Informacje

06.11.2014 09:34 Komisarz zwiedziła budowę metra

Unia pomaga przy budowie metra. "Komisarz obiecała finansowanie"

SERWISY:

Stolicę odwiedziła Corina Cretu, komisarz Unii Europejskiej do spraw polityki regionalnej. - Zapowiedziała kontynuację finansowania budowy drugiej linii metra - poinformowała Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Cretu w towarzystwie Hanny Gronkiewicz-Waltz zwiedziła w środę nową linię metra, m.in.: stację przesiadkową Świętokrzyska. "Komisarz UE obiecała kontynuowanie finansowania drugiej linii metra" - poinformowała w środę wieczorem na twitterze prezydent stolicy.

Jak precyzuje ratusz, chodzi o umowę na finansowanie budowy centralnego odcinka linii metra opiewającą na 700 mln euro. Tyle na razie UE dołożyła do inwestycji. - Jest jednak szansa na kolejne pieniądze. Możemy dostać jeszcze około 100 mln euro na centralny odcinek II linii metra - tłumaczy Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

O takiej możliwości mówiła ponad rok temu ówczesna minister ds. rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska. - Warszawa otrzyma z funduszy unijnych dodatkowo ok. 400-500 mln zł na budowę centralnego odcinka II linii metra – stwierdziła we wrześniu 2013 roku była wicepremier.

Uruchomią przed Bożym Narodzeniem?

Pierwsi pasażerowie mają pojechać centralnym odcinkiem II linii metra w połowie grudnia, po zakończeniu odbiorów końcowych.

Rzeczniczka ratusza Agnieszka Kłąb powiedziała PAP w tym tygodniu, że 14 grudnia to najbardziej realny termin oddania do użytku II nitki podziemnej kolejki, związany z przewidywanym zakończeniem odbiorów końcowych. Przypomniała, że po odbiorach wewnętrznych, które mają zakończyć się 6 listopada, odbiorów zewnętrznych dokonają m.in. straż pożarna, Urząd Transportu Kolejowego, nadzór budowlany i Państwowa Inspekcja Sanitarna.

- 14 grudnia wydaje się być terminem realnym. Tak jak mówiliśmy, na zakupy przed świętami Bożego Narodzenia zapewne będzie można już pojechać z lewego brzegu Wisły na prawy centralnym odcinkiem II linii metra - powiedziała Kłąb.

Przejazd centralnym odcinkiem drugiej linii metra:

jb/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Lazurowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 16:20 ~Lazurowa

    do kolegi MAR:
    a ja nie zapominam ze II linia ma 3 stacje wiecej (razem 14) i nie podoba mi sie to ze pani HGW zapomina o zachodzie Warszawy

  • darek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 16:09 ~darek


    tomi~tomi

    Wiedeń 4 linie. to kiedy będą u nas te 3.5? w tym tempie 100lat, czy się już można śmiać?
    Mar~Mar

    Ależ Szanowny Kolego, to jest bardzo prosty rachunek. Wszystko zależy, od tego kto będzie budował.
    Czy PiS w tempie 2 stacje na kadencje czy HGW, 7 stacji w tym samym czasie. Przecież realnie, czy się to komu podoba czy nie innego wyboru póki co nie ma, a ile kto potrafi wybudować wiadomo, bo oba ugrupowania albo rządziły (i budowały jak umiały) albo właśnie są u władzy i też budują jak potrafią.
    To teraz troszeczkę prostej arytmetyki. Do końca II linii pozostało 11 stacji, trzecia linia załóżmy ma mieć ich 18 (czyli tyle co druga). Razem wychodzi 29, a więc tempie PiS poczekamy 58 lat a tempie HGW 16,5 roku.

    PS
    Metro w Wiedniu, ówczesnej stoilicy cesarstwa, zaczęto budować jeszcze w XIX w., mamy więc co nadganiać.




    do konca II linii metra zostalo 14 a nie 11 stacji, niee ezapominajmy o 3ch za ul powstancow slaskich i o tym politycy + HGW zapominają

  • darek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 16:07 ~darek


    tomi~tomi

    Wiedeń 4 linie. to kiedy będą u nas te 3.5? w tym tempie 100lat, czy się już można śmiać?
    Mar~Mar

    Ależ Szanowny Kolego, to jest bardzo prosty rachunek. Wszystko zależy, od tego kto będzie budował.
    Czy PiS w tempie 2 stacje na kadencje czy HGW, 7 stacji w tym samym czasie. Przecież realnie, czy się to komu podoba czy nie innego wyboru póki co nie ma, a ile kto potrafi wybudować wiadomo, bo oba ugrupowania albo rządziły (i budowały jak umiały) albo właśnie są u władzy i też budują jak potrafią.
    To teraz troszeczkę prostej arytmetyki. Do końca II linii pozostało 11 stacji, trzecia linia załóżmy ma mieć ich 18 (czyli tyle co druga). Razem wychodzi 29, a więc tempie PiS poczekamy 58 lat a tempie HGW 16,5 roku.

    PS
    Metro w Wiedniu, ówczesnej stoilicy cesarstwa, zaczęto budować jeszcze w XIX w., mamy więc co nadganiać.



    uwaga >>>>
    do konca II linii pozostalo 14 stacji a nie 11, nie zapominajmy o 3ch na zachodzie wawy za ul. powstancow slaskich o ktorych ciagle HGW milczy

  • wars

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 15:55 ~wars

    hania nakradła wraz z PO i kaska sie skończyła to trzeba wyciagnac z unii. A moze rozliczyc wydatkowanie publicznych pieniedzy podatników pzrez bogaty ratusz i hgw? Czy trzeba czekac do wyborów jak nastepcy ją rozliczą, ale wtedy bedzie jak tusk nogą nie w Brukseli tylko w swojej ojczyznie Izraelu.Tam jej postawia pomnik za defraudacje 320 mln na rzecz muzeum ziomków.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 15:15 ~warszawiak

    o ile pamietam PiS nie rządził w Warszawie 2 kadencji więc porównanie bezsensu...iloraz inteligencji piszacego = zero

  • CF69

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 14:36 ~CF69

    Wiedeń ma 6 linii metra dla sprostowania.

  • Mar

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 12:16 ~Mar

    tomi~tomi

    Wiedeń 4 linie. to kiedy będą u nas te 3.5? w tym tempie 100lat, czy się już można śmiać?

    Ależ Szanowny Kolego, to jest bardzo prosty rachunek. Wszystko zależy, od tego kto będzie budował.
    Czy PiS w tempie 2 stacje na kadencje czy HGW, 7 stacji w tym samym czasie. Przecież realnie, czy się to komu podoba czy nie innego wyboru póki co nie ma, a ile kto potrafi wybudować wiadomo, bo oba ugrupowania albo rządziły (i budowały jak umiały) albo właśnie są u władzy i też budują jak potrafią.
    To teraz troszeczkę prostej arytmetyki. Do końca II linii pozostało 11 stacji, trzecia linia załóżmy ma mieć ich 18 (czyli tyle co druga). Razem wychodzi 29, a więc tempie PiS poczekamy 58 lat a tempie HGW 16,5 roku.

    PS
    Metro w Wiedniu, ówczesnej stoilicy cesarstwa, zaczęto budować jeszcze w XIX w., mamy więc co nadganiać.

  • Max

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 10:33 ~Max

    #Hania idzie z #duchemczasu i ogarnia #hashtags.

  • tomi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2014 10:30 ~tomi

    Wiedeń 4 linie. to kiedy będą u nas te 3.5? w tym tempie 100lat, czy się już można śmiać?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »