinku koniec obwodnicy Białej Podlaskiej – Terespol
    Rozbudowa drogi krajowej nr 61 na odcinku Zegrze – Serock
    Rozbudowa drogi krajowej nr 79 na odcinku granica Warszawy – skrzyżowanie z ulicą Energetyczną w Piasecznie z bezkolizyjnym połączeniem z Centrum Handlowym „Auchan”
    Budowa dróg dojazdowych do II przeprawy mostowej w Płocku – budowa odcinka V
    Przebudowa drogi krajowej nr 2 na odcinku Mińsk Mazowiecki – Kałuszyn
    Rehabilitacja nawierzchni drogi krajowej nr 12 na odcinku Radom-granica woj. Lubelskiego


    Na etapie realizacji znajdują się następujące projekty:

    Centralny odcinek II linii metra w Warszawie
    Rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od Piotrkowa Trybunalskiego do Rawy Mazowieckiej (63 km)
    Obwodnica Mińska Mazowieckiego
    Budowa nowego multimodalnego Dworca Łódź Fabryczna
    PBDiM posiada prawie 700 osobową, wysoko wyspecjalizowaną kadrę pracowników, nowoczesny sprzęt i urządzenia pomiarowe. Najwyższą jakość usług i wyrobów gwarantuje przyjęty System Zarządzania Jakością według międzynarodowej normy ISO 9001:2000 oraz system AQAP 2120.

  • z sądu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 12:50 ~z sądu


    Kracho~Kracho

    Czy WSI w ten przetarg też maczało swoje paluchy i dostanie pewien procent z tego kontraktu? Pytam, bo przy Krakowskim szykuje się zmiana warty i nie wiem jak to będzie tym razem.
    Xavery~Xavery


    Tym razem największym wygranym będą SKOK'i i banki w Luksemburgu.

    Ale tam też WSI pana Duka... maczało paluchy - pocztaj trochę o SKOKWołomin

  • cywil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 12:38 ~cywil

    To przedsiębiorstwo z Mińska Maz.co ma się zająć mostem, nigdy wcześniej nie zbudowało żadnego mostu. Poważnie. Można sprawdzić na ich stronie internetowej. Zajmują się głównie remontami nawierzchni.

  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 11:49 ~oland

    Kto zbuduje i kiedy to wiadomo. A kiedy będzie miała status drogi ekspresowej? Ta zbudowana już dwa lata temu do tej pory jest zwykłą drogą, o czym wielu kierowców nie wie. Jechałem wczoraj i na węźle Konotopa dalej stoi znak odwołujący ekspresówkę.

  • olin75

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.05.2015 10:53 ~olin75

    qqq~qqq

    doświadczenie astaldi w budowaniu tunelów:
    http://www.astaldi.com/our_portfolio/transport_infrastructure/

    sztuk raz (nadal w budowie).

    Będzie dobrze.


    no i II linia metra w Warszawie. Jakby nie patrzeć, tunel, a właściwie 2 obok siebie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »