Informacje

02.06.2016 06:40 budowa trasy Świętokrzyskiej

Widowiskowa operacja budowlana.
Wsunęli tunel na kółkach

SERWISY:


Tunel Trasy Świętokrzyskiej został przetransportowany na miejsce. Dystans ponad 100 metrów betonowy kolos ważący ponad 4 tysiące ton pokonał w niespełna dwie godziny na specjalnych wózkach.

Jak informuje reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter, tunel dotarł w miejsce docelowe. Był przewożony na specjalnych wózkach.

- Ale cała operacja wciąż trwa. Tunel stoi na wózkach teraz geodeci dokonują pomiarów, aby ewentualnie zmienić jego wysokość, nachylenie, tak aby idealnie pasowały do założonych w projekcie parametrów – opisuje Szmelter.

- Tunel stoi na swoim miejscu. Wszystko poszło zgodnie z planem. Wykonawca przystępuje do demontażu urządzeń hydraulicznych, za pomocą których przemieszczono obiekt. Potrwa to około trzech dni. Potem nastąpi zasypanie tunelu, położenie torowiska - potwierdza Tomasz Kunert z wydziału prasowego ratusza.

4300 ton betonu

Gotowy obiekt waży około 4300 ton. Na przewiezienie pod magistralę kolejową, łączącą Warszawę z Gdańskiem czekał przy ul. Boruty.

Prace rozpoczęły się w nocy z 26 na 27 maja, od rozbiórki torowiska i nasypu. Następnie powstała droga technologiczna, po której przejechała konstrukcja.

- Kolejne dni to: demontaż wózków, odbudowa nasypu kolejowego przed i za obiektem, odbudowa nawierzchni kolejowej, sieci trakcyjnej oraz urządzeń SRK i próbne obciążenie – wyliczał Marcin Czuba, kierownik kontraktu.

Pociągi wrócą na tory dopiero w nocy 12 czerwca. Do tego czasu pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami w podróżowaniu.

Przez Pragę i Targówek

Jak przekonuje Strabag – generalny wykonawca prac - to optymalna metoda, wybrana w trosce o maksymalne ograniczenie utrudnień. Technologia nasuwania konstrukcji tunelu została wykorzystana wcześniej przy budowie ul. Nowolazurowej.

Trasa Świętokrzyska powstaje na terenie Pragi Północ i Targówka.  Prace budowlane prowadzone są na ok 1,3 km odcinku. Po obu stronach jezdni od ul. Kijowskiej do ul. Zabranieckiej będą chodniki oraz ścieżki rowerowe. Drugi tunel zostanie "nasunięty" na początku września. Trzeci zbudowano metodą tradycyjną, ponieważ przebiegał pod linią o mniejszym znaczeniu dla ruchu kolejowego.

skw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Wysoki74

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2016 13:02 ~Wysoki74

    Osama~Osama

    Nie rozumiem po co tak kosztowne operacje, skoro elementy można wylać na miejscu. Czyżby brak fachowców dzięki naszej kochanej UE?


    Czyli według Ciebie lepiej wstrzymać ruch na trasie kolejowej na kilka tygodni i wylać całą konstrukcję - a nie wstrzymać ruch na kilka dni i wsunąć konstrukcję na miejsce i ponownie położyć na niej tory kolejowe??

  • Inżynier dróg i mostów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2016 08:42 ~Inżynier…

    Osama~Osama

    Nie rozumiem po co tak kosztowne operacje, skoro elementy można wylać na miejscu. Czyżby brak fachowców dzięki naszej kochanej UE?

    Jesteś studentem / absolwentem szkoły ojca dyrektora w Toruniu?
    Na szczęście są jeszcze w Polsce Politechniki.

  • loka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.06.2016 06:26 ~loka

    Osama~Osama

    Nie rozumiem po co tak kosztowne operacje, skoro elementy można wylać na miejscu. Czyżby brak fachowców dzięki naszej kochanej UE?



    Nie rozumiem po co pisać jak się nie ma pojęcia o czym się pisze ??!!
    Poczytaj gościu o tej inwestycji i nierób z siebie durnia.

  • strongmen

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 23:09 ~strongmen

    Osama~Osama

    Nie rozumiem po co tak kosztowne operacje, skoro elementy można wylać na miejscu. Czyżby brak fachowców dzięki naszej kochanej UE?

    Z tego co piszesz wnoszę, że wiesz ile to kosztowało i że masz kosztorys alternatywnych operacji.

  • lol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 21:56 ~lol

    oj tam oj tam pamiętam w Olsztynie takie coś robili w latach 90 ? na trasie PKP do Ostródy i to już nie była nowość

  • Osama

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 21:28 ~Osama

    Nie rozumiem po co tak kosztowne operacje, skoro elementy można wylać na miejscu. Czyżby brak fachowców dzięki naszej kochanej UE?

  • wał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 20:50 ~wał

    Ale wałek!!!

  • alojzo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 19:20 ~alojzo

    agi~agi

    Gdzie jest kierowca tej naczepy ?

    Był z tyłu. Operował dżojstikiem i porozumiewał się przez CB radio.

  • Miro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 19:16 ~Miro

    Byłem budowlańcem (drogi, mosty ,lotniska). Zazdroszczę Wam Panowie Inżynierowie tego przedsięwzięcia. Perfekcja!

  • budowlaniec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2016 18:49 ~budowlaniec

    agi~agi

    Gdzie jest kierowca tej naczepy ?

    Steruje nią jeden lub dwóch pracowników przy pomocy jakby takiego dużego pilota, który dokładniej steruje właściwym skrętem kół

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »