Informacje

15.11.2016 19:43 projekt za 200 mln zł

Unijne miliony dla Kolei Mazowieckich. Pociągi mogą przyspieszyć do 120 km/h

SERWISY:

 


Dzięki funduszom unijnym przewoźnik zmodernizuje 39 pociągów
typu EN57. To dobra wiadomość dla pasażerów podróżujących m.in. na linii Warszawa Wileńska–Małkinia.

We wtorek umowę w tej sprawie podpisali marszałek Adam Struzik, członek zarządu województwa mazowieckiego Rafał Rajkowski, prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan i dyrektor finansowy spółki Andrzej Buczkowski.

– Nasza samorządowa spółka jest w tej chwili drugim pod względem liczby pasażerów przewoźnikiem w kraju. Dlatego stale inwestujemy w jej rozwój. Co roku przeznaczamy blisko 250 mln zł na jej funkcjonowanie, kupujemy nowe pociągi i modernizujemy tabor, aby komfort i standard podróżowania był jak najwyższy – podkreślił marszałek Adam Struzik.

Szybsza jazda, skrócenie czasu podróży

Pociągi są modernizowane w zakładach Mińsku Mazowieckim i bydgoskiej Pesie. Niedawno na tory wyjechał 21. wyremontowany pojazd serii EN57AL. Do połowy 2017 roku dołączy do niego 39 kolejnych.

Każdy z nich posiadać będzie m.in.: klimatyzację, wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych będą też nowoczesne toalety z zamkniętym obiegiem i specjalnym miejscem rodziców z niemowlakami. Pasażerowie skorzystają również z internetu i gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. Pociągi będą doposażane w monitoring zewnętrzny i wewnętrzny.

"Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów zostanie zwiększona moc silników umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu (do 120 km/h) oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży" - obiecuje przewoźnik.

Kolejarze pomyśleli też o osobach niepełnosprawnych. Pociągi wyposaża się rampy, mocowania wózków inwalidzkich oraz odpowiednie toalety.

Łącznie prawie 200 mln zł

Andrzej Buczkowski, członek zarządu i dyrektor finansowy Kolei Mazowieckich chwalił się, że to jedna z najlepiej absorbujących środki unijne spółek kolejowych. - Łącznie ten dzisiejszy projekt jest wart blisko 200 mln zł. Dofinansowanie z RPO wyniesie 128 milionów, ale chciałbym zaznaczyć, że te brakujące 70 mln dokłada spółka Koleje Mazowieckie – podsumował.

tz/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Grzegorz Rokicki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 20:56 ~Grzegorz Rokicki

    lolek~lolek

    tory mają po 60 lat przestańcie pieprzyć głupoty bo sie słuchac tych bzdur nie chce wielki pendolino jedzie do gdyni 4 godz i iles tam w latach 80 nasze polskie składy też tak jechały czym sie podniecacie piszecie gorsze kocopały niz komuchy za swoich czasów rzygac sie chce na te wasze codzienne bzdety


    Tory na linii do Tłuszcza właśnie zostały wymienione. Trwa jeszcze kończenie remontu - układanie torów i trakcji dla nowego zestawu torów dla pociągów dalekobieżnych do Białegostoku (dzięki temu podmiejskie i dalekobieżne nie będą sobie wzajemnie przeszkadzały).
    Tory na linii do Siedlec już wymienione kilkanaście lat temu. Do Skierniewic - skończyli remont chyba rok temu. Na linii radomskiej - remont trwa.

    Linia średnicowa ma być remontowana 2018-2022.

    Nie ma więc co narzekać, trzeba się cieszyć, że wreszcie po latach zastoju, nie bez trudności, ale udaje się zmodernizować tę starą infrastrukturę i pociągi faktycznie będą mogły pojechać szybciej.

  • lolek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 18:58 ~lolek

    tory mają po 60 lat przestańcie pieprzyć głupoty bo sie słuchac tych bzdur nie chce wielki pendolino jedzie do gdyni 4 godz i iles tam w latach 80 nasze polskie składy też tak jechały czym sie podniecacie piszecie gorsze kocopały niz komuchy za swoich czasów rzygac sie chce na te wasze codzienne bzdety

  • podróżnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 16:48 ~podróżnik


    podróżnik~podróżnik

    Ciekawe jaka będzie różnica wysokości między peronem a składem pociągu EN57. Na dzień dzisiejszy to masakra dla osób starszych, niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi o rowerzystach nie wspomnę.
    stonka~stonka

    Zgodnie z Ustawą możesz zażądać od przewoźnika pomocy przy podróży - powiadom wcześniej a mają obowiązek pomóc.

    Czy nie lepiej od razu przystosować pociągi do peronów lub odwrotnie i było by po sprawie. Dobry przykład daje Metro Warszawskie oraz komunikacja ZTM

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 15:20 ~stonka

    podróżnik~podróżnik

    Ciekawe jaka będzie różnica wysokości między peronem a składem pociągu EN57. Na dzień dzisiejszy to masakra dla osób starszych, niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi o rowerzystach nie wspomnę.

    Zgodnie z Ustawą możesz zażądać od przewoźnika pomocy przy podróży - powiadom wcześniej a mają obowiązek pomóc.

  • podróżnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 13:21 ~podróżnik

    Ciekawe jaka będzie różnica wysokości między peronem a składem pociągu EN57. Na dzień dzisiejszy to masakra dla osób starszych, niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi o rowerzystach nie wspomnę.

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 12:24 ~pasażer

    A gdzie się podziały Elfy z linii nr 9?!

    Na pociągach R9/90 z Ciechanowa/Nasielska/Legionowa do W-wy po kilku latach Pesa Elf znów jeżdżą zdechlaki EN57 i nie wyrabiają się z rozkładem jazdy (wiecznie spóźnione)?

    Gdzie się podziały składy EN76 Elf z Pesy kupione za unijne pieniądze?

  • czarli

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 11:22 ~czarli

    aż miło się czyta takie artykuły aby w rzeczywistości tak było..
    nowe pociągi powinny kursować max. do Tłuszcza bo dalej to mieszka dzicz (piją i palą w pociągach) wiec szkoda składów...
    ps. dzięki większej prędkości może będą nadrabiane opóźnienia ;)

  • johny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 10:34 ~johny

    szkoda tylko że nie potrafią jeździć zgodnie z rozkładem jazdy. "opóźnienie może ulec zmianie, za utrudnienia przepraszamy".

  • Leg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 08:35 ~Leg

    internauta~internauta

    Chodzą legendy, że owe WiFi kiedyś działało :)

    I działa !

  • maszynista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.11.2016 06:45 ~maszynista

    Marne te nowe podzespoły skoro bez nich te pociągi mogą jeździć 110 km/h

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »