Informacje

01.12.2018 07:32 ZDM planuje

Węższa jezdnia, szersze przystanki. Przebudowa Grójeckiej coraz bliżej

SERWISY:

Przebudowa jezdni i chodników, nowa droga dla rowerów - w najbliższych latach Grójecką czekają zmiany. Ich efekty mieszkańcy zobaczą w 2020 roku.

Jak zapowiada Zarząd Dróg Miejskich, planowane zmiany mają podnieść jakość przestrzeni publicznej i uczynić z Grójeckiej główną aleję Ochoty.

”Dzięki planowanej przebudowie wzrośnie bezpieczeństwo jej użytkowników, a ulica stanie się bardziej przyjazna dla wszystkich" - czytamy na stronie ZDM.

Dwa pasy wystarczą

Planowana przebudowa będzie obejmowała zmianę podziału przestrzeni ulicy na odcinku od placu Zawiszy do Bitwy Warszawskiej 1920 r., po stronie północno-zachodniej (w kierunku od centrum).

Chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone, z uwzględnieniem udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

"W ramach projektu zinwentaryzowane zostaną lokale usługowe wzdłuż ulicy, aby określić potencjał rozwoju usług i wskazać miejsca, gdzie należy przewidzieć przestrzeń na ogródki gastronomiczne" -zapowiada ZDM.

"Przekrój jezdni zostanie zracjonalizowany - ze względu na znacznie mniejsze natężenie ruchu nie ma potrzeby utrzymywania aż trzech pasów ruchu w kierunku od centrum. Po przebudowie jezdnia będzie miała dwa pasy, co w zupełności wystarczy, aby obsłużyć istniejący ruch. Dzięki odzyskaniu części przestrzeni, uda się wyznaczyć miejsca postojowe oraz poszerzyć przystanki tramwajowe do min. 3,5 metra" - czytamy na stronie urzędu.

Planowana jest też przebudowa sygnalizacji świetlnych przy Dalekiej i Niemcewicza. Dzięki temu priorytet mają zyskać tramwaje. Wymienione zostanie również oświetlenie uliczne.

Korytarz rowerowy

Na całym odcinku ma powstać droga dla rowerów, oddzielona od jezdni i chodnika. Połączy się ona z już istniejącymi trasami na dalszym odcinku Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. oraz w Alejach Jerozolimskich. W ten sposób powstanie kilkukilometrowy korytarz, dzięki któremu mieszkańcy Ochoty i Włoch będą mogli dotrzeć rowerem do centrum.

W przetargu na projekt przebudowy oferty złożyły cztery firmy. Teraz będą one analizowane. Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wybrany projektant będzie miał około 11 miesięcy na przygotowanie dokumentacji.

Wstępny projekt zmian będzie podlegał konsultacjom społecznym. Po rozpatrzeniu uwag i opracowaniu kompletnej dokumentacji, planowany jest przetarg na wykonawcę przebudowy. Jak zapowiada ZDM, przebudowa powinna zakończyć się do 2020 r.

Inwestycja jedna z wielu

Przebudowa ulicy będzie dopełnieniem innych planowanych inwestycji – przebudowy placu Narutowicza przygotowywanej przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, przebudowy skrzyżowania z Wawelską oraz sygnalizacji na wysokości Częstochowskiej planowanej przez ZDM, a także przebudowy skrzyżowania z Bitwy Warszawskiej 1920 r., za którą będą odpowiadać Tramwaje Warszawskie.

O problemach na skrzyżowaniu Grójeckiej i Wawelskiej informowaliśmy pod koniec lata:

kr/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • szerzej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2018 12:55 ~szerzej

    Stryjeńskich jest ostatnią ulicą w części zachodniej Natolina i przy takim natężeniu ruchu powinna mieć 2 pasy ruchu.

  • Kazik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2018 09:49 ~Kazik

    PROFESOR~PROFESOR

    JAK ZOSTAWICIE SWOJE FURY U OJCÓW W STODOLE A DO WARSZAWY PRZYJEDZIECIE POCIĄGIEM I NAUCZYCIE SIĘ KORZYSTAĆ Z KOMUNIKACJI TO NIE BĘDZIE ANI KORKÓW ANI SMOGU !!!

    Dziekuje Ci wyuczony miernoto. Mam 75 lat raka prostaty i chce odwiedzic wnuki. Ale smieszne.

  • Paradoksalny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2018 09:35 ~Paradoksalny

    szerokie_ulice~szerokie_ulice

    Zapraszam wszystkich na ulicę Stryjeńskich Tam z 2 pasów ruchu w stronę Centrum robi się zwężenie do 1 pasa Korki od Kabat, a urzędnicy też obiecywali, że nie będzie korków. Z ulicy Na Uboczu nie da się wyjechać.

    Zgodnie z naukowymi paradoksami zwezenie zwieksza przepustowosc.
    Ale jaja.....;)

  • gren_is_bad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2018 09:15 ~gren_is_bad

    szerokie_ulice~szerokie_ulice

    Zapraszam wszystkich na ulicę Stryjeńskich Tam z 2 pasów ruchu w stronę Centrum robi się zwężenie do 1 pasa Korki od Kabat, a urzędnicy też obiecywali, że nie będzie korków. Z ulicy Na Uboczu nie da się wyjechać.

    Bo niestety nie zwężono jej na całej długości.

  • szerokie_ulice

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.12.2018 07:49 ~szerokie_ulice

    Zapraszam wszystkich na ulicę Stryjeńskich Tam z 2 pasów ruchu w stronę Centrum robi się zwężenie do 1 pasa Korki od Kabat, a urzędnicy też obiecywali, że nie będzie korków. Z ulicy Na Uboczu nie da się wyjechać.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2018 19:23 ~Piękny Roman


    Rozbawiony~Rozbawiony

    Przypomnij sobie dlaczego ZTM wycofał z tej ucywilizowanej ulicy autobusy
    Krzysiek~Krzysiek


    Bo jest metro pod spodem? Akurat stacje metra są rozmieszczone tak, jak dawniej były rozmieszczone przystanki autobusowe.

    No tak, bo metro panaceum na wszystko, szczególnie jak stanie i trzeba szybko organizować komunikację zastępczą.

  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2018 18:36 ~Krzysiek

    Rozbawiony~Rozbawiony

    Przypomnij sobie dlaczego ZTM wycofał z tej ucywilizowanej ulicy autobusy


    Bo jest metro pod spodem? Akurat stacje metra są rozmieszczone tak, jak dawniej były rozmieszczone przystanki autobusowe.

  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2018 18:32 ~Krzysiek

    Tomek~Tomek

    I niestety - przy obecnych cenach biletów mało kto zdecyduje się na dojazd zbiorkomem, zwłaszcza jeśli to wypad sporadyczny.



    Akurat sporadyczne wizyty korków nie generują.

  • Oswiecony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2018 17:39 ~Oswiecony

    szaserek~szaserek

    Dewastacja stołecznej infrastruktury i tyle w temacie!

    A teraz zaspawamy kibelki i zabierzemy papier toaletowy. Mieszkancy niech zostana w domach.

  • sław

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2018 14:21 ~sław

    Grójecka jest trasą wylotową - wlotową z ważnych tras z Katowic, Wrocławia i Krakowa. Tam są non-stop korki. Zwężenie do 2 pasów spowoduje jeszcze większe korki. Chyba to jakieś nieporozumienie. Kolejną sprawą jest .... a tu domysły co do działalności obecnej władzy - dojazd do super lotniska w Radomiu i CPK im. (?) ponoć Solidarności.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »