Informacje

22.06.2014 13:04 kolejarze zapowiadają prace w 2016 roku

Wielkie inwestycje kolejarzy:
50 miliardów złotych do 2020 r.

SERWISY:

Kolejarze zapowiadają ogromne inwestycje w węźle warszawskim. W czasie remontów pasażerowie znów pojawią się na Dworcu Głównym.

Ponad 50 miliardów złotych wydadzą PKP Polskie Linie Kolejowe na modernizację starych i budowę nowych szlaków czy peronów w latach 2014 - 2020 - zapowiedział w rozmowie z PAP prezes spółki Remigiusz Paszkiewicz.

Dofinansowanie unijne ma wynieść ok. 40 mld zł.

Kluczowy węzeł

Jedną z największych i najdroższych inwestycji, która będzie prowadzona w najbliższych latach, będzie modernizacja węzła warszawskiego. Ma ona kosztować od 4 do 6 mld zł.

- Ten węzeł jest kluczowy, ponieważ skupia cały ruch pasażerski w Polsce, ciągi towarowe czy ruch aglomeracyjny. Ma jednak poważną wadę - słabą separację ruchu pasażerskiego od towarowego – podkreślił Paszkiewicz.

Szef spółki powiedział, że modernizacja warszawskiego węzła ma się rozpocząć w 2016 r. i może potrwać od 3 do 5 lat, w zależności od organizacji ruchu na czas remontu, uzgodnionej z miastem Warszawa.

Przebudowane mają być m.in. tory na Dworzec Zachodni i sama stacja, a ruch pociągów zostanie przeniesiony głównie na wyremontowany Dworzec Gdański. Paszkiewicz poinformował, że na czas remontów przywrócony dla pasażerów zostanie także Dworzec Główny. Remonty nie ominą też torów na dworcu Warszawa Wschodnia, który jest największym komunikacyjnym hubem w Polsce.

"Jak najmniej utrudniać życie"

- Przebudowa będzie trwała kilka lat. Chcemy jak najmniej utrudniać życie pasażerom, choć pewne niedogodności na pewno się pojawią - powiedział prezes.

Aby odciążyć stolicę od ruchu towarowego, remontowana będzie też południowa linia towarowa. Zostanie położona m.in. druga para torów na odcinku linii Kunowice - Poznań - Warszawa - Terespol w okolicach Sochaczewa. To część II Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Zachód – Wschód, łączącego Berlin z Moskwą. - Z tej linii korzystają zarówno pociągi pasażerskie, aglomeracyjne, jak i towarowe, a inwestycja ma za zadanie odseparować ten ruch, zwłaszcza że stolica jest dla dużej części ruchu towarowego stacją końcową - wyjaśnił.

Dodał, że ograniczenia prędkości wydłużają czas przejazdu, pogarszając jakość usług. Przewoźnicy towarowi bardzo często muszą czekać na wolną drogę.

TAK WYGLĄDAŁA SYTUACJA W CZASIE OSTATNIEGO REMONTU MOSTU ŚREDNICOWEGO:

PAP/ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ekspasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.07.2014 16:21 ~ekspasażer

    O czym tu mowa. Skorzystałem przez dwa dni z kolei w wyniku awarii auta i wiem jedno- nigdy więcej.
    Co z tego że nowe pociągi, jak beton rządzi i betonowi ludzie obsługują. Półtora godziny czekania na pociag na pośredniej stacji podczas gdy dwa składy przejeżdżają na pusto bez zatrzymywania się, zero informacji na infolinii, a w trzecim na pytanie o opóźnienie parę niemiłych słów z uśmiechem że to pkp i jak sie nie podoba to można autobusami jeździć.

  • ptaszyna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2014 22:45 ~ptaszyna

    Dać pkp forsę na remonty to jak dać małpie brzytwę: zanim skończą to stracą znaczną część pasażerów i zbankrutują...

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2014 21:17 ~pasażer

    Bartek~Bartek

    W całym artykule na dobrą sprawę nie ma konkretów - na czym będzie polegała przebudowa i co zyska pasażer?


    pasażer? nic. to pieniądze unijne a Unia stawia obecnie na transport towarowy, bo ten jest dochodowy i komercyjny.

  • vvv

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2014 17:20 ~vvv

    A ile z tego wydadzą na te ochydne ekrany?

  • Łukasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2014 12:25 ~Łukasz

    Witam, a co z modernizacją linii Otwock - Pilawa?
    Zrobiono studium, projekt i cisza...

    Ktoś coś wie na ten temat?
    Podobno do Lublina mamy jeździć w 100 min... ;P

  • warszawianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2014 09:56 ~warszawianka

    i tak tego nie wydadzą :-) Znając ich :zaangażowanie" :-)

  • doc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2014 21:03 ~doc

    Zasadniczo jestem za ale patrząc jak od paru lat remontowana jest linia na Skierniewice to obawiam się że przez najbliższe 10 lat można zapomnieć o dojeżdżaniu do pracy koleją. Musi się zmienić zarząd PLK bo obecni nieudacznicy sparaliżują tylko ruch.

  • kolejarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2014 20:00 ~kolejarz


    kolejarz~kolejarz

    Na Dworzec Główny? Przecież tam poza JEDNĄ będącą w stanie agonalnym nitką torów od Zachodniego i dwóch starych peronów zajmowanych przez Muzeum Kolejnictwa, nie ma NIC !

    Czy autor był tam choć raz w życiu?
    MKP~MKP


    Nie napisali tego w "artykule", ale są również plany przywrócenia Głównego do życia jako stacji. Wtedy przerzucenie tam części pociągów będzie miało sens. A Muzeum już odlicza godziny do wyjścia stamtąd :(

    Z tego co można było przeczytać w gazetach, to jedyne plany jakie są wobec Głównego, to plany opędzlowania całego terenu deweloperom. Stąd wojna kolejarzy z Muzeum, które blokuje całą transakcję i nie pozwala na "oczyszczenie" reszty terenu z torów, peronów i pozostałości kolejowej infrastruktury. Więc mówienie o przywróceniu dworca do życia to zwykłe mrzonki.

    Podobnie jest z terenem Gdańskiego, gdzie usunięto całą infrastrukturę towarową redukując tory do dwóch nitek.

  • zibi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2014 18:57 ~zibi

    No tak . Wystarczy zobaczyć co dzieje się na torach między Tłuszczem a Małkinią . Skandal , zgroza i jedna wielka załamaka !!!!!!!!!!!!!! wszystko rozgrzebane , średnio jeden gość dłubie coś tam na kilometr drogi. W takim tempie trudno nawet w przybliżeniu określić termin ukończenia prac. Tylko kretyn jest jeszcze w stanie uwierzyć w to że na kolei w polsce szybko będzie lepiej. W 21 wieku na wielu stacjach kasjerki załatwiają potrzeby fizjologczne w pobliskich krzakach albo poprostu do wiadra w pseudo budynkach kasowych !!!!Czego więc spodziewać się więej ???

  • MKP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2014 18:11 ~MKP

    kolejarz~kolejarz

    Na Dworzec Główny? Przecież tam poza JEDNĄ będącą w stanie agonalnym nitką torów od Zachodniego i dwóch starych peronów zajmowanych przez Muzeum Kolejnictwa, nie ma NIC !

    Czy autor był tam choć raz w życiu?


    Nie napisali tego w "artykule", ale są również plany przywrócenia Głównego do życia jako stacji. Wtedy przerzucenie tam części pociągów będzie miało sens. A Muzeum już odlicza godziny do wyjścia stamtąd :(

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »