Informacje

04.04.2014 06:31 GDDKiA przesuwa termin otwarcia kopert

Tysiąc pytań do przetargu. Opóźnia się budowa obwodnicy Marek

SERWISY:

Przeciąga się wybór firmy, która wybuduje obwodnicę Marek. Drogowcy podają kolejne terminy otwarcia kopert, a kierowcy ze strachem patrzą na oddalający się termin oddania inwestycji. Ten przesuwa się co najmniej o kilka miesięcy.

- Otwarcie przetargu na obwodnicę Marek zostało przesunięte na 23 kwietnia - przyznaje w rozmowie z tvnwarszawa.pl Agnieszka Stefańska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Oznacza to kilkumiesięczny poślizg w procesie inwestycyjnym. W maju ubiegłego roku GDDKiA informowała bowiem, że podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowane jest na styczeń 2014 roku. Później mówiono o połowie lutego, potem początku kwietnia. Żadnego z tych terminów nie udało się dotrzymać. Dlaczego?

Tysiąc pytań od firm

Jak wyjaśnia Stefańska, długi czas rozstrzygania przetargu wynika z ogromnej liczby pytań, które zadają uczestnicy postępowania. W sumie było ich około tysiąc.

- Pytania dotyczą takich kwestii jak nawierzchnia na ścieżkach rowerowych, zaprojektowania kanałów akustycznych czy wycinki drzew - wylicza przedstawicielka GDDKiA. Ale po chwili dodaje, że pytania są naturalną częścią przetargów dotyczących dużych inwestycji. - To sposób na wyjaśnienie wątpliwości - twierdzi.

Przesuwają termin oddanie drogi

W opóźnieniu drogowcy dostrzegają wręcz pewne plusy. - Dzięki temu firmy mają więcej czasu na dopracowanie ofert, co pozwala wierzyć, że będę one przygotowane w sposób, który pozwoli na sprawną, bezproblemową realizację kontraktu. Sprawi, że wykonawcy oszacują wartość kontraktu w sposób adekwatny do koniecznego nakładu pracy - tłumaczy Agnieszka Stefańska.

Jednak przeciągający się przetarg oznacza, że nie zostanie dotrzymany termin oddania inwestycji, który deklarowała GDDKiA, czyli koniec 2016 roku dla pierwszej części inwestycji i kwiecień 2017 dla drugiej. - Obecne plany przewidują otwarcie obwodnicy Marek w pierwszej połowie 2017 roku. Dokładny termin będzie można określić po  rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy- odpowiada Stefańska.

Inwestycja podzielona na dwie części

Inwestycja będzie prowadzona w dwóch częściach. Pierwsza - od węzła Marki (bez węzła) do węzła Kobyłka - zostanie zrealizowana w 32 miesiące od dnia podpisania umowy. Druga - od węzła Kobyłka (bez węzła) do węzła Radzymin Płd. - zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy.

Jak informuje GDDKiA, w ciągu 32 miesięcy zostanie oddany do ruchu nowy ciąg drogi S8, cztery miesiące przeznaczone będą na remont fragmentu starej DK nr 8.

W grudniu 2013 roku wojewoda mazowiecki zatwierdził projekt budowlany i zezwolił na budowę I etapu obwodnicy miasta. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Dwie jezdnie po trzy pasy

Droga S8 na odcinku Marki - Radzymin będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu oraz obustronny pas awaryjny. Dojazd do drogi będzie możliwy poprzez cztery węzły drogowe: Zielonka, Kobyłka, Wołomin i Radzymin Południowy.

GDDKiA poinformowała, że zostaną wybudowane także chodniki i ścieżki rowerowe. Postawione będą również zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt czy system odprowadzania i oczyszczania wód opadowych.

Część obwodnicy Warszawy

Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość 80 km. Do tej pory powstało około 40 proc. docelowego ringu, czyli 37,1 km. W budowie jest kolejne 4,6 km.

Na wybór wykonawców następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) ogłoszone zostały postępowania przetargowe.

Na ostatni odcinek obwodnicy – 22,4 km drogi S17 - nazywany Wschodnią Obwodnicą Warszawy przygotowywana jest dokumentacja- informowała pod koniec 2013 GDDKIA.

su/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • stary belfer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.08.2014 22:21 ~stary belfer

    Drodzy komentatorzy!
    Rozumiem, że wszyscy jesteśmy zainteresowani, by sieć drogowa z prawdziwego zdarzenia powstała jak najszybciej.Szkoda, że najwięcej do powiedzenia, co widać z treści wpisów, mają osoby nie mające pojęcia co to jest projekt inwestorski, decyzja środowiskowa, projekt wykonawczy, nie mówiąc już o samym wykonywaniu robót.Może nawet ktoś z was budował sposobem gospodarczym na działce garaż i dlatego uważa,że uprawnia go to do krytykowania w czambuł wszystkiego, co ma związek z procesem inwestycyjnym.
    Dajcie sobie na wstrzymanie, bo za kilka lat będziecie musieli odszczekiwać to wszystko, co dzisiaj piszecie.Tak samo wieszaliście psy na budowie I. i II. linii metra, czy na autostradach po których dzisiaj jeździcie,nie mając pojęcia jak trzeba się po nich poruszać, włączać do ruchu czy umożliwiać innym użytkownikom płynne włączanie się do ruchu.O najeżdżaniu na tylny zderzak czy wyprzedzaniu na szosie z prawej strony nie warto wspominać. Rezultatem tego są codzienne warszawskie komunikaty o wypadkach na S2, S8 czy A2. Do wszystkiego trzeba dorosnąć,tak samo jak do pisania komentarzy bez błędów ortograficznych.
    Trochę pokory z waszej strony i szacunku dla tych, którzy budują.I nie kradnijcie wszystkiego, co da się wywieźć z budowy, z zakładu w którym pracujecie czy papieru z toalety. Wtedy i w asfalcie będzie więcej asfaltu, mniej wody w szynce a toaleta publiczna nie będzie pomazana i mniej śmierdziała.

  • h u j

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.05.2014 17:29 ~h u j

    Ludzie ruszcie sie w tej całej papierologi ile mozna czekać! !

  • uuu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.04.2014 11:20 ~uuu

    pytań tak naprawdę moży być ok.100 - z doświadczenia większość pytań się powtarza zważywszy że Wykonawców jest 15-20 - też myślę że te odpowiedzi to nie jest jakiś dramat - swoją drogą gdyby przetarg był lepiej przygotowany tyle pytań by nie było - na ew.nieznacące pytania i tak Zamawiający zwykle odpowiada "przyjąć zgodnie z SIWZ"

  • Zibiroad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2014 19:31 ~Zibiroad

    Pytania można zadawać zawsze, Zamawiający nie musi odpowiedzieć na te zadane po terminie, ale przecież GDDKiA chce wyjasnić wszelkie wątpliwości :). A poza tym pozostaje KIO


    W PZP nie ma czegoś takiego, jak pytania do odpowiedzi, chyba, że odpowiedzi ukazały się przed ustawowym terminem składania pytań (czyli przed połową czasu trwania postępowania - jesli 42 dni, to 21 dnia można złożyć pytania, po tym czasie zamawiający nie ma obowiązku odpowiadać).

    1000 pytań to nie jest jakiś dramat przy takim postępowaniu.

    Zibiroad~Zibiroad

    A teraz będą pytania do odpowiedzi, ponieważ na wiele pytań odpowiedź jest nie na temat. Poza tym nikt chyba nie napisał, że Decyzja ZRID (odpowiednik pozwolenia na budowę)na pododcinek A została zaskarżona i wg mojej oceny będzie unieważniona bo argumenty skarżącego są mocne.
    MMM~MMM



  • Marion

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2014 15:44 ~Marion

    Jeżeli jest 1000 pytań tzn, że ten co przygotował przetarg powinien dostać CZAPĘ za sabotaż.

  • MMM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2014 13:04 ~MMM

    W PZP nie ma czegoś takiego, jak pytania do odpowiedzi, chyba, że odpowiedzi ukazały się przed ustawowym terminem składania pytań (czyli przed połową czasu trwania postępowania - jesli 42 dni, to 21 dnia można złożyć pytania, po tym czasie zamawiający nie ma obowiązku odpowiadać).

    1000 pytań to nie jest jakiś dramat przy takim postępowaniu.

    Zibiroad~Zibiroad

    A teraz będą pytania do odpowiedzi, ponieważ na wiele pytań odpowiedź jest nie na temat. Poza tym nikt chyba nie napisał, że Decyzja ZRID (odpowiednik pozwolenia na budowę)na pododcinek A została zaskarżona i wg mojej oceny będzie unieważniona bo argumenty skarżącego są mocne.

  • ŻOŁNIERSKA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2014 09:43 ~ŻOŁNIERSKA

    za 5 lat to nawet nie rozpoczną budować odcinka S17

  • Warszawiak69

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.04.2014 08:44 Warszawiak69



    stonka~stonka

    Jeżeli ktoś myślał czy ma nadzieję, że GDDKiA przygotuje dobrą dokumentację (Projekt, SIWZ, Specyfikacje Techniczne) to znaczy, że nie wie: kto tam pracuje, komu (na jakiej zasadzie) zlecane są prace projektowe i w jaki sposób jest zarządzana ta instytucja. "Pocieszające" jest tylko to, że na PKP jest jeszcze gorzej.
    Proponuję sięgnąć do historii przetargu na dostosowanie DK8 do "eski" od węzła modlińska do węzła powązkowska...
    Stawiam perły przeciwko wieprzom, że termin o którym wspomina Pani rzecznik, przedłuży się o co najmniej pół roku.
    jaro~jaro



    Przede wszystkim, żeby zrobić tę obwodnicę potrzebne są pieniądze. Rudy ich nie da bo nie ma. W GDDKiA będą udawali, że szykują się do budowy, a w rzeczywistości będą mnożyć problemy. Może za jakieś 5 lat, jak będzie zmiana rządu ta obwodnica zostanie wybudowana. Dopóki rudy rządzi nic się nie zmieni w sprawie.
    Antypis~Antypis


    A skąd jaruś weźmie na to pieniądze?


    Ma już przecież luźne 6 miliardów to znajdzie jeszcze drugie 6 miliardów.

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.04.2014 21:43 ~kierowca

    Najlepsze w tym jest to, że nie ma źródeł finansowania inwestycji. Teraz im więcej zapytań, tym więcej czasu na zebranie, wykrojenie środków na inwestycję. Ja prognozuję, że inwestycja nie ruszy przed 2020 rokiem.

  • Antypis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.04.2014 16:48 ~Antypis


    stonka~stonka

    Jeżeli ktoś myślał czy ma nadzieję, że GDDKiA przygotuje dobrą dokumentację (Projekt, SIWZ, Specyfikacje Techniczne) to znaczy, że nie wie: kto tam pracuje, komu (na jakiej zasadzie) zlecane są prace projektowe i w jaki sposób jest zarządzana ta instytucja. "Pocieszające" jest tylko to, że na PKP jest jeszcze gorzej.
    Proponuję sięgnąć do historii przetargu na dostosowanie DK8 do "eski" od węzła modlińska do węzła powązkowska...
    Stawiam perły przeciwko wieprzom, że termin o którym wspomina Pani rzecznik, przedłuży się o co najmniej pół roku.
    jaro~jaro



    Przede wszystkim, żeby zrobić tę obwodnicę potrzebne są pieniądze. Rudy ich nie da bo nie ma. W GDDKiA będą udawali, że szykują się do budowy, a w rzeczywistości będą mnożyć problemy. Może za jakieś 5 lat, jak będzie zmiana rządu ta obwodnica zostanie wybudowana. Dopóki rudy rządzi nic się nie zmieni w sprawie.


    A skąd jaruś weźmie na to pieniądze?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »