Informacje

22.11.2012 18:53 zamówienie za 533 mln zł

Trzech chętnych w przetargu na dwukierunkowe tramwaje

SERWISY:

Najkorzystniejszą cenowo ofertę na dostarczenie 45 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych złożyła dobrze znana warszawiakom bydgoska Pesa. Tramwaje Warszawskie na zakup chcą przeznaczyć ponad 553 mln zł.

O wyborze oferty w 60% zdecyduje cena, pozostałe kryteria to rozwiązania poprawiające komfort jazdy pasażerów. Ocena ofert potrwa miesiąc. Tramwaje Warszawskie zamówią również specjalistyczne wyposażenie i  pakiet naprawczy. Gwarancja na naprawy powypadkowe ma być 5-letnia.

Oferty złożyli:

SOLARIS Bus & Coach S.A. 481 394 297 zł
CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES S.A. 573 180 352 zł
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.  377 432 368 zł

Nowe tramwaje dwukierunkowe

Tramwaje mają być całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane. W każdym znajdzie się monitoring obejmujący całe wnętrze części pasażerskiej. Nowe wagony będą także wyposażone w systemem zapowiedzi głosowych oraz monitory LCD dostosowane do wyświetlania reklam. Tramwaje będą miały maksymalnie 32,5 m długości. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną dodatkowo dostosowane do potrzeb nauki jazdy.

Rozpoczęcie dostaw planowane jest po upływie 15 miesięcy od zawarcia umowy.

Składy tego typu będą kursowały m.in po moście Marii Składowskiej-Curie. .

lata//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • zxc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 15:57 ~zxc

    Szkoda że czujników smrodu po menelach w tych tramwajach nie ma!!!!!!!!!!!!

  • ccdcd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 14:55 ~ccdcd

    pesa to zlom, jakaosc wykonaia jak z biedronki

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 14:31 ~karol

    Wawka~Wawka

    Jeśli faktycznie zakupione będą wagony z PESY to dobrze. Ujednolicenie taboru jest dobrym posunięciem. Obsługa serwisowa dojdzie do takiej wprawy, że awarii będzie mniej a jesli już się coś wydarzy, to INR-y szybciej będą diagnozować te awarie i zatrzymania będą krótsze. A pamiętacie pierwsze 15 PES (3101 - 3115)? Też na początku się psuły, a po usunięciu wad okresu dziecięcego jeżdżą praktycznie bez awarii. To samo będzie ze Swingami, już jest o wiele lepiej niż na początku. A do sceptyków piszących tu o bezsensie wagonów typu DUO. Takim tramwajom można zrobić pętlę praktycznie w każdym miejscu w ciągu jednej nocy. I nie potrzeba żadnego dodatkowego terenu. Kto nie wie jak to wygląda to niech wsiądzie w tramwaj linii 3 albo 7 i wysiądzie na przystanku "Wojnicka" na ul. Kawęczyńskiej. Tam jest takie "urządzenie" przy WSM (uczelnia) a jak kto woli przy barze "Pantograf".


    NIE MASZ POJECIA O CZYM PISZESZ!

  • Krzysiek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 13:14 ~Krzysiek

    Pewnie będą jeździły do Łodzi, ma być wspólna karta miejska to się pierdyknie torowisko

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 12:20 ~Wawka

    Jeśli faktycznie zakupione będą wagony z PESY to dobrze. Ujednolicenie taboru jest dobrym posunięciem. Obsługa serwisowa dojdzie do takiej wprawy, że awarii będzie mniej a jesli już się coś wydarzy, to INR-y szybciej będą diagnozować te awarie i zatrzymania będą krótsze. A pamiętacie pierwsze 15 PES (3101 - 3115)? Też na początku się psuły, a po usunięciu wad okresu dziecięcego jeżdżą praktycznie bez awarii. To samo będzie ze Swingami, już jest o wiele lepiej niż na początku. A do sceptyków piszących tu o bezsensie wagonów typu DUO. Takim tramwajom można zrobić pętlę praktycznie w każdym miejscu w ciągu jednej nocy. I nie potrzeba żadnego dodatkowego terenu. Kto nie wie jak to wygląda to niech wsiądzie w tramwaj linii 3 albo 7 i wysiądzie na przystanku "Wojnicka" na ul. Kawęczyńskiej. Tam jest takie "urządzenie" przy WSM (uczelnia) a jak kto woli przy barze "Pantograf".

  • tramwajarz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 11:02 ~tramwajarz


    qbix~qbix

    Wytłumaczcie mi jedno bo czegoś chyba nie kumam. Po co dwukierunkowe tramwaje skoro wszędzie mamy podwójne torowiska przeznaczone do jazdy w obu kierunkach?
    Wwa~Wwa

    Skoro jeszcze tego nie kumasz!
    To już nie skumasz!


    bo przez nieudolnosc urzednikow nie mozna zrobic zwyklej petelki do nawracania. koszt torowiska takiej petli to mniej wiecej rownowartosc jednej zwrotnicy ktora tu trzeba bedzie zastosowac. oszczednosc taka ze nie trzeba kupowac hektara ziemii. w zasadzie oszczednosc zadna bo trzeba kupic specjanle tramwaje, duzo mniej wygodne niz tradycyjne (mniej miejsca we wnetrzu). grunt to oglosic ze to wielki sukces i salomonowe rozwiazanie.

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 10:53 ~karol

    bzdurna inwestycja i wciskanie kitu ze przydadza sie w razie awarii na innych liniach. torowiska tramwajowe to nie to samo co kolej. nie da sie tam jechac "pod prad" torem niewlasciwym. nie ma i nie bedzie zadnych mijanek. gronkowca juz dawno nie bedzie a my dalej bedziemy zadluzenie miasta splacac.

  • Hahahalinka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 10:19 ~Hahahalinka

    Anna~Anna

    Są droższeją.Maja mało miejsc siedzacych , więc po co ich aż tyle. Może planu8ją następne trasy bez zakończenia [Most Północny}

    Pętle dla takich tramwajów mogą być mniejsze. Mi osobiście podobają się te Solarisy

  • Be_T

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 09:32 Be_T

    A ja uważam że dużo lepiej jest zapłacić Polakom 377432368 zł za tramwaje a potem kolejne 195747984 zł za ew.! Naprawy niż jakimś Hiszpanom 573180352 zł na raz. Chyba jednak ktoś w tym ratuszu myśli w przeciwieństwie do niektórych tutaj matematyka nie boli.

  • Nikifor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2012 08:50 ~Nikifor

    45 składów do obsługi mostu północnego ???
    Troche dużo, a o ile mi wiadomo składy dwukierunkowe sa droższe od "normalnych" więc dlaczego akurat takie wybrano ?
    Czyżby planiści przewidywali takie natężenie na trasie do tarchomina ?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »