Informacje

29.04.2013 15:00 dotrą we wtorek

Wagony dla II linii metra jadą do Warszawy

We wtorek do stolicy przyjadą wagony pociągów dla drugiej linii warszawskiego metra wyprodukowane przez nowosądecki Newag. Wagony zostaną przywiezione przez PKP Cargo. W Warszawie mają być przed piątą rano.

Jak poinformował rzecznik PKP Cargo Mariusz Przybylski, pociąg w którym zestawiono wagony dla metra wraz z wagonami ochronnymi, ruszy ze stacji w Nowym Sączu w poniedziałek o godz. 14.24, a na stację Warszawa Okęcie dojedzie we wtorek o godz. 4.45.

Testy na Kabatach

- Wagony zostaną stamtąd przeprowadzone na stację techniczną metra na Kabatach. Tam zostaną przygotowane do testów – powiedział PAP Krzysztof Malawko, rzecznik warszawskiego metra. Wyjaśnił, że pociągi muszą jeszcze uzyskać niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa i odbyć przejazdy próbne. - Na pewno te pociągi nie będą wozić pasażerów, dopóki nie będziemy mieć absolutnej pewności, że są bezpieczne – zapewnił Malawko.

PKP Cargo planuje, że w ciągu roku uruchomi 25 pociągów z wagonami dla II linii warszawskiego metra.

Pierwszy pociąg Inspiro już jest w stolicy. W połowie stycznia br. odbyła się jego uroczysta prezentacja.

35 nowych składów

Konsorcjum firm Siemens i Newag ma wyprodukować dla warszawskiego metra 35 sześciowagonowych pociągów. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto. Cena była głównym kryterium wyboru oferty, ale pod uwagę były brane także zużycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu, ekologia oraz wydłużenie gwarancji powyżej 30 miesięcy. Konsorcjum Siemens i Newag otrzymało 100 pkt na 100 możliwych.

Z 35 nowych składów 20 ma obsługiwać budowany centralny odcinek II linii podziemnej kolejki, a pozostałe - pierwszą istniejącą linię. Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.

Zakup 20 z 35 składów, prace projektowe całej II linii metra oraz budowa jej centralnego odcinka mają być dofinansowane ze środków UE. Wniosek złożony przez ratusz w ub. r. opiewa na 5,3 mld zł, a dofinansowanie ma wynieść 2,9 mld zł.

Pierwszy pociąg przyjechał w grudniu:

PAP, wp//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • me_gusta_rozpusta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.04.2013 22:32 me_gusta_rozpusta

    Tomekk~Tomekk

    kogo to obchodzi o ktorej dokladnie dojedzie pociag...


    obchodzić może pasjonatów i innych spotterów, ew. chuliganów z kamieniami. Jeśli dobrze pamiętam Alstomy były dotransportowane statkiem, i zanim z Gdyni do WAW dotarły to większość okien była powybijana.. :/ bez sęsu takie informowanie i narażanie nówek sztuk na dewstację..

  • Czy jak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.04.2013 08:34 ~Czy jak


    warsaw ~warsaw

    Po co? Jak II linia oddana będzie za 10 lat? Przecież wtedy ndawać się będą na złom!!!
    tom~tom


    Głupota nie boli,a szkoda.

    Masochista?

  • Tomekk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.04.2013 07:54 ~Tomekk

    Slaby ten artykul, w ogole kogo to obchodzi o ktorej dokladnie dojedzie pociag... Tu do przekazania jest "key message" a noe jakies bzdury. A tak btw tp nie za wczesnie na te wagony?! Bede teraz dwa lata staly i czekaly az sie w koncu gdzies dokopia?

  • Nieciej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2013 22:17 ~Nieciej

    @ lolo: technologie są droższe od złota, a taki pociąg składa się z technologii, jakże różnych od rozruchu oporowego stosowanego zarówno w EZT EN57 opracowanym w końcu lat 50-tych (jednak ciągle na bazie przedwojennego EW51, w oryginale pochodzącego z Wielkiej Brytanii, czyli nawet pociągi do Otwocka czy Sochaczewa zawierają technologie opracowane 80 lat temu "na zachodzie", a nie w Polsce) jak i w wagonach zza wschodniej granicy (WagonMasz). Aby nie zarobił Siemens musieliby kupić coś z Pesy, czyli znowu prototyp, a przetarg nie przewidywał zakupu prototypu. Po prostu w Polsce nie opracowuje się, a jeśli już nasi naukowcy na jakiś pomysł wpadną to nie wdraża technologii, na których można potem zarobić, tylko sprzedaje się je tam gdzie jest kapitał zdolny za te pomysły zapłacić a potem je wykorzystać do zarabiania pieniędzy. Ot co.

  • Czytacz postów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2013 20:55 ~Czytacz postów

    cudna budowa~cudna budowa

    Niech jadą na KABATY zasilić I Linie bo II nie szybko będzie gotowa a znając specjalistów z AGP to coś sknoca a to rozstaw torów będzie zbyt mały albo perony zbyt duże lub co gorsza tunel nie taki jak potrzeba!!!!


    Tunel będzie za niski... Cóż słoiki projektują, słoiki nadzorują i słoiki wykonują... A to tłumaczy wiele.

  • cudna budowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2013 20:09 ~cudna budowa

    Niech jadą na KABATY zasilić I Linie bo II nie szybko będzie gotowa a znając specjalistów z AGP to coś sknoca a to rozstaw torów będzie zbyt mały albo perony zbyt duże lub co gorsza tunel nie taki jak potrzeba!!!!

  • tom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2013 20:04 ~tom

    warsaw ~warsaw

    Po co? Jak II linia oddana będzie za 10 lat? Przecież wtedy ndawać się będą na złom!!!


    Głupota nie boli,a szkoda.

  • Sanczo Sranczo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2013 19:41 ~Sanczo Sranczo

    Do 16:44 ~białyst0kBOSS. Albo wytrzeźwiej, albo nie pisz komentów na dotykowym wyświetlaczu, jak ci to nie wychodzi

  • McYack

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2013 19:38 ~McYack

    Geniusze, te pociągi mają zasilić również 1. linie. Poza tym odbiory techniczne potrwają conajmniej do września (1. pociągu pewnie:))

  • wolak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.04.2013 19:34 ~wolak

    My dalej Kolejową.....

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »