Informacje

10.09.2013 19:33 trening na symulatorze

Uczą się Inspiro,
"jeżdżą" w śniegu

SERWISY:

Maszyniści trenują prowadzenie nowoczesnych wagonów Inspiro na symulatorze jazdy. Obsługa uczy się jazdy  m. in. w śniegu.

- Trwa szkolenie maszynistów do prowadzenia pociągów Inspiro. Prowadzone są jazdy próbne i wykłady – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Warszawskiego Metra.

We wtorek ratusz na swoim profilu w serwisie YouTube udostępnił film ze szkolenia.

Metrem przez śnieg

Jedną z opcji symulatora jest jazda w śniegu. Taka sytuacja jest jednak możliwa tylko na terenie stacji techniczno-postojowej na Kabatach, gdzie przez moment pociągi jeżdżą pod chmurami. W pozostałych ujęciach widać już Inspiro jadące w tunelach.

Nocami - oprócz szkoleń - trwają również jazdy homologacyjne, które mają pozwolić na uzyskanie zaświadczenia dopuszczającego Inspiro do jazdy w Polsce. Homologację wydaje Urząd Transportu Kolejowego – Jazdy trwają od połowy lipca – mówi Malawko. Cały czas nie wiadomo, kiedy dokładnie homologacja zostanie wydana. Możliwe jednak, że pierwszych pasażerów nowoczesny skład przewiezie po I linii metra na przełomie września i października.

Pierwsze pociągi w Warszawie

Pierwszy pociąg Inspiro przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów, które zasilą obie linie metra. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

Nowe pociągi różnią się od tych, które jeżdżą obecnie m.in. tym, że są jednoprzestrzenne, czyli nie trzeba będzie wysiadać z pociągu, by przejść do innego wagonu.


lata/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • bravojasiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 19:31 ~bravojasiu

    eadafsasdfaf~eadafsasdfaf

    W Londynie, Nowym Jorku, Paryzu, Singapurze etc. pociagi jezdza same, a maszynisci robia co najwyzej za "stewardow"(jak chocby DLR) i to juz od lat.

    W Warszawie gdzie sa dwie linie na(o przepraszam jedna, a drugiej kawalek w budowie), calkowicie podziemne uzywa sie i cieszy z technologii rodem ze Zwiazku Radzieckiego i lat 30 gdzie maszynista jest niezbedny...

    Proponuję wszystko zautomatyzować (pociągi, autobusy, sklepy, urzędy..) i wszystkich pracy pozbawić.

  • eadafsasdfaf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 17:01 ~eadafsasdfaf

    W Londynie, Nowym Jorku, Paryzu, Singapurze etc. pociagi jezdza same, a maszynisci robia co najwyzej za "stewardow"(jak chocby DLR) i to juz od lat.

    W Warszawie gdzie sa dwie linie na(o przepraszam jedna, a drugiej kawalek w budowie), calkowicie podziemne uzywa sie i cieszy z technologii rodem ze Zwiazku Radzieckiego i lat 30 gdzie maszynista jest niezbedny...

  • Realista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 10:39 ~Realista

    Wa33~Wa33

    szkoda że jedna bryła ...bo nie będzie jak uciec przed kanarem to raz, a dwa jak śmierdziało w jednym wagonie to można było udać się do drugiego a tak będzie walić po całości brudem, potem niemytych ludzi oraz bejami z puszkami

    stare sklady tez beda jezdzic, 2 minuty mozan poczekac. goprzej jak bufetowa wydluzy przerwy miedzy kolejnymi kursami

  • Ktoś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 09:56 ~Ktoś

    tytytyt~tytytyt

    łał super symulacja ludzi, ciekawe poco było wydawać kasę na aż taką dokładną symulacje?

    Na tym polega symulacja... polecam słownik

  • chyba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 09:53 ~chyba

    Jak patrzę na te nowe wagony, to zastanawiam się kto to zaprojektował że jest takie brzydkie. Myślałem że chociaż w środku jakoś będzie wyglądało ale nic z tego po prostu fuuu.

  • tytytyt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 08:52 ~tytytyt

    łał super symulacja ludzi, ciekawe poco było wydawać kasę na aż taką dokładną symulacje?

  • ppp34

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 06:48 ~ppp34

    Wa33~Wa33

    szkoda że jedna bryła ...bo nie będzie jak uciec przed kanarem to raz, a dwa jak śmierdziało w jednym wagonie to można było udać się do drugiego a tak będzie walić po całości brudem, potem niemytych ludzi oraz bejami z puszkami

    No i oczywiście będzie obowiązkowe łażenie po całej długości, bo skoro jest taka możliwość, to oczywiście trzeba z niej skorzystać.

  • Paulina1902

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2013 22:31 ~Paulina1902

    janek~janek

    a po co w śniegu jak oni w tunelu jeżdżą tylko

    Jak byś przeczytał uważnie tekst to byś wiedział ;)

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2013 22:27 ~Nick

    janek~janek

    a po co w śniegu jak oni w tunelu jeżdżą tylko

    Czytaj ze zrozumieniem

  • Wa33

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2013 20:43 ~Wa33

    szkoda że jedna bryła ...bo nie będzie jak uciec przed kanarem to raz, a dwa jak śmierdziało w jednym wagonie to można było udać się do drugiego a tak będzie walić po całości brudem, potem niemytych ludzi oraz bejami z puszkami

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »