Informacje

22.01.2017 13:37 dwa protesty

Uliczny spór
o tramwaj na Gocław

SERWISY:


Z jednej strony "Zgrzyty tramwajowe dla ludzi niezdrowe", z drugiej "Tramwaj musi pojechać". Na rogu al. Waszyngtona i ul. Międzynarodowej spotkali się przeciwnicy i przeciwnicy budowy linii na Gocław. Na miejscu jest też policja.

Manifestacje rozpoczęły się około południa. – Przebiegają spokojnie. Nie ma utarczek słownych i przepychanek. Kilku policjantów obserwuje sytuację – relacjonował po godz. 12 Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl.

Więcej przeciwników

Przeważają przeciwnicy inwestycji. – Jest ich ok. 150-200. Są osoby starsze i dzieci, mają transparenty. Na jednym z nich można przeczytać: "zgrzyty tramwajowe dla ludzi niezdrowe", na kolejnym "3 minuty za 300 milionów" – mówi Węgrzynowicz. (Ten drugi transparent to nawiązanie do skrócenia czas podróży z Gocławia, które w symulacjach ratusza ma tyle wynosić).

50 metrów dalej zebrali się zwolennicy linii budowy torowiska - tutaj również nie brakuje osób w różnym wieku. – Jest ich zdecydowanie mniej – ok. 20. Skandują: tramwaj na Gocław, tramwaj musi dojechać – podawał reporter tvnwarszawa.pl.

Osią sporu jest budowa linii tramwajowej, która ma dotrzeć do pętli Gocław. Gocławianie chcą tej linii. Mieszkańcy Saskiej Kępy mają obawy związane z hałasem, wycinką zieleni przy Kanale Wystawowym, a co za tym idzie spadkiem cen mieszkań.

Łazienkowska do wanny

Niedawno odbyły się konsultacje społeczne w sprawie inwestycji. Mieszkańcy wypowiadali się na temat wariantów przebiegów trasy (teoretycznie było ich pięć, w praktyce dwa) i dzielili swoimi obawami.

Największe wątpliwości dotyczyły poprowadzenia trasy wzdłuż Kanału Wystawowego przez teren ogródków działkowych. Tramwaje Warszawskie rekomendowały do budowy wariant z przebiegiem od pętli na Gocławiu ul. gen. Bora-Komorowskiego równolegle po stronie wschodniej kanału do al. Waszyngtona.

Trasa Łazienkowska ma zostać schowana w tzw. wannie. Według inwestora,  koszt budowy wyniósłby wówczas niespełna 199 mln złotych. 

Wyliczono, że przejazd z pętli Gocław do przystanku metro Centrum trwałby 17 i pół minuty.

Nowa linia ma powstać do 2020 roku.

ran/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Aleksander

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.01.2017 18:23 ~Aleksander


    TWARDY~TWARDY

    (...) Autobusy to tylko spaliny (...)
    WTA~WTA

    Uważasz, że tramwaje nie emitują spalin? To jesteś w błędzie!
    Dowiedz się, że rura wydechowa tramwajów ma 200 metrów wysokości, 30 metrów średnicy, i z odległości dziesiątek kilometrów widać jak dymi. A samej Warszawie mamy dziewięć takich gigantycznych rur wydechowych i dziesiątą w Pruszkowie.
    Wiesz, że prąd do napędzania tramwaju jest wytwarzany przez spalanie węgla kamiennego, prawda? I wiesz, że spalanie węgla jest jedną z najbardziej zanieczyszczających środowisko metod produkcji energii, że powoduje znaczne pogorszenie jakości powietrza poprzez emisje toksycznych substancji, takich jak między innymi SO2, NOx, drobnych i dużych pyłów oraz metali ciężkich takich jak np. rtęć i kadm? Więc proszę Cię TWARDY... :)


    chyba zapomniałeś dodać kwestii finansowej bo tramwaje do funkcjonowania potrzebują prądu. Mniejsza o to, tramwaj na Gocław to zmiana na lepsze. Pisałeś o autobusach, jeśli one będą nadal jeździć i tramwaje też wyjadą na ulicę to będzie "dobra zmiana"

  • aza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.01.2017 06:39 ~aza

    Czytam i oczom nie wierzę. Ktoś dyrektywnie stwierdza, że mieszkańcy Gocławia są zwolennikami tramwaju, a Ci z Saskiej Kępy sprzeciwiają się. Uprzejmie informuję, że mieszkam na Gocławiu i podobnie jak wielu moich sąsiadów jestem przeciwna planowanej linii tramwajowej. Żeby nie pisać takich bzdur wystarczy sprawdzić pewne rzeczy - w ubiegłym roku były zbierane podpisy za i przeciw np. w administracjach, na forum Gocławia również dużo się pisze na ten temat.

  • Mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.01.2017 00:51 ~Mario



    jaaa~jaaa

    O naiwni Gocławianie. Zlikwidują autobusy, zostanie wam tramwaj, który nie raz rozkraczy wam się na działkach. Miłej przebieżki do najbliższego środka lokomocji :) Poza tym chyba nie wiecie, że tramwaje jeden za drugim jadą z Wiatracznej, dobijają do nich następne z Zielenieckiej. Przystanek od Międzynarodowej do ronda Waszyngtona pokonuje się nie raz w 10- 15 minut już teraz. Co będzie później? Trzeba nie mieć rozeznania żeby walczyć o tramwaj na złość Saskiej Kępie, a nie zacząc walczyć o metro!!!!!!!
    normalny~normalny


    Zastanow sie dlaczego paru gosci lobbuje za tramwajem przez PUSTE działki ktore od zawsze chcieli zabudowac deweloperzy. Tu nie ma przypadkow

    WARSZAWA PRAGA PŁNWARSZAWA PRAGA PŁN


    Jaką linią tramwajową jedziesz tyle minut na tym odcinku,co napisałeś? Tramwaj odcinek: Kinowa>Rondo Waszyngtona pokonuje w 5 minut,więc skąd ci się wzięło 10-15 minut?

    A Twoje dane skąd pochodzą ?? Wg. oficjalnego rozkładu tramwaj 4ry przystanki między Kinową a Waszyngtona pokonuje w minut 6 .. w godzinach porannego szczytu 10 to minimu .. częściej to 15 .. wszystko zależy od układu świateł jak również od kierowców których czerwone zastało na torach .. z moich codziennych doświadczeń .. 15 min to minimum .. tramwaj najpierw stoi w kolejeczce zaraz po opuszczeniu przystanku Berezyńska .. później zdarza się, że stanie na środku ronda ... no i dalej się jakoś powolutku kula (bo na Poniatowskim ograniczenie do 10 km/h).. później 2razy światła przy Muzeum Narodowym i to samo w Centrum. Info od tramwajów, że z Gocławia do Centrum dotrze się tramwajem w 17 min to ewidentne nadużycie :) jeśli na Gocławiu będą z 4ry przystanki, 2 na Saskiej i 7 do centrum (razem 13) to w godzinach szczytu przejazd zajmie jakieś 35-40 min czyli znacznie dłużej niż np. 507, którego kursowanie oczywiście zostanie ograniczone :(.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 23:47 ~Toms


    Toms~Toms

    Tak ale ten "parowóz" jest poza Warszawą, bo głównym wytwórcą prądu dla miasta nie są Siekierki a Kozienice, a do tego ma tak czy inaczej filtr oczyszczający dym z wielu świństw. Autobus zaś nawet najbardziej "ekologiczny" smrodzi wesoło przechodniom w nos. Poza tym istnienie w Warszawie tramwajów przekłada się w bardzo znikomy sposób na zwiększenie zanieczyszczeń wydzielanych przez elektrownie.
    WTA~WTA

    W Warszawie dymią trzy duże elektrownie. Więc ten "parowóz" jak najbardziej jest również w Warszawie.

    W Kozienicach także mieszkają ludzie i zupełnie nie trafia do mnie argument, że ich można truć, po to żeby po Warszawie jeździły "czyste" tramwaje.

    Elektrownie węglowe mają filtry oczyszczające dym z wielu świństw, a mimo to znajdują się w absolutnej czołówce europejskich trucicieli. Filtry zainstalowane w warszawskich autobusach spełniają natomiast wyśrubowane najsurowszych europejskich standardów emisji spalin EURO6. Autobusy spełniające tą normę bez porównania mniej zanieczyszczają powietrze niż elektrownie węglowe produkujące prąd dla tramwajów.

    Podsumowując:
    Istnienie w Warszawie sieci tramwajowej przekłada się na zwiększenie zanieczyszczenia powietrza w porównywalny sposób co istnienie sieci autobusowej. Argument o ekologiczności i czystości tramwajów jest zwyczajnym kłamstwem mającym uzasadnić wydawanie setek milionów złotych z publicznych pieniędzy na kolejne chybione inwestycje tramwajowe.



    Jak dla mnie to oni im tam na Gocław mogą puścić tramwaj konny jak ten co w Mrozach wozi turystów, będzie naj ekologiczniej i jeszcze będzie nawóz do kwiatów.

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 23:43 SEBBAX

    ~~Twardy - takie samo prawdopodobieństwo jest w tramwaju jak i w autobusie, że porazi Ciebie prąd - argument nie trafiony...
    osobiście uważam, że tramwaje mogą być uzupełnieniem - ale nie podstawą komunikacji publicznej.
    Masz rację, że miasta rozwijają transport szynowy - ale zazwyczaj podziemny - nie szalej z podawaniem jako przykładu Tel Avivu - bo zawsze znajdziesz jakieś przykłady na poparcie tezy - w Gambii w ogóle nie ma tramwajów i radzą sobie... a poważnie spójrz na Szanghaj - w 16 lat wybudowano 11 linii metra i kolej magnetyczną... spójrz na Berlin - głównie metro, kolej autobusy i na końcu tramwaje, spójrz na Londyn metro kolej i autobusy... Paryż... Nowy Jork ... wszystkie wielkie metropolie stawiają na metro i autobusy...

  • wawat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 23:32 ~wawat

    Kto protestuje przeciwko tramajowi?
    Ktoś kto miał PKS co 4 godziny?
    Przecież wyjechać z osiedla chcecie, a bez tramwaju to trzy razy więcej autobusów trzeba!!! Gdzie tu logika? Chcecie więcej spalin czy chodzić na piechotę?

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 22:59 SEBBAX

    TWARDY~TWARDY

    Jedynym argumentem jaki mają w rękach przeciwnicy tej inwestycji to awarie , czy wypadki w wyniku których tramwaje stoją i nie wiozą pasażerów. A nie dopuszczają myśli , że transport szynowy to przyszłość wszystkich rozwijających się metropolii. Miasta , które mają już infrastrukturę ciągle ją powiększają , a te co nie było takiej nigdy budują od podstaw. {Tel Awiw}. Autobusy to tylko spaliny , hałas z silników , zniszczona nawierzchnia tworząca głębokie koleiny i zajęte ulice na bus pasy. O elektrycznych nawet nie wspomnę jakie zagrożenie tworzą dla pasażerów , wystarczy małe przebicie i prąd porazi wszystkich siedzących , bo każdy metalowy element to przewodnik prądu. Nie dajcie sobie wmówić , że tramwaje to zły pomysł. Bardzo dobry !!! Brawo władze miasta , brawo zwolennicy tej inwestycji , brawo ja !!!

    ~~Twardy - takie samo prawdopodobieństwo jest w tramwaju jak i w autobusie, że porazi Ciebie prąd - argument nie trafiony...
    osobiście uważam, że tramwaje mogą być uzupełnieniem - ale nie podstawą komunikacji publicznej.
    Masz rację, że miasta rozwijają transport szynowy - ale zazwyczaj podziemny - nie szalej z podawaniem jako przykładu Tel Avivu - bo zawsze znajdziesz jakieś przykłady na poparcie tezy - w Gambii w ogóle nie ma tramwajów i radzą sobie... a poważnie spójrz na Szanghaj - w 16 lat wybudowano 11 linii metra i kolej magnetyczną... spójrz na Berlin - głównie metro, kolej autobusy i na końcu tramwaje, spójrz na Londyn metro kolej i autobusy... Paryż... Nowy Jork ... wszystkie wielkie metropolie stawiają na metro i autobusy...

  • WTA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 22:10 ~WTA

    Toms~Toms

    Tak ale ten "parowóz" jest poza Warszawą, bo głównym wytwórcą prądu dla miasta nie są Siekierki a Kozienice, a do tego ma tak czy inaczej filtr oczyszczający dym z wielu świństw. Autobus zaś nawet najbardziej "ekologiczny" smrodzi wesoło przechodniom w nos. Poza tym istnienie w Warszawie tramwajów przekłada się w bardzo znikomy sposób na zwiększenie zanieczyszczeń wydzielanych przez elektrownie.

    W Warszawie dymią trzy duże elektrownie. Więc ten "parowóz" jak najbardziej jest również w Warszawie.

    W Kozienicach także mieszkają ludzie i zupełnie nie trafia do mnie argument, że ich można truć, po to żeby po Warszawie jeździły "czyste" tramwaje.

    Elektrownie węglowe mają filtry oczyszczające dym z wielu świństw, a mimo to znajdują się w absolutnej czołówce europejskich trucicieli. Filtry zainstalowane w warszawskich autobusach spełniają natomiast wyśrubowane najsurowszych europejskich standardów emisji spalin EURO6. Autobusy spełniające tą normę bez porównania mniej zanieczyszczają powietrze niż elektrownie węglowe produkujące prąd dla tramwajów.

    Podsumowując:
    Istnienie w Warszawie sieci tramwajowej przekłada się na zwiększenie zanieczyszczenia powietrza w porównywalny sposób co istnienie sieci autobusowej. Argument o ekologiczności i czystości tramwajów jest zwyczajnym kłamstwem mającym uzasadnić wydawanie setek milionów złotych z publicznych pieniędzy na kolejne chybione inwestycje tramwajowe.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 20:16 WARSZAWA…


    dymisja HGW~dymisja HGW

    Chory pomysł z tym tramwajem na Gocław...Pani HGW znowu się kompromituje !
    obserwator~obserwator



    Jak była mowa o metrze na Gocław, to czytałem mnóstwo wypowiedzi że to bez sensu, że trzeba długo czekać etc. Że potrzebny tramwaj. Teraz jak ma być tramwaj, to też źle. Ludzie opamiętajcie się. Jak Wam zawsze źle to się wyprowadźcie gdzieś, gdzie nie trzeba korzystać z komunikacji.


    ~obserwator..Masz racje,bo i tak im źle i tak nie dobrze.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2017 20:15 WARSZAWA…


    jaaa~jaaa

    O naiwni Gocławianie. Zlikwidują autobusy, zostanie wam tramwaj, który nie raz rozkraczy wam się na działkach. Miłej przebieżki do najbliższego środka lokomocji :) Poza tym chyba nie wiecie, że tramwaje jeden za drugim jadą z Wiatracznej, dobijają do nich następne z Zielenieckiej. Przystanek od Międzynarodowej do ronda Waszyngtona pokonuje się nie raz w 10- 15 minut już teraz. Co będzie później? Trzeba nie mieć rozeznania żeby walczyć o tramwaj na złość Saskiej Kępie, a nie zacząc walczyć o metro!!!!!!!
    normalny~normalny


    Zastanow sie dlaczego paru gosci lobbuje za tramwajem przez PUSTE działki ktore od zawsze chcieli zabudowac deweloperzy. Tu nie ma przypadkow



    Jaką linią tramwajową jedziesz tyle minut na tym odcinku,co napisałeś? Tramwaj odcinek: Kinowa>Rondo Waszyngtona pokonuje w 5 minut,więc skąd ci się wzięło 10-15 minut?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »