Informacje

31.05.2016 17:58 Przetarg do powtórki?

Tylko jedna firma chętna
do kontroli biletów

SERWISY:

ZTM otworzył oferty w przetargu na firmę, która będzie kontrolować bilety w komunikacji miejskiej. Wpłynęła tylko jedna oferta, a jej wysokość przewyższa zaplanowaną przez urzędników kwotę. Dlatego już przymierzają się do powtórzenia przetargu.

Jak podał Zarząd Transportu Miejskiego, oferta firmy Rewizor opiewa na 11,7 mln zł brutto. Tymczasem urzędnicy zaplanowali na ten cel 10 mln zł brutto.

- Przetarg może być unieważniony z tytułu przekroczenia kwoty. Sprawdzamy też, czy złożona dokumentacja jest zgodna z wymogami jakie określiliśmy. Decyzję musimy podjąć w ciągu 60 dni od chwili otwarcia ofert - mówi Mariusz Śledziewski, kierownik Działu Kontroli Biletów w ZTM.

Ponad 100 tysięcy kontroli więcej

Dlaczego ZTM decyduje się na zatrudnienie firmy zewnętrznej? Przede wszystkim po to, żeby zwiększyć liczbę kontroli i minimalizować koszty (odchodzą koszty obsługi administracyjno-kadrowej).

Kontrolerzy zatrudnieni przez firmę będą sprawdzać bilety codziennie, zarówno w pierwszej i drugiej strefie. W dni robocze będzie ich co najmniej 20, a w weekendy i święta – co najmniej ośmiu. Każdego miesiąca kontrolerzy zatrudnieni przez wybraną w przetargu firmę będą musieli wykonać co najmniej 107 100 kontroli.

- W tej chwili mamy miedzy 300 a 400 tysięcy kontroli miesięcznie - tłumaczy Śledziewski.

Odporni na stres, znający angielski

ZTM zastrzegł, że każdy kontroler zatrudniony do sprawdzania biletów na zlecenie ZTM będzie musiał być pełnoletni, niekarany, o dobrym zdrowiu, a także "wykazywać się kulturą osobistą i odpornością na stres". Kontrolerzy muszą mieć minimum średnim wykształceniem oraz znać angielski lub rosyjski.

Zanim ruszą w miasto będą musieli zdać egzamin ze znajomości przepisów w ZTM.

b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • pan Cerowany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 16:42 ~pan Cerowany

    gość~gość

    jeżeli mi się notorycznie spóźnia jedyny autobus którym mogę z pracy wrócić do domu, najczęściej nawet 15 minut, to odpowiedź do kontrolera będzie prosta - skasuję bilet 15 minut po wejściu do autobusu, bo nie mam pewności że nie powiększy opóźnienia, a mój bilet będzie nieważny. Koleżanka dostała mandat bo kontrola była minutę po upływie terminu ważności biletu, a autobus gramolił się do świateł które w końcu zmieniły się na czerwone. Jeżeli mam płacić za usługę to ma być ona wykonana poprawnie i bez zastrzeżeń, jeżeli autobus ma być 13 po a jest 25 po to nie widzę powodu dla którego mam kasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, bo przewoźnik nie wywiązał się ze swojej części umowy przewozu osób.


    Pogadać dobra rzecz, ale dostaniesz mandat i możesz sobie...pogadać.Autobus ma prawo być opóźniony i basta, nie zacznie latać z powodu, że stoisz na przystanku.

  • Driver_bus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 16:35 ~Driver_bus



    Piękny Roman~Piękny Roman

    "W tej chwili mamy miedzy 300 a 400 tysięcy kontroli miesięcznie"
    "Każdego miesiąca kontrolerzy zatrudnieni przez wybraną w przetargu firmę będą musieli wykonać co najmniej 107 100 kontroli."
    Może ja orłem z matematyki nie jestem, ale 170tyś to zdecydowanie mniej niż 300-400tyś.
    Paweł~Paweł
    Ani z logiki, ani z matematyki ani z języka polskiego. Te 300-400 tys. kontroli wykonują zatrudnieni dotychczas. Te 107 tys. ma wykonać nowa firma.

    Jasiu~Jasiu




    Ja przez 5 lat liceum nie kupiłem ani jednego biletu. Do tej pory jezdzę na gapę.

    1) w zimę klima włączona na maxa
    2) w lato klima wyłączona, można się udusić ze smrodu i ciepła
    3) ciągle likwidują dobre połączenia, tłumaczac się, że BĘDZIE metro. Ale nie ma ...
    4)zapchane autobusy i kierowcy buraki chamujący jakby jechali z ziemniakami
    5) no i oczywiście ceny biletów. Przecież TO JEST ZŁODZIEJSTWO

    Jak nie kupiłeś biletu to nie masz prawa wymagać czegokolwiek.
    W zimę klima nie może być włączona co najwyżej ogrzewanie.
    W lato różnie z tym bywa. Nie zależy to od kierowcy tylko od tego czy autobus ma klimę(starsze generacje) i czy ma wpisaną klimę w kartę drogową. Jeżeli nie ma to zażalenie do ZTM-u kierować. To oni wyznaczają czy w danym dniu ma być klima czy nie. Powtarzam to nie kierowca o tym decyduje.
    A kierowcy hamują tak jak pozwalają na to warunki drogowe. Ile jest przypadków zajechania drogi, wychodzących pieszych i innych różnych czynników wpływających na jazdę.

  • patka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 15:49 ~patka

    [/cytat_2428469]
    W takim przypadku - jesli przejazd rozkladowo mial trwac 20 minut, a ze wzgledu np. Na korki trwal 30 minut i bilet zakonczyl waznosc - nie nalezalo przyjmowac mandatu- czyli nie podpisywac nic kontrolerowi. Sady juz wielokrotnie w takich przypadkach stawaly po stronie pasazera, poniewaz jak napisales usluga byla wykonana wadliwie i Ty miales prawo skasowac bilet 20 minutowy skoro zgodnie z rozkladem miales jechac 20 minut.
    [/cytat_2428546]

    Korzystając z komunikacji miejskiej powinieneś znać obowiązujące w niej przepisy, a jasno jest zapis, że wydłużenie czasu podróży nie wydłuża czasu ważności biletu. Pasażer powinien zaplanować swoją podróż i jeżeli na rozkładzie jest 20 minut do celu,to wiadomo, że nie zawsze jest to 20 minut, ba nawet często się zdarza, że droga zajmuje nam 22 minuty i wtedy wezwanie jest wystawione słusznie. Bilet 20 minutowy kosztuje 3,40 natomiast 75 minutowy jest tylko złotówkę droższy. Czasem warto zapłacić złotówkę więcej niż 190,60. Zatem Twoje wypowiedź "nie nalezalo przyjmowac mandatu- czyli nie podpisywac nic kontrolerowi" nie dość, że jest błędna to jeszcze nie ma żadnego uargumentowania. :)

  • PiRoman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 15:11 ~PiRoman

    Biorac pod uwage, ze to prawdopodobnie przetarg (cena) za rok wspolpracy, to kwoty sa zatrwazajace. 20Kontrolerow w tygodniu, 8 w weekendy, liczac po 8h dziennie w pracy to wychodzi tygodniowo 704 godzin, mnozac to razy 4, 2816 godzin miesiecznie.. i do tego razy 12 miesiecy.. 33792 godzin pracy za 10 000 000zl. Stawka godzinowa wychodzi prawie 296zl. Biorac pod uwage, ze zatrudniajac pracownika brutto brutto wyszlo by max 50zl za godzine, to jak rozbudowana musi byc biurokracja, skoro bardziej oplaca sie wziac firme zewnetrza o stawce 296zl za godzine ?

  • patka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 13:53 ~patka


    gość~gość

    jeżeli mi się notorycznie spóźnia jedyny autobus którym mogę z pracy wrócić do domu, najczęściej nawet 15 minut, to odpowiedź do kontrolera będzie prosta - skasuję bilet 15 minut po wejściu do autobusu, bo nie mam pewności że nie powiększy opóźnienia, a mój bilet będzie nieważny. Koleżanka dostała mandat bo kontrola była minutę po upływie terminu ważności biletu, a autobus gramolił się do świateł które w końcu zmieniły się na czerwone. Jeżeli mam płacić za usługę to ma być ona wykonana poprawnie i bez zastrzeżeń, jeżeli autobus ma być 13 po a jest 25 po to nie widzę powodu dla którego mam kasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, bo przewoźnik nie wywiązał się ze swojej części umowy przewozu osób.

    panstwo_marionetkowepanstwo_marionetkowe

    W takim przypadku - jesli przejazd rozkladowo mial trwac 20 minut, a ze wzgledu np. Na korki trwal 30 minut i bilet zakonczyl waznosc - nie nalezalo przyjmowac mandatu- czyli nie podpisywac nic kontrolerowi. Sady juz wielokrotnie w takich przypadkach stawaly po stronie pasazera, poniewaz jak napisales usluga byla wykonana wadliwie i Ty miales prawo skasowac bilet 20 minutowy skoro zgodnie z rozkladem miales jechac 20 minut.

  • panstwo_marionetkowe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 12:38 panstwo_ma…

    gość~gość

    jeżeli mi się notorycznie spóźnia jedyny autobus którym mogę z pracy wrócić do domu, najczęściej nawet 15 minut, to odpowiedź do kontrolera będzie prosta - skasuję bilet 15 minut po wejściu do autobusu, bo nie mam pewności że nie powiększy opóźnienia, a mój bilet będzie nieważny. Koleżanka dostała mandat bo kontrola była minutę po upływie terminu ważności biletu, a autobus gramolił się do świateł które w końcu zmieniły się na czerwone. Jeżeli mam płacić za usługę to ma być ona wykonana poprawnie i bez zastrzeżeń, jeżeli autobus ma być 13 po a jest 25 po to nie widzę powodu dla którego mam kasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, bo przewoźnik nie wywiązał się ze swojej części umowy przewozu osób.


    W takim przypadku - jesli przejazd rozkladowo mial trwac 20 minut, a ze wzgledu np. Na korki trwal 30 minut i bilet zakonczyl waznosc - nie nalezalo przyjmowac mandatu- czyli nie podpisywac nic kontrolerowi. Sady juz wielokrotnie w takich przypadkach stawaly po stronie pasazera, poniewaz jak napisales usluga byla wykonana wadliwie i Ty miales prawo skasowac bilet 20 minutowy skoro zgodnie z rozkladem miales jechac 20 minut.

  • FullSize

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 12:22 ~FullSize

    Sugeruje Kupić rower.



    Ja przez 5 lat liceum nie kupiłem ani jednego biletu. Do tej pory jezdzę na gapę.

    1) w zimę klima włączona na maxa
    2) w lato klima wyłączona, można się udusić ze smrodu i ciepła
    3) ciągle likwidują dobre połączenia, tłumaczac się, że BĘDZIE metro. Ale nie ma ...
    4)zapchane autobusy i kierowcy buraki chamujący jakby jechali z ziemniakami
    5) no i oczywiście ceny biletów. Przecież TO JEST ZŁODZIEJSTWO
    [/cytat_2428341]

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 11:31 ~gość

    jeżeli mi się notorycznie spóźnia jedyny autobus którym mogę z pracy wrócić do domu, najczęściej nawet 15 minut, to odpowiedź do kontrolera będzie prosta - skasuję bilet 15 minut po wejściu do autobusu, bo nie mam pewności że nie powiększy opóźnienia, a mój bilet będzie nieważny. Koleżanka dostała mandat bo kontrola była minutę po upływie terminu ważności biletu, a autobus gramolił się do świateł które w końcu zmieniły się na czerwone. Jeżeli mam płacić za usługę to ma być ona wykonana poprawnie i bez zastrzeżeń, jeżeli autobus ma być 13 po a jest 25 po to nie widzę powodu dla którego mam kasować bilet niezwłocznie po wejściu do autobusu, bo przewoźnik nie wywiązał się ze swojej części umowy przewozu osób.

  • za drogo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 11:21 ~za drogo

    "W dni robocze będzie ich co najmniej 20, a w weekendy i święta – co najmniej ośmiu. Każdego miesiąca kontrolerzy zatrudnieni przez wybraną w przetargu firmę będą musieli wykonać co najmniej 107 100 kontroli."

    od kiedy ukradli mi rower i policja nic z tym nie zrobila, nie kupuje biletow. kozystam z komunikacji pare razy dziennie i kontrolera nie widzailem od ladnych 3 lat. p.s. jakby bilet 75 min nie kosztowal 4,40 to mialbym za kazdym razem.

  • karawanirz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.06.2016 11:02 ~karawanirz



    Piękny Roman~Piękny Roman

    "W tej chwili mamy miedzy 300 a 400 tysięcy kontroli miesięcznie"
    "Każdego miesiąca kontrolerzy zatrudnieni przez wybraną w przetargu firmę będą musieli wykonać co najmniej 107 100 kontroli."
    Może ja orłem z matematyki nie jestem, ale 170tyś to zdecydowanie mniej niż 300-400tyś.
    Paweł~Paweł
    Ani z logiki, ani z matematyki ani z języka polskiego. Te 300-400 tys. kontroli wykonują zatrudnieni dotychczas. Te 107 tys. ma wykonać nowa firma.

    Jasiu~Jasiu




    Ja przez 5 lat liceum nie kupiłem ani jednego biletu. Do tej pory jezdzę na gapę.

    1) w zimę klima włączona na maxa
    2) w lato klima wyłączona, można się udusić ze smrodu i ciepła
    3) ciągle likwidują dobre połączenia, tłumaczac się, że BĘDZIE metro. Ale nie ma ...
    4)zapchane autobusy i kierowcy buraki chamujący jakby jechali z ziemniakami
    5) no i oczywiście ceny biletów. Przecież TO JEST ZŁODZIEJSTWO

    Klima w zimie, taaa... znawca bez biletu.Brak elementarnej kultury i rozumu.
    KLIMA włącza się automatycznie !!!rozpoznaje temperaturę wewnątrz, więc w zimie się nie załączy.Jak się nie ma o czymś pojęcia zielonego, to trzyma się język za zębami.Mniej głupot się rodzi.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »