Informacje

20.03.2016 07:26 problemy na węźle Lotnisko

Trzeci rok walczą z wodą
w tunelu S79 na lotnisko

SERWISY:

Choć od otwarcia Południowej Obwodnicy Warszawy, wraz z dojazdem na Lotnisko Chopina minęły prawie trzy lata, drogowcy wciąż walczą wodą zalewającą tunel. Są utrudnienia, nie ma za to winnych.

Chodzi o tunel na węźle Lotnisko (kiedyś węzeł MPL Okęcie), na trasie S79 prowadzącej od Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Marynarska. Inwestycja oddana została do użytku we wrześniu 2013 roku, wraz z fragmentem POW czyli trasy S2.

Ciągle walczą z wodą

Niestety, od samego początku tunel łączący trasę z lotniskiem sprawia problemy. A raczej sprawie je woda, która go notorycznie zalewa - nie raz o tym pisaliśmy.

Z tego powodu tunel był nawet przez jakiś czas całkowicie zamknięty. Dziś kierowcy mogą z niego korzystać, ale muszą zwalniać do 20 km/h. - Cały czas trwają prace, które powodują utrudnienia. Jest bardzo wąsko. Wciąż obowiązuje ograniczenie prędkości - relacjonuje Mateusz Szmelter, reporter tvnwarszawa.pl. - W związku z tym rano tworzy się korek na S79 - dodaje.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyznaje, że wciąż walczy z wodami gruntowymi. - Pierwsze usterki zostały wykryte zimą, na przełomie 2013 i 2014 roku - informuje Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA. - Trwają prace związane z odwodnieniem tunelu - dodaje.

Ile to jeszcze potrwa? - Zakładamy, że zakończą się one na przełomie maja i czerwca - odpowiada rzecznik.

Winnych brak

Od razu nasuwa się pytanie, kto jest za odpowiedzialny i czy zostaną naliczone jakieś kary?

- Prace realizowane są w ramach pięcioletniej gwarancji, przez wykonawcę tunelu. Nie ma podstaw kontraktowych do naliczenia kary umownej - odpowiada Krynicki.

Jak tłumaczy, dzisiaj nie można jednoznacznie stwierdzić, czy wykonawca użył złych materiałów, czy zmieniły się wody gruntowe, czy też wina leży po stronie zleceniodawcy czyli GDDKiA. - W tym celu wykonane zostały ekspertyzy, które mają określić jasno przyczyny,l oraz z czyjej winy doszło do zaistniałej sytuacji - dodaje Krynicki.

Ekspertyzy mają pomóc w ustaleniu, co zrobić, by problem już nie występował oraz jak go uniknąć przy innych inwestycjach.

su/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • stonka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2016 12:35 ~stonka


    Brest~Brest

    Korek na S69 to wina cwaniaków omijających kolejkę do skrętu i wciskających się tuż przed zjazdem.
    felek~felek

    To jest efekt tego korka. I wcale się nie dziwię.
    Korek tworzą barany, którym nie chce się ciągle hamować i ruszać i pokonują korki ze stałą prędkością na półsprzęgle, gdzie przed nimi spokojnie zmieściłyby się dwa samochody.

    Felek, uczniu poganiacza krów, właśnie dlatego, że samochody w "korku" jadą, wymagane jest zachowanie bezpiecznej odległości. Dzięki odpowiednim odstępom można reagować i regulować prędkość, by JECHAĆ, wolno ale jednak płynnie. Dzięki temu cała kolumna JEDZIE. A Barany wciskając się, wymuszają hamowanie.

  • nemesis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2016 11:48 ~nemesis


    Brest~Brest

    Korek na S69 to wina cwaniaków omijających kolejkę do skrętu i wciskających się tuż przed zjazdem.
    felek~felek

    To jest efekt tego korka. I wcale się nie dziwię.
    Korek tworzą barany, którym nie chce się ciągle hamować i ruszać i pokonują korki ze stałą prędkością na półsprzęgle, gdzie przed nimi spokojnie zmieściłyby się dwa samochody.

    NA PÓŁSPRZĘGLE?????
    jedzie się bez gazu na 1 czy 2! To sposób na płynną i bezkolizyjną jazdę. Korki od tego nie powstają, frajerze.

  • felek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2016 10:31 ~felek

    Brest~Brest

    Korek na S69 to wina cwaniaków omijających kolejkę do skrętu i wciskających się tuż przed zjazdem.

    To jest efekt tego korka. I wcale się nie dziwię.
    Korek tworzą barany, którym nie chce się ciągle hamować i ruszać i pokonują korki ze stałą prędkością na półsprzęgle, gdzie przed nimi spokojnie zmieściłyby się dwa samochody.

  • Nikuś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.03.2016 00:34 ~Nikuś

    Pokażcie chociaż jednego, który tam jedzie poniżej 20 km/h. Śmiało można jechać 120, gdy jest pusto, bo gdy pracują lepiej ok 60. Sprawdziłem!

  • Brest

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2016 19:39 ~Brest

    Korek na S69 to wina cwaniaków omijających kolejkę do skrętu i wciskających się tuż przed zjazdem.

  • jacek_wwa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2016 14:23 ~jacek_wwa

    obserwator~obserwator

    Dźwigowa bis... POlskiej fuszerki ciąg dalszy, byle przy przetargach na kolejne remonty coś skapało urzędasom.


    Dlaczego polskiej fuszerki? Tunel ten budowała niemiecka firma Bilfinger Berger.

  • Greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2016 14:19 ~Greg

    "Walczą z wodą" przejeżdzam tym "tunelem" codziennie od samego początku i gdyby u mnie tak pracowali dawno bym ich zwolnił. Widać ewidentnie że nie wiedzą co robią więc najwięcej czasu spędzaja na paleniu papierosów i blokowaniu ruchu. Tak się nudza że często bawią się w udawanie ze przechodzą na drugą stronę drogi, szczególnie gdy ktos ich zdaniem jedzie zbyt szybko. A to nie ich wina sko zwykłych pracowników wysłano do zaplanowania uszczelnień to co mają robić skoro na ten temat nic nie wiedzą.

  • holender

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2016 14:03 ~holender

    korek przed tunelem jest winą cwaniaków którzy do ostatniej chwili jada lewym po to żeby nagle przed samym tunelem przypomnieć sobie że w prawo trzeba by skręcić; to powoduje hamowania i kolejkę która płynnie mogłaby wjechać do tunelu czy to 20 czy 50 km/h z taką samą kultura jazdy jak w Holandii

  • mck

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2016 13:36 ~mck

    Rik~Rik

    Wysłać projektantow i wykonawców do Holandii tam wiedzą jak projektować i budować tunele pod kanałami z wodą jeżdze często takim około 700 metrów długości pod ziemią a nad głową 100 metrow
    kanał z wodą i nie widziałem kropli wody ???

    W Polsce też się da, mamy inżynierów, którzy potrafią. Daleko szukać nie trzeba - w Warszawie jest przecież tunel metra pod Wisłą. Mamy tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku. Dróg, które tunelem lub wykopem przebiegają przez tereny o wysokim poziomie wód gruntowych (np. S8 na Bemowie) też nie brak.

    Wygląda na to, że wykonana konstrukcja tego tunelu jest niedostosowana do miejsca gdzie został zbudowany. Teraz trzeba znaleźć winnego: albo ktoś kto robił badania gruntu i wprowadził w błąd projektanta, albo projektant- bo źle zaprojektował, a może wykonawca, który źle zbudował, choć miał dobry projekt.

  • Miro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.03.2016 13:28 ~Miro

    To jest sprawa bliskości Fortu VII Zbarż wypełnionego od 130 lat wodą. Projektanci S79 chcieli szybko zarobić za projekt, wykonawcy za zbudowanie ..i teraz nie ma winnych. Są rozwiązania ale już od ..trzydziestu lat nie zajmuje się projektowaniem.
    Niech młodzi POkażą co potrafią.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »