Informacje

16.07.2014 12:26 jedna firma chętna na ich budowę

Warszawa kupi pięć dwukierunkowych tramwajów od bydgoskiej Pesy?

SERWISY:

Do stolicy trafi pięć niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych. Jedyną ofertę w przetargu złożyła bydgoska Pesa, która za ich budowę chce prawie 48 mln złotych. Dostawa pierwszego tramwaju planowana jest na początek lipca 2015 roku.

Nowe składy oprócz możliwości dwukierunkowej jazdy, będą wyposażone w klimatyzację, nie tylko w części pasażerskiej, ale także w kabinie motorniczego.

System zliczania pasażerów, rejestrator zdarzeń

Tramwaj pomieści 200 osób ( miejsc siedzących będzie 28). Każdy ze składów będzie wyposażony w automat biletowy oraz w system monitoringu.

Ponadto, jak opisują w komunikacie Tramwaje Warszawskie, wewnątrz znajdą się: nowoczesny System Informacji Liniowej  z systemem zapowiedzi głosowych oraz monitorami LCD, które umożliwią emitowanie reklam; system zliczania pasażerów oraz rejestrator zdarzeń. Tramwaje będą wyposażone w pokładowy zasobnik energii, co przyczyni się do znacznego zmniejszenia zużycia energii. Jeden z tramwajów będzie przystosowany do nauki jazdy.

Zamówienie obejmuje także specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjno-naprawczy, szkolenia, dokumentację techniczną, łącznie z licencjami i oprogramowaniem, a także wykonywanie napraw powypadkowych podczas trwania gwarancji.

Pomoc z Unii

Zamówienie stanowi część projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowiska.

Tramwaje Warszawskie zakupiły ostatnio 45 tramwajów typu Jazz Duo.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ildefons

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2014 08:16 ~ildefons

    Widzę, że już się pojawili specjaliści od widzenia tylko problemów, już myślałem, że choć na chwile sobie odpuścili, ale nie. O ile różne oceny estetyki rozumiem, bo to kwestia gustu, o tyle reszta to klasyczne malkontenctwo, szukanie dziury w całym. Moim zdaniem produkty Pesy w niczym nie ustępują zagranicznym konstrukcją, a do tego są od nich tańsze (tym bardziej śmieszą utyskiwania na cene).

  • kosior

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 15:18 ~kosior

    Masakra 9600000zł za jeden tramwaj za to mogliby kupić co najmniej 4 autobusy które by pomieścłyby więcej osób...

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 14:28 PRZECINAK_149

    gruby~gruby

    9,5 mln za wagon to przesada ludzie opamiętajcie się

    A w Duo Jazz rampa rozkładana jest w trybie manualnym (moje gratulacje), a w Swingu prawe, zewnetrzne lusterko nie jest rozkładane elektronicznie.

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 14:26 PRZECINAK_149

    piotrek z pragi~piotrek z pragi

    pionowa czołowa szyba bedzie powodować odbicie światła z przedziału pasażerskiego i ograniczać widoczność motorniczemu i ta cudowna rampa dla inwalidy rozkładana ręcznie nie ma to jak retro pełną gębą

    W Duo Jazz okazuje się, że wieczorem są refleksy, czyli motorniczy widzi to, co sie dzieje na przedziale, a nie to, co jest przed nim.

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 14:25 PRZECINAK_149


    warszawianin79~warszawianin79

    Kupiliby jakieś porządne kanadyjskie Bombardiery jak Kraków a nie te PESY, brzydkie to-to i niezbyt funkcjonalne.
    Piko~Piko


    Pewnie! myślmy w ten sposób dalej, to na pewno do czegoś dojdziemy, wypompowujmy pieniądze z kraju, zasilajmy obce kapitały, niech nasze rodzime firmy szukają klientów za granicą a co za tym idzie i pracowników. Dla mających internet od wczoraj - to była ironia. Nie wiem jakiej funkcjonalności jeszcze oczekiwać od tramwaju będąc pasażerem: swingi są ciche, szybkie, przestronne, wygodne, latem klimatyzacja a zimą ogrzewanie, no fakt szkoda że nie ma drinków z palemką :)

    Polskie, to nie znaczy, że lepsze i warte swojej ceny. Klima, to porażka, gdy bardzo często dochodzi do sytuacji, że zamiast chłodzić lub grzac, to jest zupełnie na odwrót.

  • klod

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 14:02 ~klod

    warszawianin79~warszawianin79

    Kupiliby jakieś porządne kanadyjskie Bombardiery jak Kraków a nie te PESY, brzydkie to-to i niezbyt funkcjonalne.

    Mówisz o tym samym Krakowie, który niedawno zamówił nowe tramwaje u PESY? Te Duo może i są nie za bardzo z wyglądem, ale i niektóre Bombardiery urodą nie grzeszą. Na prawdę pod względem produkowanych tramwajów nie mamy się czego wstydzić. PESA absolutnie daje radę.

  • Piko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 13:42 ~Piko

    warszawianin79~warszawianin79

    Kupiliby jakieś porządne kanadyjskie Bombardiery jak Kraków a nie te PESY, brzydkie to-to i niezbyt funkcjonalne.


    Pewnie! myślmy w ten sposób dalej, to na pewno do czegoś dojdziemy, wypompowujmy pieniądze z kraju, zasilajmy obce kapitały, niech nasze rodzime firmy szukają klientów za granicą a co za tym idzie i pracowników. Dla mających internet od wczoraj - to była ironia. Nie wiem jakiej funkcjonalności jeszcze oczekiwać od tramwaju będąc pasażerem: swingi są ciche, szybkie, przestronne, wygodne, latem klimatyzacja a zimą ogrzewanie, no fakt szkoda że nie ma drinków z palemką :)

  • piotrek z pragi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 09:53 ~piotrek z pragi

    pionowa czołowa szyba bedzie powodować odbicie światła z przedziału pasażerskiego i ograniczać widoczność motorniczemu i ta cudowna rampa dla inwalidy rozkładana ręcznie nie ma to jak retro pełną gębą

  • ciri

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 07:35 ~ciri

    Pesy są super, znakomicie że będą kolejne egzemplarze. Jestem bardzo zadowolona z ich tramwajów.

  • benny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.07.2014 07:30 ~benny

    amoglobyctakpieknie~amoglobyctakpieknie

    Pesa zatrudnia profesjonalnych plastyków do projektowania nadwozia swoich tramwajów. Naprawdę nie odstają wiele od swoich renomowanych zachodnich konkurentów. Ale jak sobie jaśnie państwo urzędnicy zamówią tramwaj w kształcie pudełka na buty, to fabryka na życzenie klienta takie nadwozie wyprodukuje i dostarczy. A warszawscy urzędnicy znani są z arogancji i totalnego braku gustu i wyczucia smaku (pamiętacie pastę świętokrzyską?).

    100% zgody, co warto podkreślić, że decyzję o wyglądzie podjęto przy braku zgody m.in. odpowiedzialnego za komunikację wiceprezydenta Wojciechowicza, który potem kilkakrotnie otwarcie krytykował dokonany wybór oraz bez formalnych konsultacji z osobami odpowiedzialnymi za estetykę miasta.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »