Informacje

05.12.2011 16:01 Film promujący stolicę

Warszawa prawie
jak z "Matriksa"

SERWISY:

Miało być dużo efektów specjalnych, dynamiczna akcja i Warszawa pokazana od najlepszej strony. Czy się udało? Oceńcie sami. Film promujący stolicę w kontekście Euro 2012 trafił właśnie do sieci.

- Warszawski poranek. Z hotelu na poranny jogging wychodzi obcokrajowiec. Gdy zastanawia się, w którym kierunku się udać, widzi uśmiech mijającej go w biegu blondynki. Dziewczyna ogląda się, a on już wie, w którą stronę za chwilę pobiegnie – tak opisują fabułę filmiku na YouTube przedstawiciele ratusza.

Dużo efektów

Miało być dużo efektów specjalnych i jest ich faktycznie sporo. Bohaterowie filmu to "parkourowcy", symbolizujący Polskę i Ukrainę, którzy, ignorując grawitację, pokonują miasto na różnych poziomach - od wiślanych plaż, po dachy budynków. Tłem dla ich "wycieczki" są najnowsze inwestycje: Rondo 1, Stadion przy Łazienkowskiej, Centrum Nauki Kopernik, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie. W klipie udało się zmieścić nawet wytyczoną niedawno ścieżkę nad Wisłą.

Wybrane lokalizacje nie układają się w logiczną trasę, ale odbiorca spoza Warszawy raczej tego nie dostrzeże. Niektóre fragmenty filmiku wyraźnie sugerują, że pogoń za "Polską" ma podtekst erotyczny.

Producenci filmu metę wyścigu wyznaczyli na Stadionie Narodowym, ale sam klip kończy inna, w zamierzeniu zaskakująca, scena.

- Promujemy ideę miasta, nowoczesnego miasta. Stąd większość scen kręciliśmy w nowoczesnych przestrzeniach - tłumaczy Mariusz Palej, reżyser klipu.

100 osób zaangażowanych

Mimo, że film trwa zaledwie 3 minuty, jego produkcja wymagałą dużych nakładów. W jego powstawanie zaangażowane było ponad 100 osób z ekipy i 50 odtwórców. W reklamie wykorzystano m.in. ujęcia z kamer Red One oraz kamery highspeed Phantom HD, pozwalającej na zapis obrazu z prędkością ponad 1000 klatek na sekundę. Na etapie montażu zastosowano zaawansowane techniki maskowania i retuszu, korekcję kolorów przy użyciu sprzętu firmy Quantel, a także grafiki 3D wstawione w nakręcone ujęcia. W filmie pojawiają się też zdjęcia lotnicze nakręcone z niewielkiej wysokości dzięki wykorzystaniu miniaturowego helikoptera.

W sumie 11 dni zdjeciowych pracy. Pytanie, czy film spodoba się widzom.

Na Euro bez piłki

Klip za pieniądze miasta wyprodukowało TPS Film Studio. – Czy jestem zadowolony z efektu? Ja nigdy nie jestem, zawsze uważam, że można zrobić lepiej. Ale generalnie efekt końcowy jest zbieżny z tym, co zakładaliśmy – mówi Palej.

Firma wygrała przetarg (kryterium była m.in. cena) biura promocji miasta na film w oparciu o scenariusz Macieja Pisarka. Próbowaliśmy zapytać autora, czy tak wyobrażał sobie ekranizację scenariusza. – Odcinam się. Odmawiam wszelkich komentarzy – odpisał w mailu.

Film za 500 tysięcy

Produkcja filmu kosztowała ponad 0,5 miliona złotych, nieco mniej, bo ponad 400 tysięcy, wynosi koszt kampanii reklamowej. Sam scenariusz został zakupiony za 20 tysięcy złotych.

Postanowiliśmy się wstrzymać z ocenianiem najnowszego filmu promocyjnego, bo jesteśmy ciekawi Waszego zdania. Czy to dobra produkcja? Czy Wam się podoba? Czy może skutecznie promować Warszawę? Głosujcie w naszej sondzie, piszcie na forum lub na warszawa@tvn.pl.


 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.10.2012 16:41 ~realista

    Tylko patrzeć jak młodzież weźmie sobie do serca skoki i będzie próbowała tego w realu. Co na to NFZ ?.
    A tak naprawdę czy ta panienka jest tego warta aby tak za nią latać.

  • ciotka klotka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2012 16:46 ~ciotka klotka

    ILE przepraszam to kosztowalo!!!!????
    Ładnie ktoś przyciął na tym gniocie. Pewnie kolejny szwagier co wesela kręci, tylko cena jakby tam banderas conajmniej grał.

  • korlow

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2012 16:44 ~korlow

    Fatalny montaż, film stanowczo za długi,po cholerę tyle skoków?.Świetne ujęcia współczesnej architektury, gorzej ze "starociami" Proszę to jeszcze raz przemontować, wyrzucić niepotrzebne ujęcia
    np.brudnego piasku na plaży. Czy musimy się ciągle podpierać Chopinem?

  • śląski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2012 15:26 ~śląski

    Beznadziejna reklama miasta. Skupia uwagę na biegającej i "latającej" parze, która gna nie wiadomo gdzie i po co. a początek przypomina scenę gwałciciela goniącego swoją ofiarę.

    Z promocją miasta nie ma to nic wspólnego!!!

  • tatko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.03.2012 15:11 ~tatko

    ktoś "beknie" za to, jak jakiś nawiedzony turysta wyskoczy za barierkę mostu na plażę i się zabije! wiślane dno jest mniejsze niż ten gniot!

  • zaciekawiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.12.2011 21:36 ~zaciekawiony

    ale nazwę hotelu 19-22 sekunda widać wyraźnie. przypadek czy reklama?

  • WWL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.12.2011 17:11 ~WWL

    taka tam sobie reklama wzorowana na reklamie nike i blueconnect

  • mortal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.12.2011 15:17 ~mortal

    brakuje tylko sceny gwałtu na tle odnowionego dw. centralnego z reklamami ciuchów

  • Gumiś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.12.2011 11:56 ~Gumiś

    jak mogli jej dać na końcu taką brzydką pomadkę. wszystko popsuła...

  • lawina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.12.2011 11:08 ~lawina

    ja pier.. jak ch. gniot - jak mozna cos takiego w 21 wieku zrobic- kur. .ci ludzie juz nigdy nie powinni dostac zlecenia, a policja powinna wziac ten film jako pogladowy w kwestii gwalcicieli

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »