Informacje

05.12.2017 19:15 przetarg na koncepcję rozwoju

Węzeł Młociny rozrośnie się

SERWISY:


Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na koncepcję rozwoju węzła Młociny.

Węzeł komunikacyjny przy stacji metra Młociny, czyli ostatniej stacji pierwszej linii metra, powstał w 2008 roku. Jak zauważa Zarząd Transportu Miejskiego, od tamtej pory znacznie wzrosła liczba podróżnych, którzy z niego korzystają.

Ciągły rozwój

W ostatnich latach w okolicy węzła zbudowana została między innymi trasa mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Wkrótce powstanie tam także duża galeria handlowa.

Dlatego urzędnicy ogłosili przetarg na wielowariantową koncepcję modernizacji miejsca przesiadkowego. Dokumenty mają zawierać szereg analiz, które mają uwzględniać kwestie funkcjonalno-użytkowe, formalno-prawne oraz ekonomiczno-finansowe. Ponadto dokumenty muszą zawierać analizę porównawczą oraz "symulacje odpowiednich wariantów koncepcji zgodnie z Modelem Transportowym Aglomeracji Warszawskiej".

Poprawa drobiazgów czy gruntowne zmiany?

Dokument będzie swego rodzaju studium wskazującym możliwe kierunki rozwoju. "Obejmie różne rozwiązania - od zabiegów doraźnych, po przebudowę oraz zmianę całego kształtu i charakteru obiektu" - precyzuje ZTM.

Oferty w przetargu zostaną otwarte 12 grudnia tego roku. Potem wykonawca będzie miał 230 dni na realizację koncepcji.

Zobacz też nową inwestycję na Agrykoli, gdzie powstał nietypowy plac zabaw. Zabawki nawiązują do motywów ludowych i polsko-węgierskiej historii.


mp/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • dddddd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 16:16 ~dddddd



    MBe~MBe

    A jak miewa się węzeł przesiadkowy przy stacji Kabaty? Już odpowiadam: znakomicie, właśnie dobudowano zatokę przystankową dla podmiejskich autobusów zlokalizowaną 200 metrów od najbliższego wejścia na stacje. To rozwiąże wszystkie problemy. Uzupełnieniem infrastruktury jest rozbudowany parking P+R, znajdujący się na wszystkich uliczkach w promieniu 500 - 700 metrów od stacji Kabaty. Układ drogowy, cykle sygnalizacji świetnej itp. również są dostosowane do mającego się zwiększyć ruchu w tej części Warszawy. Władze Warszawy i dzielnicy Ursynów jak zawsze o wszystkim pomyślały z dużym wyprzedzeniem, dlatego Kabatom nie straszne podmiejskie autobusy i lawiny samochodów z podwarszawskich miejscowości.
    goostav234~goostav234

    Chyba nie znasz okolicy. Przystanki są przy samych wejściach do metra. Problem wyssany z palca. A WPI to parkuja pod tesco a nie w promieniu 700m od stacji.
    MBe~MBe

    Znam okolicę i to bardzo dobrze. Nie pisałem, ze przy zejściach do metra nie ma przystanków. WPI parkują wszędzie, gdzie tylko jest miejsce, oczywiście w szczególności na parkingu Tesco. Czytaj ze zrozumieniem. Na razie tragedii nie ma, ale jak tylko otworzą połączenie z Powsinem, jednocześnie uruchamiając linie podmiejskie kursujące prosto do metra Kabaty, sytuacja zmieni się w istotny sposób.


    Ale chciałem zaauważyć drodzy Warszawiacy że temat jest o Młocinach a jakbyście nie wiedzieli Kabaty to totalnie drugi koniec miasta, bo typowy warszawiak pewnie nie wie gdzie jak to mówią "wieś" Młociny czy Kabaty;)

  • jurka 1948

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 14:23 ~jurka 1948

    Potrzebna stacja końcowa metra przy Cmentarzu Północnym.Tam powinno się ulokować przystanki linii podmiejskich,a dojazd do cmentarza byłby idealny nie tylko w Zaduszki.

  • kabelec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 12:47 ~kabelec

    Na Młocinach jest ciasno i niewygodnie i już tu niewiele da się zmienić. Potrzebna byłaby dużo większa działka, żeby zaprojektować węzeł do potrzeb. No ale działka była jaka była, także węzeł dostosował się do działki, a nie do potrzeb. Norma w Warszawie. I nawet nie mam tu specjalnej pretensji do urzędników. To miasto jest tak źle zaprojektowane, że za bardzo nie wiadomo nawet jak to wszystko poskładać do kupy.

  • Obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 10:56 ~Obserwator

    Obserwator do Projektanta
    1.Nowy most nie jest potrzebny , bo metro może jeździć zamiast tramwajów, które jeżdżą praktycznie po odrębnym moście
    2. Już przy pierwszym zgłoszeniu pomysłu metra na drugą stronę Wisły proponowano nakrycie torów na powierzchni osłonami z poliwęglanu (znacznie tańsze niż tunel podziemny; wagony inne niż rosyjskie są dopuszczone dojazdy na powierzchnia na rosyjskie gwarancja już dawno się skończyła (można niewielkim kosztem dostosować do jazdy na powierzchni)a ponadto są przeznaczone z czasem do wycofania
    3.skret wcale nie musi być aż tak gwałtowny a ponadto zaczynałby się w komorze do zawracania składów, gdzie można skorygować promień łuku

  • MBe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 10:37 ~MBe


    MBe~MBe

    A jak miewa się węzeł przesiadkowy przy stacji Kabaty? Już odpowiadam: znakomicie, właśnie dobudowano zatokę przystankową dla podmiejskich autobusów zlokalizowaną 200 metrów od najbliższego wejścia na stacje. To rozwiąże wszystkie problemy. Uzupełnieniem infrastruktury jest rozbudowany parking P+R, znajdujący się na wszystkich uliczkach w promieniu 500 - 700 metrów od stacji Kabaty. Układ drogowy, cykle sygnalizacji świetnej itp. również są dostosowane do mającego się zwiększyć ruchu w tej części Warszawy. Władze Warszawy i dzielnicy Ursynów jak zawsze o wszystkim pomyślały z dużym wyprzedzeniem, dlatego Kabatom nie straszne podmiejskie autobusy i lawiny samochodów z podwarszawskich miejscowości.
    goostav234~goostav234

    Chyba nie znasz okolicy. Przystanki są przy samych wejściach do metra. Problem wyssany z palca. A WPI to parkuja pod tesco a nie w promieniu 700m od stacji.

    Znam okolicę i to bardzo dobrze. Nie pisałem, ze przy zejściach do metra nie ma przystanków. WPI parkują wszędzie, gdzie tylko jest miejsce, oczywiście w szczególności na parkingu Tesco. Czytaj ze zrozumieniem. Na razie tragedii nie ma, ale jak tylko otworzą połączenie z Powsinem, jednocześnie uruchamiając linie podmiejskie kursujące prosto do metra Kabaty, sytuacja zmieni się w istotny sposób.

  • goostav234

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 10:16 ~goostav234

    MBe~MBe

    A jak miewa się węzeł przesiadkowy przy stacji Kabaty? Już odpowiadam: znakomicie, właśnie dobudowano zatokę przystankową dla podmiejskich autobusów zlokalizowaną 200 metrów od najbliższego wejścia na stacje. To rozwiąże wszystkie problemy. Uzupełnieniem infrastruktury jest rozbudowany parking P+R, znajdujący się na wszystkich uliczkach w promieniu 500 - 700 metrów od stacji Kabaty. Układ drogowy, cykle sygnalizacji świetnej itp. również są dostosowane do mającego się zwiększyć ruchu w tej części Warszawy. Władze Warszawy i dzielnicy Ursynów jak zawsze o wszystkim pomyślały z dużym wyprzedzeniem, dlatego Kabatom nie straszne podmiejskie autobusy i lawiny samochodów z podwarszawskich miejscowości.

    Chyba nie znasz okolicy. Przystanki są przy samych wejściach do metra. Problem wyssany z palca. A WPI to parkuja pod tesco a nie w promieniu 700m od stacji.

  • Dyzio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 08:44 ~Dyzio

    Już dziś można na Młocinach uruchomić info o awariach i różnorakich poślizgach bo jak ostatnio na pętlę nie docierały 11tki to nikt nic nie wiedział a na tablicach co i raz pojawiały się odjeżdżające wirtualnie składy ...
    Poza tym w początkowych planach metro miało jeździć przystanek dalej czyli na cmentarz północny ...

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 08:21 ~Warszawiak

    Po pierwsze niech usuną windy przy zejściach na perony metra, zwłaszcza peronu w stronę kabat. Winda blokuje tam połowę szerokości peronu i jak kilka osób stanie tam przy krawędzi peronu, to ludzie muszą się przeciskać sznureczkiem, aby dostać się dalej na ten peron.

    Projektant pętli tramwajowej, chyba był miłośnikiem kolejek PIKO i z tego nie wyrósł - tramwaje krążą tam niepotrzebnie, czemu jeszcze towarzyszą piski i zgrzyty ich kół. Przy niektórych przejściach przez tory, ściany budynków bardzo ograniczają widoczność.

  • MBe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.12.2017 01:18 ~MBe

    A jak miewa się węzeł przesiadkowy przy stacji Kabaty? Już odpowiadam: znakomicie, właśnie dobudowano zatokę przystankową dla podmiejskich autobusów zlokalizowaną 200 metrów od najbliższego wejścia na stacje. To rozwiąże wszystkie problemy. Uzupełnieniem infrastruktury jest rozbudowany parking P+R, znajdujący się na wszystkich uliczkach w promieniu 500 - 700 metrów od stacji Kabaty. Układ drogowy, cykle sygnalizacji świetnej itp. również są dostosowane do mającego się zwiększyć ruchu w tej części Warszawy. Władze Warszawy i dzielnicy Ursynów jak zawsze o wszystkim pomyślały z dużym wyprzedzeniem, dlatego Kabatom nie straszne podmiejskie autobusy i lawiny samochodów z podwarszawskich miejscowości.

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.12.2017 23:57 ~Rafał

    mkm~mkm

    Od Młocin, w kierunku Wólczyńskiej miały iść dwie jezdnie, potem w kierunku lotniska, tyłem za osiedlami i miało kończyć się przy Powstańców Śląskich i łączyć się z Maczka. No ale to było kiedyś.
    Teraz nacisk na komunikację miejską, likwidacja dróg, zwężanie ulic i dojenie w parkomatach. To są priorytety ZDMu i imbecyli z Chmielnej


    I bardzo dobrze, ulice (nie mylić z jezdnią) są nie tylko dla samochodów, ale także dla pieszych. Skoro kierowcy zwężają chodniki parkując na nich zostawiając pieszym metr chodnika, to należy w takim razie chodniki poszerzać, by i piesi mogli się swobodnie przemieszczać.

    A opłaty w parkomatach powinny być wyższe, by bardziej opłacało się dojeżdżać do centrum komunikacją miejską niż własną 10-letnią wyklepaną i sprowadzoną z Niemiec (gdzie była przeznaczona na złom) piaćką.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Parkowanie po warszawsku: bezpłatnie, nielegalnie, bezkarnie

Parkowanie po warszawsku: bezpłatnie, nielegalnie, bezkarnie

Miejsca, w których można zostawić samochód, zwłaszcza w centrum, są na wagę złota. I celowo nie piszemy tu o "miejscach parkingowych". Samochody... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »