Informacje

28.01.2018 12:28 "rozmowy z autorem projektu"

Urzędnicy ulegli kierowcom. Rowerowy projekt na Mokotowie "zamrożony"

SERWISY:


Jedni chcieli pasów rowerowych, drudzy miejsc parkingowych. I choć wiele samochodów na Dąbrowskiego było parkowanych nielegalnie,
dzielnica stanęła po stronie ich właścicieli. Władze Mokotowa "zamroziły" realizację rowerowego projektu z budżetu obywatelskiego.

Mieszkańcy Starego Mokotowa w połowie grudnia wyszli na ulice. W proteście przeciw realizacji projektu zgłoszonego w budżecie partycypacyjnym, który zakładał uporządkowanie przestrzeni i uspokojenia ruchu. W miejscu nielegalnych miejsc parkingowych miały powstać pasy rowerowe.

Petycja w tej sprawie trafiła też na biurko burmistrza Bogdana Olesińskiego. Mieszkańcy domagali się wstrzymania realizacji projektu, choć prace już ruszyły. Mokotowski ratusz stanął po ich stronie.

Bogdan Olesiński w odpowiedzi na interpelację radnego Tomasza Szczegielniaka poinformował, że dzielnica zleciła opracowanie koncepcji ruchu rowerowego na Starym Mokotowie. W niej będzie uwzględniona "obecna infrastruktura rowerowa wraz z analizą i możliwościami jej rozwoju w przyszłości".

"Jednocześnie w Centrum Komunikacji Społecznej mają odbyć się rozmowy z autorem projektu o wstrzymanie dalszej realizacji projektów organizacji ruchu do czasu zakończenia koncepcji" - odpowiedział Olesiński.

Podstawą do zmian w tym miejscu, mają być wnioski z przygotowanej przez dzielnicę koncepcji.

Kontrowersyjny projekt

Pomysł "Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów" zakładał wyznaczenie nowych przejść dla pieszych wraz z azylami, budowę drogi dla rowerów na Batorego oraz dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego (kontraruch) na niektórych odcinkach jednokierunkowych, w tym na ulicy Dąbrowskiego.

Projekt - zgodnie z zasadami obywatelskiej partycypacji - powinien być zrealizowany do końca 2017 roku.

Na pomysł zagłosowało ponad 600 mieszkańców, ale kiedy drogowcy zaczęli malować pasy, postawili też słupki, które uniemożliwiły parkowanie. Wtedy zdenerwowali się mieszkańcy. Skrytykowali osłupkowanie ulic w ich okolicy i dopuszczenie kontraruchu, który ich zdaniem jest niebezpieczny. Argumentowali przy tym, że długie szukanie miejsc parkingowych generuje spaliny, a samochody są zostawiane daleko od domów.

O wątpliwości mieszkańców zapytaliśmy wtedy Zarząd Dróg Miejskich. Paweł Olek przypomniał na wstępie, że to projekt obywatelski i urzędnicy zobowiązani są, aby go zrealizować. Jednak zastrzegł, że przed wprowadzeniem projektu, urzędnicy przeprowadzili na Dąbrowskiego wizję lokalną. Ta wykazała, że kierowcy notorycznie łamią tam przepisy. Jak wyliczał, samochody zostawiane były w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejść dla pieszych, co ograniczało widoczność. Aut nie brakowało też w pobliżu skrzyżowań.

Podobne problemy na Ursynowie

Realizację drogowego projektu zamroził też Ursynów. Chodziło o ulicę Stryjeńskich. Jeden z mieszkańców Ursynowa zgłosił koncepcję wytyczenia pasów rowerowych i ujednolicenie szerokości jezdni, co w konsekwencji oznaczałoby zwężenie jej dla aut do jednego pasa (obecnie ma po dwa).

Wybuchł konflikt. Część mieszkańców została zaskoczona planami zwężenia i ostro zaprotestowała. Przez kilka miesięcy trwała wojna. Jedni domagali się realizacji projektu natychmiast, inni - wstrzymania go do czasu skończenia budowy Południowej Obwodnicy Warszawy. Nie brakowało również tych, którzy niech chcieli realizować go wcale. Miasto zorganizowało konsultacje społeczne, realizację projektu "zamrożono".

Tak wyglądał protest w sprawie Dąbrowskiego:

kz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • gismo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 23:59 ~gismo

    rowerowy77~rowerowy77

    Jedno sprostowanie: Mieszkańcy nie chcą konta ruchu rowerowego - to co innego niż pasy rowerowe. Kontra ruch na Dąbrowskiego przyczynił się do zlikwidowania LEGALNYCH miejsc parkingowych i jednego pasa wyjazdowego na Wołoską przez co tworzą się korki w godzinach szczytu. Jeżdżę rowerem i nie rozumiem czemu rowerzysta nie może z Wołoskiej skręcić w Wiktorską i pojechać zgodnie z ruchem samochodów a z powrotem pojechać zgodnie z ruchem Dąbrowskiego. Koniecznie trzeba jeździć pod prąd ulicami oddalonymi od siebie o 300 metrów? Poza tym kontra ruch ten prowadzi w ul. Kraushara, która prowadzi w Wiktorską. Żaden rowerzysta sobie tak w kółko nie jeździ tylko wskakuje na chodnik do Niepodległości -
    i wszystko to w ramach projektu z budżetu partycypacyjnego "Chodniki wolne od rowerów". Ludzie uważajcie na projekty rowerowe w budżecie partycypacyjnym - często ich tytuły wprowadzają w błąd. Z chodników Dąbrowskiego nie zniknęły rowery.


    Tak dokładnie u nas na Ursynowie było to samo, ci aktywiści rowerowi szaleją po całej Warszawie, a ZDM im przyklaskuje.

  • rowerowy77

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 17:51 ~rowerowy77

    Jedno sprostowanie: Mieszkańcy nie chcą konta ruchu rowerowego - to co innego niż pasy rowerowe. Kontra ruch na Dąbrowskiego przyczynił się do zlikwidowania LEGALNYCH miejsc parkingowych i jednego pasa wyjazdowego na Wołoską przez co tworzą się korki w godzinach szczytu. Jeżdżę rowerem i nie rozumiem czemu rowerzysta nie może z Wołoskiej skręcić w Wiktorską i pojechać zgodnie z ruchem samochodów a z powrotem pojechać zgodnie z ruchem Dąbrowskiego. Koniecznie trzeba jeździć pod prąd ulicami oddalonymi od siebie o 300 metrów? Poza tym kontra ruch ten prowadzi w ul. Kraushara, która prowadzi w Wiktorską. Żaden rowerzysta sobie tak w kółko nie jeździ tylko wskakuje na chodnik do Niepodległości -
    i wszystko to w ramach projektu z budżetu partycypacyjnego "Chodniki wolne od rowerów". Ludzie uważajcie na projekty rowerowe w budżecie partycypacyjnym - często ich tytuły wprowadzają w błąd. Z chodników Dąbrowskiego nie zniknęły rowery.

  • indy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 13:40 ~indy



    qperNIK~qperNIK

    "wiele samochodów na Dąbrowskiego było parkowanych nielegalnie".
    W Warszawie dziś stawiasz samochód legalnie a jutro dostawiają znak i jesteś nielegalny.
    Bike power~Bike power

    i bardzo dobrze.
    indy~indy


    i bardzo dobrze, ze uwalili ten projekt, wypad buciaki na swoją wioche, tam sobie zwężajcie. Jasnie pan hrabia nie umie jeździć bez kontrapasa, który wygląda pstrokato jakbys tam pawia puścił?


    Dziwnym trafem do niedawna nikt nie wpadał na tak idiotyczne pomysły, żeby wywalać auta z miasta. Nagle się wszyscy warszawiacy sami z siebie w aktywistów i ormowców drogowych zmienili?

  • jimmy jimmy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 13:02 ~jimmy jimmy






    Marian~Marian

    Ścieżki nie mogą być budowane kosztem ulic.
    Taxi Driver~Taxi Driver

    a ulice kosztem chodników i scieżek to moga byc budowane? Pytam poważnie.
    Bebzon~Bebzon


    Jak rowerzystów będzie znacznie więcej niz 1% użytkowników ruchu jak obecnie i zaczna płacić podatek drogowy, to będziesz się mógł pytać powaznie. Chodnikow do tego nie mieszaj, wszyscy jesteśmy pieszymi.
    Enduro~Enduro

    Rowerzystów jet znacznie więcej niż jeden procent, mimo to dalej są mniejszościa, bo w PL mamy kult samochodu, tak jak na Zachodzie w latach 70. czyli wygodnictwo. Czy wg ciebie, jak nawet rowerzystów by było 1%, to co, nie zasługują na ścieżki?To jak inaczej propagowac zdrowszą jazdę rowerem? Z Podatek drogowy od rowerzytsów? buahahahahha chyba żartujesz :D zawiśc jakas przez ciebie przemawia, czy może jakiś rowerzysta zrobił ci kuku?
    jimmy jimmy~jimmy jimmy


    Auto to kult wygodnictwa zachodu z lat 70-ych? Źle ci leki dobrali ewidentnie. Jakby wszyscy tak myśleli, to byś dalej polną drogą na swoją wiochę furmanką wracał. Warszawa ma jeden z największych wskaźników w europie mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej, ale też mamy jedne największych korków. To nie auta są więc problemem, tylko brak ulic w mieście takich jak na zachodzie. A jak ci auta w mieście przeszkadzają, to bieszczady czekają, albo wracaj na ojcowiznę.
    Enduro~Enduro

    hahahahaha samochody nie są problem korków? :D jestes mistrzem i geniuszem w takim razie :D Ty, ja wiem kto jest winien tych korków i smrodu z rur wydechowych starych gratów- to są rowerzysci na pewno, sprawdzone info :D

    Za ciasno w metrze czy autobusie? - Ty, ja wiem kto jest winien, to są mieszkańcy na pewno, sprawdzone info:D Geniuszu.

  • bebzon

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 12:58 ~bebzon






    Marian~Marian

    Ścieżki nie mogą być budowane kosztem ulic.
    Taxi Driver~Taxi Driver

    a ulice kosztem chodników i scieżek to moga byc budowane? Pytam poważnie.
    Bebzon~Bebzon


    Jak rowerzystów będzie znacznie więcej niz 1% użytkowników ruchu jak obecnie i zaczna płacić podatek drogowy, to będziesz się mógł pytać powaznie. Chodnikow do tego nie mieszaj, wszyscy jesteśmy pieszymi.
    Enduro~Enduro

    Rowerzystów jet znacznie więcej niż jeden procent, mimo to dalej są mniejszościa, bo w PL mamy kult samochodu, tak jak na Zachodzie w latach 70. czyli wygodnictwo. Czy wg ciebie, jak nawet rowerzystów by było 1%, to co, nie zasługują na ścieżki?To jak inaczej propagowac zdrowszą jazdę rowerem? Z Podatek drogowy od rowerzytsów? buahahahahha chyba żartujesz :D zawiśc jakas przez ciebie przemawia, czy może jakiś rowerzysta zrobił ci kuku?
    bebzon~bebzon


    Uśredniając dane caloroczne, jest to 1%. kuku to zrobił ci lekarz, klepiąc po porodzie w głowę zamiast w tyłek. I w d. byłeś, a nie na zachodzie. Pojedź sobie trollu na zachód i obejrzyj jak tam wyglądaja ulice, a jak u nas. U nas dwa pasy to lewactwo dostaje spazmów, ze autostrada. Tam 3 to standard. Na zachodzie mają też pełne obwodnice, autostrady w mieście, wiele mostów, i po naście linii metra. Uprzedzając debilne kontrargumenty, nie, autobusy czy tramwaje to nie to co metro.

    Taxi Driver~Taxi Driver

    Słuchaj no, te, nie gadam z toba i nie będę zniżał się do tego poziomu. Nara idź jedz cebule i kiełbache

    w dobie sojowego latte i kotlet z jarmużu, zwykła cebula z kiełbachą dobrze by ci akurat zrobiła

  • kenez

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 12:52 ~kenez

    Jak rowerzystów będzie znacznie więcej niz 1% użytkowników ruchu jak obecnie i zaczna płacić podatek drogowy, to będziesz się mógł pytać powaznie. Chodnikow do tego nie mieszaj, wszyscy jesteśmy pieszymi.
    [/cytat_2780521]
    co nie mieszaj chodników?ścieżki rowerowe są potrzebne, bo wtedy ja samochodem i rowerzysta na swoim rowerze nie przeszkadzamy sobie.Co, cieżko to zrozumiec, nie? Sam jeźdżę na taryfie, ale poszerzanie ulic jest głupim pomysłem i na bank nie zmniejszy korków, a już na pożal się Boże "kierowcow", za zastawianie chodnika to powinni nakadac duuuuże mandaty. Tylko tak ich można ucywilizowac .
    [/cytat_2780615]
    Oczywiście. Duuże mandaty za łamanie przepisów przez kierowców, ale już mandaty za łamanie przepisów przez rowerzystów i pieszych to granda. Poszerzanie ulic nie zmniejszy korków, ale zwężanie je zmniejszy? Te durne prawo lewaka lewisa jakiegoś tam, to możecie innym hipsterom wciskac przy tym swoim sojowym latte, może uwierzą. I jakbys był naprawdę taksówkarzem, to byś to wiedział. Ulice się teraz zwęża, a nie poszerza. Choć pod wzgledem ich ilości i jakości jesteśmy 30 lat za europą. Mają normalne szerokie ulice, i nikt nie ryje asfaltu, zeby w jego miejsce siac trawke. Tam sobie na takie marnotrawstwo nie pozwalaja.
    [/cytat_2780675]
    Tak, tylko że rowerzysta czy pieszy swoim wykroczeniem nie zrobi innemu krzywdy, tylko sobie samemu, a samochodziarz juz jest zagrożeniem dla spokoju publicznego.Mówię to jako kierowca
    [/cytat_2780796]

  • bike frajer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 12:33 ~bike frajer






    Marian~Marian

    Ścieżki nie mogą być budowane kosztem ulic.
    Taxi Driver~Taxi Driver

    a ulice kosztem chodników i scieżek to moga byc budowane? Pytam poważnie.
    Bebzon~Bebzon


    Jak rowerzystów będzie znacznie więcej niz 1% użytkowników ruchu jak obecnie i zaczna płacić podatek drogowy, to będziesz się mógł pytać powaznie. Chodnikow do tego nie mieszaj, wszyscy jesteśmy pieszymi.
    Enduro~Enduro

    Rowerzystów jet znacznie więcej niż jeden procent, mimo to dalej są mniejszościa, bo w PL mamy kult samochodu, tak jak na Zachodzie w latach 70. czyli wygodnictwo. Czy wg ciebie, jak nawet rowerzystów by było 1%, to co, nie zasługują na ścieżki?To jak inaczej propagowac zdrowszą jazdę rowerem? Z Podatek drogowy od rowerzytsów? buahahahahha chyba żartujesz :D zawiśc jakas przez ciebie przemawia, czy może jakiś rowerzysta zrobił ci kuku?
    bike frajer~bike frajer


    Zachód? Londyn jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. Jeśli mieszkańcy chcą Warszawy jeździć autami, to widocznie nie doceniają geniuszu buciaków i reszty czerwonego mazowsza. To ich wybór i nic wam do tego. A jak chcecie z autami walczyć, to się nie dziwcie, że i ktoś bedzie tych pseudoaktywistów zwalczał. Na początek, jak chcecie być wiarygodni, to przekażcie mencwelowi, zeby się przestał pchać swoim blachosmrodem do miasta. A buciak niech wraca do szczecina, Warszawa nigdy nie była, nie jest i nigdy nie bedzie jego miastem.
    Rozsądny~Rozsądny

    Zachód to nie tylko Londyn geniuszu. a jak chcesz szerokich ulic, to jedź do Moskwy, tylko, że tam są takie korki, jakich jeszcze nie widziałeś.

    Po co do moskwy eu geniuszu? Szerokie ulice są w Berlinie, Paryżu, Barcelonie, Nowym Jorku. Nawet w tej waszej kopenhadze trzy pasy jezdni w każdą stronę. Chcesz pedałować? Jedź do pjongjangu.

  • Taxi Driver

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 11:55 ~Taxi Driver





    Marian~Marian

    Ścieżki nie mogą być budowane kosztem ulic.
    Taxi Driver~Taxi Driver

    a ulice kosztem chodników i scieżek to moga byc budowane? Pytam poważnie.
    Bebzon~Bebzon


    Jak rowerzystów będzie znacznie więcej niz 1% użytkowników ruchu jak obecnie i zaczna płacić podatek drogowy, to będziesz się mógł pytać powaznie. Chodnikow do tego nie mieszaj, wszyscy jesteśmy pieszymi.
    Enduro~Enduro

    Rowerzystów jet znacznie więcej niż jeden procent, mimo to dalej są mniejszościa, bo w PL mamy kult samochodu, tak jak na Zachodzie w latach 70. czyli wygodnictwo. Czy wg ciebie, jak nawet rowerzystów by było 1%, to co, nie zasługują na ścieżki?To jak inaczej propagowac zdrowszą jazdę rowerem? Z Podatek drogowy od rowerzytsów? buahahahahha chyba żartujesz :D zawiśc jakas przez ciebie przemawia, czy może jakiś rowerzysta zrobił ci kuku?
    bebzon~bebzon


    Uśredniając dane caloroczne, jest to 1%. kuku to zrobił ci lekarz, klepiąc po porodzie w głowę zamiast w tyłek. I w d. byłeś, a nie na zachodzie. Pojedź sobie trollu na zachód i obejrzyj jak tam wyglądaja ulice, a jak u nas. U nas dwa pasy to lewactwo dostaje spazmów, ze autostrada. Tam 3 to standard. Na zachodzie mają też pełne obwodnice, autostrady w mieście, wiele mostów, i po naście linii metra. Uprzedzając debilne kontrargumenty, nie, autobusy czy tramwaje to nie to co metro.


    Słuchaj no, te, nie gadam z toba i nie będę zniżał się do tego poziomu. Nara idź jedz cebule i kiełbache

  • Taxi Driver

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 11:52 ~Taxi Driver





    Marian~Marian

    Ścieżki nie mogą być budowane kosztem ulic.
    Taxi Driver~Taxi Driver

    a ulice kosztem chodników i scieżek to moga byc budowane? Pytam poważnie.
    Bebzon~Bebzon


    Jak rowerzystów będzie znacznie więcej niz 1% użytkowników ruchu jak obecnie i zaczna płacić podatek drogowy, to będziesz się mógł pytać powaznie. Chodnikow do tego nie mieszaj, wszyscy jesteśmy pieszymi.
    Taxi Driver~Taxi Driver

    co nie mieszaj chodników?ścieżki rowerowe są potrzebne, bo wtedy ja samochodem i rowerzysta na swoim rowerze nie przeszkadzamy sobie.Co, cieżko to zrozumiec, nie? Sam jeźdżę na taryfie, ale poszerzanie ulic jest głupim pomysłem i na bank nie zmniejszy korków, a już na pożal się Boże "kierowcow", za zastawianie chodnika to powinni nakadac duuuuże mandaty. Tylko tak ich można ucywilizowac .
    kenez~kenez

    Oczywiście. Duuże mandaty za łamanie przepisów przez kierowców, ale już mandaty za łamanie przepisów przez rowerzystów i pieszych to granda. Poszerzanie ulic nie zmniejszy korków, ale zwężanie je zmniejszy? Te durne prawo lewaka lewisa jakiegoś tam, to możecie innym hipsterom wciskac przy tym swoim sojowym latte, może uwierzą. I jakbys był naprawdę taksówkarzem, to byś to wiedział. Ulice się teraz zwęża, a nie poszerza. Choć pod wzgledem ich ilości i jakości jesteśmy 30 lat za europą. Mają normalne szerokie ulice, i nikt nie ryje asfaltu, zeby w jego miejsce siac trawke. Tam sobie na takie marnotrawstwo nie pozwalaja.

    Tak, tylko że rowerzysta czy pieszy swoim wykroczeniem nie zrobi innemu krzywdy, tylko sobie samemu, a samochodziarz juz jest zagrożeniem dla spokoju publicznego.Mówię to jako kierowca

  • Bike power

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.01.2018 11:49 ~Bike power

    [cytat_2780660]


    qperNIK~qperNIK

    "wiele samochodów na Dąbrowskiego było parkowanych nielegalnie".
    W Warszawie dziś stawiasz samochód legalnie a jutro dostawiają znak i jesteś nielegalny.
    Bike power~Bike power

    i bardzo dobrze.


    i bardzo dobrze, ze uwalili ten projekt, wypad buciaki na swoją wioche, tam sobie zwężajcie. Jasnie pan hrabia nie umie jeździć bez kontrapasa, który wygląda pstrokato jakbys tam pawia puścił?

    [/cytat_2780660
    z jakiej to gwary "buciaki" i gdzie mam jechac, jak moja wiocha od urodzenia jest Warszawa?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »