Informacje

17.07.2018 18:18 obietnice nowych inwestycji

Trzaskowski tak jak Jaki:
przeciw zwężaniu Górczewskiej

SERWISY:


Budowę czterech bezkolizyjnych skrzyżowań w rejonie Doliny Służewieckiej zaproponował we wtorek Rafał Trzaskowski. - To będzie mój priorytet - podkreślił. Kandydat na prezydenta stolicy był też pytany o propozycję zwężenia Górczewskiej po oddaniu metra. Stwierdził, że to niedobry pomysł. Niedawno do podobnego wniosku doszedł jego główny konkurent - Patryk Jaki.

Środowa konferencja Rafała Trzaskowskiego była poświęcona problemom transportowym warszawiaków. Polityk spotkał się z dziennikarzami w godzinach komunikacyjnego szczytu przy Dolinie Służewieckiej, która - mimo wakacji - stała w korku, na co zwrócił uwagę kandydat.

Wiadukty w Dolinie Służewieckiej

Dlatego pierwsza propozycja, jaką złożył, dotyczyła właśnie tego miejsca. - Tu powinna powstać seria bezkolizyjnych skrzyżowań: nad Anody [Jana Rodowicza - red.], Wilanowską, Wałbrzyską i Czarnomorską - powiedział. Dodał, że będą to skrzyżowania "oparte na wiaduktach", a nie tunele.

Trzaskowski podkreślił, że problem korków w Dolinie Służewieckiej zna z rozmów z mieszkańcami, ale też z autopsji. - Mieszkam na Ursynowie i jeśli nie jeżdżę metrem, to właśnie Dolinką Służewiecką dojeżdżam do centrum - powiedział.

Kiedy dziennikarze wytknęli politykowi PO, że podobny pomysł zgłaszała kilka lat temu obecna prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, potwierdził. - To prawda. Są takie obietnice, które nie zostały spełnione. Ale mimo wszystko nie bałem się tutaj stanąć wiedząc, że te wiadukty były obiecane - oznajmił Trzaskowski. -  Uważam, że to jest coś, co powinno się zadziać natychmiast i to jest zaniedbanie - przyznał.

Dokończenie obwodnicy, tunel w Rembertowie

Kandydat na prezydenta złożył we wtorek też kilka innych propozycji. Powiedział, że jest mnóstwo rzeczy, które można zrobić w stolicy dla kierowców.

- Przede wszystkim dokończenie obwodnicy śródmiejskiej pomiędzy rondem Wiatraczna a rondem Żaba. Jeżeli zakończymy te inwestycje, to na pewno ruch w Warszawie będzie bardziej uregulowany i na pewno korki się zmniejszą - ocenił polityk PO. To również jedna z inwestycji obiecywanych od lat. Sam Trzaskowski mówił o niej już na początku maja. Podobną deklarację złożył też pod koniec czerwca Patryk Jaki, kandydat Zjednoczonej Prawicy.

Na liście inwestycji drogowych proponowanych przez Rafała Trzaskowskiego znalazła się też budowa ulicy Nowo-Trockiej na Targówku, łączącej ulicę Św. Wincentego z Radzymińską. Jako inną pilną inwestycję Trzaskowski wskazał połączenie między Rembertowem a Wesołą. - Obie te dzielnice są oddzielone od siebie linią kolejową, trochę jak rzeką. Trzeba zbudować tam tunel na Marsa i skrzyżowania bezkolizyjne nad torami - opisywał Trzaskowski.

Tunel w Rembertowie to inwestycja, o której mówi się od lat. Mieszkańcy i lokalni aktywiści pisali w tej sprawie petycje do ratusza, organizowali liczne happeningi. Przez długie miesiące miasto i PKP nie mogły dojść do porozumienia m.in. co do finansowania przedsięwzięcia. W końcu się udało, a na początku roku podpisano umowę na projekt.

Sygnalizacja świetlna i parkowanie

Kandydat PO i Nowoczesnej mówił też m.in. o problemach z sygnalizacją świetlną. - Każdy z nas, kto się porusza po mieście wie, że są takie miejsca w których światła nie są, mówiąc delikatnie, najlepiej uregulowane - podkreślił. Jego zdaniem jest to bardzo istotny problem zarówno na drogach wylotowych z Warszawy, jak i w samej Warszawie. - I tutaj trzeba po prostu porozmawiać z kierowcami, przeprowadzić być może konsultacje z taksówkarzami, bo oni najlepiej się na tym znają - zaznaczył Trzaskowski.

Podkreślił też, że 20 procent ruchu w Warszawie generuje poszukiwanie miejsc parkingowych. - I dlatego przygotujemy specjalną aplikację na telefony, która pomoże warszawiakom szukać i przede wszystkim znajdować miejsca parkingowe znacznie szybciej, co też powinno rozładować ruch, zwłaszcza w tych dzielnicach centralnych, gdzie ludzie najczęściej tego parkingu poszukują - oświadczył.

Trzaskowski o zwężeniu Górczewskiej

Na koniec Trzaskowski był pytany przez dziennikarzy o planowane przez ratusz zwężenie Górczewskiej. Miasto zaproponowało, aby po budowie drugiej linii metra przebudować arterię - z trzech pasów ruchu zrobić dwa (na wybranych odcinkach), zrobić za to więcej miejsca dla pieszych, rowerzystów i zieleni.

- Na pewno zwężenia na Górczewskiej to nie jest dobry pomysł. Sprawa budzi kontrowersje, zdaję sobie z tego sprawę. Najważniejsze, by przeprowadzić konsultacje z warszawiakami - stwierdził kandydat.

Kiedy jeden z dziennikarzy zwrócił mu wagę, że konsultacje już się odbyły, dodał: Wiem, ale to jest niesłychanie kontrowersyjny pomysł, będziemy to analizować.

Kilka dni temu w sprawie Górczewskiej wypowiedział się też Patryk Jaki. Na konferencji na Woli oznajmił, że jeżeli zostanie prezydentem Warszawy, projekt zwężenia tej ulicy "wyrzuci do śmietnika". Przeciwko zmianom protestują też jednym głosem dzielnicowi radni Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości.

Przypomnijmy, pod Górczewską znajdować się będzie pięć stacji metra. Według planów miasta i wykonawcy odcinek metra między rondem Daszyńskiego (gdzie metro kończy się obecnie) do stacji Księcia Janusza ma być oddany pod koniec przyszłego roku. Miasto ogłosiło kilka tygodni temu, że do 2023 roku podziemna kolejka będzie gotowa w całości - aż do stacji na Mory na granicy Warszawy.

Obecne plany ratusza dotyczące zmian na tej ulicy dotyczą wyłącznie odcinka między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Młynarską - tam mają być dwie jezdnie po dwa pasy ruchu (zamiast trzech, jak obecnie). Czytaj więcej o zmianach. Co z innymi odcinkami? Tu ratusz nie zajął stanowiska.

W sprawie Górczewskiej w kwietniu odbyły się konsultacje społeczne. Uwagi przesłało 258 osób (164 mailowo, 94 - pisemnie w formie ankiet). Spośród nich 119 opowiedziało się za zwężeniem, 64 za brakiem zmian, 14 nie zajęło stanowiska. CZYTAJ WIĘCEJ



Odpowiedź radnych PiS

Do propozycji komunikacyjnych Rafała Trzaskowskiego odnieśli się szybko - na swojej konferencji - warszawscy radni PiS.

Oskar Hejka zauważył, że każdy pomysł Trzaskowskiego jest pomysłem, który wcześniej był już przedstawiony przez Hannę Gronkiewicz-Waltz. - A niektóre były przedstawiane ponad dekadę temu - zauważył.

- Wydawałoby się, że jak na kandydata na prezydenta Warszawy, osobę, która chce przez następne pięć lat być liderem naszego miasta, taka osoba powinna zaprezentować więcej pomysłów innowacyjnych. Takich, które miałyby zmienić realnie coś w Warszawie, a nie tylko pożytkować się pomysłami, które w tej chwili w ratuszu już funkcjonują - podkreślił Hejka.

Zaangażowany w kampanię Jakiego radny dzielnicy Mokotów Jacek Ozdoba odniósł się do zapowiedzi dotyczącej budowy bezkolizyjnego skrzyżowania ulicy Dolina Służewiecka z ulicą Wałbrzyską. - Rzeczywiście to jest skrzyżowanie bezkolizyjne, tylko dlaczego ono jest bezkolizyjne? Ponieważ takie skrzyżowanie w ogóle nie istnieje - podkreślił Ozdoba. Według niego Trzaskowski nie odróżnia nawet podstawowych ulic. - Ponieważ ulica Wałbrzyska w ogóle się nie styka z Doliną Służewiecką - dodał.

kw/kk/PAP/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.07.2018 13:58 ~Piotr

    Matko, co za mizeria. Poprawa transportu publicznego, bla bla, ludzie się przesiądą z aut, bla, zmniejszą się korki.

    A w międzyczasie zróbmy węzły autostradowe na całej Dolince, bo JA tamtędy jeżdżę AUTEM i JA chcę mieć dobrze. Tak, to na pewno skłoni kierowców do dojazdów transportem publicznym :)

    Za wasze pieniądze. Oczywiście.
    Jaki to samo.

    Górczewska była sukcesywnie poszerzana i poza wzbudzeniem dodatkowego ruchu komunikacji indywidualnej nie wpłynęło to na upłynnienie ruchu.

    Niech jeden z drugim weźmie pierwsze lepsze badania na temat przyzwyczajeń komunikacyjnych kierowców i walnie się nimi w ten pusty łeb.

    Żeby człowiek na co dzień i z własnej woli poruszający się autem przesiadł się do komunikacji miejskiej, która w Warszawie JUŻ JEST BARDZO DOBRA, ZTM musiałby podstawiać ludziom pod dom autonomiczne samochody.

    Ale przede wszystkim ten człowiek musiałby o tym WIEDZIEĆ. A SKĄD ma wiedzieć, jeżeli z tej komunikacji miejskiej NIGDY nie korzysta?

    Kierowca zmienia swoje nawyki komunikacyjne jedynie wtedy, kiedy zdarza się coś, co go do tego zmusza.

    W warszawskich realiach na przykład pożar mostu Łazienkowskiego zmusił część osób dojeżdżających do pracy autem do odkrycia drugiej linii metra. Serio. Nie jesteśmy algorytmami, które bez chwili wytchnienia szukają optymalnej ścieżki decyzyjnej. Poprawianie wszystkiego (ale dróg oczywiście bardziej i szybciej, prawda?) to jedynie sposób na utrzymanie status quo.

    Z tym, że ta warszawska ziemia nie jest z gumy i nie rozciągnie się pod kolejne pasy Górczewskiej.

  • kraj_gamoni

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 21:37 ~kraj_gamoni

    Remek~Remek

    oho Holandia na horyzoncie! :D Człeniu, w Holandii mieszka tyle osób co na Mazowszu, może porównajmy choć raz Warszawę do np. Tokyo albo Los Angeles a nie jakiegoś zadupia Europy?



    Miesza ci się wszystko człenio, to powierzchnia całej Holandii jest taka jak Mazowsza, a mieszka tam tyle ludzi, co w połowie Polski, czyli ok. 20 milionów :-) A Warszawa... powinna mieć jeszcze 1.5 miliona mieszkańców więcej... wtedy to byłoby coś, ale rozwój infrastrukturalno-cywilizacyjny do takiej liczby zajmie nam pewnie 50 lat, a szkoda. Obecnie w Chicago mieszka więcej Polaków niż w Warszawie :-)

  • Remek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 18:03 ~Remek



    Jaki~Jaki

    To jest droga donikąd! Popatrzcie na inwestycje realizowane kilka lat temu. Już wszystko znowu stoi w korkach. Dlatego, że nowe inwestycje zachęcają więcej ludzi do jeżdżenia samochodem!!
    wawa~wawa

    Racja. Ale samochodziarzy i drogowców nie przekonasz. Ci drudzy nadal stosują jakieś wytyczne z lat sześćdziesiątych. Wystarczyłoby żeby popatrzyli w Internecie co robią Holendrzy.
    A nasi? Budują metro po to, żeby jeździło więcej samochodów. Chore.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    No i się doczekałem, wreszcie ktoś wyskoczył z Holandią.
    Moje życie się spełniło :D


    oho Holandia na horyzoncie! :D Człeniu, w Holandii mieszka tyle osób co na Mazowszu, może porównajmy choć raz Warszawę do np. Tokyo albo Los Angeles a nie jakiegoś zadupia Europy?

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 16:45 ~Piękny Roman


    Jaki~Jaki

    To jest droga donikąd! Popatrzcie na inwestycje realizowane kilka lat temu. Już wszystko znowu stoi w korkach. Dlatego, że nowe inwestycje zachęcają więcej ludzi do jeżdżenia samochodem!!
    wawa~wawa

    Racja. Ale samochodziarzy i drogowców nie przekonasz. Ci drudzy nadal stosują jakieś wytyczne z lat sześćdziesiątych. Wystarczyłoby żeby popatrzyli w Internecie co robią Holendrzy.
    A nasi? Budują metro po to, żeby jeździło więcej samochodów. Chore.

    No i się doczekałem, wreszcie ktoś wyskoczył z Holandią.
    Moje życie się spełniło :D

  • Wesoły

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 13:38 ~Wesoły

    UrsynówWilanów~UrsynówWilanów

    Za Dolinkę Służewiecką Trzaska ma mój głos. Tyle w temacie.


    Doczekasz się tak jak za HGW, która obiecywała to samo.

  • UrsynówWilanów

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 11:57 ~UrsynówWilanów

    Za Dolinkę Służewiecką Trzaska ma mój głos. Tyle w temacie.

  • Wesoły

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 10:32 ~Wesoły


    Radogost~Radogost

    Czyli różnicy między Trzastkowskim i Jakim nie ma żadnej. Jeden i drugi olewa konsultacje społeczne, gdzie większość wypowiedziała się za zmianą autostradowego przekroju Górczewskiej na węższy. Jeden i drugi chce dopchać do centrum Warszawy jak najwięcej aut i zapchać je jeszcze bardziej.
    Boom~Boom


    Autostradowy przekrój Górczewskiej? A co to za nowomowa?


    Cykliści z poziomu siodełka nigdy nie widzieli prawdziwej autostrady, widok więcej niż jednego pasa na jezdni powoduje u nich dezorientację.

  • Wesoły

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 10:29 ~Wesoły

    Radogost~Radogost

    Czyli różnicy między Trzastkowskim i Jakim nie ma żadnej. Jeden i drugi olewa konsultacje społeczne, gdzie większość wypowiedziała się za zmianą autostradowego przekroju Górczewskiej na węższy. Jeden i drugi chce dopchać do centrum Warszawy jak najwięcej aut i zapchać je jeszcze bardziej.


    Bardzo reprezentatywne te konsultacje, całe 119 osób było za zwężeniem. Nic dziwnego, że je ignorują, bo obecny sposób przeprowadzania takich konsultacji to farsa.

  • Kcin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 10:26 ~Kcin

    ula~ula

    co do Górczewskiej. Jakie tepe głowy pracuja za nasze pieniądze w ratuszu, skoro wymyślaja takie glupie pomysły. Widocznie oprócz dlubania w nosie nie maja nic do roboty. Wszyscy wraz z mieszkańcami negatywnie wypowiedzieli sie o debilnym pomyśle ratusza a oni na siłe chcą to zrobic. Moze trzeba przewietrzyc ratusz bo tam typowa stajnia Augiasza. A i odpowiednie słuzby kontrolne przydałyby sie.



    100% racji

    mam wrazenie, ze nikt z tych "geniuszy" nigdy nie byl w tej czesci Wwy.

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2018 10:12 ~Boom

    Radogost~Radogost

    Czyli różnicy między Trzastkowskim i Jakim nie ma żadnej. Jeden i drugi olewa konsultacje społeczne, gdzie większość wypowiedziała się za zmianą autostradowego przekroju Górczewskiej na węższy. Jeden i drugi chce dopchać do centrum Warszawy jak najwięcej aut i zapchać je jeszcze bardziej.


    Autostradowy przekrój Górczewskiej? A co to za nowomowa?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »