Informacje

25.10.2013 15:00 oferta za 185,4 mln złotych

Tylko jedna firma chce sprzedać Warszawie tramwaje

SERWISY:

Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty, które wpłynęły w przetargu na 30 nowych, niskopodłogowych składów. Tramwajarze nie będą mieli dużego wyboru. Ofertę złożyła jedynie bydgoska PESA.

Zaproponowana za 30 jednokierunkowych pojazdów cena to dokładnie 185 439 657,31 złotych.

Tramwaje Warszawskie planowały przeznaczyć na ten cel znacznie więcej - ponad 230 mln złotych.

Jak wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik prasowy spółki, nie oznacza to, że PESA już może czuć się zwycięzcą.

- Oferta będzie teraz analizowana. Jeżeli spełni wszystkie kryteria to zostanie podpisana umowa – tłumaczy.

Same policzą pasażerów

Zamawiane tramwaje będą miały ok. 20 metrów długości. Mają posiadać całkowicie płaską podłogę i klimatyzację w części pasażerskiej i w kabinie motorniczego. W każdym znajdą się automat biletowy oraz monitoring. Nowe tramwaje będą także wyposażone w nowoczesny system informacji obejmujący też zapowiedzi głosowe.

Składy same policzą też pasażerów. - Chodzi o to, żebyśmy wiedzieli ile osób jeździ tramwajem. Te dane są bardzo przydatne przy analizach obłożenia linii – tłumaczy rzecznik.

Wjadą na tory w 2015 roku

Nowością będzie zastosowanie w układzie napędowym zasobnika energii, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.

Pierwsze tramwaje przyjechać mają do Warszawy w I kwartale 2015 roku.

TAK WYGLĄDAŁ PIERWSZY SWING DUO, KTÓRY PRZYJECHAŁ DO STOLICY:

wp/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Sławek z Gdańska

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.12.2013 22:03 ~Sławek z Gdańska

    Tramwaje PESY są znakomite. Lubię wsiadać do tramwaju PESY. Widzę tutaj pełno wpisów Troli, którym nic nie odpowiada. Homo Sovieticus na Księżyć !

  • Czarodziej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.11.2013 01:41 ~Czarodziej

    PRZECINAK_149

    03:02 JJKILLER

    Wuj Truj~Wuj Truj

    Ciekawe, że pół wieku temu, chorzowski Konstal musiał wycofać się z bliźniaczo podobnego rozwiązania szyb w kabinie modelu 102N, ponieważ okazało się, że pojawiające się na nich nocą refleksy świetlne oślepiały zarówno motorniczego jak i kierowców pojazdów jadących z przeciwka. Teraz PESA chce powtórzyć ten sam błąd a rachunek wystawić warszawskim motorniczym i kierowcom.

    Niestety masz rację. Kupią to badziewie ludzie, którzy nigdy do kabiny weszli, i każą NAM się z tym męczyć, i zamiast patrzyć na drogę będziemy oglądać w szybie to, co dzieje się na wozie... :(

    A na dodatek naklejają teraz w SWINGACH folie antyrefleksyjna przez co prawie nie ma w lusterku wewnętrznym widoczności przedziału pasażerskiego. Poza tym,na infotronie,w czasie słonecznych dni nie widać aktualnej godziny i odchyłek,a przeciez wg tego mamy naliczna punktualność.


    Panie przecinak_149 Wypowiadasz się o folii którą na R-1 sobie chwalą.

    Fakt nikomu się niedogodzi

  • kierowca solarisa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2013 09:45 ~kierowca solarisa

    ten sam problem z szybami w kabinie mają Solarisy tu również się odbija światło utrudniając widoczność z prawej strony

  • JJKILLER

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2013 05:28 JJKILLER


    PRZECINAK_149PRZECINAK_149

    03:02 JJKILLER

    Wuj Truj~Wuj Truj

    Ciekawe, że pół wieku temu, chorzowski Konstal musiał wycofać się z bliźniaczo podobnego rozwiązania szyb w kabinie modelu 102N, ponieważ okazało się, że pojawiające się na nich nocą refleksy świetlne oślepiały zarówno motorniczego jak i kierowców pojazdów jadących z przeciwka. Teraz PESA chce powtórzyć ten sam błąd a rachunek wystawić warszawskim motorniczym i kierowcom.

    Niestety masz rację. Kupią to badziewie ludzie, którzy nigdy do kabiny weszli, i każą NAM się z tym męczyć, i zamiast patrzyć na drogę będziemy oglądać w szybie to, co dzieje się na wozie... :(

    A na dodatek naklejają teraz w SWINGACH folie antyrefleksyjna przez co prawie nie ma w lusterku wewnętrznym widoczności przedziału pasażerskiego. Poza tym,na infotronie,w czasie słonecznych dni nie widać aktualnej godziny i odchyłek,a przeciez wg tego mamy naliczna punktualność.
    albert~albert

    Oczywiście, najlepsza była kabina w parówie, szczegolnie w zimie poupychana gazetami i dwie kufajki na sobie.

    Miało to swój czar ;)

  • QAZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.10.2013 23:17 ~QAZ

    PRZECINAK_149PRZECINAK_149

    08:36 ~Makiks

    gos ~gos

    w Łodzi już sa a warszawa za łodzią no nie hanka bo referendum

    Jesteś mało zorientowany. Tramwaje Pesa już od dawna jeżdżą w Warszawie. Zakup taboru jest ciągły ze względu na wyeksploatowanie starych egzemplarzy. Chciałeś błysnąć i błysnąłeś jak popsuty salceson w promieniach słonecznych.

    Przynajmniej ze 3 lata juz PESA - SWING jeżdzi po Warszawie.

    W Łodzi jest 10 Tramicusów 122N (wąskotorowe odpowiedniki 120N), które po Warszawie jeżdżą od 2007 roku, a o modelach Jazz to nawet jeszcze im się nie śniło...

  • albert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.10.2013 21:10 ~albert

    PRZECINAK_149PRZECINAK_149

    03:02 JJKILLER

    Wuj Truj~Wuj Truj

    Ciekawe, że pół wieku temu, chorzowski Konstal musiał wycofać się z bliźniaczo podobnego rozwiązania szyb w kabinie modelu 102N, ponieważ okazało się, że pojawiające się na nich nocą refleksy świetlne oślepiały zarówno motorniczego jak i kierowców pojazdów jadących z przeciwka. Teraz PESA chce powtórzyć ten sam błąd a rachunek wystawić warszawskim motorniczym i kierowcom.

    Niestety masz rację. Kupią to badziewie ludzie, którzy nigdy do kabiny weszli, i każą NAM się z tym męczyć, i zamiast patrzyć na drogę będziemy oglądać w szybie to, co dzieje się na wozie... :(

    A na dodatek naklejają teraz w SWINGACH folie antyrefleksyjna przez co prawie nie ma w lusterku wewnętrznym widoczności przedziału pasażerskiego. Poza tym,na infotronie,w czasie słonecznych dni nie widać aktualnej godziny i odchyłek,a przeciez wg tego mamy naliczna punktualność.

    Oczywiście, najlepsza była kabina w parówie, szczegolnie w zimie poupychana gazetami i dwie kufajki na sobie.

  • Tomasz z Woly

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.10.2013 20:54 ~Tomasz z Woly

    tin~tin

    Brawo Polska firma, Brawo PESA !
    PESA zaprowonowała szybką kolej za ponad 10 razy taniej co PENDOLINO, ale nasi urzednicy olali tę propozycję.

    Zastanawia mnie to w jaki sposób wyliczacie, że PESA zbudowałaby pociągi 10 razy taniej jeśli Pendolino kosztuje 80 mln zł przy 450 miejscach siedzących, prędkości 250km/h, wagonie barowym, trzech systemach zasilania i przede wszystkim dużo większym komforcie podróży, a PESA, która nie produkuje pociągów dalekobieżnych w tegorocznym przetargu PKP IC zaoferowała pociąg z 360 miejscami, prędkością 160km/h, jednym systemie zasilania, mniejszym wagonem barowym (długość), i pociąg z platformy regionalnych, a nie dalekobieżnych zaoferowali ok 60 mln zł za pociąg. Czyli gdyby PESA umiałaby budować coś takiego jak Pendolino to też dałaby pewnie taką cenę jak Alstom albo i wyższą. I ciekawe jest też to, że skoro PESA 10 razy taniej zbudowałaby te pociągi to czemu nie wystartowała w przetargu w 2008 roku na szybkie pociągi dla PKP IC. Aha jak zawsze wina Tuska.

  • tin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.10.2013 19:51 ~tin

    Brawo Polska firma, Brawo PESA !
    PESA zaprowonowała szybką kolej za ponad 10 razy taniej co PENDOLINO, ale nasi urzednicy olali tę propozycję.

  • wolak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.10.2013 19:41 ~wolak

    pasibrzuch~pasibrzuch

    popieram co POLSKIE


    Też Popieram bo polskie ale przypomina budkę z piwem
    na Emili Plater z lat 60-tych

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.10.2013 19:37 PRZECINAK_149

    08:36 ~Makiks

    gos ~gos

    w Łodzi już sa a warszawa za łodzią no nie hanka bo referendum

    Jesteś mało zorientowany. Tramwaje Pesa już od dawna jeżdżą w Warszawie. Zakup taboru jest ciągły ze względu na wyeksploatowanie starych egzemplarzy. Chciałeś błysnąć i błysnąłeś jak popsuty salceson w promieniach słonecznych.

    Przynajmniej ze 3 lata juz PESA - SWING jeżdzi po Warszawie.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »