Informacje

18.04.2018 13:25 otwarto koperty

Tylko jedna firma chce
budować metro na Bródno

SERWISY:

Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na budowę kolejnych stacji na Targówku. Chętny był tylko jeden - konsorcjum, które budowało centralny odcinek II linii podziemnej kolejki.

Obecnie trwa budowa metra na Pradze Północ, ale w planach są kolejne stacje: C19 Zacisze (przy skrzyżowaniu Figara i Rolanda), C20 Kondratowicza (Kondratowicza przy Urzędzie Dzielnicy Targówek), C21 Bródno (Kondratowicza przy Rembielińskiej), a także tory odstawcze i oczywiście łączące je tunele.

Metro Warszawskie poinformowało właśnie, że chętny jest tylko jeden. To konsorcjum Gülermak z Astaldi (odpowiadało za centralny odcinek II linii metra, a obecnie firmy - osobno - przedłużają ją po obu stronach Wisły).

Konsorcjum zaproponowało, że prace zrealizuje za 1 397 895 000 złotych. Ratusz planowął na na ten cel 1 464 228 900 zł brutto. Teraz komisja przetargowa sprawdzi, czy oferta spełnia wymogi formalne.

"Rozbudowa o kolejne trzy stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie. Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska, która zaprojektowała między innymi rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje – przypomina Anna Bartoń, rzecznik MW.

Zmiany w projekcie

W trakcie przygotowywania dokumentacji przetargowej Metro Warszawskie wprowadziło do projektu, by ułatwić pasażerom korzystanie z metra i innych środków komunikacji publicznej.

Jak czytamy w komunikacie, stacja przy Rembielińskiej została przesunięta około 30 metrów na zachód, a wyjścia z niej będą prowadziły na przystanki tramwajowe. Z kolei stacja "Kondratowicza" została przesunięta na wschód o około 60 metrów. Ma to pozwolić na stworzenie jednego z wyjść prowadzącego na narożnik ulic Kondratowicza i św. Wincentego.

Ratusz zapowiada też, że Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy, tak aby można było wyjść z metra na przystanki tramwajowe planowanej linii na Zieloną Białołękę.

Zobacz jak wyglądają stacje, perony i tunele na budowie II linii metra na Pradze Północ i Targówku:

ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Nemo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2018 07:37 ~Nemo

    Metro powinno dojeżdżać na Zieloną Białołękę, a tak to puszczą tramwaje na Sw. Wincentego. To już lepiej ulicę na 2 pasy poszerzyć. A tak to tylko tych młodych ludzi, jadących do pracy wystawimy na ulice, żeby większe korki były. Kupili mieszkania, zainwestowali pieniądze, do pracy jeżdżą. Jakie my mamy plany zagospodarowania? Nawalić bloków, a potem brak infrastruktury... brak dróg, miejsc parkingowych, czy tras rowerowych... Myślenie boli

  • Bielańczyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.04.2018 06:34 ~Bielańczyk

    bbb~bbb

    Gdzie jest metro na "Zieloną" Białołękę"?



    Może przed następnymi wyborami partia-matka obieca Młodym Wykształconym z Większych Ośrodków Miejskich:)

  • bbb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.04.2018 23:04 ~bbb

    Gdzie jest metro na "Zieloną" Białołękę"?

  • Mnnnn

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.04.2018 10:21 ~Mnnnn



    RealLIFE~RealLIFE

    Bo przygotowanie dokumentacji przetargowej kosztuje a i tak wygrało by konsorcjum które usilnie HGW lasnowała więc firmy nawet nie próbowały (bo po co ekstra koszty?)
    Piotr~Piotr

    Te firmy teraz budują, mają tu ludzie, sprzęt, tarcze drążące - inni musieliby to dopiero kupić / pożyczyć, przywieźć, zorganizować. Wiadomo więc z góry, że złożą najlepszą ofertę. Inni też to wiedzą. Szkoda czasu i pieniędzy na przygotowanie konkurencyjnej oferty.
    Nie wiem tylko, jak niby HGW miałaby ich forsować? Kiedyś wygrali przetarg, teraz mają od tego bonusy. Może na to liczyli składając pierwszą, najtańszą ofertę?
    qaz~qaz


    Podoba mi sie fakt, ze szukasz inteligencji tam gdzie jej nie ma. Dla mnie twoj interlokutor to zmarnowany czas na tlumaczenia. Jeszcze raz wyrazy szacunku.


    A mnie się podoba, że próbujesz używać mądrych wyrazów. Już mniej to, że nie znasz ich pojęcia i nie wiesz zatem, jak ich użyć :-) Interlokutor - partner w rozmowie; rozmówca, dyskutant.

  • Z Bródna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2018 16:03 ~Z Bródna

    Metro na Bródno miało być już w 2006 roku... Jak będzie w 2026 to będzie cud...

  • dsafafsad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2018 15:18 ~dsafafsad

    RealLIFE~RealLIFE

    Bo przygotowanie dokumentacji przetargowej kosztuje a i tak wygrało by konsorcjum które usilnie HGW lasnowała więc firmy nawet nie próbowały (bo po co ekstra koszty?)



    Jesteś niepoważany i na niczym się nie znasz, ale tacy zawsze najwięcej mają do powiedzenia. Szkoda mi Ciebie.

  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2018 14:57 ~stonka


    RealLIFE~RealLIFE

    Bo przygotowanie dokumentacji przetargowej kosztuje a i tak wygrało by konsorcjum które usilnie HGW lasnowała więc firmy nawet nie próbowały (bo po co ekstra koszty?)
    Piotr~Piotr

    Te firmy teraz budują, mają tu ludzie, sprzęt, tarcze drążące - inni musieliby to dopiero kupić / pożyczyć, przywieźć, zorganizować. Wiadomo więc z góry, że złożą najlepszą ofertę. Inni też to wiedzą. Szkoda czasu i pieniędzy na przygotowanie konkurencyjnej oferty.
    Nie wiem tylko, jak niby HGW miałaby ich forsować? Kiedyś wygrali przetarg, teraz mają od tego bonusy. Może na to liczyli składając pierwszą, najtańszą ofertę?

    To że kiedyś AGP złożyło dobrą ofertę to nie oznacza, że bonusy są pewne. Wystarczy (ło) że znajdzie się gracz który chciał by wejść na rynek i tak jak kiedyś AGP tak teraz dać bardzo dobrą cenę. Gwarancji żadnej nie ma i być nie może na wolnym rynku.

  • qaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2018 14:56 ~qaz


    RealLIFE~RealLIFE

    Bo przygotowanie dokumentacji przetargowej kosztuje a i tak wygrało by konsorcjum które usilnie HGW lasnowała więc firmy nawet nie próbowały (bo po co ekstra koszty?)
    Piotr~Piotr

    Te firmy teraz budują, mają tu ludzie, sprzęt, tarcze drążące - inni musieliby to dopiero kupić / pożyczyć, przywieźć, zorganizować. Wiadomo więc z góry, że złożą najlepszą ofertę. Inni też to wiedzą. Szkoda czasu i pieniędzy na przygotowanie konkurencyjnej oferty.
    Nie wiem tylko, jak niby HGW miałaby ich forsować? Kiedyś wygrali przetarg, teraz mają od tego bonusy. Może na to liczyli składając pierwszą, najtańszą ofertę?


    Podoba mi sie fakt, ze szukasz inteligencji tam gdzie jej nie ma. Dla mnie twoj interlokutor to zmarnowany czas na tlumaczenia. Jeszcze raz wyrazy szacunku.

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2018 14:42 ~Piotr

    RealLIFE~RealLIFE

    Bo przygotowanie dokumentacji przetargowej kosztuje a i tak wygrało by konsorcjum które usilnie HGW lasnowała więc firmy nawet nie próbowały (bo po co ekstra koszty?)

    Te firmy teraz budują, mają tu ludzie, sprzęt, tarcze drążące - inni musieliby to dopiero kupić / pożyczyć, przywieźć, zorganizować. Wiadomo więc z góry, że złożą najlepszą ofertę. Inni też to wiedzą. Szkoda czasu i pieniędzy na przygotowanie konkurencyjnej oferty.
    Nie wiem tylko, jak niby HGW miałaby ich forsować? Kiedyś wygrali przetarg, teraz mają od tego bonusy. Może na to liczyli składając pierwszą, najtańszą ofertę?

  • roberto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2018 14:29 ~roberto

    pic na wodę te oferty przetargu..
    jak może wygrac inna firma skoro obecna ma tarcze, ludzi i całe zaplecze to budowy metra..
    nowe firmy nie mają szans chyba, że zejdą mocną z ceną..

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Polityczny mural po łacinie. Niestety z błędami

Polityczny mural po łacinie. Niestety z błędami

Niby zwykły napis. Ktoś mógłby nawet nazwać go bohomazem, wynikiem prymitywnego wandalizmu. Ale jeśli wczytać się dokładnie i przeanalizować niuanse,... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »