Informacje

22.06.2014 13:04 kolejarze zapowiadają prace w 2016 roku

Wielkie inwestycje kolejarzy:
50 miliardów złotych do 2020 r.

SERWISY:

Kolejarze zapowiadają ogromne inwestycje w węźle warszawskim. W czasie remontów pasażerowie znów pojawią się na Dworcu Głównym.

Ponad 50 miliardów złotych wydadzą PKP Polskie Linie Kolejowe na modernizację starych i budowę nowych szlaków czy peronów w latach 2014 - 2020 - zapowiedział w rozmowie z PAP prezes spółki Remigiusz Paszkiewicz.

Dofinansowanie unijne ma wynieść ok. 40 mld zł.

Kluczowy węzeł

Jedną z największych i najdroższych inwestycji, która będzie prowadzona w najbliższych latach, będzie modernizacja węzła warszawskiego. Ma ona kosztować od 4 do 6 mld zł.

- Ten węzeł jest kluczowy, ponieważ skupia cały ruch pasażerski w Polsce, ciągi towarowe czy ruch aglomeracyjny. Ma jednak poważną wadę - słabą separację ruchu pasażerskiego od towarowego – podkreślił Paszkiewicz.

Szef spółki powiedział, że modernizacja warszawskiego węzła ma się rozpocząć w 2016 r. i może potrwać od 3 do 5 lat, w zależności od organizacji ruchu na czas remontu, uzgodnionej z miastem Warszawa.

Przebudowane mają być m.in. tory na Dworzec Zachodni i sama stacja, a ruch pociągów zostanie przeniesiony głównie na wyremontowany Dworzec Gdański. Paszkiewicz poinformował, że na czas remontów przywrócony dla pasażerów zostanie także Dworzec Główny. Remonty nie ominą też torów na dworcu Warszawa Wschodnia, który jest największym komunikacyjnym hubem w Polsce.

"Jak najmniej utrudniać życie"

- Przebudowa będzie trwała kilka lat. Chcemy jak najmniej utrudniać życie pasażerom, choć pewne niedogodności na pewno się pojawią - powiedział prezes.

Aby odciążyć stolicę od ruchu towarowego, remontowana będzie też południowa linia towarowa. Zostanie położona m.in. druga para torów na odcinku linii Kunowice - Poznań - Warszawa - Terespol w okolicach Sochaczewa. To część II Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Zachód – Wschód, łączącego Berlin z Moskwą. - Z tej linii korzystają zarówno pociągi pasażerskie, aglomeracyjne, jak i towarowe, a inwestycja ma za zadanie odseparować ten ruch, zwłaszcza że stolica jest dla dużej części ruchu towarowego stacją końcową - wyjaśnił.

Dodał, że ograniczenia prędkości wydłużają czas przejazdu, pogarszając jakość usług. Przewoźnicy towarowi bardzo często muszą czekać na wolną drogę.

TAK WYGLĄDAŁA SYTUACJA W CZASIE OSTATNIEGO REMONTU MOSTU ŚREDNICOWEGO:

PAP/ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »