Informacje

17.04.2019 11:25 utrudnienia

Trzy stacje metra były zamknięte po wypadku

SERWISY:


Kobieta wpadła pod pociąg metra na stacji Centrum. Były utrudnienia w kursowaniu podziemnej kolejki. Stacja, na której doszło do wypadku, oraz Świętokrzyska i Ratusz-Arsenał zostały zamknięte przez około dwie godziny.

Jak podawał Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego, wypadek miał miejsce na torach w kierunku Kabat.

- Było to zdarzenie z udziałem pasażera. Nie wiemy jeszcze, jaki jest stan poszkodowanej osoby, jest na to za wcześnie. Policja prowadzi swoje czynności - relacjonował Siedlecki. I dodał, że poszkodowana osoba została zabrana do karetki.

Michał Konopka ze straży pożarnej sprecyzował, że w zdarzeniu wzięła udział kobieta. - Została uwięziona pod pociągiem. Była przytomna, gdy wyciągali ją strażacy. Została przez nich przekazana do karetki. To była szybka akcja - opisywał.

Były utrudnienia w kursowaniu pierwszej linii. Zamknięte zostały stacje Centrum, Świętokrzyska i Ratusz-Arsenał. Uruchomiona została zastępcza linia autobusowa.


ab/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Pepi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 22:38 ~Pepi

    ddd91~ddd91

    jakie trzeba posiadać umiejętnosci, doświadczenie, wykształcenie żeby potrafić wpaśc pod pod metro czy zwykły pociąg?



    Wystarczy omdleć na peronie. Do tego nie potrzeba żadnych kwalifikacji.

  • ktoś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 17:54 ~ktoś

    Arek~Arek

    Przed instalacją guzków na krawędzi peronów też były dyskusje, a po co, ile będzie kosztować. Dopiero się niewidomy musiał sp... na tory na stacji Centrum, żeby zaczęli instalować. Zrobili śliskie listwy dla niewidomych, ludzie się zaczęli przewracać - problemu nie widzieli. Dopiero teraz wymieniają na antypoślizgowe. I do drzwi peronowych dojdzie kiedyś, bo obłożenie stacji jest tak duże, że nie da się zapewnić komunikacji zastępczej. One mogą być o wiele szersze niż w pociągu, więc i różne typy wagonów dadzą radę.

    Firma Metro Warszawskie Sp. z o.o. jest bardzo ciekawą spółką. O zatrudnieniu na stanowiskach zarządzających, decyduje stopnień pokrewieństwa, a nie kwalifikacje. Główną czynnością pracowników biurowych jak również kierowników i inspektorów działów jest picie kawy, wzajemne klepanie się po plecach, jak również, towarzyskie wędrówki pomiędzy pokojami. Bardzo proszę nie czepiać sie tych ludzi. Oni najzwyklej w świecie nie znają sie na swojej pracy. Dajcie im w spokoju dotrwać do emerytury...

  • ddd91

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 17:18 ~ddd91

    jakie trzeba posiadać umiejętnosci, doświadczenie, wykształcenie żeby potrafić wpaśc pod pod metro czy zwykły pociąg?

  • Andre

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 17:13 ~Andre

    Drzwi ekranowe (peronowe) należy zainstalować najpierw na II linii metra, gdzie jeżdżą jednakowe pociągi Siemens Inspiro. Wtedy jeśli zajdzie potrzeba zakupu nowych pociągów, będzie można w przetargu umieścić warunek że mają być drzwi w określonych miejscach.
    Ponadto stacja Świętokrzyska II jest bardzo niebezpieczna dla ludzi wędrujących wzdłuż krawędzi peronu do/z łącznika z I linią metra. Zainstalowanie drzwi ekranowych z pewnością poprawiłoby bezpieczeństwo na tej stacji przesiadkowej, zwłaszcza że wkrótce będzie ona (i łącznik) jeszcze bardziej zatłoczona. A na I linii drzwi ekranowe zainstaluje się po wymianie taboru z powodu jego zużycia.

  • Zawiedziony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 15:11 ~Zawiedziony

    alexa~alexa

    Nie odnoszę się do tego przypadku ale przerażające jest co ostatnio robią ludzie i jak bezmyślnie się zachowują. Nos w telefonie, słuchawki na uszach, otępiałe spojrzenia i jazda przed siebie jak ćma do światła. Wypadków będzie więcej jak ludzie się nie ogarną.


    Dojdzie do tego że będą chcieli barierki wzdłuż wszystkich torów, dróg, chodników, mostów, zupełnie jak zagrody dla zwierząt.

  • antyniedasie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 15:10 ~antyniedasie


    marek~marek

    Kiedy ZTM wreszcie odkryje coś takiego jak drzwi peronowe?
    Antycwaniak~Antycwaniak

    To cwaniaczku zaprojektuj uniwersalne drzwi peronowe dostosowane do różnego rozstawu drzwi w pociągach metra jeżdżącego na linii M1.
    Jak zaprojektuje to wtedy pogadamy.

    A opuszczane w dół, segmentowe, otwierane na całej długości peronu? Myśleć to nie boli.

  • Albor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 14:30 ~Albor

    Hubiwaw~Hubiwaw
    Drzwi peronowe wymagaja precyzyjnego ustawienia pociagu w peronie to niesie za soba koszty. Nic nie powstrzyma roztargnienia ludzi.

    Poza tym wszystkie składy muszą mieć ustandaryzowane długości wagonów i odstępy między drzwiami. A wydaje mi się, że ruskie mają drzwi bliżej sprzęgów niż np. Alstomy

  • Arek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 14:24 ~Arek

    Przed instalacją guzków na krawędzi peronów też były dyskusje, a po co, ile będzie kosztować. Dopiero się niewidomy musiał sp... na tory na stacji Centrum, żeby zaczęli instalować. Zrobili śliskie listwy dla niewidomych, ludzie się zaczęli przewracać - problemu nie widzieli. Dopiero teraz wymieniają na antypoślizgowe. I do drzwi peronowych dojdzie kiedyś, bo obłożenie stacji jest tak duże, że nie da się zapewnić komunikacji zastępczej. One mogą być o wiele szersze niż w pociągu, więc i różne typy wagonów dadzą radę.

  • alexa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 14:11 ~alexa

    Nie odnoszę się do tego przypadku ale przerażające jest co ostatnio robią ludzie i jak bezmyślnie się zachowują. Nos w telefonie, słuchawki na uszach, otępiałe spojrzenia i jazda przed siebie jak ćma do światła. Wypadków będzie więcej jak ludzie się nie ogarną.

  • palec

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.04.2019 13:54 ~palec




    marek~marek

    Kiedy ZTM wreszcie odkryje coś takiego jak drzwi peronowe?
    Antycwaniak~Antycwaniak

    To cwaniaczku zaprojektuj uniwersalne drzwi peronowe dostosowane do różnego rozstawu drzwi w pociągach metra jeżdżącego na linii M1.
    Jak zaprojektuje to wtedy pogadamy.
    wilq~wilq


    Tu nawet nie chodzi o to że pociągi inne. Tu inaczej by musiało być wszystko zaprojektowane - masa powietrza przed i za pociągiem.
    pog~pog

    Nie muszą być od razu pod sam sufit. Zupełnie wystarczy na typową wysokość dla barierek czyli 110cm. Wciąż oczywiście nie wiem jak dostosować to do istniejącego taboru.


    Po prostu zrobić drzwi co 30cm i z bani. Jak gdzieś wypadnie słupek to i tak się go obejdzie. Ale to faktycznie skórka za wyprawkę, wagon gotówki, a wypadków na palcach jednej ręki.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »