Informacje

03.09.2015 19:20 urzędnicy czekają na uwagi

Warsztaty, konsultacje, interaktywna mapa. Pomóż w ulepszeniu Veturilo

SERWISY:


Mieszkańcy Warszawy podczas warsztatów, spotkań konsultacyjnych, a także mailowo będą mogli zgłaszać swoje uwagi na temat Veturilo.
Miasto szykuje się do wdrożenia nowego systemu obsługującego miejskie rowery po 2016 r.

Umowa z obecnym operatorem sieci wypożyczalni miejskich rowerów, firmą Nextbike Polska, obowiązuje do końca 2016 roku. Wraz z wybraniem nowego, miasto chce zmodernizować system uwzględniając uwagi mieszkańców.

W tym celu, jak podał stołeczny ratusz, w czwartek rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące przyszłości miejskich rowerów. Konsultacje potrwają do 13 października. W ich ramach zaplanowano cykl warsztatów i spotkań.

Interaktywna mapa

Na warsztatach 15 września (godz. 17-20, Dom Kultury Śródmieście, ul. Smolna 9) i 17 września (godz. 18-20, Centrum Społeczne Paca 40, ul. Paca 40) będzie można zaproponować ulepszenia dotyczące rowerów, sposobu ich wypożyczania i podyskutować o taryfie.

Natomiast późniejsze spotkania konsultacyjne (22 września – 13 października) będą dotyczyły kwestii liczby i lokalizacji wypożyczalni. Szczegółowy harmonogram spotkań znajduje się tutaj.

Na potrzeby konsultacji ma zostać przygotowana interaktywna mapa, która ułatwi składanie propozycji i pozwoli na rozlokowanie stacji na terenie wybranego obszaru. Liczba stacji będzie się różniła w zależności od wybranego wariantu – obecnego, rozwojowego i maksymalnego.

Wszelkie uwagi można już zgłaszać mailowo – na adres veturilo@zdm.waw.pl.

Wykonawca koncepcji już jest

Rzeczniczka stołecznego Zarządu Dróg Miejskich Karolina Gałecka poinformowała, że rozstrzygnięty już został przetarg na wykonawcę koncepcji na system rowerów publicznych po wygaśnięciu umowy z dotychczasowym operatorem. O tych poszukiwaniach informowaliśmy już w lipcu.

Wybrana została firma Via Vistula z Krakowa, a umowa została podpisana w ostatni poniedziałek. - Wykonawca ma przede wszystkim stworzyć koncepcję, jak ma wyglądać Veturilo od stycznia 2017 r. - powiedziała Gałecka.

Podkreśliła, że koncepcja będzie opierała się m.in. na wnioskach i sugestiach ze strony mieszkańców, w czym mają pomóc konsultacje społeczne.

Firma Via Vistula ma także przygotować całą dokumentację do postępowania na wyłonienie operatora po wygaśnięciu dotychczasowej umowy. - Postępowanie przetargowe na wybranie kolejnego operatora ma rozpocząć się w przyszłym roku - zapowiada rzeczniczka drogowców.

W tym sezonie udostępniono mieszkańcom między innymi rowerki dla dzieci:


PAP/jb/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Tola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 11:07 ~Tola

    generalnie przejście jest dla pieszych - wara rowerzystom od pasów.


    DemetriosDemetrios

    generalnie to piesi chodzą po chodnikach jak przysłowiowe bydło. Kiedyś był porządek każdy wiedział ,że porusza się prawą stroną chodnika, zajmuje prawą stronę na przejściu na pasach. Może ludność napływowa ze wsi nie zna tych zasad.

  • Demetrios

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 10:59 Demetrios

    generalnie to piesi chodzą po chodnikach jak przysłowiowe bydło. Kiedyś był porządek każdy wiedział ,że porusza się prawą stroną chodnika, zajmuje prawą stronę na przejściu na pasach. Może ludność napływowa ze wsi nie zna tych zasad.

  • Agnes

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 10:29 ~Agnes

    Operator ma nr telefonów - niech im wysyła SMS - coś w rodzaju poradników, przypomnień nt. praw i obowiązków na ścieżce, drodze, chodniku. Często rowerzyści na mnie dzwonią choć idę po chodniku, na przejściach dla pieszych bez wyznaczonej ścieżki czy też na przejściu przez ścieżkę rowerową.
    Przypomnienie że jeśli jest ścieżka wzdłuż ulicy nie mają prawa jeździć po ulicy.

  • err

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 09:48 ~err

    misespower~misespower

    Zlikwidować to całe veturilo. Drogi są dla samochodów a z badań wynika jednoznacznie, że rowerzysta jest na drodze większym niebezpieczeństwem niż mocno pijany kierowca. Zakazać.


    A kto robił te badania? Czy Ty poważny jesteś?
    Poza tym, rowery to nie tylko Veturilo. Trzeba więcej mądrze poprowadzonych i dobrze wykonanych DDR.

  • rodowity

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 09:46 ~rodowity

    Budować stacje veturilo przy ścieżkach rowerowych (np. przenieść stację z Potockiej na Gwiaździstą itp.) wybudować stacje wzdłuż Prymasa i trasy AK.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 09:42 ~waw

    gość~gość

    na każdej stacji powininno się umieścić coś w rodzaju "przykazań rowerzysty"

    Na kierownicy KAŻDEGO roweru powinno się umieścić coś w rodzaju "przykazań rowerzysty":
    1. Jadąc w mieście pamiętaj o poruszaniu po ścieżce rowerowej lub blisko prawej krawędzi jezdni.
    2. Respektuj znaki drogowe, jeśli gdzieś jest znak oznaczający ścieżka rowerowa jedz po ścieżce. To proste.
    3. Jedź bezpiecznie. Nie rozjeżdżaj pieszych na ścierkach pieszo rowerowych w szczególności na terenie Parków i terenach rekreacyjnych, nie dzwoń dzwonkiem na pieszych.
    4. Jadąc rowerem patrz na drogę, a nie na maile w telefonie i uszy zatkane słuchawkami. Ty i Twój przekroczony dedlajn w korpo na Domaniewskiej są mniej ważne niż życie kobiety, którą potrącisz na pasach.
    5. Pamiętaj! Nie jesteś tu sam. Z Warszawskich ulic korzystają miliony ludzi, bo Warszawa to nie rodzinny Prędocin, w którym byłeś królem wioski i wszyscy kryli się po rowach, gdy słyszeli dzwonek Twojego roweru.
    6. Naucz się przepisów Ruchu Drogowego i stosuj się do nich nasz czaszki nikt nie wyklepie.
    7. Bądź miły i uprzejmy dla innych uczestników ruchu.

  • misespower

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 09:26 ~misespower

    Zlikwidować to całe veturilo. Drogi są dla samochodów a z badań wynika jednoznacznie, że rowerzysta jest na drodze większym niebezpieczeństwem niż mocno pijany kierowca. Zakazać.

  • err

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 09:17 ~err

    Dogęścić i poszerzyć sieć stacji w ościennych dzielnicach; Bałołęka, Grochów, Gocław, Targówek...
    Po za tym jest OK.
    Wielkość stacji OK.
    Taryfa OK.
    Może mniej 'siermiężne' rowery by się przydały.
    A zamiast słupków na mieście, stojaki na rowery (podwójna funkcja).

  • ala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 09:16 ~ala

    Nie przesadzaj. Wystarczy obniżyc siodełko, to nie jest takie trudne, każdy ciągle podwyższa albo obniża, bo nie jesteśmy jednakowego wzrostu, a ty nie jesteś wyjątkiem ze 160 cm. Problem jest z wypozyczaniem. System ciągle się zawiesza, albo rower jest serwisowany, albo nie daje się wypiąć, a za chwilę mówi, oddaj rower choć go nie wypożyczyłaś.
    To są prawdziwe problemy veturilo.

    babka~babka

    mam 160 cm, nie mogę dopasowac sobie roweru, wszystkie są za wysokie, proby obniżenia są karkołomne, nie mam tyle siły, zeby je ruszyć. Rowery są za duze po prostu, nie jestem w stanie na nich jezdzic. Nic nie poradzę, ze mam krotkie nogi. A jazda na niedopasowanym rowerze jest b. niebezpieczna. NIestety nie dla mnie sprawa.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.09.2015 09:01 ~qwerty

    Wyborca~Wyborca

    Prośba do Pani Hanny, żeby raczyła oddać rowery, które zabrała z Bemowa.

    Nikt nic nikomu nie zabierał...

    Na Bemowie skończyła się umowa z operatorem Bemowo Bike i wcale się nie dziwię, że ratusz czeka na koniec obecnej umowy z Veturillo aby móc wynegocjować TANIEJ dołożenie stacji na Bemowie.

    Poprzedni burmistrz uparł się na Bemowo Bike na pół roku przed inauguracją Veturillo, które mogło pokryć całe miasto.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »