Informacje

10.01.2017 12:32 Przegląd prasy

Trasa N-S zamiast obwodnicy
przez Ochotę i Wolę

SERWISY:

Do kosza trafiła właśnie koncepcja drążenia 2,5-kilometrowego tunelu pod cmentarzem na Powązkach. Zdaniem ekspertów, od 2,5 kilometrowego tunelu pod Cmentarzem Powązkowskim lepsza będzie budowa trasy N-S. Kiedy? Tego nie wiadomo.

"Gazeta Stołeczna" poznała wyniki analizy Andrzeja Brzezińskiego z Politechniki Warszawskiej. Przebadał sześć wariantów zachodniego odcinka obwodnicy (od ronda Radosława do Wawelskiej). Pierwotnie trasa miała przechodzić Okopową i Towarową, częściowo w tunelach.

Jeszcze niedawno ówczesny wiceprezydent Jacek Wojciechowicz sugerował z kolei odsunięcie trasy i wpuszczenie ruchu w trasę Prymasa Tysiąclecia, co wymagałoby jednak budowy tunelu pod Powązkami.

Brzeziński odrzucił ten wariant, jak najdroższy - pochłonąłby ponad miliard złotych, bo tunel trzeba by drążyć metodą taką, jak metro.

300-metrowy wiadukt z Woli na Ochotę

Jak podaje gazeta, zamiast tego, urzędnicy biorą pod uwagę dwa połączenia Woli z Ochotą. Pierwszy zakłada budowę 300-metrowego wiaduktu nad linią średnicową PKP, na przedłużeniu Karolkowej, do Al. Jerozolimskich. Rozwiązanie mogłoby odciążyć zakorkowany na co dzień pl. Zawiszy. Wówczas Grójecka zostałaby zwężona do dwóch pasów, a Jerozolimskie przebite od strony Dworca Zachodniego do pl. Zawiszy.

Drugie połączenie powstać miałoby bliżej Zachodniego, na przedłużeniu Trasy Łazienkowskiej. Zaproponowano tam tunel z czterema pasami ruchu pod torami PKP do ul. Krzyżanowskiego i Płockiej na Woli (za 285 mln zł) – dowiedziała się Gazeta Wyborcza.

Wawelska bez tunelu

Przy okazji Brzeziński analizował pomysł schowania w tunelu ulic Wawelskie i Kopińskiej. Jest to "możliwe technicznie i uzasadnione ekonomicznie" (chodzi o 600-metrowy obiekt powstałby za 316 mln zł, budowany metodą odkrywkową). Ale - jak zauważa autor opracowania - to rozwiązanie ściągnęłoby dodatkowy ruch na i tak mocno obłożoną Trasę Łazienkowską i ulicę Raszyńską.

Zdaniem Brzezińskiego, Wawelską odciąży dopiero budowa Trasy N-S ze Służewca. To od dawna planowana trasa, która powstać ma na przedłużeniu krótkiego odcinka S79 od węzła Marynarska i dalej wzdłuż torów, przez zachodnie dzielnice Warszawy do nowej wylotówki na Gdańsk.

W pierwszej kolejności miałby powstać 5,3-kilometrowy odcinek między trasą Armii Krajowej a Al. Jerozolimskimi. Koszt arterii oszacowano na 668 mln złotych.

Z tych wskazówek nie wszyscy są zadowoleni. - To fałszywa alternatywa. Ta trasa sprawi, że najlepszym rozwiązaniem dla mieszkańców południowych przedmieść, np. Piaseczna, stanie się własny samochód – powiedziała gazecie Justyna Glusman ze stowarzyszenia Ochocianie, argumentując, że ratusz powinien inwestować w kolei podmiejską, trasy tramwajowe i rowerowe.

Czy koncepcje ratusza staną się lekiem na korki w mieście:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • vtr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2017 13:45 ~vtr



    ART~ART

    Wiecie dlaczego tak długo jedziecie przez most łazienkowski? I dlaczego cała trasa się korkuje? Bo samochody wjeżdżają na most z Czerniakowskiej, a rozwiązanie jest proste tylko żaden urzędas nie chce podjąć decyzji.. Wystarczy że przez sam most będzie możliwy przejazd buspasem i problem się rozwiąże - autobusy nie staną w korkach, ponieważ samochody zjeżdżające z samego mostu jadą płynnie, jeżeli nawet będzie się korkowało to można wydzielić pas na wale by samochody jechały bezkolizyjne. Nie wierzą? To niech zrobią miesięczną próbę - tylko litości - niech to nie będzie w wakacje.. MOŻE W KOŃCU KTOŚ PODEJMIE TEMAT.
    Karol~Karol


    Popieram, ojciec 12 lat jeździł do pracy na Żwirki mostem łazienkowskim, poważne korki zaczęły się od wprowadzenia bus pasu. Ponadto dodam, że Sajgon jest również spowodowany tym jak inteligjentni właściciele numerów rejestracyjnych (W)ażywa (O)woce (T)anio chcą zjechać w ostatniej chwili w kierunku Puław przecinając wszystkie 3 pasy.
    Nauka jazdy~Nauka jazdy

    NIe trzeba likwidowac buspasaNiech jeden z drugim rozpędzi się na tym buspasie i niech się wlączy do ruchu a nie jedzie 5km/h i wpieprza się na sąsiedni pas zmuszając wszystkich do chamowania.

    Oni mają rację, a Ty nie. Ten odcinek generuje korek aż do pl. na Rozdrożu.

  • maniak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2017 08:57 ~maniak

    "powiedziała gazecie Justyna Glusman ze stowarzyszenia Ochocianie, argumentując, że ratusz powinien inwestować w kolei podmiejską, trasy tramwajowe i rowerowe." O tak,teraz kolejna gwiazda typu "Miasto jest nasze"

  • keks

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2017 08:01 ~keks

    A gdzie sa mapki????

  • Stacho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2017 06:44 ~Stacho

    O tak, trasy rowerowe rozwiążą problem dojazdu z Piaseczna do Warszawy.

  • Tomasz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.01.2017 01:06 ~Tomasz

    "świeże powietrze działa dobrze na płuca" - ten debil, co to pisał w życiu w zimie po Warszawie rowerem nie jeździł.
    Świeże?! Smog, spaliny, dym - ledwo się oddycha na ścieżkach rowerowych..

  • Franek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 22:15 ~Franek

    Pieniądze należy przeznaczać głównie na komunikację zbiorową:
    1. pociągi dowożące ludzi z przedmieść i miast powiatowych wokół Warszawy
    2. metro - dalsze podróże w mieście i na trasach o dużym ruchu pasażerów
    3. tramwaje - gdzie obciążenie jest mniejsze

  • cuman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 21:35 ~cuman

    Scieżki rowerowe... to chyba kpina to myślicie że z bemowa do mordoru przez miasto 15 km będę jeździł rowerem godzinę to się mylicie.

  • waw2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 21:09 ~waw2

    Nie budować żadnych tuneli w mieście !!! Ruch ma być z miasta wyprowadzany, a ulice zwężane, bo inaczej się podusimy. Należy budować obwodnice typu ring a nie wprowadzać ruch prawie do centrum, co to za idiotyczny pomysł ???? Tunel wpadający w wąską uliczkę Płocką wprost pod domy i szpitale, to jest CHORE !

  • ton nadaje

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 20:54 ~ton nadaje

    Wydali kolejne pieniądze na ekspertyzy, zamiast budować obwodnicę Śródmieścia od Mostu Gdańskiego do Wawelskiej. Prowadzonej na większości odcinków w tunelu, więc da się pogodzić zwężenie ulic ''na górze'' takich jak Towarowa, z planami istniejącymi od 30 lat. Oczywiście budowa blisko 6 km tuneli kosztuje krocie, ale bez tego NIGDY nie da się uspokoić ruchu w ścisłym centrum. Coś za coś. Trasa N-S nie jest żadną alternatywą dla obwodnicy Śródmieścia, bo planowana jest opłotkami, przez Okęcie, Rakowiec, Szczęśliwice, Bemowo. Zamiast obwodnicy będą dwa połączenia z Woli na Ochotę nad torami między zwykłymi ulicami. Domknięcie wewnętrznego ringu jest tak samo ważne, jak połączenie zewnętrznych dróg ekspresowych. Gdzie my żyjemy?

  • Nauka jazdy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.01.2017 19:55 ~Nauka jazdy


    ART~ART

    Wiecie dlaczego tak długo jedziecie przez most łazienkowski? I dlaczego cała trasa się korkuje? Bo samochody wjeżdżają na most z Czerniakowskiej, a rozwiązanie jest proste tylko żaden urzędas nie chce podjąć decyzji.. Wystarczy że przez sam most będzie możliwy przejazd buspasem i problem się rozwiąże - autobusy nie staną w korkach, ponieważ samochody zjeżdżające z samego mostu jadą płynnie, jeżeli nawet będzie się korkowało to można wydzielić pas na wale by samochody jechały bezkolizyjne. Nie wierzą? To niech zrobią miesięczną próbę - tylko litości - niech to nie będzie w wakacje.. MOŻE W KOŃCU KTOŚ PODEJMIE TEMAT.
    Karol~Karol


    Popieram, ojciec 12 lat jeździł do pracy na Żwirki mostem łazienkowskim, poważne korki zaczęły się od wprowadzenia bus pasu. Ponadto dodam, że Sajgon jest również spowodowany tym jak inteligjentni właściciele numerów rejestracyjnych (W)ażywa (O)woce (T)anio chcą zjechać w ostatniej chwili w kierunku Puław przecinając wszystkie 3 pasy.

    NIe trzeba likwidowac buspasaNiech jeden z drugim rozpędzi się na tym buspasie i niech się wlączy do ruchu a nie jedzie 5km/h i wpieprza się na sąsiedni pas zmuszając wszystkich do chamowania.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

"Od około tygodnia auto stoi na środku chodnika na Jagiellońskiej, w okolicy numeru 74" - napisała na Kontakt 24 jedna z Reporterek. Dziwi się, dlaczego... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »