Informacje

07.02.2017 11:46 Zmiany komunikacyjne na Białołęce

W 14 minut z Nowodworów do metra Młociny

SERWISY:


Więcej połączeń tramwajowych w zachodniej Białołęce, a autobusowych dla obsługi osiedli Zielonej Białołęki. ZTM podsumował konsultacje społeczne i przedstawił propozycje nowego układu komunikacji miejskiej w dzielnicy.

Konsultacje z mieszkańcami Białołęcki prowadzone były od 24 listopada ubiegłego roku do 11 stycznia i związane były ze zmianami tras dla komunikacji miejskiej po oddaniu nowej trasy tramwajowej od pętli Tarchomin Kościelny do rejonu pętli autobusowej Nowodwory.

Jak zapewnia Zarząd Transportu Miejskiego, każdy głos, uwaga i postulat były analizowane, a te najczęściej powtarzające się uwzględnione w nowym projekcje. Same zmiany będą wprowadzane etapami. Mają polegać na zastąpieniu części autobusów kursujących w zachodniej części dzielnicy Białołęka przez tramwaje. Z kolei więcej autobusów obsłuży osiedla Zielonej Białołęce.

Nowa trasa tramwajowa

Po uruchomieniu nowej trasy tramwaje zatrzymywać się będą przy skrzyżowaniach z ulicami Štefánika i Ordonówny. - Dzięki temu możliwy będzie szybki i niezależny od utrudnień w ruchu drogowym dojazd z Nowodworów do węzła przesiadkowego Młociny, w tym do linii metra M1 – informuje ZTM.

Linia tramwajowa 2 zostanie wydłużona do okolic pętli autobusowej Nowodwory. Tam składy zmienią kierunek jazdy. Linia będzie kursować na trasie: Metro Młociny – Kasprowicza – Zgrupowania AK Kampinos – most Skłodowskiej-Curie – Płk. Kuklińskiego – Trakt Nadwiślański – Światowida – Nowodwory.

Częstotliwość kursowania - co 4 minuty w godzinach szczytu, co 6 minut poza szczytem i co 7,5 minuty w dni świąteczne.

Pasażerowie z Tarchomina będą mogli skorzystać z dodatkowych kursów w godzinach szczytu na trasie skróconej: Metro Młociny – Kasprowicza – Zgrupowania AK Kampinos – Płk. Kuklińskiego – Trakt Nadwiślański – Światowida – Tarchomin Kościelny. Tramwaje kursować będą co 8 minut w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Jak informuje ZTM, czas przejazdu tramwajem z Nowodworów do stacji metra Młociny będzie wynosił 14 minut niezależnie od pory dnia i utrudnień na drogach m.in. dzięki zastosowaniu priorytetu w sygnalizacji świetlnej.

Zmiany w komunikacji autobusowej

Autobusy dotychczas kursujące na liniach 101 i E-8 zostaną wykorzystane do poprawy oferty komunikacyjnej w innych rejonach Białołęki, nie posiadających komunikacji szynowej w tym m.in. do obsługi linii 134 na wydłużonej trasie oraz nowo uruchamianej linii 214. Z chwilą wydłużenia trasy linii 2 do Nowodworów linie 101 i E-8 ulegną likwidacji.

Linia 214 zapewni połączenie pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią dzielnicy Białołęka, kursująca z os. Derby przez os. Bródno i Żerań na Tarchomin. Autobusy pojadą trasą: Tarchomin – Świętosławskiego – Świderska (powrót: Świderska – Ćmielowska – Światowida - Świętosławskiego) – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – Toruńska – Wysockiego – Bazyliańska – Kondratowicza – Łabiszyńska – Toruńska – Ostródzka – Berensona – Oknicka – Lewandów – Grodzisk.

Linia 314 z chwilą wprowadzenia planowanej zmiany trasy linii 518 i przejęcia przez nią funkcji bezpośredniego połączenia na ciągu ulic: Odkryta – Nowodworska – Świderska linia 314 zostanie zlikwidowana. Mieszkańcy zarówno północnej jak i południowej części ulicy Odkrytej będą mieli do dyspozycji linię 516 kursującą ze zwiększoną częstotliwością, dowożącą m.in. na przesiadkę do tramwajów (przystanki Tarchomin i Żerań FSO).

Linia 518 dalej będzie jeździć z zachodniej Białołęki do Śródmieścia trasą: Nowodwory – Światowida – Ordonówny – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera – Świderska – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – most Grota-Roweckiego – Trasa AK – Słowackiego – (powrót: Włościańska – Żelazowska) – Mickiewicza – Andersa – Muranowska – Bonifraterska – Miodowa – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat – Pl. Trzech Krzyży.

Przewidywany termin wprowadzenia zmian dla linii 314 i 518 to 1.09.2017.

516 po staremu

Kursowanie linii 516 w godzinach porannego szczytu będzie częstsze. Trasa natomiast pozostanie bez zmian. Podobnie linia 511 – na niej autobusy też będą jeździć jak dotychczas.

Linia 211 - na pełnej trasie Buków – Żerań FSO - co 10 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza szczytem i co 20 minut w święta. Kursy skrócone na trasie Dąbrówka Wiślana – Ćwiklińskiej pozostaną bez zmian.

Linie 705 i 735 nadal będą dojeżdżać do pętli Metro Marymont.
Trasa kursów podstawowych linii 120: Olesin – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie – Berensona – Głębocka – Malborska – Kondratowicza – Św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Jórskiego – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – Dw. Wschodni (Kijowska).

Autobusy linii 132 pojadą trasą: Grodzisk – Głębocka – Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – Toruńska – most Grota-Roweckiego – Trasa AK – Słowackiego – Włościańska – Metro Marymont (powrót: Włościańska – Żelazowska)

Jak podaje ZTM, propozycja wydłużenia trasy linii 134 do pętli Metro Marymont bezpośrednio Trasą Toruńską bez przejazdu przez os. Bródno spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony mieszkańców. Jej autobusy zostaną skierowane na trasę: Olesin – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – most Grota-Roweckiego – Trasa AK – Słowackiego – Włościańska – Metro Marymont (powrót: Włościańska 
– Żelazowska).

E-7 będzie przyspieszona

Linia 527 stanie się podstawową trasą dla mieszkańców os. Derby łączącą ciąg ul. Skarbka z Gór z pierwszą i drugą linią metra oraz Śródmieściem. Dzięki skierowaniu linii nowym odcinkiem ul. Skarbka z Gór do ul. Jesiennych Liści pasażerowie ze wspomnianego osiedla zyskają krótszy czas przejazdu do metra, bez potrzeby okrążania osiedla ulicami: Głębocką i Berensona.

Linia E-7 zostanie przekształcona w linię przyspieszoną kursującą we wszystkie dni tygodnia następującą trasą w obu kierunkach: Grodzisk – Głębocka – Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – Toruńska – al. Piłsudskiego – Radzymińska – al. Solidarności – Dw. Wileński.

Linia E-9 pojedzie trasą: Metro Marymont (powrót: Włościańska – Żelazowska) – Trasa AK - most Grota-Roweckiego – Toruńska – Głębocka – Jesiennych Liści – Skarbka z Gór – Berensona – Ostródzka – Toruńska – most Grota-Roweckiego – Trasa AK – Słowackiego – Włościańska – Metro Marymont (powrót: Włościańska – Żelazowska). Częstotliwość kursowania bez zmian.

Mieszkańcy chcą dojazdu do przychodni

Jak podaje ZTM, dużo głosów w konsultacjach było za utrzymaniem bezpośredniego dojazdu z rejonu Choszczówki i Płud do placu Hallera w tym m.in. do przychodni znajdującej się przy ulicy Dąbrowszczaków. - Wychodząc naprzeciw potrzebom przede wszystkim starszej grupy pasażerów podjęliśmy decyzję o utrzymaniu obecnej trasy linii 176 – podaje ZTM.

Linia 204 będzie wykorzystana do przedłużenia linii 334, która połączy zieloną Białołękę z liniami tramwajowymi na Żeraniu Wschodnim. - W związku z tym obecnie częstotliwość kursowania linii 204 nie ulegnie zmianie, natomiast w przyszłości jej rozkład jazdy zostanie skoordynowany z nowym rozkładem jazdy linii 334 dojeżdżającej do Żerania Wschodniego – podaje ZTM.

Linia 334 po 1 września kursować będzie na trasie: Olesin – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Daniszewska – Annopol – Żerań Wschodni.

Linia 152 będzie wydłużona

Linia 152 będzie mieć wydłużoną trasę, która obecnie kończy się na Białołęce Dworskiej. Część kursów tej linii w przyszłości pojedzie dalej m.in. przez ul. Cieślewskich i ul. Hemara do os. Derby. Szczegółowa trasa: Tarchomin – Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska – Światowida (powrót Światowida – Świętosławskiego) – Modlińska – Klasyków – Bohaterów – Wałuszewska – Żyrardowska – Zegarynki – Białołęka Dworska – Cieślewskich – Białołęcka – Hemara – Ostródzka – Berensona – Skarbka z Gór – Os. Derby.

Jak informuje ZTM, wydłużenie trasy linii 152 na wschodnią Białołękę będzie możliwe po przebudowie ulicy Cieślewskich, której termin nie jest obecnie znany, oraz po wybudowaniu połączenia ulicy Hemara do ul. Białołęckiej co Dzielnica Białołęka planuje zrealizować w IV kwartale 2017 roku.

Zobacz, jak tramwaje stoją w korku przy Rondzie Zgrupowania "Radosław":

skw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Lobo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2017 23:09 ~Lobo

    Nie wiem dlaczego potoczna nazwa "Zielona Białołęka" ograniczyła się obecnie do ulic Skarbka z Gór i Berensona. Wszystki zmiany dotyczą wyłącznie tego rejonu. A co z osiedlami Regaty, czy Zielona Dolina. Czy to już nie Białołęka? Jak na razie zmiany w komunikacji są tylko kosmetyczne, a na dodatek brak jest jakiejkolwiek komunikacji pomiędzy autobusem 120 a innymi na "Zielonej Białołęce" zwłaszcza w godzinach wczesno-porannych i w weekendy. A mieszkańców przybywa/

  • Mat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2017 08:55 ~Mat

    Dlaczego już nikt z ZTM nie mówi "szybki" tramwaj tylko zwykły z Nowodworów do Młocin jak było to w planach kiedy podjęto decyzję o nieprzedłużaniu lini metra??? Priorytety na światłach?? Nie rośmieszajcie ludzi, albo się promuje szybki dojazd komunikacją, albo samochodową, jeszcze niedawno chciano rozbudowywać Światowida do 3 pasów, po co?? Jedno będzie blokować drugie. Bajki w stylu 14 min. tramwaju do metra można sobie dzieciom opowiadać, już teraz z Meheffera jedzie dłużej, a jak dojdą tłumy wsiadające na każdym przystanku możemy spokojnie liczyć ponad 20. Przedwojenni kolejarze padliby ze śmiechu widząc nowoczesne składy jeżdżące 10km/h na zakrętach i rozjazdach oraz max. 60km/h na długiej prostej jaka jest na moście. Tam powinno być spokojnie 80km/h!! Beton kierujący ruchem żyje w swoim świecie, nie jeździ za granicę, nie wie jak się steruje współczesnie komunikacją w dużym mieście.

  • Jana

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.02.2017 20:38 ~Jana

    Byłam na konsultacjach i tak nikt nie wziął pod uwagę moich sugestii o 101, żeby została ta linia.

  • szczery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2017 17:48 ~szczery

    a jak tramwaj się zepsuje to co z Młocin na piechotę do domu? Powinna być chociaż jedna lina autobusowa jeżdżąca z Młocin na Nowodwory.

  • Monika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 13:23 ~Monika

    "Jak zapewnia Zarząd Transportu Miejskiego, każdy głos, uwaga i postulat były analizowane, a te najczęściej powtarzające się uwzględnione w nowym projekcje."

    Drogi ZTMie z premedytację pominęliście jeden ważny postulat, który na pewno był zgłaszany przez wielu mieszkańców, m.in. przeze mnie.

    Jak widać w komentarzach większość dotyczy alternatywy na trasie Nowodwory - Metro Młociny. Nie wierzę, że niewystarczająca ilość osób poruszyła ten temat... bo rzeczywiście w razie awarii tramwajów (które zdarzają się często) nie ma innej opcji.

    No chyba, że chcecie zmusić nas do korzystania z samochodów...


  • pabloo666

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 13:11 ~pabloo666

    Mam tylko 1 pytanie po tych cudownych zmianach !!! Jak mam się dostać komunikacją miejską z Mehoffera na przystanek PROZY ( ten pod wiaduktem trasy mostu Północnego ) ??? 101 tam dojeżdżało !!!

  • pezet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 09:42 ~pezet

    Wsiadam obecnie do tramwaju przy Mehoffera. Jeśli okaże się, że będzie zbyt duży tłok - przesiadam się do samochodu, bo i tak jeżdżę tylko do metra (P+R).

  • Maniek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.02.2017 09:21 ~Maniek

    Dzisiaj rano czas zmierzony E-8 od podjechania na przystanek przy pętli na Nowodworach do pętli na Młocinach to 12 min. ale sukces tramwajów musi być :/

  • SZtefanik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2017 23:43 ~SZtefanik

    No to ZTM właśnie wsadził mnie do samochodu :/
    Dużo już wytrzymałem, ale NIE DAM SIĘ WSADZIĆ DO TRAMWAJU na siłę. Jeśli miastu szkoda jest pozostawić ludziom alternatywę, nawet w postaci kursującego raz na kwadrans autobusu 101, to mnie szkoda jest pieniędzy na bilet miesięczny.
    W dniu likwidacji autobusowego połączenia Nowodworów z metrem na Młocinach, przesiadam się do samochodu i przyłączam do walki ze smogiem :/

  • PlanktON

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.02.2017 21:25 ~PlanktON

    Tylko,że dojazd do końcowego tramwaju bedzie uciazliwy z Dziergońskiej.
    Dluzej do trampka trzeba sie dobijać aby później owe 14min na papierze mieć.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »