Informacje

26.05.2018 07:00 mimo budowy S7 wokół łomianek

Trasa N-S wygląda świetnie na papierze. Ale na razie na nim pozostanie

SERWISY:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad jest coraz bliżej domknięcia obwodnicy Warszawy. Planuje też poprawę wylotówek, zwłaszcza uciążliwej trasy na północ. Tymczasem sprawa dróg wewnątrz miasta, które uzupełniałyby obwodnicę, tkwi w miejscu.

Niegdyś gorszym niż wyjazd na Gdańsk był tylko ten w Jankach. Ale na południu już od dłuższego czasu nie trzeba wyjeżdżać z Warszawy sunąc powoli przez podwarszawskie miejscowości.

Rolę najbardziej męczącej wylotówki ze stolicy przejęły Łomianki. Ale i to ma się wkrótce zmienić, bo w maju Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, którędy pobiegnie odcinek S7 łączący obwodnicę Warszawy z trasą na Pomorze.

Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, co z inną ważną drogą mającą znaczenie w kontekście "wylotu na północ" - śródmiejską trasą N-S.

To droga, która według zamierzeń ma być przedłużeniem ekspresowej trasy S79, którą dziś można dotrzeć z Południowej Obwodnicy Warszawy do biurowego Służewca.

Teraz ta ekspresówka nie jest zbyt praktyczna i jeździ nią niewiele samochodów - do Marynarskiej czy Sasanki jadąc z południa można dotrzeć krótszą trasą zajmującą mniej więcej tyle samo czasu.

Odciążyć Prymasa

Sytuacja uległaby zmianie, gdyby powstała szybka trasa łącząca przez węzeł Marynarska z trasą S8 na Bemowie. Jej przedłużeniem byłaby wówczas właśnie S7, na którą GDDKiA dostała decyzję środowiskową. Dziś między tymi punktami trzeba jechać dookoła - jak przystało na obwodnicę - lub mocno obciążoną aleję Prymasa Tysiąclecia.

Trasa N-S od dawna jest w strategicznych planach miasta. Umieszczono ją w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy". Można ją znaleźć w uchwalanych planach miejscowych. Jak informuje wydział prasowy ratusza, miasto pozyskało część działek pod tę budowę. Co nie znaczy, że tam gdzie teraz jest rezerwa terenowa, wkrótce pojawią się buldożery.

Nie przewidują

- W tej chwili ta inwestycja nie jest umieszczona w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta i nie jest przygotowywana do realizacji. Posiadamy studium wykonalności trasy N-S od węzła przy ulicy Marynarskiej do trasy AK, ale trzeba się liczyć z tym, że w przypadku decyzji o jej realizacji dokumentacja będzie musiała być zaktualizowana - informuje Tomasz Kunert ze stołecznego ratusza.

Wieloletnia prognoza dotyczy lat 2018-45, co nie oznacza, że trasa na pewno nie powstanie przed 2045. Prognoza jest regularnie modyfikowana, ale na dziś o N-S można myśleć raczej w dłuższej perspektywie.

Zmienić będzie trzeba również kosztorysy. W studium wykonalności koszt budowy trasy N-S to 2,6 miliarda złotych. Wycena pochodzi jednak z 2007 roku, więc może znacząco odstawać od aktualnych realiów rynkowych. - W przypadku decyzji o realizacji trasy, szacunki także będą musiały być zaktualizowane - przyznaje Kunert.

Dodaje, że węzeł Marynarska został zbudowany przez GDDKiA w porozumieniu z miastem. Dokumentacja zakładała, aby możliwe było połączenie trasy N-S z tym węzłem. - Jak dotychczas Generalna Dyrekcja uzgadniała z nami dokumentacje wszystkich budowanych tras w obrębie Warszawy i liczymy, że tak samo będzie również w przypadku S7 - stwierdza przedstawiciel ratusza.

Treść decyzji środowiskowej wydanej dla S7 nie ma wpływu na plany dotyczące N-S.

Zobacz też materiały o budowie Południowej Obwodnicy Warszawy:

Marcin Chłopaś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Marcin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.07.2018 23:31 ~Marcin

    moim zdaniem miasto samo robi sobie problem przeznaczając działki w najbliższym sąsiedztwie drogi N-S pod zabudowę rodziną np. kolejne inwestycje przy Woronicza / Żwirki i wigóry przy torach kolejowych. Mieszkańcy tych nowych osiedli będą pierwszymi hamulcowymi dla drogi.

  • sceptyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.05.2018 12:23 ~sceptyk

    green_is_bad~green_is_bad

    To powinno być teraz budowane i to w wysokim standardzie 4-5 pasów w każdą strone, bo popatrzcie sobie że tam gdzie są 3 już się wszystko często korkuje trzeba myśleć przyszłościowo! No i bezkolizyjne przejazdy i węzły by nie było korków na światłach.
    Ten kto to obieca i wybuduje wygra wybory bo 99% kierowców na to zagłosuje!

    Ja nie zagłosuję. Korki nie występują dlatego, że drogi są za wąskie, tylko dlatego, że szerokie arterie nie mają rozprowadzenia ani kontynuacji. Najlepszym przykładem jest Al. Prymasa Tysiąclecia, gdzie korek stoi codziennie od Obozowej. Poszerzenie jej do 5 pasów spowodowałoby, że korek ten stałby od Górczewskiej, bo korkują światła na Rondzie Zesłańców Syberyjskich. Zrobienie tunelu nie rozwiąże sprawy, bo zaraz są światła przy Szczęśliwickiej itd. Co się stało po poszerzeniu Wołoskiej? Teraz w korku stoi Batorego i Rakowiecka, więc ci co jechali ze Służewca mają korek 2 km dalej. A Most Grota? Najszerszy w Polsce, 10 pasów ruchu. Łał! A za mostem zostaje 6. I kicha, korek codziennie od Łabiszyńskiej, a przy jakimkolwiek zdarzeniu drogowym - od Głębockiej.

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.05.2018 11:38 ~Tomek

    Czekamy na most Krasińskiego i Wschodnią Obwodnicę Warszawy.

  • dassad

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.05.2018 11:02 ~dassad



    green_is_bad~green_is_bad

    To powinno być teraz budowane i to w wysokim standardzie 4-5 pasów w każdą strone, bo popatrzcie sobie że tam gdzie są 3 już się wszystko często korkuje trzeba myśleć przyszłościowo! No i bezkolizyjne przejazdy i węzły by nie było korków na światłach.
    Ten kto to obieca i wybuduje wygra wybory bo 99% kierowców na to zagłosuje!
    emokah~emokah


    + wywalenie niepotrzebnych sciezek dla pedalarzy,
    + likwidacja slupkow
    + przywrócenie miejsc parkingowych i budowa nowych

    Ma mój głos na 100%.


    zozo~zozo

    Widzisz, ścieżki rowerowe są potrzebne. A dlatego mało ludzi na nich jeździ, bo są wzdłuż zadymionych spalinami diesli ulic. Nikt nie chce się inhalować sadzą chyba że musi. A uprawianie sportu wydluza zycie.


    wedlug badan ilosc pasow nie wplywa na rozkorkowanie miasta, a wrecz przeciwnie - przyklad chiny, gdzie po 12 pasow w jedna strone wogole nie likwiduje korkow; optymalna ilosc pasow to 3, w niektorych miejscach 4 ale musza byc spelnione dodatkowe uwarunkowania

  • matt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.05.2018 22:44 ~matt

    trasa NS musi powstać, żeby odciążyć Jerozolimskie w kierunku centrum. A samochód sprzedam jak w Wawie będzie jak w Berlinie czy Londynie 200 stacji metra a nie 20.

  • zozo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.05.2018 22:21 ~zozo


    green_is_bad~green_is_bad

    To powinno być teraz budowane i to w wysokim standardzie 4-5 pasów w każdą strone, bo popatrzcie sobie że tam gdzie są 3 już się wszystko często korkuje trzeba myśleć przyszłościowo! No i bezkolizyjne przejazdy i węzły by nie było korków na światłach.
    Ten kto to obieca i wybuduje wygra wybory bo 99% kierowców na to zagłosuje!
    emokah~emokah


    + wywalenie niepotrzebnych sciezek dla pedalarzy,
    + likwidacja slupkow
    + przywrócenie miejsc parkingowych i budowa nowych

    Ma mój głos na 100%.



    Widzisz, ścieżki rowerowe są potrzebne. A dlatego mało ludzi na nich jeździ, bo są wzdłuż zadymionych spalinami diesli ulic. Nikt nie chce się inhalować sadzą chyba że musi. A uprawianie sportu wydluza zycie.

  • emokah

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.05.2018 16:14 ~emokah

    emokah~emokah


    + wywalenie niepotrzebnych sciezek dla pedalarzy,
    + likwidacja slupkow
    + przywrócenie miejsc parkingowych i budowa nowych

    Ma mój głos na 100%.



    Plus miejsca parkingowe na trawnikach. Poważnie. Tylko trawniki najpierw "utwardzić" kratką przez którą może przerastać trawa. Dzięki temu mamy zieleń i miejsca parkingowe. Wilk syty i owca cała. Można?

  • samochodoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.05.2018 14:08 ~samochodoza


    samochodoza~samochodoza

    Linia tramwajowa przewozi tyle samo osób co osobówki na trasie z 3 pasami.

    Zamiast tej trasy można wybudować ponad 50 kilometrów szybkiego tramwaju z zielonym torowiskiem, który będzie mieć prędkość komunikacyjną na poziomie 80-90% szybkości metra. Zero spalin, zero korków, znacznie mniejszy hałas
    ceace~ceace


    Co ma piernik do wiatraka? Między miastami też tramwaje puścisz? Obwodnice i trasy typu N-S służą do rozładowania ruchu między miastem a terenami podmiejskimi, do wyjeżdżania z miasta w Polskę, jak to się ma do tramwai? To, że Ty nigdzie z miasta nie wyjeżdżasz i masz tramwaj pod blokiem nie oznacza, że cały kraj tak ma...


    Trasa N-S to nie jest żadna obwodnica, nie prowadzi na żadne tereny podmiejskie planowans jest 5km od ścisłego centrum. Jedyne co spowoduje to większe korki zanieczyszczenia i hałas. Znacznie taniej można rozładować ruch inwestując w transport zbiorowy.

  • samochodoza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.05.2018 13:47 ~samochodoza


    green_is_bad~green_is_bad

    To powinno być teraz budowane i to w wysokim standardzie 4-5 pasów w każdą strone, bo popatrzcie sobie że tam gdzie są 3 już się wszystko często korkuje trzeba myśleć przyszłościowo! No i bezkolizyjne przejazdy i węzły by nie było korków na światłach.
    Ten kto to obieca i wybuduje wygra wybory bo 99% kierowców na to zagłosuje!
    emokah~emokah


    + wywalenie niepotrzebnych sciezek dla pedalarzy,
    + likwidacja slupkow
    + przywrócenie miejsc parkingowych i budowa nowych

    Ma mój głos na 100%.



    Zamiast tego można zbudować całą linię metra!

  • emokah

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.05.2018 12:24 ~emokah

    green_is_bad~green_is_bad

    To powinno być teraz budowane i to w wysokim standardzie 4-5 pasów w każdą strone, bo popatrzcie sobie że tam gdzie są 3 już się wszystko często korkuje trzeba myśleć przyszłościowo! No i bezkolizyjne przejazdy i węzły by nie było korków na światłach.
    Ten kto to obieca i wybuduje wygra wybory bo 99% kierowców na to zagłosuje!


    + wywalenie niepotrzebnych sciezek dla pedalarzy,
    + likwidacja slupkow
    + przywrócenie miejsc parkingowych i budowa nowych

    Ma mój głos na 100%.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Koza buszuje po parku. "Właściciel powiedział, że jest u dentysty"

Koza buszuje po parku. "Właściciel powiedział, że jest u dentysty"

Koza terroryzuje Park Praski - zaalarmowała reporterka24. Na Kontakt24 wysłała zdjęcie zwierzęcia z dostojną brodą i budzącymi respekt rogami. Według relacji... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »