Informacje

30.11.2018 20:04 sześć milionów wypożyczeń

Veturilo znów kończy sezon z rekordem

SERWISY:

W piątek kończy się siódmy sezon wypożyczalni miejskich rowerów. Kolejny z rekordową liczbą wypożyczeń. Użytkownicy pobierali jednoślady prawie sześć milionów razy. Teraz znikną one ze stołecznych ulic. Wrócą w marcu.

- To kolejny wspaniały sezon. Rowery Veturilo wypożyczano już ponad sześć mln razy, a ruch rowerowy w stolicy w porównaniu do 2017 roku wzrósł o 25 procent. Oznacza to, że co 14 podróż w stolicy to właśnie podróż rowerem - mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i pełnomocnik do spraw komunikacji rowerowej.

Jednoślady trafią teraz do magazynu, gdzie przez zimowe miesiące przejdą przegląd, serwis i wymianę zniszczonych elementów.

Ponad milion złotych miesięcznie dla operatora

Sieć dróg rowerowych w Warszawie liczy ponad 560 km, a najbliższych latach wybudowanych zostanie kolejnych 200 km.

- Pieniądze z wpłat od użytkowników za wypożyczenia są zgodnie z umową trzy razy w miesiącu przesyłane do ZDM przez Nextbike. Zasilają one budżet miasta i są przeznaczane na działania w zakresie infrastruktury rowerowej - informuje Karolina Gałecka, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

Jednak wypożyczalnie to nie tylko zyski, a przede wszystkim koszty. Miasto płaci firmie Nextbike za obsługę systemu w zależności od liczby aktywnych stacji. Jak dodaje Gałecka za październik firma dostała przelew w wysokości 1 242 380,03 złotych.

Jeden miesiąc na plusie

Tegoroczny rekord wypożyczeń padł w maju. Użytkownicy pobrali wówczas rowery aż 1 028 341 razy. To był jedyny miesiąc w roku, kiedy miasto na systemie "zarobiło".

- Przychody z wypożyczeń były [w maju - red.] wyższe niż koszty, które zapłaciliśmy firmie. Wszystkie pieniądze, w tym zyski, są przekazywane do budżetu miasta. Natomiast w dalszej kolejności miasto przeznacza te pieniądze na rozwój infrastruktury Veturilo - dodaje Gałecka.

Warszawski Rower Publiczny Veturilo funkcjonuje od 2012 roku i jest jednym z największych i najpopularniejszych systemów w Europie. Obecnie liczy 370 stacji, 5,3 tys. rowerów, w tym 60 rowerków dziecięcych, 45 tandemów oraz 100 rowerów elektrycznych.

- Jest kompatybilny z systemami działającymi w podwarszawskich miejscowościach: Konstancinie-Jeziornie, Markach, Michałowicach, Piasecznie i Pruszkowie. Również i tam sezon miejskich rowerów zakończy się 30 listopada - przypomina Robert Lech, prezes Nextbike Polska.

W tym roku stacje Veturilo uruchomił też koncern paliwowy Orlen:

ml/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • zabawka dla zysku

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2018 08:55 ~zabawka dla zysku

    Bardzo ładne macie statystyki. Może więc podacie, ile DZIŚ jeździ po warszawie rowerzystów. Ile razy został wypożyczony rower veturilo?
    Przecież twierdzicie, że rower zastępuje samochód i komunikację. To co się niby dzieje z rowerzystami zimą? Przecież ie zwiększacie poza sezonem veturilo liczby pojazdów transportu zbiorowego. Nie poszerzacie też ulic na czas zimy. Co więc się dzieje z tymi "milionami rowerzystów"? odpedałowuja do ciepłych krajów czy zamykają się w swoich norach do wiosny?
    Czy może jednak rower nie jest niezbędny w mieście i to jedynie modny dodatek, tak samo jak białe skarpety do sandałów.

  • real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 21:46 ~real

    "...jest znacznie mniej kosztowne niż rozszerzenie usług transportu publicznego w mieście."
    A w zimie stonki i tak wymarzają, więc nie ma problemu z ich transportem.
    Za to latem znów się zlatują do miasta, i wtedy uruchamia się veturilo bezpłatne dla stonek-skner.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 21:40 ~stonka


    Różowe Mazowsze~Różowe Mazowsze

    6 mln wypożyczeń przez 9 miesięcy? To ok. 22 tys. na dzień. Czyli przejazdy Veturilo stanowią jakieś 0,75% tego co przewożą autobusy i tramwaje. A przypomnę, że obecny kontrakt z Nextbike kosztuje mieszkańców ok. 45 mln zł.
    stonka~stonka

    Jak już rzucasz cyframi to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Podajesz obłożenie ROCZNE i zestawiasz to z kwotą jaką Nextbike dostanie w latach 2017-2020, czyli przez CZTERY lata. Wychodzi 10,1 mln rocznie. System roweru miejskiego oferuje alternatywne sposoby transportu na krótkie wycieczki, które mogłyby równie dobrze odbyć się samochodem. Wdrożenie systemu roweru miejskiego daje mieszkańcom większy dostęp do miejsc, które są poza ich zasięgiem na piechotę. Dodatkowo system roweru miejskiego zwiększa mobilność mieszkańców a jego wprowadzenie jest znacznie mniej kosztowne niż rozszerzenie usług transportu publicznego w mieście.

    ... a poza sezonem możecie się bujać. Na DDRach :)

  • Stary Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 20:50 ~Stary Warszawiak

    No, no, no ale sukces ! 6 mln wypożyczeń na 2 mln mieszkańców to jest 3 wypożyczenia na 1 mieszkańca ! ha, ha, ha i po to blokuje się miasto ? ale jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo że że chodzi o kasę !!! dla firmy obsługującej i wszystkich firm powiązanych obsługujących inne zadania ratusza !

  • Konrad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 20:45 ~Konrad

    Waw~Waw

    Propaganda rowerowa trzeba pokazać koszy funkcjonowania systemu a wtedy nie będzie tak różowo. Tej inwersyjni powinien przyjrzeć się prokurator to jawne marnowanie publicznych funduszy,.

    jako uczciwy obywatel tego kraju ,masz szansę się wykazać i zgłosić do prokuratury swoje podejrzenia!A nie podrzucać głupie pomysly innym,wysługiwać sie innymi,szara eminencjo! następny prezesiku próbujący rządzić zza cudzych pleców!!

  • albert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 20:04 ~albert

    Wreszcie! choć nie mamy się z czego cieszyć bo desperaci rowerzyści jeżdżą przy minus 20. Wreszcie bo mniej będzie wypadków z udziałem rowerzystów!

  • albert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 20:00 ~albert


    nikita~nikita

    ja w ciągu godziny wypożyczyłem 5 żadnym daleko nie ujechałem bo były niesprawne.. najlepszy był chyba rower elektryczny bez wspomagania, podejrzewam że ktoś mnie wykorzystał do darmowego naładowania akumulatora w rowerze siłą moich mięśni
    Mirek~Mirek

    No co poradzisz, że niesprawne, skoro nasze polaczki wyznają zasadę nie moje = można zniszczyć. Jakby w końcu zmienili prawo i wystawiali rachunek za naprawę, a gdyby nie udało się ściągnąć należności to przez komornika. Na wielu trzeba po prostu bata, bo po dobroci nic nie da.

    POPIERAM ALE! stanowisko, czy Ty nie Polaczek? O sobie też piszesz. To szczyt samokrytyki!

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 17:10 ~warszawiak

    Nareszcie ten WSIOWY ZŁOM zniknie z Warszawy na parę miesięcy i będzie spokój!

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 15:25 ~stonka

    Różowe Mazowsze~Różowe Mazowsze

    6 mln wypożyczeń przez 9 miesięcy? To ok. 22 tys. na dzień. Czyli przejazdy Veturilo stanowią jakieś 0,75% tego co przewożą autobusy i tramwaje. A przypomnę, że obecny kontrakt z Nextbike kosztuje mieszkańców ok. 45 mln zł.

    Jak już rzucasz cyframi to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Podajesz obłożenie ROCZNE i zestawiasz to z kwotą jaką Nextbike dostanie w latach 2017-2020, czyli przez CZTERY lata. Wychodzi 10,1 mln rocznie. System roweru miejskiego oferuje alternatywne sposoby transportu na krótkie wycieczki, które mogłyby równie dobrze odbyć się samochodem. Wdrożenie systemu roweru miejskiego daje mieszkańcom większy dostęp do miejsc, które są poza ich zasięgiem na piechotę. Dodatkowo system roweru miejskiego zwiększa mobilność mieszkańców a jego wprowadzenie jest znacznie mniej kosztowne niż rozszerzenie usług transportu publicznego w mieście.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2018 12:15 ~Piękny Roman


    nikita~nikita

    ja w ciągu godziny wypożyczyłem 5 żadnym daleko nie ujechałem bo były niesprawne.. najlepszy był chyba rower elektryczny bez wspomagania, podejrzewam że ktoś mnie wykorzystał do darmowego naładowania akumulatora w rowerze siłą moich mięśni
    Mirek~Mirek

    No co poradzisz, że niesprawne, skoro nasze polaczki wyznają zasadę nie moje = można zniszczyć. Jakby w końcu zmienili prawo i wystawiali rachunek za naprawę, a gdyby nie udało się ściągnąć należności to przez komornika. Na wielu trzeba po prostu bata, bo po dobroci nic nie da.

    Tylko cały problem w tym KTO USZKODZIŁ.
    Jak ja widzę jak niektórzy się z tymi rowerami obchodzą, jak szarpią i walą przy pobieraniu/zdawaniu, bo system się zaciął, to włosy stają dęba.

    I teraz taki inteligent walił próbując oddać rower na siłę, a rower rozpadł się 2 wypożyczenia później.... jak teraz stwierdzić kto uszkodził i kogo obciążyć? :/

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »