Informacje

27.08.2013 22:21 inspiro w akcji

W hali ogromnej jak lotnisko testują pociągi dla metra

SERWISY:

W hali o powierzchni lotniska odbywają się testy pociągów Inspiro, które będą wozić pasażerów warszawskiego metra. Testy w Niemczech są jednym z etapów uzyskania homologacji, która dopuści do ruchu pasażerskiego nowe składy.

Dla części prób we wnętrzu składu, na całej jego długości, ustawiono stalowe odważniki, symulujące obciążenie pasażerami. Cały pociąg opleciony jest czujnikami pomiarowymi, które przekazują informacje do zainstalowanych w jego wnętrzu komputerów diagnostycznych. One sprawdzają poprawność danych i porównują założone wcześniej parametry projektowe z danymi rzeczywistymi.

Badane są między innymi zachowania składu podczas normalnej jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h, podczas hamowania, a także zachowanie się pojazdu przy dojazdach do peronów. Eksperci badają pojazd także podczas przyspieszania.

Sprawdzany jest również system informacji pasażerskiej oraz szereg innych elementów związanych z komfortem pasażerów i maszynistów, odpornością na zakłócenia czy kontrolą sterowania drzwiami.

Hala o powierzchni lotniska

Testy w Centrum Badań i Certyfikacji Kolejnictwa Siemensa w Wildenrath-Wegberg pod Duesseldorfem. Na powierzchni 35 ha, porównywalnej z powierzchnią dużego lotniska, znajduje się między innymi ponad 28 km linii oraz tory do testów tramwajów.

Poza testami Inspiro dla Warszawy na torach ośrodka badane są najnowocześniejsze konstrukcje pojazdów szynowych z całego świata. Właśnie tu testowane są m.in. składy metra dla Sydney, szybkie pociągi ICx dla Deutsche Bahn, pociągi brytyjskich operatorów podmiejskich oraz składy dużych prędkości Velaro jeżdżące w Eurotunelu.

Niektóre z Inspiro testy odbywają w Polsce na stacji postojowo-technicznej metra. Przejeżdżają również po tunelu, w czasie nocnej przerwy w kursowaniu I linii metra.

Jazdy próbne Inspiro są jednym z etapów procesu uzyskania homologacji pociągu w Polsce. Jest ona niezbędna, aby składy zostały dopuszczone do ruchu pasażerskiego. - Szacujemy, że pociągi pierwszych pasażerów będą wozić na przełomie września i października - zapowiada Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy ratusza.

Tak składają Inspiro:

bf//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • thr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 12:18 ~thr

    i juz widać, że nie będzie się czego trzymać podczas jazdy...

  • zlosliwiec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 11:56 ~zlosliwiec

    Adam~Adam

    A siedzenia nadal są wąskie? Mimo, że na dniach otwartych pasażerowie zgłaszali ten porblem, widzę, że zostało to całkowicie zignorowane...

    Jak masz problem ze zmieszczeniem sie w siedzeniu to znaczy ze powinienes schudnac a nie pisac do ZTM.

  • PLak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 11:07 ~PLak

    Kto i jakim prawem wprowadza do POLSKI te gówna z Niemiec skoro są najgorszym wyrobem i nikt tego nie kupuje, niezłe LOBBY (Łpówkarstwo)

  • obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 09:17 ~obserwator

    ale juz brudne, wygladają na 10 letnie ;P

  • ulek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 09:10 ~ulek

    Adam~Adam

    A siedzenia nadal są wąskie? Mimo, że na dniach otwartych pasażerowie zgłaszali ten porblem, widzę, że zostało to całkowicie zignorowane...

    A niby jak mają poszerzyć? do przodu? bo w bok to już się chyba nie da, chyba że będzie mniej drzwi. Jak masz duży zadek chodź piechotą. Metro jest od szybkich przejazdów dużej liczby pasażerów i dla nich miejsce musi przede wszystkim być.

  • dym

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 09:10 ~dym

    Juz wiem dlaczego to wszystko tak działa skoro symuluje się obciążenie pasażerami ze środkiem ciężkości 10cm nad podłogą. Powodzenia.

  • ulek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 09:10 ~ulek

    Adam~Adam

    A siedzenia nadal są wąskie? Mimo, że na dniach otwartych pasażerowie zgłaszali ten porblem, widzę, że zostało to całkowicie zignorowane...


    A niby jak mają poszerzyć? do przodu? bo w bok to już się chyba nie da, chyba że będzie mniej drzwi. Jak masz duży zadek chodź piechotą. Metro jest od szybkich przejazdów dużej liczby pasażerów i dla nich miejsce musi przede wszystkim być.

  • ulik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 09:07 ~ulik

    Szkoda, że siedzenia są z chłonnego materiału obiciowego, a nie z czegoś, co da się umyć/zdesynfekować.. Zapierdziałe chlorki zostawiają swoje smrodki. FU!

  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 08:03 ~Adam

    A siedzenia nadal są wąskie? Mimo, że na dniach otwartych pasażerowie zgłaszali ten porblem, widzę, że zostało to całkowicie zignorowane...

  • ss20

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 00:12 ~ss20

    W hali ogromnej jak lotnisko,a pustej jak głowa pana redaktora.rzetelnie sfatygowany artykuł...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »