Informacje

05.02.2013 06:27 budowa II linii metra

W sierpniu metro
zacznie oddawać ulice

SERWISY:

Bez Prostej i Świętokrzyskiej da się żyć, ale dla odczuwających ich brak kierowców mamy dobre wiadomości: zbliża się termin oddania ulic miastu. Nie oznacza to jednak, że od razu będą przejezdne.

Ulice, zamknięte przez budowę II linii metra, mają być sukcesywnie przekazywane miastu w już od sierpnia. Urzędnicy nie chcą jednak podać dokładnego harmonogramu. - Trwa jego zatwierdzanie. Do tego momentu nie możemy nic powiedzieć - informuje Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Jak długo potrwają ustalenia? - Tego też na razie nie mogę powiedzieć  - ucina.

Prosta będzie szersza...

Tak czy owak, kierowcy będą się musieli wykazać jeszcze odrobiną cierpliwości. Niektóre ulice będą bowiem przebudowywane. Jedną z nich jest Prosta, zamknięta od czerwca 2011 roku.

Inwestorem będzie tu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. - Metro będzie przekazywało nam grunty stopniowo, ale nie wiem kiedy się to rozpocznie - informuje jednak Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID.

Jak dodaje, ulica będzie przebudowana od ronda Daszyńskiego do ronda ONZ. Za to, gdy już zostanie otwarta, kierowcy poczują poprawę: - Do dyspozycji będą po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Na wysokości ulicy Żelaznej, w okolicy Norblina, będzie zwężenie do dwóch pasów w każdym kierunku. Torowisko będzie po środku - precyzuje Gajewska.

... a Świętokrzyska węższa

Przebudowę ronda Daszyńskiego i ronda ONZ wykona metro. Za nim jadący od strony Woli kierowcy trafią jednak na kolejne zwężenie. W 2015 roku w nowej odsłonie ma się zaprezentować się warszawiakom Świętokrzyska. Po zakończeniu inwestycji ma być węższa, pełna drzew, a miejsca parkingowe mają być uporządkowane tak, by nie dało się tam stawać "na dziko".

Zamknięte ulice

Z utrudnieniami związanymi z budową II linii metra,  kierowcy muszą się liczyć od blisko dwóch lat. Od czerwca 2011 roku zamknięte są ulice Prosta oraz Sokola. Świętokrzyska wyłączona została miesiąc później. W październiku tego samego roku budowniczowie metra rozpoczęli prace na pl. Wileńskim, co również wiąże się z utrudnieniami dla kierowców.

Na czas budowy II linii metra ciąg ulic Grzybowska - Królewska na odcinku od Towarowej do Krakowskiego Przedmieścia stał się prawie w całości buspasem, z którego korzysta komunikacja miejska. Na pograniczu Woli i Śródmieścia w wielu miejscach wprowadzono też ruch jednokierunkowy.

Oprócz planowanych wyłączeń, awaryjnie trzeba było zamknąć tunel Wisłostrady. W sierpniu 2012 roku doszło do wycieku na budowie stacji Powiśle.

Tak wyglądał plac budowy w połowie stycznia:

b/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • TOJA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2013 14:43 ~TOJA

    Tym wszystkim krytykującym,odpowiem;
    wam żeby smarowali tylną część ciała
    miodem,to też będziecie narzekać że
    nie ten miód,albo go za mało,lub za dużo.
    O P A M I Ę T A J C I E SIĘ

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 21:15 ~aaa

    Tylko po jaką cholerę poszerzają Prostą jak zwężą Świętokrzyską??

  • gościu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 18:31 ~gościu

    Ta budowa metra to wielkie nieporozumienie. Na Woli i Pradze powinno być budowane tańszą metodą odkrywkową. Zamiast rycia pod Wisłą - most. Także miejsce wybrane na tę linię to porażka. Przypominam, że kilkaset metrów dalej biegnie tunel średnicowy. Metro a raczej Szybki tramwaj powinien połączyć nowe osiedla, które w tej chwili jadą samochodami do centrum. Komu potrzebna stacja przy Wiśle i Stadion Narodowy?Zmarnowany czas i pieniądze.

  • traffic31

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 14:22 ~traffic31

    prosze nie klamac. Prosta-Kasprzaka, jest zamknieta od wrzesnia 2010 , a nie od czerwca 2011. Bufet po raz kolejny nie dotrzymal terminow i powinniscie o tym uczciwie napisac . Zamiast tego dostajemy belkot ze powinnismy sie cieszyc ze w ogole kiedys te ulice beda przejezdne.
    Proponuje jeszcze artykul pochwalny z tego powodu ze mamy wode swiatlo i gaz.

  • Patrycja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 12:47 ~Patrycja

    Ludzie, trochę wiary w ludzi. :) Ja też czekam.. jak każdy inny, tym bardziej, że dzięki II linii metra, będę mogła szybciej dostać się z Pragi na drugą stronę miasta. Ułatwi mi życie zarówno pod względem porannych dojazdów do pracy, jak i wieczornych wycieczek po warszawskich knajpach. Już teraz w mojej okolicy jest wiele fajnych miejsc, do tego na terenach Konesera tworzą ciekawe miejsce z restauracjami, butikami, itp zachowującymi specyficzny klimat Pragi, gdzie też zapewne będzie się wiele działo. A dzięki II linii będę mogła spokojnie przemieszczać się po stolicy po swoich ulubionych miejscach. Ale czekam spokojnie, tym bardziej, że widzę postępy w budowie i wszystko idzie w dobrym kierunku.

  • Uczeń

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 12:40 ~Uczeń

    A po powrocie Świętokrzyskiej zostaną przywrócone autobusy typu 150 czy 155? Ich likwidacja była niemałym problemem, ponieważ by dojechać bezpośrednio na Ochotę z Powiśla trzeba się przesiadać minimum 2 razy.

  • JAn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 08:48 ~JAn

    OPODATKOWAĆ TO!!!:)

  • do nauki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 08:02 ~do nauki

    HgH~HgH

    I znowu, jak to w Polsce, autor zakłada, że ulice należą się kierowcom.

    BŁĄD.

    Miasto powinno:
    -zmniejszyć liczbę miejsc parkingowych w centrum
    -zwężyć ulice (co za pomysł z poszerzaniem tej Prostej?!)
    -wprowadzić strefę 30km/h na wszystkich ulicach w Centrum poza głównymi arteriami

    ...jednocześnie poprawiając transport zbiorowy.

    Haters gonna hate.

    Dziecko dorośnij, idź do pracy, kup sobie samochód, może mniej będziesz zazdrościł. A autor zakłada dobrze, bo połowa ceny litra benzyny to podatki, cena biletu to 1/3 rzeczywistych kosztów przejazdu.

  • tomi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 01:59 ~tomi

    Szybciej mi kaktus na dłoni wyrośnie :)

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2013 00:01 ~Toms

    wróżka~wróżka

    jak to w dzikim kraju bywa będzie zapewne tak: miasto zrobi przetarg (bo musi) na przebudowę Prostej, Świętokrzyskiej, potem da go wygrać partaczom, którzy nadal jeszcze walczą z wykonaniem stanów surowych stacji metra (na 8 miesięcy przed końcem inwestycji :-))), a oni dalej będą dłubać te swoje stacje pod przykrywką, że niby remontują ulice. I w ten cudowny sposób miasto wydłuży im termin na dokończenie budowy metra a w mediach będzie mówić, że "rewitalizują ulice".


    Nie trzeba być wróżką by to przewidzieć. ;) Ale niestety taka prawda.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »