Informacje

20.09.2011 06:48 modernizacja po euro 2012

"Wiedeńska Kawęczyńska":
nowa ulica po Euro 2012

SERWISY:

Ograniczenie prędkości do 30 km/h, przystanki typu wiedeńskiego, chodniki układane w karo i 57 miejsc postojowych - projektanci i władze Pragi Północ pokazali mieszkańcom wizualizację zmodernizowanej ulicy Kawęczyńskiej pomiędzy Ząbkowską a Otwocką. A ci nie szczędzili uwag. Urbaniści mogą jeszcze raz przemyśleć zaproponowane rozwiązania. Na razie rewitalizacja będzie tylko na papierze.

- Tylko 57 miejsc parkingowych? To śmieszne! - wypalił na początku poniedziałkowej dyskusji pan Artur, mieszkaniec Kawęczyńskiej. Tyle miejsc wyznaczyli projektanci z firmy Transprojekt Gdański - głównie na jezdni, ale także na chodniku w rejonie Wyższej Szkoły Menadżerskiej.

"Tramwaje hałasują!"

Krytyka jednak nie odbiła się szerszym echem. - Z czegoś trzeba zrezygnować. Chodzi o to, żeby Kawęczyńska odzyskała charakter ulicy, a nie była zawalona miejscami parkingowymi - ripostował Michał Bryszewski z pracowni Transprojekt. Głosy sprzeciwu wobec zastawiania chodników samochodami popłynęły też z sali. Pan Artur skapitulował - po chwili wyszedł ze spotkania.

A dyskusja toczyła się dalej. - Czy nie można ograniczyć hałasu tramwajów? - pytał z kolei pan Henryk. I wypominał, że ostatnie wracają do pobliskiej zajezdni ok. 1.00 w nocy, a pierwsze wyruszają w trasę przed 4.00. - Taki jest rozkład jazdy - odpowiadał Wojciech Jarosz, kierownik zajezdni. - Na pocieszenie powiem, że tramwaje są coraz cichsze - dodał.

Ale władze dzielnicy i projektanci nie trzymali się sztywno swoich racji. - Nie da się ukryć, że jest dość dużo przystanków tramwajowych na Kawęczyńskiej - przyznawał Jarosław Sarna, wiceburmistrz dzielnicy. Aurabaniści , wspólnie z przedstawicielami Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedzieli, że rozważą likwidację środkowego - w kierunku centrum. Tramwajarze zaś obiecali, że wyślą ekipę, która sprawdzi, czy część torów tramwajowych nie powinna zostać wyremontowana.

"Wiedeńskie przystanki"

Nowością, jaką projektanci na pewno chcą wprowadzić na Kawęczyńskiej, są przystanki tramwajowe typu wiedeńskiego. Na ich wysokości poziom jezdni pomiędzy torami a chodnikiem jest podniesiony co najmniej o kilkanaście centymetrów. W efekcie pasażerowie mogą łatwiej wejść do tramwaju, z kolei kierowcy muszą zwolnić.

Zresztą cała Kawęczyńska ma być strefą spowolnionego ruchu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Kierowcy nie będą też mieli możliwości parkowania na chodnikach, w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Wjazd zastawią słupki "syrenka" i zieleńce z krzewami zasadzonymi tuż przy krawężnikach.

Samochody razem z rowerami

Sama jezdnia ulicy ma być mieszanką dwóch nawierzchni - brukowej pomiędzy Ząbkowską a Folwarczną (tam są nieużywane tory tramwajowe) i asfaltowej w pozostałej części. O ile po części pokrytej nawierzchnią bitumiczną samochody jeździłyby razem z rowerami, to po pozostałej jednoślady musiałyby poruszać się wspólnie z pieszymi. - Lepiej na jezdni, można zastosować nawierzchnię z wygładzonej kostki - przekonywał Jacek.

Zaproponował też, by stojaki rowerowe w rejonie szkoły wyższej były w kształcie litery U. Projektanci zapewnili, że takie rozwiązanie wezmą pod uwagę, podobnie jak możliwość "wzniesienia" przejścia dla pieszych w rejonie ulicy Folwarcznej. Zdaniem mieszkańców w tym miejscu nie raz dochodziło do groźnych wypadków.

Po ostatnim gwizdku Euro 2012

Wzdłuż ulicy mają stanąć żeliwne ławki z drewnianymi siedziskami i latarnie - pastorały warszawskie. Choć mieszkańcy apelowali o zamocowanie do nich sieci trakcyjnej, to projektanci takie rozwiązanie wykluczyli.

Teraz przygotowany zostanie ostateczny projekt - na podstawie konsultacji i opinii miejskich instytucji. - Chcemy zakończyć "papierową" część modernizacji na początku przyszłego roku - mówi Jarosław Sarna. - A po finale Euro 2012 zacząć prace - dodaje.

Ostatecznych kosztów prac urzędnicy jeszcze nie znają, ale szacują, że wyniosą około 4 mln zł. Całkowita długość modernizowanego odcinka to 700 metrów.

ran/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • bass

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.09.2012 14:23 ~bass

    Powinni przywrócić Ząbkowską i wtedy ten układ komunikacji tramwajowej , miał by jakiś sens.Czasem, jak są remonty, tory by się przydały na objazdy.A nawet , dla tego tramwaju "W", który jezdzi w święta, było by urozmaicenie.
    Popieram komunikację tramwajową, przed wojną można było wszędzie nią dojechać.

  • Prażanin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.09.2011 17:05 ~Prażanin

    Kawęczyńska jest wspaniała. Drewniak i Bazylika czynią niepowtarzalny klimat Michałowa wpływają na urok tego miejsca.

  • dfghjkl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2011 10:19 ~dfghjkl

    milosnik- zazdrosc cie zzera? pewnie sam mieszkasz na jakims zadupiu gdzie pompuja kupe kasy. a praga latami byla pomijana i nalezy sie jej cala masa napraw, remontow i przebudow!!!! zastanow sie nad soba egoisto

  • miłośnik_motyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.09.2011 09:40 ~miłośnik_motyk

    Ciekawi mnie kto wpadł na pomysł wpompowania niemałej kasy w ulicę na zadupiu, którą szybko zniszczą miejscowi wandale i rozkradną miejscowi złodzieje, a reszty dzieła zniszczenia dokończą parkujący studenci. Bardzo dobry pomysł. Nie ma co.

  • dzik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2011 07:36 ~dzik

    Przepraszam bardzo, ale to nie problem zarządcy drogi żeby wyznaczać miejsca postojowe dla wszystkich posesji położonych wzdłuż ulicy. To jest teren miejski, a mieszkańcy niech parkują na swoim!

  • ff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 21:24 ~ff

    tak zrobcie jeszcze 20km/h

  • qwerty2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 16:34 ~qwerty2

    PO EURO KONIEC JAKICHKOLWIEK INWESTYCJI!!! To są bzdury. Ludzie nie mają co do garnka wrzucić!!!

  • Biała

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 15:55 ~Biała

    ciekawe co na to Diabeł pozdro dla kumatych.

  • df

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 15:27 ~df

    A ty nie nie jesteś lewakiem myślac, że parkingi bedą pod ziemią, ogrzewane i oczywiście za free?

  • to to

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2011 14:45 ~to to

    Nasi lewaccy okupanci na siłę chcą warszawiaków wcisnąć do bydłowozów spalinowych i elektrycznych szynowych . Zamiast budować drogi i parkingi łatwiej i taniej wprowadzić ograniczenia . Czy ta cała armia darmozjadów biuralistów opłacana ze zrabowanej nam forsy nie powinna nam służyć a nie utrudniać

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »